Περισσότεροι από 440 μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες παραμένουν χωρίς εκπαιδευτικούς
Οι ανάγκες σε προσλήψεις φιλολόγων ειδικής αγωγής που καταχωρήθηκαν από όλες τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της επικράτειας, ανέρχονται στις 638

Στη Βουλή φέρνει για μια ακόμη φορά τις ελλείψεις στην εκπαίδευση μαθητών με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ο αν. Τομεάρχης Ανάπτυξης & Επενδύσεων Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, Βουλευτής Ηρακλείου, Χάρης Μαμουλάκης, καταθέτοντας ως Αναφορά για την Υπουργό Παιδείας σχετική επιστολή της Πρωτοβουλίας Φιλολόγων ΕΑΕ.

Όπως αναφέρεται στην επιστολή, οι ανάγκες σε προσλήψεις φιλολόγων ειδικής αγωγής που καταχωρήθηκαν από όλες τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της επικράτειας, ανέρχονται στις 638. Ωστόσο, παρά τις αυξημένες ανάγκες, ο αριθμός των προσλήψεων άγγιξε μόλις τις 196. Σε σχετική δε επικοινωνία με τους ιθύνοντες του Υπουργείου Παιδείας, η απάντηση είναι μία: «Δεν υπάρχουν άλλες διαθέσιμες πιστώσεις». 

Επομένως, πρόκειται για μια ξεκάθαρη παραδοχή των αναγκών και συνεπώς των ελλείψεων, ενώ αυτομάτως  προκύπτει και το συμπέρασμα ότι δεν υπάρχουν χρήματα γι’ αυτά τα παιδιά ή ότι τουλάχιστον δεν είναι στις προτεραιότητες της κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας  η εξοικονόμηση των αναγκαίων πόρων, ώστε να απολαμβάνουν κι αυτά τα παιδιά την εκπαίδευση που δικαιούνται και αξίζουν να έχουν. Τι απέγιναν, λοιπόν, τα χρήματα του ΕΣΠΑ που προορίζονται για τις ανάγκες της ειδικής αγωγής και πιο συγκεκριμένα για την Παράλληλη Στήριξη;

Και αν πράγματι έγινε μία λανθασμένη διαχείριση των διαθέσιμων πιστώσεων, που είναι το κράτος να μεριμνήσει για την παιδεία αυτής της χώρας και πόσο μάλλον για τους μαθητές με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες;

Η επιστολή:

Η Γ΄ φάση Ειδικής Αγωγής είναι πλέον γεγονός και τα αποτελέσματα αυτής είναι κάτι παραπάνω από απογοητευτικά. Πιο συγκεκριμένα, οι ανάγκες σε προσλήψεις φιλολόγων ειδικής αγωγής που καταχωρήθηκαν από όλες τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΙΔΕ) της επικράτειας ανέρχονται στις 638. Ωστόσο, παρά τις αυξημένες ανάγκες, ο αριθμός των προσλήψεων άγγιξε μόλις τις 196. Αν μεταφράσουμε αυτούς τους αριθμούς σε ποσοστά, τότε θα διαπιστώσουμε ότι πρόκειται μόλις για 30,72% κάλυψη των αναγκών ΠΕ02.50.

 

Ενδεικτική της κατάστασης, όπως αποτυπώνεται αναλυτικά στον ακόλουθο πίνακα, είναι η περίπτωση της περιφέρειας της Αττικής, αφού οι ΔΙΔΕ καταχώρησαν στον ΟΠΣΥΔ την ανάγκη 258 προσλήψεων, ενώ το Υπουργείο Παιδείας πραγματοποίησε μόλις 65.

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΘΙΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΠΟΥ ΖΗΤΗΘΗΚΑΝ

ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΠΟΥ ΚΑΛΥΦΘΗΚΑΝ

Α΄ ΑΘΗΝΑΣ

54 ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ

11

Α΄ ΑΘΗΝΑΣ

6 ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

3

Β΄ ΑΘΗΝΑΣ

18 ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ

4

Γ΄ ΑΘΗΝΑΣ

6 ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

3

Γ΄ ΑΘΗΝΑΣ

23 ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ

11

Δ΄ ΑΘΗΝΑΣ

14 ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

7

Δ΄ ΑΘΗΝΑΣ

25 ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ

6

Α΄ ΑΝΑΤ. ΑΤΤΙΚΗΣ

26 ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ

5

Β΄ ΑΝΑΤ. ΑΤΤΙΚΗΣ

10 ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ

3

ΔΥΤ. ΑΤΤΙΚΗΣ

14 ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ

3

ΔΥΤ. ΑΤΤΙΚΗΣ

4 ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

1

Α΄ ΠΕΙΡΑΙΑ

40 ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ

5

Α΄ ΠΕΙΡΑΙΑ

8 ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

0

Β΄ ΠΕΙΡΑΙΑ

6 ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ

2

Β΄ ΠΕΙΡΑΙΑ

3 ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

1

Γ΄ ΠΕΙΡΑΙΑ

1 ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΤΙΞΗ

0

ΣΥΝΟΛΟ

258

65

Ανάλογη εικόνα με αυτή της Αττικής επικρατεί δυστυχώς σε όλη την Ελλάδα, γεγονός που αποδεικνύει έμπρακτα ότι η Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση δεν εντάσσεται στις προτεραιότητες της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας. Τόσο οι ανάγκες σε Παράλληλη Στήριξη, όσο και σε Τμήματα Ένταξης παραμένουν υπέρογκες, με αποτέλεσμα την υποβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, η οποία αφορά παιδιά με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Μάλιστα, αξίζει να σημειωθεί ότι σε κάθε μας επικοινωνία με τους ιθύνοντες του Υπουργείου Παιδείας σχετικά με αυτήν την δυσάρεστη κατάσταση που επικρατεί στον κλάδο μας η απάντηση είναι μία: «Δεν υπάρχουν άλλες διαθέσιμες πιστώσεις».  Επομένως, πρόκειται για μια ξεκάθαρη παραδοχή των αναγκών και συνεπώς των ελλείψεων, ενώ αυτομάτως  προκύπτει και το συμπέρασμα ότι δεν υπάρχουν χρήματα γι’ αυτά τα παιδιά ή ότι τουλάχιστον δεν είναι στις προτεραιότητες της κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας  η εξοικονόμηση των αναγκαίων πόρων, ώστε να απολαμβάνουν κι αυτά τα παιδιά την εκπαίδευση που δικαιούνται και αξίζουν να έχουν. Τι απέγιναν, λοιπόν, τα χρήματα του ΕΣΠΑ που προορίζονται για τις ανάγκες της ειδικής αγωγής και πιο συγκεκριμένα για την Παράλληλη Στήριξη; Και αν πράγματι έγινε μία λανθασμένη διαχείριση των διαθέσιμων πιστώσεων, που είναι το κράτος να μεριμνήσει για την παιδεία αυτής της χώρας και πόσο μάλλον για τους μαθητές με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες;

Στο πλαίσιο αυτό καλούμε την ηγεσία του ΥΠΑΙΘ να αρθεί επιτέλους στο ύψος των περιστάσεων και να προβεί άμεσα στην κάλυψη όλων των αναγκών. Είναι αδιανόητο να απέχουμε μόλις ένα μήνα από τις διακοπές των Χριστουγέννων και να υπάρχουν ΠΑΙΔΙΑ τα οποία ακόμη δεν έχουν λάβει τη στήριξη που δικαιούνται σύμφωνα με τις αντίστοιχες γνωματεύσεις των Κέντρων Διεπιστημονικής, Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ). Οι ανάγκες σε προσλήψεις φιλολόγων ΕΑΕ υπερβαίνουν τις 440 και πρέπει κάποια στιγμή να καταστεί σαφές ότι πίσω από αυτές τις ανάγκες βρίσκονται περισσότερα από 440 ΠΑΙΔΙΑ, τα οποία έχουν δικαίωμα συμμετοχής σε μια ισότιμη εκπαίδευση. Άλλωστε, όπως πολλές φορές έχουμε επισημάνει «πίσω από κάθε αριθμό βρίσκεται τουλάχιστον ένα ΠΑΙΔΙ».

Κατόπιν τούτων, ζητούμε από την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να προβεί έστω και την ύστατη στιγμή στην πλήρωση όλων των αναγκών στην Παράλληλη Στήριξη, στα Τμήματα Ένταξης (παλαιών και νεοσύστατων), και στα Ειδικά Σχολεία (ΕΝΕΕΓΥΛ, ΕΕΕΕΚ, ΣΜΕΑΕ).

Με εκτίμηση,

Πρωτοβουλία Φιλολόγων ΕΑΕ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

παδα
ΠΑΔΑ: Διεθνής ημερίδα #crAIme για το έγκλημα και την τεχνητή νοημοσύνη
Η Ημερίδα πραγματοποιήθηκε από το ΠΑΔΑ, το Center for Cybercrime Studies του John Jay College of Criminal Justice του Πανεπιστημίου City της Νέας και...
ΠΑΔΑ: Διεθνής ημερίδα #crAIme για το έγκλημα και την τεχνητή νοημοσύνη
columbia
Ημέρες Βιετνάμ στις ΗΠΑ! Οι αντιδράσεις των φοιτητών στα πανεπιστήμια φουντώνουν!
Το βίντεο από το Χάρβαρντ - Βίντεο από τα επεισόδια στο Πανεπιστήμιο του Τέξας- Μακαρθισμός σε Πανεπιστήμια των ΗΠΑ για την σφαγή στη Γάζα!
Ημέρες Βιετνάμ στις ΗΠΑ! Οι αντιδράσεις των φοιτητών στα πανεπιστήμια φουντώνουν!