KANENAS ΜΑΘΗΤΗΣ ΧΩΡΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΑΣΓΜΕ.
«Το υπουργείο Παιδείας για μια ακόμη σχολική χρονιά κλείνει σχολεία και συγχωνεύει τμήματα προκειμένου να παρουσιάσει μια επίπλαστη εικόνα πληρότητας εκπαιδευτικών» τονίζει η Ένωση Γονέων Μαθητών Δήμου Ιωαννιτών

Την  Τετάρτη 14 Σεπτεμβρίου, στη 1 το μεσημέρι,  η Ένωση Γονέων Μαθητών Δήμου Ιωαννιτών πραγματοποίησε παράσταση διαμαρτυρίας στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ιωαννίνων, με αφορμή τις συγχωνεύσεις τμημάτων σε σχολεία της πόλης. Συμμετείχαν δεκάδες γονείς από Γυμνάσια και Λύκεια , στα οποία με απόφαση της Διευθύντριας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης λειτουργούν από τη Δευτέρα 12/9 τμήματα 27 μαθητών .

Σε σχετική ανακοίνωση, η Ένωση γονέων αναφέρει: 

Παρά την αναγνώριση του δικαίου των αιτημάτων, η Διευθύντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης υπεραμύνθηκε με προκλητικό τρόπο, της πολιτικής του Υπουργείου Παιδείας, το οποίο  για μια ακόμη σχολική χρονιά, κλείνει σχολεία και  συγχωνεύει τμήματα, προκειμένου να παρουσιάσει μια επίπλαστη εικόνα πληρότητας εκπαιδευτικών. Έτσι εννοεί η κα Κεραμμέως την  «Αναβάθμιση του σχολείου» και την  «ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών»: με τάξεις και τμήματα με μορφή κερκίδας γηπέδου.

Ως Ένωση Γονέων θέσαμε τα εξής ζητήματα  που εκφράζουν την καθολική συμφωνία των γονέων όλων των σχολείων:

  • Σε μια περίοδο που η τρίχρονη περιπέτεια με την πανδημία έχει δημιουργήσει τεράστια μαθησιακά κενά στους μαθητές (τα οποία αποτυπώθηκαν και στις Πανελλαδικές εξετάσεις όπου οι μισοί έγραψαν σε  μαθήματα κάτω από τη βάση), είναι εξοργιστικό να δημιουργούνται τμήματα των 25 και 27 μαθητών, τα οποία αντί να αντιμετωπίσουν τα μαθησιακά κενά, τα εντείνουν περεταίρω.
     
  • Είναι αλήθεια ότι η Διευθύντρια Εκπαίδευσης Ιωαννίνων βασίστηκε στο υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο για να επιβάλλει τις συγχωνεύσεις τμημάτων. Ένα νομοθετικό πλαίσιο που διαμορφώθηκε διαχρονικά από τις κυβερνήσεις των τελευταίων ετών, με στόχο τον «ορθολογισμό» - όπως τον ονομάζουν - του προσωπικού, που με απλά λόγια σημαίνει ότι οι ανάγκες της εκπαίδευσης θα καλύπτονται με λιγότερους εκπαιδευτικούς, με στόχο την επίτευξη των εκάστοτε δημοσιονομικών στόχων. Αυτό το νομοθετικό πλαίσιο ευθύνεται που κάθε χρόνο, χιλιάδες μαθητές μένουν χωρίς τους προβλεπόμενους εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων, χωρίς Παράλληλες Στηρίξεις, χωρίς Ειδικό Εκπαιδευτικό και Βοηθητικό προσωπικό.
     
  • Η απόφαση για 27 μαθητές σε πολλά τμήματα των σχολείων της πόλης, στηρίζεται στην κείμενη νομοθεσία (πχ ΦΕΚ 2451) με την οποία ορίζεται ότι «Οι μαθητές σε κάθε τάξη ή τμήμα τάξης Γυμνασίων και Γενικών Λυκείων δεν μπορεί να υπερβαίνουν τους είκοσι επτά (27)». Έτσι το ανώτατο όριο μαθητών ανά τμήμα, επιχειρείται να παρουσιαστεί ως γενική νομική υποχρέωση, όταν στα συγκεκριμένα σχολεία υπάρχουν άδειες αίθουσες, εκπαιδευτικοί και υποδομές, για να λειτουργήσουν τμήματα με μικρότερο αριθμό (περίπου 20 σε κάθε τμήμα). Η Πολιτική Ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και τα διοικητικά του στελέχη, γράφουν στα παλαιότερα των υποδημάτων τους τα  μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών μας και έχουν το θράσος να κουνούν και το δάχτυλο στους γονείς που διαμαρτύρονται.
     
  • Τέλος, είναι φανερό, ότι το στρατόπεδο των αρνητών του κορονοϊού …έχει διευρυνθεί σημαντικά, μετά την προσχώρηση και της κυβέρνησης σε αυτό. Έτσι,  με την τελευταία εγκύκλιο με Αρ. Πρωτ. 108730/ΓΔ4/08-09-2022 του ΥΠΑΙΘ, «σφυρίζει τη λήξη» της πανδημίας, καθώς αρνείται να πάρει το παραμικρό μέτρο για τη διασφάλιση της υγείας των παιδιών μας στα σχολεία. Ο συγκεκριμένος τρόπος διαχείρισης,   σε συνδυασμό με τις «συνθήκες κερκίδας», των τάξεων των 27 μαθητών, «τζογάρει» κυριολεκτικά  την υγεία των παιδιών και των οικογενειών μας.

ΔΕΝ ΘΑ ΤΟ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ – ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΑΜΕΣΑ:

  • Να σπάσουν όλα τα τμήματα με περισσότερους από 25 μαθητές. Σε όσα σχολεία υπάρχει η κτηριακή δυνατότητα, ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα στα Γυμνάσια και Λύκεια να μην ξεπερνά τους  20. Να εξαντληθούν όλες οι δυνατότητες αξιοποίησης δημόσιων χώρων για τη μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης.
  • Να παρθούν όλα τα απαραίτητα παιδαγωγικά μέτρα για την κάλυψη των μορφωτικών κενών της περιόδου της πανδημίας (πχ ενισχυτική διδασκαλία).
  • Να γίνουν όλες οι απαραίτητες προσλήψεις εκπαιδευτικών με βάση τα πραγματικά κενά και τις ανάγκες των σχολείων. Να καλυφθούν όλα τα κενά της Παράλληλης Στήριξης με έναν εκπαιδευτικό ανά μαθητή.

Καλούμε τους Συλλόγους Γονέων και κάθε γονέα ξεχωριστά, να μην διστάζουν να καταγγέλλουν  κάθε ενέργεια που υποβαθμίζει τη  λειτουργία του σχολείου και στρέφεται ενάντια στα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών τους.

Η Ένωση Γονέων ήταν και θα είναι  συντονιστής και οργανωτής αγωνιστικών  κινητοποιήσεων για σχολείο και μόρφωση αντάξια των δυνατοτήτων της εποχής μας.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλαδικές 2024: Τι σημαίνει η ήπια αύξηση του αριθμού εισακτέων που ανακοίνωσε ο Κυριάκος Πιερρακάκης

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 22 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 22/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα