19ο γυμνάσιο αθηνών
Τι βαθμό άραγε θα έπαιρνε το άριστο Υπουργείο και η Δημοτική Αρχή στην αξιολόγηση για όλα τα παραπάνω;

Το 19 Γυμνάσιο Αθηνών στεγάζεται σε τριώροφο κτίριο στην Αγίου Μελετίου 105. Στο σχολείο φοιτούν 250 μαθητές και μαθήτριες. Το κτίριο είναι προβληματικό για την εύρυθμη και ασφαλή λειτουργία του σχολείου και υπάρχει ενδεχόμενο σοβαρού ατυχήματος, όπως άλλωστε έχουν καταδείξει με έγγραφά τους οι εκπαιδευτικοί σε αρμόδιες υπηρεσίες αλλά και μαθητές με επιστολή.

Το 19 Γυμνάσιο Αθήνας στεγαζόταν σε ακατάλληλο κτίριο [η αυλή του ήταν πάνω από ένα βενζινάδικο] επί της οδού Καμπάνη. Επί δημαρχίας Καμίνη αποφασίστηκε, η μεταφορά του σχολείου σε επίσης ακατάλληλο κι επικίνδυνο για την ασφάλεια των παιδιών μισθωμένο τριώροφο κτίριο στην οδό Αγίου Μελετίου 105. Τότε η εκπαιδευτική κοινότητα, αν και συμφωνούσε με τη μεταφορά είχε σφοδρότατες αντιδράσεις για το συγκεκριμένο κτίριο που επιλέχθηκε. Επί δημαρχίας Μπακογιάννη η κατάσταση παρέμεινε  εφιαλτική και μολονότι όλοι οι αρμόδιοι είναι ενημερωμένοι κανείς δεν μπήκε στον κόπο ούτε καν να απαντήσει.

Τα παραπάνω καταγγέλλει με ανακοίνωσή της η Αγωνιστική Παρέμβαση Α΄ ΕΛΜΕ Αθήνας

Η ανακοίνωση

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ Α΄ ΕΛΜΕ ΑΘΗΝΑΣ

Το 19ο Γυμνάσιο  στο κέντρο της Αθήνας στέλνει SOS.

Τι θα γίνει όταν ζήσουμε ακόμη μία προαγγελθείσα τραγωδία;

 Θα δηλώνουν οι υπεύθυνοι συντετριμμένοι;

Το 19 Γυμνάσιο Αθήνας στεγαζόταν σε ακατάλληλο κτίριο [η αυλή του ήταν πάνω από ένα βενζινάδικο] επί της οδού Καμπάνη. Επί δημαρχίας Καμίνη αποφασίστηκε, η μεταφορά του σχολείου σε επίσης ακατάλληλο κι επικίνδυνο για την ασφάλεια των παιδιών μισθωμένο τριώροφο κτίριο στην οδό Αγίου Μελετίου 105. Τότε η εκπαιδευτική κοινότητα, αν και συμφωνούσε με τη μεταφορά είχε σφοδρότατες αντιδράσεις για το συγκεκριμένο κτίριο που επιλέχθηκε. Επί δημαρχίας Μπακογιάννη η κατάσταση παρέμεινε  εφιαλτική και μολονότι όλοι οι αρμόδιοι είναι ενημερωμένοι κανείς δεν μπήκε στον κόπο ούτε καν να απαντήσει :

--- Το τριώροφο μισθωμένο κτίριο, παρά την νομοθεσία, δεν διαθέτει προστατευτικά κιγκλιδώματα σε μπαλκόνια και παράθυρα που υπάρχουν σε διαδρόμους και σε αίθουσες. Όσοι γνωρίζουμε από παιδιά ξέρουμε πόσο δύσκολο είναι να προλαμβάνεις σε δευτερόλεπτα τις αυθόρμητες κινήσεις τους να σκύβουν ή να σπρώχνονται μπροστά από  παράθυρα. Οι εκπαιδευτικοί καθημερινά τρέμουν για κάποιο σοβαρό ατύχημα πτώσης ενώ έχουν προλάβει ήδη αρκετές περιπτώσεις προτού εξελιχθούν σε εφιάλτη.

--- Οι αίθουσες είναι ασφυκτικά μικρές για τον μαθητικό πληθυσμό, που κατά μέσο όρο ανά χρονιά αποτελείται από περίπου 250 παιδιά, ενώ τα διαθέσιμα τετραγωνικά μέτρα παραβιάζουν τους κανόνες για τις προδιαγραφές. Τα θρανία σε κάποιες αίθουσες, για να χωρέσουν τα παιδιά, καλύπτουν κάθετα το άνοιγμα της πόρτας. Φανταστείτε τι θα συμβεί σε περίπτωση σεισμού ή πυρκαγιάς με τον συνωστισμό σε μία πόρτα που καλύπτεται το μισό άνοιγμά της.

---  Οι κοινόχρηστοι χώροι [ σκάλες κ. α] είναι επίσης ασφυκτικά μικροί παρά τους υφιστάμενους κανονισμούς. Δε θέλουμε να φανταστούμε τις συνέπειες του συνωστισμού  σε έκτακτη ανάγκη. Στο ισόγειο, ο διάδρομος είναι τόσο στενός ώστε οι πόρτες της τουαλέτας και του εργαστηρίου πληροφορικής που βρίσκονται απέναντι το ένα από το άλλο, όταν ανοίγουν διασταυρώνονται μεταξύ τους, πράγμα που είναι επικίνδυνο κι αντίθετο με τους κανόνες για τις προδιαγραφές.

--- Η αυλή είναι επίσης ασφυκτικά μικρή και δεν πληροί τις προδιαγραφές για τα τετραγωνικά μέτρα που σύμφωνα με τους κανονισμούς πρέπει να αντιστοιχούν ανά μαθητή-μαθήτρια. Στην κυριολεξία τα παιδιά είναι το ένα πάνω στο άλλο.

--- Η συντήρηση του κτιρίου, που είναι ευθύνη του Δήμου, είναι προβληματική. Υπάρχουν επείγοντα ως προς την επικινδυνότητα ζητήματα τα οποία δεν επιδιορθώνονται παρά τις ενημερώσεις που γίνονται. Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι πόρτες των σχολικών τάξεων που στην πλειονότητά τους λόγω φθοράς από την χρήση, μαγκώνουν, με αποτέλεσμα όταν 

κλείνουν να ανοίγουν δύσκολα από μέσα κι έτσι να εμποδίζεται η διεύθυνση φυγής: αντιλαμβανόμαστε όλοι τι σημαίνει αυτό σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης.

 --- Δεν υπάρχει κυλικείο [ πού θα χωρούσε άλλωστε;] με αποτέλεσμα να προκαλείται ένταση και θυμός στα παιδιά από το γεγονός ότι δεν μπορούν φάνε ή να πιουν κάτι στη διάρκεια της ημέρας.

--- Δε θα μιλήσουμε για την ποιότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας μέσα στις αίθουσες –αποθήκες.  Άλλωστε αυτά είναι λεπτομέρειες για το υπουργείο παιδείας που χωρίς να έχει φροντίσει τα σχολικά κτίρια απαιτεί κι εκβιάζει για αυτοαξιολόγηση κ.α. Το κτίριο είναι  ακατάλληλο όχι μόνο λόγω στενότητας αλλά και λόγω έλλειψης υποδομών: Το κτίριο δεν έχει χώρο για κανένα εργαστήριο [ εκτός από της Πληροφορικής ] και κανένα χώρο εκδηλώσεων, ενώ η στενότητα της αυλής περιορίζει και το μάθημα της γυμναστικής και την ποιότητα των διαλειμμάτων.

--- Δεν έχει μπει ούτε σήμανση στο δρόμο που να προειδοποιεί ότι υπάρχει σχολείο, παρά το γεγονός ότι το σχολείο βρίσκεται λίγα μέτρα από την διασταύρωση των οδών Αχαρνών κι Αγίου Μελετίου, δηλαδή δύο δρόμων με αυξημένη κυκλοφορία οχημάτων.

Το σχολείο εκπέμπει SOS λόγω επικινδυνότητας και ακαταλληλότητας, ενώ Δήμαρχος και Υπουργείο Παιδείας ασχολήθηκαν και ασχολούνται με πανάκριβα έργα βιτρίνας και φιέστες. Κι ενώ όλοι έχουν ενημερωθεί [ έγγραφα, επιστολές κ. α από τη διεύθυνση του σχολείου, τον σύλλογο διδασκόντων, τους μαθητές και από συνδικαλιστικά σωματεία το αποδεικνύουν], κανείς δεν έχει ενδιαφερθεί ούτε καν έχει απαντήσει.

Το 19 Γυμνάσιο Αθηνών είναι μόνο μία περίπτωση. Τα σχολεία του Δήμου Αθηναίων έχουν τεράστια κτιριακά προβλήματα. Οπότε ξαναρωτάμε: Τι έκανε το Υπουργείο; Τι έκανε  η Δημοτικά Αρχή; Τι θα γίνει όταν ζήσουμε ακόμη μία προαγγελθείσα τραγωδία;  

Ενώ Υπουργείο και Δήμος είναι υπεύθυνοι για να εξασφαλιστεί η ασφαλής κι αξιοπρεπής παιδαγωγικά λειτουργία του σχολείου, οι εκπαιδευτικοί παλεύουν μόνοι τους και μόνο από τη δική τους αγωνιώδη προσπάθεια δεν έχει σημειωθεί σοβαρό ατύχημα.

Τι βαθμό άραγε θα έπαιρνε το άριστο Υπουργείο και η Δημοτική Αρχή στην αξιολόγηση για όλα τα παραπάνω;

Θα έπαιρνε ΑΡΙΣΤΑ για την πολιτική υποβάθμισης της Δημόσιας εκπαίδευσης, για την πολιτική της ταξικής κατηγοριοποίησης των σχολείων, για την πολιτική της αδιαφορίας, της αναλγησίας κι ελαχιστοποίησης των κονδυλίων για τα πραγματικά προβλήματα της εκπαίδευσης.

Απαιτούμε και διεκδικούμε νέο κτίριο για την στέγαση του 19ου Γυμνασίου

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/5

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency χωρίς προφορικά, χωρίς έκθεση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ελευθερο σχεδιο
Πανελλαδικές 2024: Οταν η ΕΒΕ σε Γραμμικό και Ελεύθερο Σχέδιο γίνεται «κόφτης» υποψηφίων που πήγαν καλά στα άλλα μαθήματα...
Εβαλαν ΕΒΕ σε ειδικό μάθημα που... δεν διδάσκεται πια στα σχολεία - Ηχηρό «όχι» στην ΕΒΕ για τις Πανελλήνιες 2024 από τους διδάσκοντες/διδάσκουσες...
Πανελλαδικές 2024: Οταν η ΕΒΕ σε Γραμμικό και Ελεύθερο Σχέδιο γίνεται «κόφτης» υποψηφίων που πήγαν καλά στα άλλα μαθήματα...
daskaloi_teaching.jpg
Τον επόμενο μήνα απολύεται το 1/3 περίπου των εκπαιδευτικών που εργάζονται στη σχολική εκπαίδευση
Η ελαστική εργασία «πληγώνει» τη σχολική εκπαίδευση και εξουθενώνει δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικούς
Τον επόμενο μήνα απολύεται το 1/3 περίπου των εκπαιδευτικών που εργάζονται στη σχολική εκπαίδευση
latinika_0.jpg
Πανελλήνιες 2024: Οδηγός προετοιμασίας υποψηφίων και ο ρόλος των Λατινικών
Ο μαθητής των Ανθρωπιστικών Σπουδών θα πρέπει να γράψει πολύ καλά στο μάθημα των Λατινικών στις πανελλαδικές ( πάνω από 80, τουλάχιστον μόρια) για να...
Πανελλήνιες 2024: Οδηγός προετοιμασίας υποψηφίων και ο ρόλος των Λατινικών