ΠΑΡΑΞΕΝΑ
Η  νέα  νομοθεσία  πλήττει  βάναυσα  (μεταξύ  άλλων) το  δημοκρατικό-συνεργατικό  πνεύμα  που  πρέπει  να  διέπει  τη  λειτουργία  του  σχολείου , δίνοντας  υπερεξουσία  σε  μονοπρόσωπα  όργανα (Διευθυντές , Συμβούλους , Προϊσταμένους  κ.τ.λ.) , σε  βάρος της  συλλογικής λειτουργίας   (Σύλλογος  Διδασκόντων , Υπηρεσιακά Συμβούλια) , γεγονός που   θα  οδηγήσει   σε  αχρείαστες  εντάσεις μεταξύ  των  μελών  του  προσωπικού  και  σε  αυταρχική , στρεβλή  και αναποτελεσματική  λειτουργία  του  σχολείου .  

Θεωρώντας  ότι  ως  εκπαιδευτικός  με  33  χρόνια  υπηρεσία  στο  δημόσιο  σχολείο , αλλά  και  ως  πολίτης  αυτής  της  χώρας , έχω  το  δικαίωμα  και  πολύ  περισσότερο την  ηθική  υποχρέωση   να  καταθέσω την  άποψή  μου  για  τα  τεκταινόμενα   στο  εκπαιδευτικό  μας   σύστημα , τα  οποία  γνωρίζω  εκ  των  έσω  , δημοσιοποιώ τις  παρακάτω  σκέψεις .

Πέρα  από  τα  χρόνια  προβλήματα της  υποχρηματοδότησης  και  της  έλλειψης μακροπρόθεσμου  και  έγκαιρου  προγραμματισμού  καθώς  και  σταθερού  πλαισίου , η  πρόσφατη  εκπαιδευτική  νομοθεσία και  ιδιαίτερα ο  νόμος  4823/2021 , ήρθε για   να  δώσει  τη  «χαριστική  βολή»  στο  ταλαιπωρημένο , αλλά  παρ’  όλα  αυτά ανθεκτικό  δημόσιο εκπαιδευτικό  μας  σύστημα . Η  νομοθεσία  αυτή  εγκαθιστά ένα αυταρχικό  και  γραφειοκρατικό  πλαίσιο  λειτουργίας , το  οποίο πέρα  από αναχρονιστικό    είναι  και  παντελώς ανεφάρμοστο . Η  προσπάθεια υλοποίησής  του   δημιουργεί  πολύ  περισσότερα  προβλήματα  από αυτά  που  υποτίθεται  ότι  θα  έλυνε .

Και  δεν  είναι  μόνο  η εναντίωση  του εκπαιδευτικού  κόσμου  και  οι  αλλεπάλληλες  απεργιακές  κινητοποιήσεις   κατά  τη  διάρκεια  του  τρέχοντος  σχολικού  έτους , που  είχαν σαν συνέπεια την  απώλεια  πολλών  διδακτικών ωρών .   

Η  νέα αυτή  νομοθεσία  πλήττει  βάναυσα  (μεταξύ  άλλων) το  δημοκρατικό-συνεργατικό  πνεύμα  που  πρέπει  να  διέπει  τη  λειτουργία  του  σχολείου , δίνοντας  υπερεξουσία  σε  μονοπρόσωπα  όργανα (Διευθυντές , Συμβούλους , Προϊσταμένους  κ.τ.λ.) , σε  βάρος της  συλλογικής λειτουργίας   (Σύλλογος  Διδασκόντων , Υπηρεσιακά Συμβούλια) , γεγονός που   θα  οδηγήσει   σε  αχρείαστες  εντάσεις μεταξύ  των  μελών  του  προσωπικού  και  σε  αυταρχική , στρεβλή  και αναποτελεσματική  λειτουργία  του  σχολείου .  

Οι εκπαιδευτικοί  της  τάξης  θα  προσπαθούν  καθημερινά (μάταια) , να  ανταποκριθούν σε  ένα τεράστιο  όγκο  ανούσιων  «διοικητικών  υποχρεώσεων» ,  πιθανότατα  σε  βάρος   των  διδακτικών  τους  καθηκόντων (μοιραία) , για  να  είναι  αρεστοί  στους  προϊσταμένους  τους  και  αυτοί  με  τη  σειρά  τους  στους  δικούς  τους .

Η  εκπαίδευση  θα  προσανατολιστεί από  το  «είναι»  στο  «φαίνεσθαι» .

Η  πολυδιαφημισμένη  «αξιολόγηση»  εκπαιδευτικών  και  σχολείων , η  οποία  αγνοεί  πλήρως   τις  κοινωνικές , οικονομικές κ.τ.λ.  παραμέτρους που  επηρεάζουν  τη  λειτουργία  του  σχολείου  και  του  εκπαιδευτικού  συστήματος συνολικά ,  θα καταλήξει  (πέρα  από  την  γιγάντωση  του  αυταρχισμού  και   των  πελατειακών  σχέσεων) στην  επιβεβαίωση του  προφανούς (με  κάποιες  ελάχιστες  ίσως  εξαιρέσεις  που  θα  επιβεβαιώνουν  τον  κανόνα) :  οι  μαθητές των  «καλών» οικογενειών  θα  αριστεύουν  έναντι  των  υπολοίπων ,  όπως  επίσης  τα  σχολεία  τους  και οι  εκπαιδευτικοί  τους . Θα  οδηγήσει  δηλαδή  πολύ  γρήγορα  στην  κατηγοριοποίηση (γκετοποίηση)  ενός  σημαντικού  τμήματος  του  εκπαιδευτικού  μας  συστήματος  και  της νεολαίας  μας  και  αυτό  με  τη  σειρά  του ,  στην  αύξηση της  σχολικής  διαρροής  και  του  λειτουργικού (και  όχι  μόνο)  αναλφαβητισμού . Θα  εντείνει  τελικά την  απαξίωση  και  την  περιθωριοποίηση  ενός  σημαντικού  τμήματος  της  νέας  γενιάς  της  χώρας  μας , με  ό,τι  αυτό  συνεπάγεται  τον  21ο  αιώνα .   

Ένα  μικρό  δείγμα  των  προβλημάτων  που  προκύπτουν  , είδαμε και   με  τις  πρόσφατες διαδικασίες  επιλογής  των  διευθυντών  σχολείων :  «θριάμβευσαν»  οι  πελατειακές  σχέσεις  και  ο  κομματισμός , καθώς  άξιοι  εκπαιδευτικοί  με  πολλά  προσόντα  «αξιολογήθηκαν»  από  συναδέλφους  τους  με  πολύ  λιγότερα  προσόντα  και  εμπειρία . Οι  ακαδημαϊκοί  τίτλοι  παραγκωνίστηκαν  από   αμφιβόλου  ποιότητας  σεμινάρια .  

Τις  συνέπειες  θα  τις  βρούμε  μπροστά  μας ….

Για  την  ανάταξη  και  την   αναβάθμιση  του  δημόσιου εκπαιδευτικού  μας  συστήματος , απαιτείται   κατ’  αρχήν  η   απόσυρση  των  ρυθμίσεων  αυτών  και  η  έναρξη  ενός   δημόσιου  διαλόγου  , με  συμμετοχή   κοινωνικών  φορέων ,  για  την  εκπόνηση  ενός  μακροπρόθεσμου  εκπαιδευτικού  σχεδιασμού , σύμφωνα  με  τις  ανάγκες  της  ελληνικής  κοινωνίας  και  οικονομίας . Ένας  σχεδιασμός  που  σίγουρα  οφείλει  να   λαμβάνει  υπόψη  του  και  τη  διεθνή  εμπειρία  , χωρίς  όμως  να  τη  φετιχοποιεί ,  εισάγοντας  άκριτα  ξεπερασμένα  και  αποτυχημένα  μοντέλα .    

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

εκπαιδευτικοσ
ΣΑΤΕΑ: «Αποκλεισμός των εκπαιδευτικών ΠΕ71 από την πρόσκληση του ΙΕΠ»
«Θα ήταν σοβαρή παράλειψη η μη συμμετοχή και εκπαιδευτικών ΠΕ71 οι οποίοι είναι εξειδικευμένοι σε θέματα προσαρμογής αναλυτικών προγραμμάτων όλων των...
ΣΑΤΕΑ: «Αποκλεισμός των εκπαιδευτικών ΠΕ71 από την πρόσκληση του ΙΕΠ»
eidiki_agogi_4.jpg
Σχετικά με την μετακίνηση εκπαιδευτικού από τη Γενική στην Ειδική Αγωγή
«Είναι η καλύτερη απόδειξη ότι είναι και η ΔΔΕ συνυπεύθυνη για το γεγονός ότι οι μαθητές, και μάλιστα της Ειδικής Αγωγής, δε διδάσκονται όλα τα...
Σχετικά με την μετακίνηση εκπαιδευτικού από τη Γενική στην Ειδική Αγωγή
Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης
ΑΣΕΠ 3Κ/2020: Τα προσωρινά αποτελέσματα για το υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων
Οι πίνακες με τα προσωρινά αποτελέσματα για μόνιμη πρόσληψη στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων
ΑΣΕΠ 3Κ/2020: Τα προσωρινά αποτελέσματα για το υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων