teacher daskalos
Οι ενέργειες που  αφορούν την σύνταξη εσωτερικού κανονισμού, τον ορισμό Συμβούλου Σχολικής Ζωής, τον ορισμό Ενδοσχολικών Συντονιστών και Παιδαγωγικών Συμβούλων (μεντόρων) καθώς και την εσωτερική αξιολόγηση της σχολικής μονάδας

Εναν πολύ χρήσιμο οδηγό  για τις παιδαγωγικές ενέργειες που πρέπει να γίνουν από τις σχολικές μονάδες (Διευθυντής, Σύλλογος διδασκόντων) στην αρχή του σχολικού έτους 2023-24 που προβλέπονται στην κείμενη νομοθεσία, επεξεργάστηκαν οι κ.κ.  Καραγιάννης Ιωάννης, Σύμβουλος Εκπαίδευσης ΠΕ03 Κυκλάδων και 9ης ομάδας σχολείων ΔΔΕ Α' Αθήνας και Τσομαρέλη  Τριανταφυλλιά, Σύμβουλος Εκπαίδευσης ΠΕ06 Ν. Κυκλάδων.

Στον οδηγό που παρουσιάζουμε ακολούθως, περιλαμβάνονται οι ενέργειες που  αφορούν την σύνταξη εσωτερικού κανονισμού, τον ορισμό Συμβούλου Σχολικής Ζωής, τον ορισμό Ενδοσχολικών Συντονιστών και Παιδαγωγικών Συμβούλων (μεντόρων) καθώς και την εσωτερική αξιολόγηση της σχολικής μονάδας.

Οδηγός για τις παιδαγωγικές ενέργειες σχολικής μονάδας 2023-24

Α. Σύμβουλος Σχολικής Ζωής (ΦΕΚ 4183/2020)

Άρθρο 1

Το έργο του Συμβούλου Σχολικής Ζωής

  • Ο Σύμβουλος Σχολικής Ζωής συμβουλεύει, καθοδηγεί και ενημερώνει μαθητές, γονείς και κηδεμόνες σε θέματα παιδαγωγικής αντιμετώπισης ζητημάτων σε τομείς που απασχολούν τη σχολική μονάδα, όπως ενδεικτικά, η διαχείριση κρίσεων και πρόληψη ακραίων συμπεριφορών, μαθησιακές δυσκολίες, συμπερίληψη και ενσωμάτωση, μαθητές με ιδιαίτερες δυνατότητες, κλίσεις και ταλέντα, μετάβαση σε άλλες βαθμίδες, σχολική κινητικότητα, συμβουλευτική και ομάδες γονέων και παράλληλα συμβάλλει στην καλλιέργεια σχέσεων εμπιστοσύνης μεταξύ των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας. Ασκεί τα καθήκοντά του και λειτουργεί συμπληρωματικά και ενισχυτικά προς τους υφιστάμενους θεσμούς υποστήριξης των σχολικών μονάδων, χωρίς να υποκαθιστά τις αρμοδιότητες του συλλόγου διδασκόντων, του Διευθυντή και του Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής μονάδας ή τις αρμοδιότητες υποστηρικτικών δομών της εκπαίδευσης.

  • Ο Σύμβουλος Σχολικής Ζωής βρίσκεται σε άμεση και διαρκή επικοινωνία με τους μαθητές ευθύνης του, τον σύλλογο διδασκόντων και λοιπό εκπαιδευτικό προσωπικό, όπως επίσης τους γονείς και κηδεμόνες. Ενεργεί όποτε αυτό του ζητηθεί, αλλά και με δική του πρωτοβουλία, εφόσον υποπέσει στην αντίληψή του κατάσταση, η οποία χρήζει ιδιαίτερης αντιμετώπισης. Στο πλαίσιο επιτέλεσης του έργου του, συνεργάζεται με τις υποστηρικτικές δομές και δύναται να ζητήσει τη συνδρομή τους για την αντιμετώπιση μεμονωμένων περιστατικών ή ειδικών περιπτώσεων, όπως και να παραπέμψει τον χειρισμό τους αρμοδίως σε αυτές ή στον σύλλογο διδασκόντων, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους.

  • Ο Σύμβουλος Σχολικής Ζωής αντιμετωπίζει τα ζητήματα που απασχολούν τη σχολική μονάδα και τη σχολική κοινότητα που εκτείνονται και στην κοινωνία, μέσα από οργανωμένες κοινωνικές και παιδαγωγικές προσεγγίσεις, επιδιώκει να στηρίξει και να βελτιώσει τους εκπαιδευτικούς και τους κοινωνικούς μηχανισμούς, αναλαμβάνοντας ένα έργο προληπτικού και συμβουλευτικού χαρακτήρα στην αντιμετώπιση και καταπολέμηση πολλών κοινωνικών και παιδαγωγικών προβλημάτων, που ανακύπτουν στη σχολική τάξη, στη ζωή της σχολικής και ευρύτερης κοινότητας και επηρεάζουν τη ζωή των μαθητών.

Άρθρο 2-Αρμοδιότητες - Καθήκοντα

Κύριες αρμοδιότητες και καθήκοντα του Συμβούλου Σχολικής Ζωής είναι:

  • Η συμβουλευτική καθοδήγηση, η ενημέρωση και η υποστήριξη μαθητών, γονέων και κηδεμόνων σε θέματα παιδαγωγικής, αντιμετώπισης ζητημάτων σε τομείς που απασχολούν τη σχολική μονάδα, όπως ενδεικτικά, η διευθέτηση κρίσεων, η πρόληψη ακραίων συμπεριφορών, και η διαχείριση μαθησιακών δυσκολιών.

Η ενθάρρυνση και η ενίσχυση της επικοινωνίας του σχολείου με την οικογένεια και την ευρύτερη κοινότητα.

  • Η υποστήριξη μέσα από κοινωνικοπαιδαγωγικά προγράμματα, μεθόδους και πρακτικές για τη δημιουργική σύνδεση σχολείου, οικογένειας και κοινότητας και την συνεργασία τους, με στόχο τη διαχείριση κρίσεων, δηλαδή την πρόληψη κάθε τύπου αντικοινωνικών συμπεριφορών, την ενίσχυση μαθητών με ιδιαίτερες μαθησιακές ή συναισθηματικές δυσκολίες, την υποστήριξη αυτών και των οικογενειών τους κ.ά.

  • Η κοινωνική ένταξη, η συμπερίληψη και ενσωμάτωση μαθητών με ιδιαίτερες ικανότητες, κλίσεις και ταλέντα και η αξιοποίηση αυτών στον χώρο της σχολικής κοινότητας.

  • Η υποστήριξη των μαθητών μέσα από προληπτικές αλλά και συμβουλευτικές κοινωνικοπαιδαγωγικές δράσεις, προκειμένου οι μαθητές να αποκτήσουν εμπιστοσύνη στον εαυτό τους και αυτοεκτίμηση ώστε να συμμετέχουν ενεργά και αποτελεσματικά στην σχολική ζωή.

  • Η συνεργασία και η υποστήριξη των οικογενειών των μαθητών θα πραγματοποιηθεί συμπεριλαμβάνοντας και αξιοποιώντας τις κοινωνικοπαιδαγωγικές δράσεις, τη συμβουλευτική γονέων και τη δημιουργία ομάδων γονέων με κοινά ενδιαφέροντα και ανάγκες.

  • H δημιουργία και η καλλιέργεια θετικών σχέσεων αλληλεπίδρασης και συνεργασίας μεταξύ των μελών της σχολικής μονάδας και της ευρύτερης εκπαιδευτικής κοινότητας. Ο σχεδιασμός και η υλοποίηση επιμορφωτικών δράσεων, σε συνεργασία με τα ΚΕΣΥ προς όφελος των μελών της σχολικής κοινότητας.

  • Η άσκηση των καθηκόντων του λαμβάνει χώρα συμπληρωματικά και ενισχυτικά προς τους υφιστάμενους θεσμούς υποστήριξης των σχολικών μονάδων, χωρίς να υποκαθιστά τις αρμοδιότητες του συλλόγου διδασκόντων, του Διευθυντή και του Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής μονάδας ή τις αρμοδιότητες υποστηρικτικών δομών της εκπαίδευσης.

  • Η συνεργασία του με τους «Συμβούλους Καθηγητές» που υποστηρίζουν τους μαθητές της Α΄ τάξης Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑ.Λ.) στο πλαίσιο της Πράξης «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ. - Υποστήριξη σχολικών μονάδων ΕΠΑ.Λ.» του Ε.Π. «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση», ΕΣΠΑ 2014-20 με κωδικό ΟΠΣ 501076.

Άρθρο3

Επιλογή Συμβούλων Σχολικής Ζωής

  1. Με απόφαση του Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου (Συμβούλου Εκπαίδευσης), ο οποίος έχει την παιδαγωγική ευθύνη της σχολικής μονάδας, ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας και πρόταση του συλλόγου διδασκόντων, καθορίζεται στην αρχή κάθε σχολικού έτους ο αριθμός των Συμβούλων Σχολικής Ζωής σε κάθε σχολική μονάδα και ορίζονται ονομαστικά ένας (1) Σύμβουλος Σχολικής Ζωής, όταν ο αριθμός των μαθητών είναι έως 150 και δύο (2) Σύμβουλοι Σχολικής Ζωής όταν ο αριθμός των μαθητών ξεπερνά τους 150, σε κάθε σχολική μονάδα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Με απόφαση του Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου (Συμβούλου Εκπαίδευσης), ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας, ο αριθμός των Συμβούλων Σχολικής Ζωής μπορεί να αυξομειώνεται ανάλογα με τον αριθμό των οργανικών θέσεων των εκπαιδευτικών και το μαθητικό δυναμικό της σχολικής μονάδας. Οι εκπαιδευτικοί που ορίζονται, αναλαμβάνουν υπό την ευθύνη τους συγκεκριμένο αριθμό τμημάτων και τάξεων μαθητών, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα στο παρόν.

  2. Ο Σύμβουλος Σχολικής Ζωής συνεπικουρείται στο έργο του από τον Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου (Σύμβουλο Εκπαίδευσης), ο οποίος έχει την παιδαγωγική ευθύνη της σχολικής μονάδας, τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας, τα μέλη του συλλόγου διδασκόντων, τον Διευθυντή Εκπαίδευσης, και το Κ.Ε.Σ.Υ.

  3. Ο Σύμβουλος Σχολικής ζωής συνεργάζεται με τους Συμβούλους Σχολικής Ζωής όμορων σχολικών μονάδων ευθύνης του Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου (Συμβούλου Εκπαίδευσης), και κατόπιν ενημέρωσής του μπορεί να παίρνει την πρωτοβουλία να συγκαλεί συσκέψεις με τους παραπάνω, για την αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση ζητημάτων που εμπίπτουν στις αρμοδιότητές του.

  4. Ο Σύμβουλος Σχολικής Ζωής βρίσκεται σε άμεση και διαρκή επικοινωνία με τους μαθητές ευθύνης του, τον σύλλογο διδασκόντων και λοιπό εκπαιδευτικό προσωπικό, όπως επίσης τους γονείς και κηδεμόνες. Ενεργεί όποτε αυτό του ζητηθεί, αλλά και με

δική του πρωτοβουλία, εφόσον υποπέσει στην αντίληψή του κατάσταση, η οποία χρήζει ιδιαίτερης αντιμετώπισης. Στο πλαίσιο των καθηκόντων του, συνεργάζεται με τις υποστηρικτικές δομές και με ειδικούς επιστήμονες, κοινωνικούς λειτουργούς, ψυχολόγους, λογοθεραπευτές, ανάλογα με τη φύση του προβλήματος και δύναται να ζητήσει τη συνδρομή τους για την αντιμετώπιση μεμονωμένων περιστατικών ή ειδικών περιπτώσεων, όπως και να παραπέμψει τον χειρισμό τους αρμοδίως σε αυτές ή στον σύλλογο διδασκόντων, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους.

  1. Οι εκπαιδευτικοί που αναλαμβάνουν καθήκοντα Συμβούλου Σχολικής Ζωής, επιμορφώνονται σε περιοδική βάση. Η επιμόρφωση γίνεται σε συνεργασία με το Ι.Ε.Π. και τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου (Συμβούλους Εκπαίδευσης).

Άρθρο4

Προσόντα ορισμού

Ως Σύμβουλος Σχολικής Ζωής ορίζεται για ένα σχολικό έτος (κατά τα προβλεπόμενα στην παρ. 1 του άρθρου 3) μόνιμος εκπαιδευτικός που θα πρέπει να ανήκει στο σύλλογο διδασκόντων της συγκεκριμένης σχολικής μονάδας, κατά την έναρξη του σχολικού έτους.

Σε περίπτωση που η σχολική μονάδα δεν διαθέτει μόνιμο εκπαιδευτικό, ορίζεται αναπληρωτής.

Για την πλήρωση των θέσεων του Συμβούλου Σχολικής Ζωής λαμβάνεται υπόψη η παιδαγωγική γνώση και επάρκεια του εκπαιδευτικού η οποία πιστοποιείται από πτυχίο Παιδαγωγικού Τμήματος ή Τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης ή από Μεταπτυχιακό δίπλωμα με αντικείμενο την Παιδαγωγική ή την Κοινωνική Παιδαγωγική ή τις Επιστήμες Εκπαίδευσης ή τις Επιστήμες της Αγωγής ή από διδακτορικό τίτλο σπουδών με αντικείμενο την Παιδαγωγική ή την Κοινωνική Παιδαγωγική ή τις Επιστήμες Εκπαίδευσης ή τις Επιστήμες της Αγωγής. Εναλλακτικά και στην περίπτωση απουσίας των προαναφερόμενων προσόντων, συνυπολογίζεται η πιστοποιημένη συμμετοχή σε επιμορφωτικά σεμινάρια και εκπαιδευτικά προγράμματα τουλάχιστον

300 ωρών σε αντίστοιχα αντικείμενα με τα προαναφερόμενα. Συνεκτιμώμενα προσόντα αποτελούν η αποδεδειγμένη συμμετοχή σε προγράμματα που έχουν αναπτυχθεί σε διάφορους τομείς κοινωνικοπαιδαγωγικής δράσης και σχετίζονται με τις επιμέρους αρμοδιότητες του Συμβούλου Σχολικής Ζωής.

Εάν για οποιονδήποτε λόγο αποχωρήσει ο Σύμβουλος Σχολικής Ζωής από η σχολική μονάδα ή παραιτηθεί, πριν την ολοκλήρωση της θητείας του, αντικαθίσταται με άλλον εκπαιδευτικό της σχολικής μονάδας, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα.

Οι Σύμβουλοι Σχολικής Ζωής απαλλάσσονται από εφημερίες καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους.

Β) Εσωτερικός Κανονισμός Σχολικής Μονάδας

  1. Από το σχολικό έτος 2020-2021 και εφεξής, κάθε σχολική μονάδα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης οφείλει να έχει εγκεκριμένο Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας στον οποίο αναφέρονται θέματα σχετικά με τη λειτουργία της. Με τον όρο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου εννοούμε το σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις, για να πραγματοποιείται ανενόχλητα, μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του Σχολείου. Επιπλέον, ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου αποτελεί σημαντικό παιδαγωγικό μέσο που βοηθά στην ομαλή σχολική ζωή, στη συνεργασία, στην αλληλεγγύη, στον δημοκρατικό διάλογο και στην αποδοχή της διαφορετικότητας. Σκοπός του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του Σχολείου είναι η θεμελίωση ενός πλαισίου που υποστηρίζει το εκπαιδευτικό έργο και την απρόσκοπτη συμμετοχή όλων στην εκπαιδευτική διαδικασία, η διαμόρφωση κλίματος που στηρίζει την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών/μαθητριών, η εξασφάλιση της σωματικής ασφάλειας και της συναισθηματικής πλήρωσης όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, κ.ά. Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάσσεται ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή/της Διευθύντριας της σχολικής μονάδας και με τη συμμετοχή όλων των μελών του συλλόγου διδασκόντων, των μελών του διοικητικού συμβουλίου του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων, καθώς και εκπροσώπου του οικείου Δήμου. Στις σχολικές μονάδες της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στη διαδικασία του προηγούμενου εδαφίου συμμετέχει και το Προεδρείο του δεκαπενταμελούς μαθητικού συμβουλίου. Η απόφαση εγκρίνεται από τον Συντονιστή/τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου (Σύμβουλο Εκπαίδευσης) που έχει την παιδαγωγική ευθύνη του Σχολείου και από τον Διευθυντή/τη Διευθύντρια Εκπαίδευσης.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας κοινοποιείται σε όλους τους γονείς/κηδεμόνες και αναρτάται στον ιστότοπο του Σχολείου, την πρώτη φορά εφαρμογής του αμέσως μετά την έγκριση αυτού, ενώ τα επόμενα έτη με την έναρξη του σχολικού έτους. Η ακριβής τήρησή του αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση της Διεύθυνσης του Σχολείου, των εκπαιδευτικών, των μαθητών/μαθητριών και των γονέων/κηδεμόνων. Περιεχόμενο του Εσωτερικού Κανονισμού –

Οι κεντρικοί άξονες του Εσωτερικού Κανονισμού

  1. Προσέλευση – παραμονή στο Σχολείο και αποχώρηση από αυτό. Η έγκαιρη προσέλευση των μαθητών/μαθητριών στο σχολείο καθώς και η τακτική και ανελλιπής φοίτηση αποτελούν βασικά στοιχεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Οι μαθητές/μαθήτριες προσέρχονται στο σχολείο πριν από την έναρξη των μαθημάτων, ενώ όσοι προσέρχονται με καθυστέρηση παραμένουν σε καθορισμένο, εκ των προτέρων, χώρο στο Σχολείο και εισέρχονται στην τάξη τους, μετά την ολοκλήρωση της τρέχουσας διδακτικής ώρας, εκτός αν ο Σύλλογος Διδασκόντων/Διδασκουσών έχει αποφασίσει διαφορετικά για τη είσοδο των μαθητών/μαθητριών στην τάξη τους. Οι μαθητές/μαθήτριες δεν επιτρέπεται να αποχωρήσουν από το Σχολείο πριν από τη λήξη των μαθημάτων, χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης, κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ενημερώνεται ο/η γονέας/κηδεμόνας για να παραλάβει το παιδί του/της, εφόσον αυτό είναι ανήλικο.

  2. Συμπεριφορά μαθητών/τριών - Παιδαγωγικός έλεγχος Αποκλίσεις των μαθητών από τη δημοκρατική συμπεριφορά, τους κανόνες του σχολείου, τους όρους της ισότιμης συμμετοχής στη ζωή του Σχολείου, από τον οφειλόμενο σεβασμό στον/στην εκπαιδευτικό, στη σχολική περιουσία, στον συμμαθητή/τη συμμαθήτρια, πρέπει να θεωρούνται σχολικά παραπτώματα. Τα σχολικά παραπτώματα θα αντιμετωπίζονται από το σχολείο, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και με γνώμονα την αρχή ότι η κατασταλτική αντιμετώπιση αυτών των φαινομένων πρέπει να είναι η τελευταία επιλογή, χωρίς όμως να αποκλείεται ως παιδαγωγικό μέτρο. Τα θέματα παραβατικής συμπεριφοράς των μαθητών/ μαθητριών στο Σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας του/της εκπαιδευτικού της τάξης με τον/τη Σύμβουλο Σχολικής ζωής, τον Διευθυντή/τη Διευθύντρια της σχολικής μονάδας, τον Σύλλογο Διδασκόντων/Διδασκουσών και τον Συντονιστή/τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπισή τους. Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού.

  3.  Πρόληψη φαινομένων Βίας και Σχολικού εκφοβισμού H ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος αποτελεί σημαντικό παράγοντα της διαδικασίας πρόληψης ή/και αντιμετώπισης φαινομένων βίας, παρενόχλησης, εξαναγκασμού και σχολικού εκφοβισμού. Χαρακτηριστικά του θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος είναι ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η προώθηση της συνεργασίας με Φορείς, η συνεργασία του Σχολείου με την οικογένεια, κ.ά.

  4.  Σχολικές Εκδηλώσεις - Δραστηριότητες Το Σχολείο οργανώνει μια σειρά εκδηλώσεων/δραστηριοτήτων, που στόχο έχουν τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, τον εμπλουτισμό των υπαρχουσών γνώσεων των μαθητών/μαθητριών, την απόκτηση δεξιοτήτων ζωής και την ευαισθητοποίησή τους σε κοινωνικά θέματα. Οι ενδοσχολικές εκδηλώσεις, οι σχολικές δραστηριότητες και η συμμετοχή σε καινοτόμα σχολικά προγράμματα πρέπει να γίνονται με πρωτοβουλίες, ιδέες και ευθύνη των ίδιων των μαθητών/μαθητριών, διότι έτσι αυτοί/αυτές αισθάνονται υπεύθυνοι/υπεύθυνες, αναδεικνύουν τις ικανότητές τους, τις κλίσεις τους, τα ενδιαφέροντά τους και το ταλέντο τους.

  5. Συνεργασία Σχολείου - Οικογένειας - Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων Το Σχολείο πρέπει να βρίσκεται σε αγαστή συνεργασία με την οικογένεια του μαθητή/της μαθήτριας, με τον Σύλλογο Γονέων/Κηδεμόνων και Φορέων, των οποίων όμως ο ρόλος πρέπει να είναι διακριτός. Κάθε φορά που δημιουργείται θέμα το οποίο σχετίζεται με συγκεκριμένο μαθητή/συγκεκριμένη μαθήτρια, ο πρώτος που θα πρέπει να ενημερωθεί σχετικά είναι ο γονέας/κηδεμόνας, ο οποίος θα πρέπει να συνεργαστεί με το Σχολείο.

  6. Ποιότητα του σχολικού χώρου Ένας από τους στόχους του Σχολείου πρέπει να είναι η καλλιέργεια της αίσθησης της ευθύνης στους μαθητές/ στις μαθήτριες σε ό,τι αφορά την ποιότητα του σχολικού χώρου. Καθαροί και συντηρημένοι χώροι αιθουσών, εργαστηρίων, του αύλειου χώρου, της σχολικής περιουσίας, κ.λπ. διαμορφώνουν τον περιβάλλοντα χώρο μέσα στον οποίο είναι δυνατόν να καλλιεργηθεί η ψυχή του παιδιού. Φθορές, ζημιές και κακή χρήση της περιουσίας του Σχολείου αποδυναμώνουν τις εκπαιδευτικές δυνατότητές του και παιδαγωγικά εθίζουν τον μαθητή/τη μαθήτρια στην αντίληψη της απαξίωσης της δημόσιας περιουσίας. Μαθητής/Μαθήτρια που προκαλεί φθορά στην περιουσία του Σχολείου, ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον κηδεμόνα του ή τον ίδιο. Έκθεση αποτίμησης – ανατροφοδότηση – προτάσεις βελτίωσης Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας επικαιροποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα, μέσω της προβλεπόμενης από τον νόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του Σχολείου και τις, κατά καιρούς, Αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων του. Ο κοινά συμφωνημένος Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Η τήρησή του από τους μαθητές/τις μαθήτριες, τους/τις εκπαιδευτικούς και τους γονείς/κηδεμόνες, με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους, ώστε να έχει πληρότητα, γενική αποδοχή και εφαρμογή, αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του Σχολείου. Είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το Σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του. Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τον Διευθυντή/τη Διευθύντρια του Σχολείου και τον Σύλλογο Διδασκόντων/Διδασκουσών, καθώς και από τον Συντονιστή/τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας. Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας ισχύει για ένα σχολικό έτος

Γ. Ενδοσχολικοί Συντονιστές

Άρθρο 1

Ορισμός Ενδοσχολικού Συντονιστή

Οι Ενδοσχολικοί Συντονιστές (Συντονιστές Τάξεων ή Συντονιστές Γνωστικών Πεδίων) είναι όργανα συντονισμού του εκπαιδευτικού έργου σε επίπεδο σχολικής μονάδας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οι οποίοι συντονίζουν και υποστηρίζουν τους εκπαιδευτικούς στο έργο τους, καθώς και τις προσπάθειες της Διεύθυνσης κάθε σχολικής μονάδας να την ενισχύσουν ως επαγγελματική κοινότητα μάθησης και ανάπτυξης.

Διοικητικά τελούν υπό την εποπτεία της Διεύθυνσης της σχολικής μονάδας και παιδαγωγικά βρίσκονται σε άμεση επικοινωνία και συνεργασία με τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης παιδαγωγικής και επιστημονικής ευθύνης ανάλογα με τη φύση των θεμάτων που ανακύπτουν και καθίστανται αρμοδίως αντικείμενο ενασχόλησής τους. Επιπλέον, συνεπικουρούν τον/τη Διευθυντή/ντρια ή τον/την Προϊστάμενο/η της σχολικής μονάδας και τον Υποδιευθυντή της στο έργο τους, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους.

Άρθρο 2

Καθήκοντα και αρμοδιότητες

Οι Ενδοσχολικοί Συντονιστές λειτουργώντας ως Συντονιστές Τάξεων/Συντονιστές Γνωστικών Πεδίων:

  1. Υποστηρίζουν και συντονίζουν τους/τις εκπαιδευτικούς ανά ομάδες τάξεων ή ανά ομάδες ειδικοτήτων σε συνεργασία με τους/τις τελευταίους/ες και με τους/τις αντίστοιχους/ες κάθε φορά Συμβούλους Εκπαίδευσης.

  2. Παρακολουθούν και εποπτεύουν τόσο τον ετήσιο προγραμματισμό της διδακτέας ύλης όσο και τον προγραμματισμό επιμέρους ενοτήτων, σε συνεργασία μετον/την διδάσκοντα/ουσα, σύμφωνα με τα ισχύοντα Προγράμματα Σπουδών και τα Ωρολόγια Προγράμματα.

  3. Σχεδιάζουν και οργανώνουν διδασκαλίες και δράσεις με σκοπό την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών και την ανταλλαγή καλών πρακτικών σε συνεργασία τόσο με τον/την εκάστοτε Σύμβουλο Εκπαίδευσης της ειδικότητας όσο και με τον/την Παιδαγωγικό/ή Σύμβουλο-Μέντορα, στην περίπτωση που ο/η τελευταίος/α δεν ασκεί καθήκοντα Ενδοσχολικού Συντονιστή.

  4. Εισηγούνται καινοτόμα εκπαιδευτικά εργαλεία διδασκαλίας και προβαίνουν στην εφαρμογή και αξιολόγησή τους, σε συνεργασία τόσο με τον/την Παιδαγωγικό/ή Σύμβουλο-Μέντορα όσο και με τον/την αντίστοιχο/η Σύμβουλο Εκπαίδευσης, αν τούτο κρίνεται εκπαιδευτικά αναγκαίο.

  5. Σε συνεργασία με τους/τις εκπαιδευτικούς ανά ομάδες τάξεων ή ειδικοτήτων παρακολουθούν και εποπτεύουν τον προγραμματισμό των διαδικασιών αξιολόγησης των μαθητών/τριών.

  6. Συνεργάζονται με τον/την Σύμβουλο Σχολικής Ζωής για θέματα που απασχολούν τη σχολική μονάδα και εμπίπτουν στις αρμοδιότητες του/της τελευταίου/ας, και αναφέρονται στο άρθρο 1 της υπό στοιχεία 124931/ΓΔ4/28-09-2020 (Β’ 4183) υπουργικής απόφασης.

  7. Στο πλαίσιο των ως άνω καθηκόντων οργανώνουν τουλάχιστον μία (1) συνάντηση εργασίας με εκπαιδευτικούς το μήνα, ανά ομάδες τάξεων/ομάδες ειδικοτήτων καθ’ όλη τη διάρκεια του διδακτικού έτους, αξιοποιώντας με τον τρόπο αυτό τους ενδοσχολικούς εκπαιδευτικούς πόρους.

  8. Οργανώνουν, σε συνεργασία με το Σύμβουλο Εκπαίδευσης και τους εκπαιδευτικούς, την πραγματοποίηση τουλάχιστον τριών διδασκαλιών εντός του διδακτικού έτους, τις οποίες παρακολουθούν όλοι οι εκπαιδευτικοί της ομάδας τάξεων/ειδικοτήτων.

  9. Ασκούν τα καθήκοντά τους και λειτουργούν συμπληρωματικά και ενισχυτικά προς τους υφιστάμενους θεσμούς υποστήριξης των σχολικών μονάδων, χωρίς να υποκαθιστούν τον σύλλογο διδασκόντων, τον/τη Διευθυντή/τρια και τον/την

Σύμβουλο Εκπαίδευσηςτης σχολικής μονάδας ή τις υποστηρικτικές δομές της εκπαίδευσης στην άσκηση των αρμοδιοτήτων και καθηκόντων τους.

  1. Στην αρχή κάθε διδακτικού έτους συντάσσουν προγραμματισμό δράσεων και ενεργειών και στο τέλος του διδακτικού έτους συντάσσουν ετήσια έκθεση, στην οποία αναφέρονται όλες οι ενέργειες που διενεργήθηκαν από μέρους τους κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.

Η έκθεση υποβάλλεται κατά περίπτωση στον/στη Διευθυντή/ντρια ή στον/στην- Προϊστάμενο/η της σχολικής μονάδας.

  1. Ο Ενδοσχολικός Συντονιστής (Συντονιστής Τάξεων ή Συντονιστής Γνωστικών Πεδίων) ασκεί τα καθήκοντά του εκτός του διδακτικού ωραρίου, αλλά εντός του εργασιακού ωραρίου του και δεν απαλλάσσεται από εξωδιδακτικές εργασίες και εφημερίες.

Άρθρο 3

Κριτήρια ορισμού, αριθμός Ενδοσχολικών Συντονιστών, διάρκεια θητείας

  1. Ο ορισμός Ενδοσχολικού Συντονιστή (Συντονιστή Τάξεων ή Συντονιστή Γνωστικών Πεδίων) λαμβάνει χώρα σε εξαθέσιες και άνω σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και σε σχολικές μονάδες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, κατά την έναρξη του σχολικού έτους.

Ειδικότερα:

Αα) Σε εξαθέσιες και άνω σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που αριθμούν έως και δέκα (10) τμήματα ορίζεται ένας/μια (1) Συντονιστής/στρια Τάξεων και ένας/μία Συντονιστής/στρια Γνωστικών πεδίων, υπό την προϋπόθεση ότι στο συγκεκριμένο σχολείο υπηρετούν τουλάχιστον τρεις (3) εκπαιδευτικοί της ίδιας ειδικότητας.

Αβ) Σε εξαθέσιες και άνω σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που αριθμούν περισσότερα από δέκα (10) τμήματα ορίζονται δύο (2) Συντονιστές/στριες Τάξεων και Συντονιστής/στρια Γνωστικών πεδίων, υπό την προϋπόθεση ότι στο συγκεκριμένο σχολείο υπηρετούν τουλάχιστον τρεις (3) εκπαιδευτικοί της ίδιας ειδικότητας. Στην περίπτωση αυτή ο Διευθυντής δύναται να αναθέτει στον ίδιο εκπαιδευτικό καθήκοντα τόσο Συντονιστή Τάξεων όσο και Συντονιστή Γνωστικών Πεδίων,εφόσον τούτο εξυπηρετεί τις ανάγκες της συγκεκριμένης σχολικής μονάδας.

Βα) Σε σχολικές μονάδες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που αριθμούν έως και δέκα

(10) τμήματα ορίζεται ένας/μια (1) Συντονιστής/στρια Τάξεων. Συντονιστής/στρια Γνωστικών Πεδίων ανά ειδικότητα ορίζεται υπό την προϋπόθεση ότι υπηρετούν τουλάχιστον τέσσερις (4) εκπαιδευτικοί της ίδιας ειδικότητας ή, στην περίπτωση που αυτό δεν είναι εφικτό, τουλάχιστον τέσσερις (4) εκπαιδευτικοί του ίδιου κλάδου.

Ββ) Σε σχολικές μονάδες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που αριθμούν περισσότερα από δέκα (10) τμήματα ορίζονται δύο (2) Συντονιστές/στριες Τάξεων.

Το δεύτερο εδάφιο της προηγούμενης περίπτωσης (Βα) ισχύει και στην προκειμένη περίπτωση. Στις περιπτώσεις (Βα) και (Ββ) ο Διευθυντής δύναται να αναθέτει στον ίδιο εκπαιδευτικό καθήκοντα τόσο Συντονιστή Τάξεων όσο και Συντονιστή Γνωστικών Πεδίων, εφόσον τούτο εξυπηρετεί τις ανάγκες της συγκεκριμένης σχολικής μονάδας.

  1. Η τοποθέτηση των εκπαιδευτικών στη θέση των Ενδοσχολικών Συντονιστών (Συντονιστών Τάξεων ή Συντονιστών Γνωστικών Πεδίων) πραγματοποιείται με απόφαση του/της Διευθυντή/ντριας ή του/της Προϊστάμενου/ης της σχολικής μονάδας. Η θητεία τους διαρκείένα (1) σχολικό έτος.

  2. Οι Συντονιστές/στριες Τάξεων ή Γνωστικών Πεδίων μπορούν να αναλαμβάνουν, παράλληλα, καθήκοντα Παιδαγωγικού Συμβούλου - Μέντορα.

  1. Ο/Η Διευθυντής/τρια ή ο/η Προϊστάμενος/η της σχολικής μονάδας δεν μπορεί να ορισθεί ως Ενδοσχολικός Συντονιστής (Συντονιστής Τάξεων ή Συντονιστής Γνωστικών Πεδίων).

Άρθρο 4

Κριτήρια επιλογής

  1. Τα κριτήρια, βάσει των οποίων επιλέγεται ο/η Συντονιστής/στρια Τάξεων και ο/η Συντονιστής/στρια Γνωστικών Πεδίων ορίζονται ως ακολούθως:

Διδακτορικό δίπλωμα επί αντικειμένου συναφούς με τον θεσμό του Ενδοσχολικού Συντονιστή Μόρια 4

Μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών επιπέδου Μaster ή μετεκπαίδευση δύο ετών (ΜΔΕ ή αντίστοιχη) επί αντικειμένου συναφούς με τον θεσμό του Ενδοσχολικού Συντονιστή Μόρια 3

Διδακτική προϋπηρεσία τουλάχιστον δεκαπέντε (15) έτη άλλως εκπαιδευτική προϋπηρεσία από δέκα (10) έτη και άνω. Σε περίπτωση που δεν πληρούνται τα ως άνω κριτήρια, τότε επιλέγεται εκείνος που διαθέτει διδακτική εμπειρία τουλάχιστον επτά

(7) έτη άλλως εκπαιδευτική προϋπηρεσία από έξι (6) έτη και άνω Μόρια 4 Δεύτερος μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών Μόρια 1

Προηγούμενη θητεία ως Παιδαγωγικός Σύμβουλος-Μέντορας, ως Ενδοσχολικός Συντονιστής, ως Σχολικός Σύμβουλος/Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου/Στέλεχος Εκπαίδευσης, Επιμορφωτής Μόρια 4

Πιστοποίηση επιμόρφωσης στις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) επιπέδου

Α Μόρια 1

Πιστοποίηση επιμόρφωσης στις ΤΠΕ επιπέδου Β Μόρια 2 Άριστη γνώση ξένης γλώσσας Μόρια 1,5

Πολύ καλή γνώση ξένης γλώσσας Μόρια 1 Καλή γνώση ξένης γλώσσας Μόρια 0,5

Οργανική θέση στη σχολική μονάδα, στην οποία εφαρμόζεται ο θεσμός του Ενδοσχολικού Συντονιστή Μόρια 2

  1. Η επιλογή και τοποθέτηση του Ενδοσχολικού Συντονιστή (Συντονιστή Τάξεων ή Συντονιστή Γνωστικών Πεδίων) υπόκειται μόνο στην προβλεπόμενη από το άρθρο 24 του ν.2690/1999 (Α’ 45) ιεραρχική προσφυγή,η οποία υποβάλλεται στον Διευθυντή Εκπαίδευσης το αργότερο μέχρι τη λήξη του πρώτου μηνός του οικείου σχολικού έτους. Η απόφαση αυτή ισχύει από την έναρξη του σχολικού έτους 2022-2023.

Δ. Παιδαγωγικοί Σύμβουλοι-Μέντορες

Άρθρο 1

Ορισμός Παιδαγωγικού Συμβούλου-Μέντορα

Στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης εισάγεται ο θεσμός του Παιδαγωγικού Συμβούλου - Μέντορα. O ρόλος του είναι να εμπνεύσει, να προσανατολίσει και να υποστηρίξει κάθε νέο διοριζόμενο ή πρόσφατα τοποθετημένο στη σχολική μονάδα μόνιμο ή αναπληρωτή ή ωρομίσθιο εκπαιδευτικό, με προϋπηρεσία έως πέντε (5) έτη, με στόχο την ποιοτική αναβάθμιση της διδασκαλίας του και ενγένει του παρεχόμενου από αυτόν εκπαιδευτικού έργου. Ο Παιδαγωγικός Σύμβουλος - Μέντορας συμβάλλει στην προαγωγή των επαγγελματικών δεξιοτήτων του εκπαιδευόμενου, γίνεται ο ίδιος πρότυπο προς μίμηση, κατευθύνει, πληροφορεί, εξηγεί, παραινεί, συμβουλεύει, δίδει ερεθίσματα, προτρέπει και ενθαρρύνει τον νέο συνάδελφό του. Για την εκπλήρωση του ρόλου του πρέπει να είναι σε άμεση συνεργασία με τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης τόσο κατά τον προγραμματισμό όσο και κατά την εφαρμογή των δράσεων υποστήριξης που υλοποιεί.

Άρθρο 2

Καθήκοντα και αρμοδιότητες

  1. Ο Παιδαγωγικός Σύμβουλος-Μέντορας εντοπίζει τις εκπαιδευτικές και παιδαγωγικές/διδακτικές ανάγκες των αναφερομένων στο δεύτερο εδάφιο του άρθρου 1 εκπαιδευτικών και διοργανώνει μαζί τους μια σειρά από προγράμματα, που ως σκοπό

έχουν την κάλυψη των διαπιστωθεισών αναγκών τους και στόχο την ενδυνάμωση της αυτοπεποίθησης και της ετοιμότητάς τους. Συγκεκριμένα:

  • Συμβάλλει στη σταδιακή ενσωμάτωση του νέου συναδέλφου του στο σχολικό πλαίσιο και περιβάλλον, προκειμένου να εξασφαλισθεί η όσο το δυνατόν εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας.

  • Τον πληροφορεί και τον καθοδηγεί ως προς το διδακτικό έργο του και ειδικότερα στη διαχείριση της διδακτικής ύλης, συμβάλλοντας με τον τρόπο αυτό ενεργά στη βελτίωση των εκπαιδευτικών δεξιοτήτων του.

  • Προσφέρει υποστήριξη, καθοδήγηση και εποικοδομητική ανατροφοδότηση.

  • Κατευθύνει τον ως άνω εκπαιδευτικό ως προς την επίλυση πάσης φύσεως θεμάτων που, τυχόν, ανακύψουν κατά τη διδακτική και εκπαιδευτική διαδικασία, εντός της σχολικής μονάδας. - Οργανώνει σε συνεργασία τόσο με τον Σύμβουλο Παιδαγωγικής Ευθύνης, όσο και με τον εκπαιδευτικό την πραγματοποίηση τουλάχιστον τριών διδασκαλιών εντός του διδακτικού έτους, οι οποίες θα λαμβάνουν χώρα από τον: α) μέντορα με παρατηρητή τον καθοδηγούμενο εκπαιδευτικό, β) καθοδηγούμενο εκπαιδευτικό με παρατηρητή τον μέντορα και γ) από κοινού.

  • Καθοδηγεί τον νέο συνάδελφό του για τον ορθό τρόπο επικοινωνίας με τους γονείς/κηδεμόνες και τους μαθητές.

  1. Στο τέλος του διδακτικού έτους ο Παιδαγωγικός Σύμβουλος-Μέντορας συντάσσει ετήσια έκθεση, στην οποία αναφέρονται όλες οι ενέργειες που διενεργήθηκαν από μέρους του κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Η έκθεση υποβάλλεται στον/στη Διευθυντή/ντρια ή στον/στην Προϊστάμενο/η της σχολικής μονάδας

  2. Ο Παιδαγωγικός Σύμβουλος - Μέντορας ασκεί τα καθήκοντά του εκτός του διδακτικού ωραρίου του, αλλά εντός του εργασιακού ωραρίου του και δεν απαλλάσσεται από εξωδιδακτικές εργασίες και εφημερίες.

Άρθρο 3

Κριτήρια ορισμού, αριθμός Παιδαγωγικών Συμβούλων - Μεντόρων και διάρκεια θητείας τους

  1. Ο ορισμός Παιδαγωγικού Συμβούλου-Μέντορα λαμβάνει χώρα σε εξαθέσιες και άνω σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και σε σχολικές μονάδες

Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, κατά την έναρξη του σχολικού έτους, υπό την προϋπόθεση ότι στη σχολική μονάδα υπηρετούν εκπαιδευτικοί του δεύτερου εδαφίου του άρθρου 1 της παρούσης. Ανάλογα με τον αριθμό τους μεταβάλλεται αντίστοιχα και ο αριθμός των οριζό-

μενων Παιδαγωγικών Συμβούλων - Μεντόρων. Ειδικότερα, από έναν έως και οκτώ εκπαιδευτικούς ορίζεται ένας (1) Παιδαγωγικός Σύμβουλος - Μέντορας. Από εν νέα έως και δεκαέξι εκπαιδευτικούς ορίζονται δύο (2) Παιδαγωγικοί Σύμβουλοι - Μέντορες ενώ από δεκαεπτά και άνω (3) τρεις συνολικά. Σε περίπτωση που ο ορισθείς

Παιδαγωγικός Σύμβουλος - Μέντορας δεν είναι της ίδιας ή παραπλήσιας ειδικότητας μ’ εκείνη του νεοδιόριστου ή νέας τοποθέτησης εκπαιδευτικού, συνεπικουρείται κατά την επιτέλεση των καθηκόντων και εν γένει του έργου του από έμπειρο και εξαιρετικής υπηρεσιακής και παιδαγωγικής/διδακτικής συνέπειας και επάρκειας εκπαιδευτικό της ειδικότητας του καθοδηγούμενου εκπαιδευτικού που υποδεικνύει ο/η Διευθυντής/ντρια ή ο/η Προϊστάμενος/μένη της σχολικής μονάδας.

  1. Η τοποθέτηση του/της εκπαιδευτικού στη θέση του Παιδαγωγικού Συμβούλου - Μέντορα πραγματοποιείται με απόφαση του/της Διευθυντή/ντριας ή του/της Προ-ϊστάμενου/μένης της σχολικής μονάδας. Η θητεία του/ης διαρκεί ένα (1) σχολικό έτος.

  2. Οι Παιδαγωγικοί Σύμβουλοι - Μέντορες μπορούν να αναλαμβάνουν, παράλληλα, καθήκοντα Ενδοσχολικών Συντονιστών.

  3. Ο/Η Διευθυντής/τρια ή ο/η Προϊστάμενος/μένη της σχολικής μονάδας δεν μπορεί να ορισθεί ως Παιδαγωγικός Σύμβουλος - Μέντορας.

Άρθρο 4

Κριτήρια επιλογής

  1. Τα κριτήρια βάσει των οποίων επιλέγεται ο Παιδαγωγικός Σύμβουλος - Μέντορας ορίζονται ως ακολούθως:

Διδακτική προϋπηρεσία τουλάχιστον δεκαπέντε (15) έτη άλλως εκπαιδευτική προϋπηρεσία από δέκα (10) έτη και άνω. Σε περίπτωση που δεν πληρούνται τα ως άνω κριτήρια, τότε επιλέγεται ως Παιδαγωγικός Σύμβουλος-Μέντορας εκείνος που διαθέτει διδακτική εμπειρία τουλάχιστον επτά (7) έτη άλλως εκπαιδευτική προϋπηρεσία από έξι (6) έτη και άνω Μόρια: 4

Διδακτορικό δίπλωμα επί αντικειμένου συναφούς με τον θεσμό του Παιδαγωγικού Συμβούλου – Μέντορα Μόρια: 4

Μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών επιπέδου Μaster ή μετεκπαίδευση δύο ετών (ΜΔΕ ή αντίστοιχη) επί αντικειμένου συναφούς με τον θεσμό του παιδαγωγικού συμβούλου - μέντορα Μόρια 3.

Δεύτερος μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών Μόρια 1

Προηγούμενη θητεία ως Παιδαγωγικός Σύμβουλος-Μέντορας, ως Ενδοσχολικός Συντονιστής, ως Σχολικός Σύμβουλος/Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου/Στέλεχος Εκπαίδευσης, Επιμορφωτής Μόρια: 4.

Πιστοποίηση επιμόρφωσης στις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) επιπέδου Α Μόρια: 1.

Πιστοποίηση επιμόρφωσης στις ΤΠΕ επιπέδου Β Μόρια 2 Άριστη γνώση ξένης γλώσσας 1,5

Πολύ καλή γνώση ξένης γλώσσας 1 Καλή γνώση ξένης γλώσσας 0,5

Οργανική θέση στη σχολική μονάδα, στην οποία εφαρμόζεται ο θεσμός του παιδαγωγικού συμβούλου-μέντορα Μόρια 2

  1. Η τοποθέτηση του παιδαγωγικού συμβούλου-μέντορα υπόκειται μόνο στην προβλεπόμενη από το άρθρο24 του ν. 2690/1999 (Α’ 45) ιεραρχική προσφυγή, η οποία υποβάλλεται στο Διευθυντή Εκπαίδευσης το αργότερο μέχρι τη λήξη του πρώτου μηνός του οικείου σχολικού έτους.

Η απόφαση αυτή ισχύει από την έναρξη του σχολικού έτους 2022-2023.

Αξιολόγηση σχολικής μονάδας Θεσμικό πλαίσιο

Νόμος 4823-2021_Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις

Υπουργική απόφαση Αριθμ. 108906/ΓΔ4 /10-09-2021 με θέμα "Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο".

NOMOΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 4692/2020 "Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις"

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλήνιες: Πανωλεθρία στα Τμήματα Φυσικής και Μαθηματικών με "βροχή" κενών θέσεων

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 26 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 26/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ιταλική γλώσσα
Πιστοποίηση Ιταλικών επιπέδου C2 για ΑΣΕΠ - Ξεκινάει Μάϊο το πρόγραμμα
Νέο πρόγραμμα για C2 ξεκινάει άμεσα εξ αποστάσεως στο μεγαλύτερο φορέα επιμόρφωσης ενηλίκων για Πιστοποιήσεις Ξένων Γλωσσών - Εύκολα και άμεσα πάρτε...
Πιστοποίηση Ιταλικών επιπέδου C2 για ΑΣΕΠ - Ξεκινάει Μάϊο το πρόγραμμα