ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Τι απάντησε ο ΓΓ του ΥΠΑΙΘ Αλέξανδρος Κόπτσης για τις προσλήψεις στην ειδική αγωγή

Στην εκπομπή του Σπύρου Παπαδάκη στον Ellada fm 94.3 μίλησε χθες Παρασκευή 23 Σεπτεμβρίου ο Γενικός Γραμματέας Α/θμιας και Β/θμιας και ΕΑΕ του ΥΠΑΙΘ κος Αλέξανδρος Κόπτσης. 

Μια από τις ερωτήσεις που του τέθηκαν από τη μεριά του δημοσιογράφου ήταν ο λόγος της διαφοράς προσλήψεων εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής, στην Πρωτοβάθμια και στην δευτεροβάθμια.

Δημοσιογράφος (Σπύρος Παπαδάκης): Πως εξηγείται η χαοτική διαφορά προσλήψεων εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής, επί παραδείγματι 8.688 στην Α/θμια και 2.200 στην Β/θμια; Παύουν ως δια μαγείας, κ. Κόπτση, τα παιδιά να έχουν ανάγκη στήριξης μεταβαίνοντας στην Β/θμια Εκπαίδευση;

Αλέξανδρος Κόπτσης: Κύριε Παπαδάκη να σας απαντήσω. Πρώτον να πω επειδή επικεντρώνεστε στην ειδική αγωγή, αυτό είναι ένα σημάδι και για μας είναι αυτονόητο αυτή τη στιγμή ότι έχουν γίνει τόσοι διορισμοί και τόσες προσλήψεις αναπληρωτών που δεν υπάρχουν πια κενά. Κάποια ελάχιστα που προκύπτουν από πιθανές ασθένειες, αναρρωτικές άδειες, ανατροφής τελευταίας στιγμής, καλύπτονται απευθείας και στη δεύτερη φάση δεν θα υπάρξει κανένα κενό. Έχουν καλυφθεί. Τώρα στην ειδική αγωγή. Καταρχήν να πω ευχαριστώ στα παιδιά που εξέφρασαν αυτή την ερώτηση και χαίρομαι ειλικρινά γιατί αυτό είναι μια αναγνώριση του τεράστιου αριθμού προσλήψεων στην ειδική αγωγή. Να σας πω ότι φέτος προσελήφθησαν στην ειδική αγωγή εξατομικευμένοι-εξειδικευμένοι γύρω στις 16.000 εκπαιδευτικοί. Βέβαια δεν υπάρχει ισομερής κατανομή, όπως αναφέρει ο ερωτών γιατί οι προσλήψεις γίνονται με βάση τις ανάγκες των διευθύνσεων όπως αποτυπώνονται από το ηλεκτρονικό σύστημα του ΟΠΣΥΔ, όπου μπαίνουν οι διευθυντές εκπαίδευσης και εκεί ελέγχει τις ανάγκες τους.

Όταν λοιπόν έχουμε στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση στην ειδική αγωγή, να σας πω περίπου ένα ενδεικτικό νούμερο 10.000 δηλώσεις κενών και στη δευτεροβάθμια 2.500, καταλαβαίνετε ότι είναι και αντίστοιχες οι προσλήψεις οι οποίες θα γίνονται. Αυτό συμβαίνει, λόγω του ότι ειδικά στην παράλληλη στήριξη, γιατί στις ΣΜΕΑΕ είναι ισομερής η κατανομή, είναι πολύ περισσότερα τα αιτήματα των παιδιών που θέλουν παράλληλη στήριξη και από εκεί πηγάζει αυτή η διαφορά, η οποία είναι αυτονόητη γιατί έχει να κάνει με τις δηλώσεις των παιδιών στον ΟΠΣΥΔ, υπάρχει μεγάλη διαφορά Πρωτοβάθμιας-Δευτεροβάθμιας. Και αντίστοιχα είναι φυσικά… Καλύπτονται στο ίδιο ποσοστό πάντως να ξέρετε.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Έκτακτο επίδομα έως 1.700 ευρώ σε εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 14/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

μαθητές
Λειτουργικός αναλφαβητισμός: Όταν οι μαθητές δεν κατανοούν τι διαβάζουν
Κι όμως, το 20% των μαθητών δεν κατανοεί τι διαβάζει - Γιατί συμβαίνει αυτό; Η έκθεση του 2024 και τα βαθύτερα αίτια του λειτουργικού αναλφαβητισμού
Λειτουργικός αναλφαβητισμός: Όταν οι μαθητές δεν κατανοούν τι διαβάζουν
Αίθουσα σχολείο μαθητες
Τα «μαθηματικά» των συγχωνεύσεων: Οι αριθμοί ευημερούν, τα σχολεία ασφυκτιούν
Στατιστικές αλχημείες, συγχωνεύσεις και μια εκπαιδευτική πραγματικότητα που αντιστέκεται στους δείκτες
Τα «μαθηματικά» των συγχωνεύσεων: Οι αριθμοί ευημερούν, τα σχολεία ασφυκτιούν
Πόλεμος Ισραήλ-Ιράν
2026: Ένας κόσμος σε διαρκή ανάφλεξη – Οι 10 περιοχές όπου η αστάθεια απειλεί να ξεφύγει
Η ανάλυση του ACLED προειδοποιεί για κλιμάκωση συγκρούσεων σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή, Αφρική, Ασία και Λατινική Αμερική, σε ένα περιβάλλον όπου η βία,...
2026: Ένας κόσμος σε διαρκή ανάφλεξη – Οι 10 περιοχές όπου η αστάθεια απειλεί να ξεφύγει