φοιτητής, σπουδή, διάβασμα, βιβλία, βιβλιοθήκη, καθηγητής
Το ερώτημα που εκ των πραγμάτων προκύπτει είναι το νόημα μίας τέτοιας αλλαγής.  

Σαν ένα «χαστούκι στο πρόσωπο» χιλιάδων αναπληρωτών  με χρόνια προϋπηρεσίας στα δημόσια σχολεία ήχησε η δήλωση τού Υπουργού Παιδείας Κυριάκου Πιερρακάκη, (στην βουλή), για επαναφορά του κατά  γενική ομολογία αποτυχημένου και διαβλητού γραπτού διαγωνισμού για την πρόσληψη των εκπαιδευτικών.

Το ερώτημα που εκ των πραγμάτων προκύπτει είναι το νόημα μίας τέτοιας αλλαγής.  

  • Με το υπάρχον σύστημα έχουμε πρόβλημα με την πρόσληψη των  συμβασιούχων κ των μόνιμων εκπαιδευτικών;  Δεν έχει  ακουστεί κάτι. Όλα τα προβλήματα πού έχουν προκύψει ήταν αστοχίες τής διοίκησης.( αποκλεισμός υποψηφίων λόγω παραβόλου, κτλ)
  • Έχει ως στόχο την αναμόρφωση τού σχολείου;

 Από την στιγμή πού  η εφαρμογή τού δεν ήταν φορέας αλλαγής, γιατί να το κάνει τώρα;

Κατά την εφαρμογή του είδαμε αδιαφάνεια, παράνομες προσλήψεις, εγκληματικές αδικίες,  πληθωρισμό πελατειακών προσλήψεων, κτλ. Γενικότερα μπορεί να πει κάποιος ότι έριξε τούς εκπαιδευτικούς καί τό εκπαιδευτικό σύστημα στον βούρκο τής ανυποληψίας.

  • Έχει ως στόχο την αναβάθμιση των εκπαιδευτικών; Αν υποθέσουμε ότι ένας εκπαιδευτικός, 24 ετών σήμερα, με φρέσκια  την γνώση , λόγω τής πρόσφατης αποφοίτησης, διορίζεται μέσω γραπτού διαγωνισμού . Με βάση την «φύση» τού γραπτού διαγωνισμού, όπως την γνωρίσαμε στην πράξη, μέχρι περίπου το 2065 που θα συνταξιοδοτηθεί  η εκπαιδευτική τού κουλτούρα θα παραμείνει σχεδόν στάσιμη , δεδομένου ότι το πλαίσιο (γραπτός διαγωνισμός, εισαγωγική αξιολόγηση)δεν βάζουν τον εκπαιδευτικό σε θέση μόνιμης έρευνας κ προβληματισμού. Ποιους  λοιπόν εκπαιδευτικούς θέλουμε  για το αυριανό σχολείο; Αυτούς πού θα παλεύουν να γίνουν καλύτεροι από μάθημα σε μάθημα ή αυτούς που θα παλεύουν να  διοριστούν  σε μια θέση για την θέση μέσω ενός διαβλητού διαγωνισμού;
  • Ένα επίσης  αρκετά σοβαρό ερώτημα πού προκύπτει είναι η εχθρότητα με την οποία  η πολιτική ηγεσία  αντιμετωπίζει τούς αναπληρωτές με πολλά χρόνια προϋπηρεσίας στο δημόσιο σχολείο.  Σήμερα η πλειοψηφία των  χρόνιων αναπληρωτών συνεχίζουν να έχουν το καθεστώς τού αναπληρωτή για τρεις βασικούς λόγους :

1. Δεν είχαν «βύσμα» για να ακολουθήσουν το πελατειακό όργιο των προηγούμενων δεκαετιών 

2.Η διοίκηση έχει κάνει κατάχρηση τού θεσμού των αναπληρωτών, δεδομένου ότι για χρόνια καλύπτει οργανικά κενά με αναπληρωτές.

3. Λόγω των κοινωνιοκτόνων μνημονίων,( τα οποία  έφερε η  άρχουσα πολιτική  κ οικονομική τάξη  μετά την αποτυχία τής να διαχειριστεί  τούς παραγωγικούς  συντελεστές προς όφελος της κοινωνίας), για  περίπου δέκα χρόνια σταμάτησαν οι διορισμοί στην δημόσια εκπαίδευση.

Και τώρα , αφού ο αναπληρωτής έχει οργώσει όλη την Ελλάδα με προσωπικές και οικονομικές θυσίες,  η διοίκηση τον θεωρεί στημένη λεμονόκουπα κ τον πετάει στα σκουπίδια μέσω  ελεγχόμενης ροής γραπτού διαγωνισμό για να βάλει νέους σκλάβους στον μύλο τής αναπλήρωσης. Αφού πρώτα διορίσουν τα πολύ δικά τους παιδιά  οι έχοντες  εξουσία κ οι κοντινοί τούς, όπως άλλωστε έχει αποδείξει το ένοχο παρελθόν τού πλαισίου  των προσλήψεων μέσω γραπτού διαγωνισμού . 

Εδώ τώρα μπορεί κάποιος να απαντήσει και να πει ότι η σημερινή  πολιτική ηγεσία  έχει καλές προθέσεις και δεν έχει σχέση με το ένοχο παρελθόν.

Γιατί όμως  δεν κάνει τον γραπτό διαγωνισμό προαιρετικό με χαρακτήρα βελτίωσης θέσης;

Γιατί δεν λαμβάνει υπόψη όλους τούς προηγούμενους διαγωνισμούς;

Ακυρώνει  την ίδια  στιγμή το προσοντολόγιο σε όποιον δεν πιάσει την βάση, (δηλαδή σε όποιον δεν έχει βύσμα, χρόνο και χρήματα για φροντιστήρια,)  εξέλιξη η οποία  δεν είναι απλά ένδειξη. Είναι απόδειξη . Αποδεικνύει ότι στόχος είναι ο αφανισμός των χρόνιων αναπληρωτών κ η χειραγώγηση τής ροής.

Τσάμης Βασίλειος

Αδιόριστος Εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 12/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sxoleia-taxi
Σχολεία: 28 εκατ. ευρώ στους Δήμους για τις λειτουργικές δαπάνες – Η κατανομή
Με βάση μαθητές, τμήματα και κλιματικές ζώνες η κατανομή – Επείγουσα οδηγία για άμεση απόδοση των πιστώσεων στις σχολικές επιτροπές
Σχολεία: 28 εκατ. ευρώ στους Δήμους για τις λειτουργικές δαπάνες – Η κατανομή
Μετακινήσεις μαθητών σε σχολεία λόγω συχωνεύσεων
Η «συνεπιμέλεια» και οι χαμένες τάξεις: Μαθητές περιμένουν το «ναι» και των δύο γονιών για να πάνε... σχολείο
Συνεπιμέλεια… στα μαθήματα: Μαθητές μένουν εκτός τάξης λόγω γονικής διαφωνίας – Τι λένε οι ειδικοί και πώς η νομοθεσία μπλοκάρει την ομαλή φοίτηση
Η «συνεπιμέλεια» και οι χαμένες τάξεις: Μαθητές περιμένουν το «ναι» και των δύο γονιών για να πάνε... σχολείο
Ημερίδα με θέμα «Νέο Πρόγραμμα Σπουδών Δράσεις Ενεργού Πολίτη: Τοπική Ιστορία και Τοπική Γεωγραφία στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση»
Μεγάλη επιτυχία για την Ημερίδα «Νέο Πρόγραμμα Σπουδών Δράσεις Ενεργού Πολίτη»
Ενισχύοντας την εκπαίδευση και την ενεργό πολιτειότητα: Εκπαιδευτικοί και μαθητές παρουσιάζουν καινοτόμες πρακτικές μέσα από την Τοπική Ιστορία και...
Μεγάλη επιτυχία για την Ημερίδα «Νέο Πρόγραμμα Σπουδών Δράσεις Ενεργού Πολίτη»
ΡΑΕ
ΑΣΕΠ: Δημοσιεύθηκε το ΦΕΚ της προκήρυξης 5Κ/2025 – Πότε ξεκινούν οι αιτήσεις
ΑΣΕΠ 5Κ/2025: Όλες οι λεπτομέρειες για μόνιμες προσλήψεις στη ΡΑΑΕΥ – Ημερομηνίες αιτήσεων, ειδικότητες και οδηγίες υποβολής
ΑΣΕΠ: Δημοσιεύθηκε το ΦΕΚ της προκήρυξης 5Κ/2025 – Πότε ξεκινούν οι αιτήσεις