Αχ κ. Υπουργέ μας η γραβάτα που θέλετε να μας φορέσετε έχει θηλιά!
Τώρα ήρθε η στιγμή να απαντήσουν οι εκπαιδευτικοί. Να σηκώσουν το γάντι που τους πετάει η υπουργός Παιδείας. Να εξηγήσουν στους γονείς και την κοινωνία, ξανά και με υπομονή, γιατί η αξιολόγηση είναι το εργαλείο μετατροπής του δημόσιου σχολείου σε επιχείρηση και των μαθητών σε πελάτες και γι’ αυτό θέλουν τους εκπαιδευτικούς υποταγμένους, μοιραίους και άβουλους.

Με το αποκαλυπτικό δελτίο τύπου, με τίτλο: «Μετά από 41 χρόνια, καθολική εφαρμογή της ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών!» το ΥΠΑΙΘ επιβεβαιώνει αυτό που χρόνια τώρα έλεγε το εκπαιδευτικό κίνημα: ότι δηλαδή η αξιολόγηση δεν είναι παρά η επαναφορά του θεσμού του επιθεωρητή που καταργήθηκε πριν 41 χρόνια, η επιβολή κλίματος αυταρχισμού και εργοδοτικής αυθαιρεσίας στα σχολεία, η κατάργηση κάθε έννοιας παιδαγωγικής ελευθερίας.

Η Ν. Κεραμέως και οι υποστηρικτές της αξιολόγησης γνωρίζουν πολύ καλά ότι η αξιολόγηση, όχι μόνο δεν είναι «αθώα» και «αυτονόητο εργαλείο για τη βελτίωση» της εκπαίδευσης, αλλά όπου και αν εφαρμόστηκε και παρά την επένδυση με χίλιες δυο «αθώες» έννοιες συνδέθηκε με ένα ασφυκτικό μηχανισμό ανατροπής εργασιακών σχέσεων, ιδεολογικής χειραγώγησης και κατηγοριοποίησης σχολείων εκπαιδευτικών και μαθητών, εργαλείο βαθμολογικής- μισθολογικής καθήλωσης και απολύσεων.

Η αξιολόγηση στην εκπαίδευση είναι το στρατηγικό εργαλείο αφενός για την κατηγοριοποίηση των σχολείων και αφετέρου για την ένταση του καθεστώτος χειραγώγησης και ομηρίας των εκπαιδευτικών και δραστικής ελαστικοποίησης των εργασιακών σχέσεων. Είναι φανερό ότι η αξιολόγηση θα συνδέει την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών με τις κοινωνικά προσδιορισμένες επιδόσεις των μαθητών τους, με στοιχεία μάλιστα που θα έχουν αναγωγή σε επίπεδο χώρας, ώστε να συγκρίνονται σε νεοφιλελεύθερα και αμφιλεγόμενα διεθνή project αξιολόγησης των εκπαιδευτικών συστημάτων (PISA).

Οι διαφορετικές επιδόσεις των σχολείων στη βάση μετρήσιμων δεικτών, θα συμβάλουν τάχιστα στην κατηγοριοποίησή τους, τη διαφοροποιημένη χρηματοδότησή τους, αλλά και στο κλείσιμο πολλών εξ αυτών. Η σχεδιαζόμενη «άρση των γεωγραφικών ορίων» και η «ελεύθερη επιλογή σχολείου», δημόσιου και ιδιωτικού,  που εισάγεται ως «οδηγία» στα επίσημα κείμενα,  θέλει να σπρώξει τα δημόσια σχολεία σε έναν ανελέητο ανταγωνισμό προς «άγραν πελατών», από την οποία θα συναρτούν τη χρηματοδότηση και τη συνέχιση της λειτουργίας τους.

Από αυτή την ιστορία  όμως, ο μεγάλος χαμένος θα είναι το δημόσιο σχολείο συνολικά, γιατί θα κλείνουν η μια μετά την άλλη οι σχολικές μονάδες και τα χρήματα του κρατικού προϋπολογισμού θα πηγαίνουν στους εμπόρους της γνώσης και στα ιδιωτικά συμφέροντα, ως ανταλλάξιμα κουπόνια-vouchers για την αγορά εκπαιδευτικών υπηρεσιών.

Το μοντέλο της αξιολόγησης είναι δεμένο με ένα νήμα με τη λεγόμενη αυτονομία της σχολικής μονάδας και την αποκέντρωση και οδηγεί με μεγάλη ένταση στα σχολεία πολλών ταχυτήτων, στην ταξική διαφοροποίηση στο ίδιο το περιεχόμενο του σχολείου όπου εργαλειοποιείται ότι είναι μετρήσιμο, στην ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών, στην ενίσχυση του ρόλου της γονεϊκής επιλογής, η χημεία των οποίων αποδομεί τον δημόσιο χαρακτήρα του εκπαιδευτικού συστήματος.

Το σχέδιο της κυβέρνησης είναι η ατομική αξιολόγηση να ξεκινήσει άμεσα και τμηματικά: όπου ολοκληρώνονται οι κρίσεις συμβούλων από τα γαλάζια συμβούλια, η διαδικασία θα ξεκινάει αυτόματα. Στόχος είναι να αρχίσει η αξιολόγηση από κάποιες περιοχές της επαρχίας όπου η κυβέρνηση εκτιμά ότι οι αντιδράσεις είναι μικρότερες. Η κυβέρνηση πιστεύει ότι κατακερματίζοντας την επιβολή της αξιολόγησης, ξεκινώντας από τους νεοδιόριστους συναδέλφους και από περιοχές μακριά από το κέντρο θα κάμψει τις αντιδράσεις, ώστε να περάσει πιο εύκολα η αξιολόγηση και στη συνέχεια να εδραιωθεί σε όλη την επικράτεια.

Το υπουργείο και η κυβέρνηση δεν περιμένουν τις εκλογές, παίρνουν αποφάσεις και δημιουργούν τετελεσμένα. Είναι σίγουρο ότι και οι εκπαιδευτικοί θα απαντήσουν άμεσα στην πρόκληση της Κεραμέως! Και είναι προφανές ότι η μόνη δύναμη που μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα είναι οι εργαζόμενοι και οι αγώνες τους.

Όλοι γνωρίζουν ότι κανένας αγώνας δεν είναι βέβαιο ότι θα νικήσει, όπως επίσης και ότι  αν δεν αγωνιστεί ο κόσμος της εκπαίδευσης είναι βέβαιο πως θα χάσει.

Τώρα ήρθε η στιγμή να απαντήσουν οι εκπαιδευτικοί. Να σηκώσουν το γάντι που τους πετάει η υπουργός Παιδείας. Να εξηγήσουν στους γονείς και την κοινωνία, ξανά και με υπομονή, γιατί η αξιολόγηση είναι το εργαλείο μετατροπής του δημόσιου σχολείου σε επιχείρηση και των μαθητών σε πελάτες και γι’ αυτό θέλουν τους εκπαιδευτικούς υποταγμένους, μοιραίους και άβουλους.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Τι αποκαλύπτει για τον χαρακτήρα σας αν βρίζετε - ποια είναι τα οφέλη;

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 4/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

κασσελακης
Κασσελάκης για Μητσοτάκη: Την επόμενη φορά ας ντυθεί κάτι άλλο, γιατί η στολή «πελάτης σουπερμάρκετ» πάλιωσε
Κασσελάκης για σόου Μητσοτάκη - Η στολή «πελάτης σουπερμάρκετ» πάλιωσε – Την επόμενη φορά ας ντυθεί κάτι άλλο
Κασσελάκης για Μητσοτάκη: Την επόμενη φορά ας ντυθεί κάτι άλλο, γιατί η στολή «πελάτης σουπερμάρκετ» πάλιωσε
ΣΥΡΙΖΑ
ΣΥΡΙΖΑ: Πανεπιστήμια χωρίς έρευνα; Η «παγίδα» με τα παραρτήματα των ξένων ΑΕΙ
ΣΥΡΙΖΑ: Παραρτήματα πανεπιστημίων, όπως αυτά που προβλέπει το νομοσχέδιο, κατατάσσονται σε θέσεις από 2.000 ως 6.000, ακόμα και όταν τα μητρικά είναι...
ΣΥΡΙΖΑ: Πανεπιστήμια χωρίς έρευνα; Η «παγίδα» με τα παραρτήματα των ξένων ΑΕΙ