ΠΑΡΑΞΕΝΑ
Η  νέα  νομοθεσία  πλήττει  βάναυσα  (μεταξύ  άλλων) το  δημοκρατικό-συνεργατικό  πνεύμα  που  πρέπει  να  διέπει  τη  λειτουργία  του  σχολείου , δίνοντας  υπερεξουσία  σε  μονοπρόσωπα  όργανα (Διευθυντές , Συμβούλους , Προϊσταμένους  κ.τ.λ.) , σε  βάρος της  συλλογικής λειτουργίας   (Σύλλογος  Διδασκόντων , Υπηρεσιακά Συμβούλια) , γεγονός που   θα  οδηγήσει   σε  αχρείαστες  εντάσεις μεταξύ  των  μελών  του  προσωπικού  και  σε  αυταρχική , στρεβλή  και αναποτελεσματική  λειτουργία  του  σχολείου .  

Θεωρώντας  ότι  ως  εκπαιδευτικός  με  33  χρόνια  υπηρεσία  στο  δημόσιο  σχολείο , αλλά  και  ως  πολίτης  αυτής  της  χώρας , έχω  το  δικαίωμα  και  πολύ  περισσότερο την  ηθική  υποχρέωση   να  καταθέσω την  άποψή  μου  για  τα  τεκταινόμενα   στο  εκπαιδευτικό  μας   σύστημα , τα  οποία  γνωρίζω  εκ  των  έσω  , δημοσιοποιώ τις  παρακάτω  σκέψεις .

Πέρα  από  τα  χρόνια  προβλήματα της  υποχρηματοδότησης  και  της  έλλειψης μακροπρόθεσμου  και  έγκαιρου  προγραμματισμού  καθώς  και  σταθερού  πλαισίου , η  πρόσφατη  εκπαιδευτική  νομοθεσία και  ιδιαίτερα ο  νόμος  4823/2021 , ήρθε για   να  δώσει  τη  «χαριστική  βολή»  στο  ταλαιπωρημένο , αλλά  παρ’  όλα  αυτά ανθεκτικό  δημόσιο εκπαιδευτικό  μας  σύστημα . Η  νομοθεσία  αυτή  εγκαθιστά ένα αυταρχικό  και  γραφειοκρατικό  πλαίσιο  λειτουργίας , το  οποίο πέρα  από αναχρονιστικό    είναι  και  παντελώς ανεφάρμοστο . Η  προσπάθεια υλοποίησής  του   δημιουργεί  πολύ  περισσότερα  προβλήματα  από αυτά  που  υποτίθεται  ότι  θα  έλυνε .

Και  δεν  είναι  μόνο  η εναντίωση  του εκπαιδευτικού  κόσμου  και  οι  αλλεπάλληλες  απεργιακές  κινητοποιήσεις   κατά  τη  διάρκεια  του  τρέχοντος  σχολικού  έτους , που  είχαν σαν συνέπεια την  απώλεια  πολλών  διδακτικών ωρών .   

Η  νέα αυτή  νομοθεσία  πλήττει  βάναυσα  (μεταξύ  άλλων) το  δημοκρατικό-συνεργατικό  πνεύμα  που  πρέπει  να  διέπει  τη  λειτουργία  του  σχολείου , δίνοντας  υπερεξουσία  σε  μονοπρόσωπα  όργανα (Διευθυντές , Συμβούλους , Προϊσταμένους  κ.τ.λ.) , σε  βάρος της  συλλογικής λειτουργίας   (Σύλλογος  Διδασκόντων , Υπηρεσιακά Συμβούλια) , γεγονός που   θα  οδηγήσει   σε  αχρείαστες  εντάσεις μεταξύ  των  μελών  του  προσωπικού  και  σε  αυταρχική , στρεβλή  και αναποτελεσματική  λειτουργία  του  σχολείου .  

Οι εκπαιδευτικοί  της  τάξης  θα  προσπαθούν  καθημερινά (μάταια) , να  ανταποκριθούν σε  ένα τεράστιο  όγκο  ανούσιων  «διοικητικών  υποχρεώσεων» ,  πιθανότατα  σε  βάρος   των  διδακτικών  τους  καθηκόντων (μοιραία) , για  να  είναι  αρεστοί  στους  προϊσταμένους  τους  και  αυτοί  με  τη  σειρά  τους  στους  δικούς  τους .

Η  εκπαίδευση  θα  προσανατολιστεί από  το  «είναι»  στο  «φαίνεσθαι» .

Η  πολυδιαφημισμένη  «αξιολόγηση»  εκπαιδευτικών  και  σχολείων , η  οποία  αγνοεί  πλήρως   τις  κοινωνικές , οικονομικές κ.τ.λ.  παραμέτρους που  επηρεάζουν  τη  λειτουργία  του  σχολείου  και  του  εκπαιδευτικού  συστήματος συνολικά ,  θα καταλήξει  (πέρα  από  την  γιγάντωση  του  αυταρχισμού  και   των  πελατειακών  σχέσεων) στην  επιβεβαίωση του  προφανούς (με  κάποιες  ελάχιστες  ίσως  εξαιρέσεις  που  θα  επιβεβαιώνουν  τον  κανόνα) :  οι  μαθητές των  «καλών» οικογενειών  θα  αριστεύουν  έναντι  των  υπολοίπων ,  όπως  επίσης  τα  σχολεία  τους  και οι  εκπαιδευτικοί  τους . Θα  οδηγήσει  δηλαδή  πολύ  γρήγορα  στην  κατηγοριοποίηση (γκετοποίηση)  ενός  σημαντικού  τμήματος  του  εκπαιδευτικού  μας  συστήματος  και  της νεολαίας  μας  και  αυτό  με  τη  σειρά  του ,  στην  αύξηση της  σχολικής  διαρροής  και  του  λειτουργικού (και  όχι  μόνο)  αναλφαβητισμού . Θα  εντείνει  τελικά την  απαξίωση  και  την  περιθωριοποίηση  ενός  σημαντικού  τμήματος  της  νέας  γενιάς  της  χώρας  μας , με  ό,τι  αυτό  συνεπάγεται  τον  21ο  αιώνα .   

Ένα  μικρό  δείγμα  των  προβλημάτων  που  προκύπτουν  , είδαμε και   με  τις  πρόσφατες διαδικασίες  επιλογής  των  διευθυντών  σχολείων :  «θριάμβευσαν»  οι  πελατειακές  σχέσεις  και  ο  κομματισμός , καθώς  άξιοι  εκπαιδευτικοί  με  πολλά  προσόντα  «αξιολογήθηκαν»  από  συναδέλφους  τους  με  πολύ  λιγότερα  προσόντα  και  εμπειρία . Οι  ακαδημαϊκοί  τίτλοι  παραγκωνίστηκαν  από   αμφιβόλου  ποιότητας  σεμινάρια .  

Τις  συνέπειες  θα  τις  βρούμε  μπροστά  μας ….

Για  την  ανάταξη  και  την   αναβάθμιση  του  δημόσιου εκπαιδευτικού  μας  συστήματος , απαιτείται   κατ’  αρχήν  η   απόσυρση  των  ρυθμίσεων  αυτών  και  η  έναρξη  ενός   δημόσιου  διαλόγου  , με  συμμετοχή   κοινωνικών  φορέων ,  για  την  εκπόνηση  ενός  μακροπρόθεσμου  εκπαιδευτικού  σχεδιασμού , σύμφωνα  με  τις  ανάγκες  της  ελληνικής  κοινωνίας  και  οικονομίας . Ένας  σχεδιασμός  που  σίγουρα  οφείλει  να   λαμβάνει  υπόψη  του  και  τη  διεθνή  εμπειρία  , χωρίς  όμως  να  τη  φετιχοποιεί ,  εισάγοντας  άκριτα  ξεπερασμένα  και  αποτυχημένα  μοντέλα .    

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 5 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΕΚΑΒ2210
Τραγικό! Άνδρας πέθανε από ανακοπή επειδή άργησε το ασθενοφόρο λόγω ατυχήματος
Οι κάτοικοι του Καλαμακίου είχαν διαδηλώσει πρόσφατα για τους δρόμους και την γρήγορη πρόσβαση στα οχήματα εκτάκτου ανάγκης
Τραγικό! Άνδρας πέθανε από ανακοπή επειδή άργησε το ασθενοφόρο λόγω ατυχήματος
panelladkes
Πανελλαδικές 2024: Βήμα – βήμα η διαδικασία για την ενημέρωση των αποτελεσμάτων μέσω SMS
Η πλατφόρμα για την καταχώρηση τηλεφώνου προκειμένου να έρθει η ενημέρωση αποτελεσμάτων των πανελλαδικών 2024, θα παραμείνει ανοιχτή μέχρι και την...
Πανελλαδικές 2024: Βήμα – βήμα η διαδικασία για την ενημέρωση των αποτελεσμάτων μέσω SMS
kasselakis-stefanos
Κασσελάκης: «Να στείλουμε τους Κούγιες αυτού του τόπου στο χρονοντούλαπο του Μεσαίωνα»
«Δεν υπάρχει τίποτα «αντρικό» στην παραδοχή του εγκλήματος, όπως προσπάθησε να μας πείσει ο κ. Κούγιας. Δεν υπάρχει τίποτα «αντρικό» στην...
Κασσελάκης: «Να στείλουμε τους Κούγιες αυτού του τόπου στο χρονοντούλαπο του Μεσαίωνα»