κιμωλίες

Γροθιά στο στομάχι η επιστολή παραίτησης του καθηγητή του ΕΠΑΛ, σοκαριστικά τα όσα γράφει, δεν πάει πολύς καιρός και από τα συμβάντα με την επέλαση των Χρυσαυγιτών σε ΕΠΑΛ της Θεσσαλονίκης.

Η δραματική αυτή κατάσταση είναι μια μόνο, η πιο αποκρουστική, από τις πολλές πτυχές της "δωρεάν δημόσιας Παιδείας", της έκφρασης που μοιάζει πια με ανέκδοτο. Στα Γενικά Λύκεια δεν είναι δωρεάν, ενώ σε κάποια ΕΠΑΛ  δεν είναι καν Παιδεία! Και αμορφωσιά  και ευτελισμός του σχολείου και οικονομική αφαίμαξη για όσους έχουν στοιχειώδεις βλέψεις. Παρά τις φιλότιμες προσπάθειες του μεγάλου μέρους των εκπαιδευτικών, η Δευτεροβάθμια εκπαίδευση νοσεί βαθιά με βαρύτατες ευθύνες των εκάστοτε κυβερνώντων.

Σε λανθασμένα μονοπάτια και εκτός πραγματικών προβλημάτων και οι θέσεις της Αριστεράς, μέσω κυρίως ενός στείρου συνδικαλισμού, που δεν αγγίζει καθόλου τον πυρήνα των προβλημάτων, παρά αναλώνεται σε ξύλινες και συντεχνιακές κορώνες, οι οποίες κάποιες φορές έχουν βάση, απέχουν όμως έτη φωτός από τα πραγματικά προβλήματα του σχολείου, δεν τα αγγίζουν καν.

Το χαμηλό μορφωτικό επίπεδο των αποφοίτων, η απόλυτη ανοργανωσιά  σε ύλες, προγράμματα σπουδών, βιβλία, αναθέσεις κ.α., η αφαίμαξη στα Φροντιστήρια από μικρές τάξεις ως συνέπεια τραγικών προχειροτήτων και ανικανότητας και όχι μόνο υποχρηματοδότησης, όλα αυτά και πολλά άλλα δεν απασχόλησαν δυστυχώς ποτέ την Αριστερά σε επίπεδο συνδικαλισμού η άλλο.

Είναι προφανές ότι η λέξη σαρωτικές είναι φτωχή για να περιγράψει τις αλλαγές που χρειάζονται στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Με αφορμή την επιστολή του καθηγητή, είναι κατά τη γνώμη μου σαφές ότι απαιτείται καταρχήν πολύ πιο αυστηρό πλαίσιο στη διαδικασία της προαγωγής από τάξη σε τάξη, στη βαθμολόγηση των μαθητών και στην όλη λειτουργία του σχολείου. Αυτό είναι ίσως και το μόνο που πρέπει να κρατήσουμε από το σχολείο των δεκαετιών του 70 και του 80. Την πραγματική αντιστοίχιση προσπάθειας με βαθμολογία, τη λειτουργία βάσει κανόνων και τα έστω χαμηλά στάνταρ για την επιτυχή προαγωγή στην επόμενη τάξη. Χωρίς αυτό σαν ξεκίνημα, το οποίο έχει απολύτως σήμερα απωλεσθεί, δε μπορεί παρά να παραμένει το σχολείο ένας ολοένα και πιο ευτελής θεσμός, που δίνει χαρτιά ως Δημόσια υπηρεσία. Εκ του αποτελέσματος φαίνεται ότι η "επιείκεια" στο όνομα μιας απελευθέρωσης των μαθητών, οδήγησε σε ΕΠΑΛ σαν αυτά που περιγράφει ο καθηγητής.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλήνιες: Πανωλεθρία στα Τμήματα Φυσικής και Μαθηματικών με "βροχή" κενών θέσεων

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 29 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 29/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

odontiatros.jpg
Αυτή η νόσος απειλεί όσους αμελούν να βουρτσίζουν τα δόντια τους
«Οι μεταβολές στο μικροβίωμα της στοματικής κοιλότητας μπορούν να προκαλέσουν συστηματική φλεγμονή και να αυξήσουν έμμεσα τον κίνδυνο νόσου»
Αυτή η νόσος απειλεί όσους αμελούν να βουρτσίζουν τα δόντια τους
Μητσοτάκης ΔΕΘ
Η ανασκόπηση του Κυριάκου Μητσοτάκη: Τι σημειώνει για την εκπαίδευση
Τι σημείωσε για την εκπαίδευση ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης με νέο μήνυμά του μέσα από από την καθιερωμένη κυριακάτικη ανασκόπηση.
Η ανασκόπηση του Κυριάκου Μητσοτάκη: Τι σημειώνει για την εκπαίδευση