Thumbnail
Οι διευκρινίσεις που έρχονται από το υπουργείο Εσωτερικών, για το νέο προσοντολόγιο ηθοποιών, μετά τις σφοδρές αντιδράσεις

Σε διευκρινίσεις προχώρησε το υπουργείο Εσωτερικών για το νέο προσοντολόγιο των αποφοίτων Ανώτερων Δημόσιων και Ιδιωτικών Σχολών Δραματικής Τέχνης, μετά από τις αντιδράσεις που προέκυψαν από την κοινοποίηση του Προεδρικού Διατάγματος.

Υπενθυμίζεται πως στο Προεδρικό Διάταγμα 85/2022 (ΦΕΚ 232/Α/17-12-2022), κατατάσσονται στην κατηγορία ΔΕ (Δευτεροβάθμια εκπαίδευση), με την ειδικότητα ΔΕ Ηθοποιών και ΔΕ Θεάτρου στον κλάδο ΔΕ καλλιτεχνικών επαγγελμάτων Το Υπουργείο Εσωτερικών αναφέρεται σε δημοσιεύματα και αναρτήσεις σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης αλλά και σε “οιμωγές του ΣΥΡΙΖΑ” περί υποτιθέμενης υποβάθμισης των διπλωμάτων των αποφοίτων Ανώτερων Δημόσιων και Ιδιωτικών Σχολών Δραματικής Τέχνης επισημαίνοντας πως το νέο προσοντολόγιο – κλαδολόγιο του Προεδρικού Διατάγματος 85/2022 ρυθμίζει, για πρώτη φορά, τα προσόντα διορισμού στους κλάδους ΠΕ Θεατρικών Σπουδών (ειδικότητα ΠΕ Θεατρικών Σπουδών) και ΔΕ Καλλιτεχνικών Επαγγελμάτων (ειδικότητα ΔΕ Ηθοποιών ή ΔΕ Θεάτρου) εφαρμόζοντας απαρέγκλιτα τα επίπεδα του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. για τη λυκειακή και τη μεταλυκειακή εκπαίδευση, το οποίο έχει εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Διευκρινίζει ότι για τυχόν καλλιτέχνες ηθοποιούς οι οποίοι ήδη απασχολούνται σε φορείς του δημοσίου σε θέσεις Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΤΕ) (π.χ. ΤΕ Θεάτρου που δεν υπάρχει στο νέο προσοντολόγιο) δεν επέρχεται ουδεμία δυσμενής μεταβολή (π.χ. υποβιβασμού εκπαιδευτικής κατηγορίας). Επίσης, καλλιτέχνες ΤΕ κατηγορίας κλάδων που υπάρχουν στο νέο προσοντολόγιο (π.χ. ΤΕ Κινηματογραφικών Σπουδών), οι οποίοι δεν διαθέτουν τα απαιτούμενα τυπικά προσόντα με βάση το νέο π.δ. (π.χ. πτυχίο ΤΕΙ) επίσης δεν θίγονται από τις διατάξεις του νέου προσοντολογίου και αντιστοιχίζονται κανονικά στον νέο κλάδο ΤΕ Κινηματογράφου. 

Αναφερόμενο δε το ΥΠ.ΕΣ στον ΣΥΡΙΖΑ θεωρεί ως “τουλάχιστον υποκριτική, αν όχι πολιτικάντικη η στάση του στο συγκεκριμένο ζήτημα”, τονίζοντας πως το άρθρο 79 του νόμου 4481/2017 (Α΄ 100) που ο ίδιος επικαλείται, όχι μόνο δεν επέλυσε το πρόβλημα αλλά το επέτεινε, καθώς αναγνώρισε διακριτό καθεστώς μόνο στους σπουδαστές δραματικών σχολών που έλαβαν δίπλωμα έως τις 10 Ιουνίου του 2003, παγιώνοντας έτσι μία ανισότητα μεταξύ των καλλιτεχνών που παρακολουθούν ακριβώς το ίδιο πρόγραμμα σπουδών. Τέλος, το ΥΠ.ΕΣ καθιστά σαφές ότι το νέο Π.Δ. δεν καταλαμβάνει τις προσλήψεις σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων όπου ισχύει και εφαρμόζεται διακριτό προσοντολόγιο.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 17/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

αυτισμός
«Όχι, δεν είμαστε όλοι στο φάσμα»: Η αλήθεια πίσω από μια παρεξηγημένη φράση
Μια καθηγήτρια Δημόσιας Υγείας εξηγεί γιατί η διάδοση του μύθου περί “λίγου αυτισμού” υποβαθμίζει τις πραγματικές εμπειρίες και δυσκολίες των...
«Όχι, δεν είμαστε όλοι στο φάσμα»: Η αλήθεια πίσω από μια παρεξηγημένη φράση
ΦΟΙΤΗΤΕΣ
Από το «Εδώ Πολυτεχνείο» στο «Εδώ Πειθαρχικό»: Πώς δοκιμάζεται σήμερα η ιστορική κληρονομιά του ΕΜΠ
Το Πολυτεχνείο ως καθρέφτης: τι κερδήθηκε τότε, τι κινδυνεύει τώρα
Από το «Εδώ Πολυτεχνείο» στο «Εδώ Πειθαρχικό»: Πώς δοκιμάζεται σήμερα η ιστορική κληρονομιά του ΕΜΠ
aytismos_1.jpg
«Εσύ ήσουν ο πιο ξεχωριστός μου μαθητής, γιατί με έκανες να γίνω δασκάλα»
Ένα παιδί κλειστό, παραμελημένο, σχεδόν αόρατο στους άλλους· μια εκπαιδευτικός κουρασμένη, εγκλωβισμένη στις πρώτες της εντυπώσεις.
«Εσύ ήσουν ο πιο ξεχωριστός μου μαθητής, γιατί με έκανες να γίνω δασκάλα»