Δωρεά καλλιτεχνικού σχολείου
Τα έργα των μαθητών θα τοποθετηθούν στα Γραφεία της Δ/νσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά και στο Τζάνειο Νοσοκομείο Πειραιά -ειδικά στο τμήμα Παιδικής-Εφηβικής Ιατρικής Τζάνειου Νοσοκομείου αλλά και γενικότερα σε όλο το Νοσοκομείο

Η Τέχνη θα έπρεπε να μας παραστέκεται παντού όπου διαχέεται και δρα η Ζωή […]
έτσι ώστε η φλόγα της Ζωής να μην εξαφανιστεί από την Ανθρωπότητα»
Mario De Micheli


Με σκοπό την απόδοση της σύγχρονης εικαστικής αντίληψης μέσα από τα νεανικά μάτια των εφήβων και με θεματολογία «Η Χαρά της Ζωής», οι μαθητές του Καλλιτεχνικού Σχολείου Κερατσινίου Δραπετσώνας (Τμήμα Εικαστικών Τεχνών) με την υποστήριξη των Εικαστικών διδασκάλων τους και υπεύθυνη οργάνωσης την εικαστικό, θεωρητικό τέχνης ΑΣΚΤ δρ Ελένη Πολυχρονάτου, δημιούργησαν  επιτοίχια εικαστικά έργα με σκοπό τη δωρεά και τοποθέτησή τους εκτός του σχολικού περιβάλλοντος. 

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τις πρώτες αποφάσεις, τα έργα θα τοποθετηθούν στα Γραφεία της Δ/νσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά και στο Τζάνειο Νοσοκομείο Πειραιά -ειδικά στο τμήμα Παιδικής-Εφηβικής Ιατρικής Τζάνειου Νοσοκομείου αλλά και γενικότερα σε όλο το Νοσοκομείο.

05_ΕΡΓΟ1 _Δωρεά καλλιτεχνικού σχολείου
Δωρεά καλλιτεχνικού σχολείου

 

Μια ωραία πρωτοβουλία που ξεκίνησε με αφορμή την Ημερίδα «Τέχνη και Επιστήμη στην Εκπαίδευση - H Περίπτωση των Καλλιτεχνικών Σχολείων», η οποία πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στο Καλλιτεχνικό Σχολείο Κερατσινίου Δραπετσώνας, σε συνεργασία με τη Δ/νση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά, το Διιδρυματικό ΠΜΣ «Ρητορική, Επιστήμες του Ανθρώπου και Εκπαίδευση» του ΕΚΠΑ και του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας.  Κατά τις εργασίες της ημερίδας αυτής και κατόπιν της εισήγησης της δρ Ελένης Πολυχρονάτου με θέμα «Έργα Τέχνης και Σχολικό Περιβάλλον. Μια ιστορική αναφορά στο παράδειγμα της Γαλλίας», διαπιστώθηκε η ανάγκη για την αξιοποίηση του θεωρητικού λόγου και την μεταποίησή του σε εφαρμογή καλλιτεχνικής πρακτικής. 

Έτσι δημιουργήθηκαν 24 -και πλέον- επιτοίχια έργα από τους μαθητές (διαστάσεις περίπου 70 x 100 εκ., υλικά μικτά σε τελάρα και καμβά), ενώ οι βάσεις των έργων είναι κατασκευασμένες από τους δασκάλους με ανακυκλώσιμα υλικά, μεταλαμπαδεύοντας έτσι το πνεύμα της μετατροπής των άχρηστων υλικών σε υλικά αξιοποιήσιμα και πολύτιμα.  Τα έργα αυτά ήδη τοποθετήθηκαν σε Έκθεση στο σχολείο τους και σύντομα θα ακολουθήσει η μετεγκατάστασή τους στο δημόσιο χώρο.  Η δράση αυτή είναι μόνο η πρώτη, καθώς οι μαθητές και οι εικαστικοί δάσκαλοί τους επιθυμούν να απλώσουν τη χαρά της ζωής και την ομορφιά της τέχνης σε πολλούς ακόμη τόπους.

Ο σκοπός της δράσης

Δωρεά καλλιτεχνικού σχολείου
Δωρεά καλλιτεχνικού σχολείου

Η παραδοχή ότι η τέχνη αποτελεί μέρος της κοινωνίας όχι ως διακοσμητικό αντικείμενο αλλά ως δύναμη που αναπτύσσει την αντιληπτική και βιωματική μας ικανότητα, μας οδηγεί στη κατανόηση ότι η τέχνη δεν είναι κάτι που οφείλει να παραμένει στον απομονωμένο χώρο του καλλιτεχνικού εργαστηρίου, αλλά έξω στο δρόμο και στην καθημερινή ζωή.

Η μετακίνηση των εικαστικών έργων από το καλλιτεχνικό περιβάλλον στο χώρο της πόλης θα εισάγει το θεατή σε μια άμεση σχέση με την τέχνη και θα τον επηρεάσει με νέες ιδέες ως προς την ανθρώπινη εμπειρία και -στη συγκεκριμένη περίπτωση- ως προς την εμπειρία των νέων ανθρώπων. Τα έργα τέχνης γενικότερα στο δημόσιο κοινωνικό περιβάλλον συμβάλλουν στη κοινωνική ανάπτυξη είτε με τη δική τους λειτουργία ως μήνυμα είτε με την ανανέωση και την οργάνωση που προσδίδουν στο περιβάλλον.

Σκοπός, λοιπόν, της συγκεκριμένης δράσης είναι η διάχυση της εικαστικής πρακτικής με εικόνες Ελπίδας, Αισιοδοξίας και Χαράς μέσω της Τέχνης στο δημόσιο χώρο, ξεκινώντας από τους χώρους διοίκησης και οργάνωσης της εκπαιδευτικής κοινότητας Πειραιά (Δ/νση Δ/θμιας εκπαίδευσης), και τους τόπους περίθαλψης και ίασης των ασθενών (Τζάνειο), τόσο για τους πάσχοντες που λαμβάνουν ανακούφιση ή θεραπεία, όσο και για το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό που υπηρετεί το ιερό λειτούργημα της ίασης.

Δωρεά καλλιτεχνικού σχολείου
Δωρεά καλλιτεχνικού σχολείου

Συμμετείχαν οι υπέροχοι μαθητές των Εικαστικών Τμημάτων Γυμνασίου και Λυκείου του Καλλιτεχνικού Σχολείου Κερατσινίου Δραπετσώνας, με τη συστηματική και καθοριστική καθοδήγηση των εκπαιδευτικών: Θοδωρή Συρογιαννόπουλο, Ιωάννη Μανιουδάκη, Θοδωρή Ραφτόπουλο, Ελισάβετ Κεχαγιά, Κίκα Χαραλαμπίδου, Σοφία Λιβανού και την αμέριστη υποστήριξη της διευθύντριας δρ. Πάνης Σταθοπούλου. Οργάνωση-συντονισμός δράσης: δρ. Ελένη Πολυχρονάτου.

Δωρεά καλλιτεχνικού σχολείου
Δωρεά καλλιτεχνικού σχολείου

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

«Κανόνι» σε μεγάλη ασφαλιστική στην Ελλάδα - Χιλιάδες οδηγοί χωρίς κάλυψη από 1η Ιουλίου!

Εθνικό Απολυτήριο: Τέλος στις Πανελλαδικές όπως τις ξέραμε – Τι προβλέπει το σχέδιο για την εκπαίδευση το 2025

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 16/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ημεριδ
Χαλκίδα: Ημερίδα για την σύγχρονη εκπαίδευση μέσα από τη διερεύνηση και τα ευρωπαϊκά προγράμματα
Καινοτομία και συνεργασία στην εκπαίδευση: Διερευνητική μάθηση και εκπαιδευτικά προγράμματα
Χαλκίδα: Ημερίδα για την σύγχρονη εκπαίδευση μέσα από τη διερεύνηση και τα ευρωπαϊκά προγράμματα
paideias
Αποσπάσεις εκπαιδευτικών στα ευρωπαϊκά σχολεία: Πλήρης ενημέρωση του Υπουργείου Παιδείας για τη διαδικασία συνεντεύξεων
Οδηγίες για τη συμμετοχή εκπαιδευτικών στη διαδικασία συνεντεύξεων
Αποσπάσεις εκπαιδευτικών στα ευρωπαϊκά σχολεία: Πλήρης ενημέρωση του Υπουργείου Παιδείας για τη διαδικασία συνεντεύξεων
PANELLADIKES
Πανελλήνιες 2025: Οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας για την εξέταση στα Αγγλικά αύριο, 17 Ιουνίου 2025
Από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού υπενθυμίζεται ότι την Τρίτη 17 Ιουνίου 2025 και ώρα 10.00 π.μ. θα λάβει χώρα η πανελλαδική...
Πανελλήνιες 2025: Οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας για την εξέταση στα Αγγλικά αύριο, 17 Ιουνίου 2025
Παύλος Μαρινάκης
Παύλος Μαρινάκης: "Τα Mη Kρατικά Πανεπιστήμια θα αναβαθμίσουν περισσότερο το επίπεδο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα"
Σύμφωνα με την κυβέρνηση, 4 από τα 13 ξένα ΑΕΙ που ζητούν να εγκατασταθούν στην Ελλάδα ξεπερνούν τα ελληνικά στη διεθνή κατάταξη - Τα υπόλοιπα...
Παύλος Μαρινάκης: "Τα Mη Kρατικά Πανεπιστήμια θα αναβαθμίσουν περισσότερο το επίπεδο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα"