σχολική τάξη, σχολείο, θρανία, καρέκλες, πίνακας, μαυροπίνακας
«Είναι ανεπίτρεπτο όμως να παίρνουν οι μαθητές το μήνυμα ότι οι 114 απουσίες είναι για τις κοπάνες»

Το αίσχος με την υπ’ αρ. Πρωτ. 55111 /ΓΔ4/17-05-2023  εγκύκλιο του Υπουργείου για τις απουσίες

Το Υπουργείο Παιδείας στη παραπάνω εγκύκλιό του με υπογραφή της υφυπουργού Ζέτας Μακρή και ημερομηνία 17/5/23  αναφέρει ότι: «Οι απουσίες  των μαθητών Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής, οι οποίες έχουν καταχωρισθεί ή θα καταχωρισθούν και δεν οφείλονται σε υπαιτιότητα των μαθητών/τριών αλλά σε αντικειμενικούς λόγους ανωτέρας βίας, δεν θα προσμετρηθούν για τον χαρακτηρισμό της φοίτησης των μαθητών/τριών από τον Σύλλογο Διδασκόντων κατά το σχολικό έτος 2022-23.

Και ενώ είναι η τρίτη συνεχή χρονιά που στέλνεται η εγκύκλιος τη τελευταία στιγμή και ξέρει το Υπουργείο τι αναστάτωση δημιούργησε τις δύο προηγούμενες χρονιές συνεχίζει το ίδιο βιολί!

Φέτος μάλιστα ξεπέρασε κάθε προηγούμενο αφού στάλθηκε στα σχολεία στις 18/5/23, τη μέρα δηλαδή που οι σύλλογοι στα Λύκεια συνεδρίαζαν για το χαρακτηρισμό φοίτησης των μαθητών και αφού είχε πρώτα δημοσιευθεί στο esos.

Πέρα όμως από το θέμα του χρόνου η εγκύκλιος είναι απαράδεκτη και για το περιεχόμενό της.

Γιατί χωρίς να προσδιορίζει ποιοι είναι οι αντικειμενικοί λόγοι ανωτέρας βίας και τι δικαιολογητικά απαιτούνται, πετάει το μπαλάκι στου εκπαιδευτικούς  να κρίνουν σε μια μέρα κάθε περίπτωση που θα επικαλεστεί ο κάθε γονιός αν η απουσία του μαθητή οφείλεται σε ανωτέρα βία ή όχι.

Και τις δύο προηγούμενες χρονιές είχε κάποια δικαιολογία το Υπουργείο λόγω της πανδημίας. Αλλά κανείς δε περίμενε ότι θα τη ξαναστείλει και φέτος. Λέτε να οφείλεται στις εκλογές ή είναι κάτι πιο βαθύ; Συνιστά ανικανότητα ή είναι πολιτικός σχεδιασμός;

Το τι επακολούθησε στα Λύκεια και τι θα επακολουθήσει στα Γυμνάσια τις επόμενες μέρες δεν περιγράφεται:

● Γονείς πανικόβλητοι να τρέχουν να προσκομίσουν δικαιολογητικά.

● Εκπαιδευτικοί έντρομοι να τα συγκεντρώνουν και να τα αξιολογούν.

●Το σύστημα myschool να βγαίνει εκτός.

● Κάθε σχολείο να βάζει δικά του κριτήρια για το τι συνιστά απουσία λόγω ανωτέρας βίας και πια δικαιολογητικά είναι αξιόπιστα.

● Η ισονομία ανάμεσα σε μαθητές διαφορετικών σχολείων να πηγαίνει περίπατο. Σε άλλα σχολείο γα σβήνουν 10κάδες απουσιών και σε γειτονικά 100ντάδες.

● Γονείς να γκρινιάζουν ότι αν το ήξεραν θα είχαν πάρει χαρτί από το γιατρό τους, όταν το παιδί τους αρρώστησε από ίωση.

● Διευθυντές και υπεύθυνοι τμημάτων να εμφανίζονται αναξιόπιστοι όταν ενημέρωναν τους γονείς για το όριο των απουσιών και για το ποιες απουσίες δεν θα προσμετρηθούν για το χαρακτηρισμό φοίτησης.

● Διευθύνσεις Εκπαίδευσης να αρνούνται να δώσουν διευκρινήσεις για την εγκύκλιο και να πετούν το μπαλάκι πάλι πίσω στους συλλόγους.

Αυτά και άλλα πολλά φαιδρά και επικίνδυνα!

Και βέβαια, καλοπροαίρετα κάποιος μπορεί να θέσει το ερώτημα: «Καλά, δεν υπάρχουν απουσίες που δεν οφείλονται σε υπαιτιότητα των μαθητών/τριών αλλά σε αντικειμενικούς λόγους ανωτέρας βίας; Και γιατί πρέπει να τις χρεωθούν οι μαθητές; Δεν θα ήταν άδικο;»

Απαντώ αμέσως.

Βεβαίως υπάρχουν τέτοιες περιπτώσεις. Και αυτές διαχωρίζονται σε περιπτώσεις που αφορούν συλλογικά τους μαθητές μιας περιοχής ή ενός σχολείου και σε ατομικές περιπτώσεις

Παράδειγμα συλλογικής περίπτωσης είναι η αδυναμία των μαθητών μιας περιοχής να πάνε στα σχολεία τους λόγω καιρικών συνθηκών. Σε αυτές τις περιπτώσεις το Υπουργείο θα πρέπει να ανακοινώνει αμέσως σε ποιες σχολεία και για πόσες μέρες δεν θα μπαίνουν απουσίες. Η’ η περίπτωση βλάβης του σχολικού λεωφορείου. Και σε αυτή τη περίπτωση οι σύλλογοι διδασκόντων θα πρέπει αμέσως να αποφασίζουν ότι δεν θα μπαίνουν οι απουσίες. Όχι στο τέλος της χρονιάς.

Για τις περιπτώσεις που αφορούν ατομικά μαθητές όπως οι αρρώστιες, υπάρχει πρόβλεψη για επιτρεπόμενο όριο απουσιών (114 απουσίες). Αν δεν επαρκεί, ας το αυξήσει το υπουργείο με νομοθετική ρύθμιση.  Είναι ανεπίτρεπτο όμως να παίρνουν οι μαθητές το μήνυμα ότι οι 114 απουσίες είναι για τις κοπάνες

Και το ερώτημα επανέρχεται! Όλα αυτά είναι προχειρότητα ή  είναι πολιτική στόχευση για να απαξιωθεί το Δημόσιο σχολείο; Όλα αυτά γίνονται σε κενό πολιτικό χρόνο ή όταν η Κυβέρνηση προωθεί την αυτοαξιολόγηση και κατηγοριοποίηση των σχολείων και προεκλογικά εξαγγέλλει την ελεύθερη επιλογή σχολείων από τους γονείς;

Σίγουρα κάποιοι  το έχουν απαντήσει αυτό τα ερώτημα. Μακάρι και οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί να το απαντήσουν γρήγορα. Σε καμιά περίπτωση όμως δεν πρέπει να το αντιμετωπίσουν με αδιαφορία.

Για δε τους γονείς, εύχομαι να μη πάρουν το μήνυμα, ότι δεν χρειάζεται να στέλνουν τα παιδιά τους στο σχολείο και ότι αρκεί να εξασφαλίσουν ένα καλό δικαιολογητικό που να λέει ότι οι απουσίες των παιδιών τους οφείλονται σε λόγους ανωτέρας βίας!

*Φυσικός, Διευθυντής 15ου Γυμνασίου Πάτρας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pencil
Εκπαιδευτικοί: «Νέα απόπειρα τρομοκράτησης από το ΥΠΑΙΘΑ αναφορικά με την αξιολόγηση»
«Πρόκειται για ένα έγγραφο απολύτως παράτυπο καθώς η απεργία αποχή είναι νόμιμη συνδικαλιστική δράση»
Εκπαιδευτικοί: «Νέα απόπειρα τρομοκράτησης από το ΥΠΑΙΘΑ αναφορικά με την αξιολόγηση»
peripoliko_56.jpg
Θεσσαλονίκη: Στη φυλακή δύο αδέλφια επειδή πέταξαν 52χρονο από το μπαλκόνι - Ποιος ήταν ο λόγος
35χρονος καβγάδισε με τον πατέρα της 18χρονης που είχε σχέση και τον έριξε από το μπαλκόνι, στη φυλακή 2 αδέλφια
Θεσσαλονίκη: Στη φυλακή δύο αδέλφια επειδή πέταξαν 52χρονο από το μπαλκόνι - Ποιος ήταν ο λόγος