«Η τραγική απώλεια του μικρού μαθητή στις Σέρρες μας έχει συγκλονίσει. Η σκέψη μας είναι στους γονείς και την οικογένειά του, καθώς και στις οικογένειες των παιδιών που τραυματίστηκαν.
Είμαστε σε επικοινωνία με τον αρμόδιο για τη λειτουργία του σχολείου Δήμο για να διερευνηθεί τι ακριβώς έχει συμβεί.
Θα κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να διερευνηθούν τα αίτια της τραγικής απώλειας και να αποδοθούν ευθύνες».
Με αυτή τη στερεότυπη κλισέ ανακοίνωση τοποθετήθηκε το υπουργείο Παιδείας στην είδηση του συμβάντος της απώλειας του μικρού μαθητή στο 9ο δημοτικό σχολείο των Σερρών. Φανταζόμαστε ότι η υπουργός δια των υπηρεσιακών παραγόντων ενημερώθηκε αρχικά για το κατά πόσον στο εν λόγω σχολείο είχαν προηγουμένως εφαρμοστεί στο ακέραιο οι νόμοι του κράτους (ο σύλλογος είχε ήδη συστήσει ομάδες αξιολόγησης, είχε προγραμματίσει κανονικά τις ετήσιες δράσεις του, είχε ορίσει μέντορες και σχολικούς συμβούλους ώστε ο κάθε εκπαιδευτικός είναι καθόλα έτοιμος για την ατομική του αξιολόγηση), και κατόπιν δήλωσε συγκλονισμένη από το τραγικό συμβάν και διαβεβαίωσε πως θα ακολουθηθούν όλες οι νόμιμες διαδικασίες και πως οι ευθύνες θα επιρριφθούν εκεί που πρέπει.
… Όμως ένας υγιής και λογικός νους ,πιο κοντά σε αυτό που ονομάζουμε πραγματικότητα θα σκεφτόταν : γιατί γίνονταν εργασίες εν ώρα λειτουργίας του σχολείου και μάλιστα στους λέβητες και τους καυστήρες κι όχι τους καλοκαιρινούς μήνες ή έστω εντός Σαββατοκύριακου . Υπάρχει κάποιος υπεύθυνος δήμαρχος , αντιδήμαρχος ή έστω υπηρεσιακός παράγοντας που να δώσει μια απάντηση .
Εκτός από τις ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς.
Εκτός από τα πολυπληθή τμήματα.
Εκτός από τους σοφάδες και τα ταβάνια που πέφτουν στα κεφάλια των παιδιών μας.
Εκτός από το ότι τα παιδιά βγαίνουν με βάρκες από τις αίθουσες στην πρώτη νεροποντή.
Εκτός από την υποχρηματοδότηση της παιδείας.
Θα αρχίσουμε να μετράμε και μαθητές-θύματα εγκληματικών παραλείψεων και αμελειών;
Γνωρίζουμε ότι απάντηση δεν θα δεήσουν να μας δώσουν. Εξάλλου η ηγεσία του υπουργείου έχει αποδυθεί σε μια προσπάθεια εξάπλωσης κι εμπέδωσης της κουλτούρας αξιολόγησης και κατηγοριοποίησης των σχολείων. Ακόμη και η ανθρώπινη απώλεια και η οδύνη της οικογένειας αντιμετωπίζεται ως απλά ένα ατυχές γεγονός.
Όμως δεν είναι ατύχημα είναι έγκλημα.
Γιατί οι προτεραιότητες τους είναι άλλες και πολύ μακριά από το να είναι τα σχολεία σύγχρονα, εξοπλισμένα, να στεγάζονται σε κατάλληλα κτίρια και να πληρούν όλους τους κανόνες ασφάλειας και προστασίας παιδιών και εκπαιδευτικών.
Να αρχίσει τώρα ο απαραίτητος έλεγχος από τις αρμόδιες υπηρεσίες για την ασφαλή λειτουργία όλων των σχολείων ώστε να μην θρηνήσουμε άλλα θύματα μαθητές.
Να μην επιτρέψουμε κανένα κουκούλωμα στην απόδοση ευθυνών και καμία μετάθεση ευθυνών από τους πραγματικά υπεύθυνους στους εξαθλιωμένους εργαζόμενους των εργολάβων που ανέλαβαν τις επισκευές.
Να αγωνιστούμε μαθητές γονείς εκπαιδευτικοί από κοινού για μια σύγχρονη δημόσια και δωρεάν παιδεία για όλους.
ΕΚΤΟΣ ΣΧΕΔΙΟΥ – Αριστερή Ριζοσπαστική Κίνηση στη Νέα Ιωνία
www.ektossxediou.blogspot.com, [email protected]
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη