Τι απάντησε η Διεύθυνση Β/θμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης στα αιτήματα των εκπαιδευτικών
Ενημερωτικό σημείωμα της Ε' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

Την Πέμπτη 1/9 πραγματοποιήθηκε παράσταση διαμαρτυρίας των Δ.Σ. των Α΄, Γ΄ και Ε΄ ΕΛΜΕ στην Διεύθυνση Β/θμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης.

Οι ΕΛΜΕ και τα μέλη των Δ.Σ. γραπτώς και προφορικώς κατέθεσαν τις πάγιες θέσεις του κλάδου για την κάλυψη όλων των κενών, την τήρηση κριτηρίων διαφάνειας και αντικειμενικότητας σε όλες τις κατηγορίες των τοποθετήσεων μονίμων και αναπληρωτών.

Αρνητική ήταν η στάση της νέας διοίκησης απέναντι στις διεκδικήσεις των ΕΛΜΕ και παρά την επισήμανση ότι όλες οι διαδικασίες σχετικά με τις τοποθετήσεις (προσδιορισμός κενών σε όλες τις δομές, τρόπος τοποθετήσεων σε όλες τις κατηγορίες, κ.ά.) αποφασίζονται από νόθα ΠΥΣΔΕ και με δοτά τα μέλη του που προήλθαν από παρωδία εκλογών πρόπερσι και είναι ακόμη πιο απαραίτητος ο έλεγχος στις αποφάσεις τους. Εξάλλου, το ΠΥΣΔΕ μετά τις συνταξιοδοτήσεις μελών του και τον ορισμό νέας Διεύθυνσης, λειτουργεί χωρίς να έχει γίνει ανασυγκρότησή του. Σε μια τέτοια κατάσταση η ίδια η διοίκηση θα έπρεπε να δίνει όλα τα στοιχεία για τα κενά και τις τοποθετήσεις στις ΕΛΜΕ οι οποίες διεκδικούν την ουσιαστική λειτουργία των σχολείων και απαιτούν από το Υπουργείο Παιδείας να λύσει τώρα όλα τα προβλήματα.

Οι διεκδικήσεις των ΕΛΜΕ και οι απαντήσεις της διοίκησης

  • Σχετικά με τα κενά : Για τα δεκάδες χιλιάδες κενά που υπάρχουν στην εκπαίδευση (31.847 οι προσλήψεις αναπληρωτών στην Α/θμια και στη Β/θμια, ενώ πέρσι έφτασαν τις 50.000) και αντιστοιχούν σε εκατοντάδες στη Διεύθυνση Δυτικής Θεσσαλονίκης (264 προσλήψεις αναπληρωτών, ενώ πέρσι έφτασαν τις 581) απαιτήσαμε : Μαζικές προσλήψεις αναπληρωτών, όλες ενιαία στη Β΄ φάση και για όλες τις εκπαιδευτικές δομές (Γενική παιδεία, Ειδική Αγωγή, Ενισχυτική, Πρόσφυγες, ΕΠΑΛ, κ.ά.) και όχι αποσπασματικά και σε πολλές φάσεις. Δεν υπήρξε καμία απάντηση. Ζητήσαμε να δοθούν τα κενά στην παράλληλη στήριξη και τα κενά για τους αναπληρωτές που έστειλε η Διεύθυνση στο Υπουργείο. Κατηγορηματική ήταν η άρνηση της Διεύθυνσης να δοθούν τα στοιχεία που ζητήσαμε για να μπορεί να γίνει έλεγχος αν καλύπτουν τις πραγματικές ανάγκες.
  • Σχετικά με τις προσωρινές τοποθετήσεις νεοδιόριστων και αποσπασμένων : Επισημάναμε τις παρατυπίες  και την αδιαφάνεια που ακολουθήθηκε από Διοίκηση και «ΠΥΣΔΕ» στις προσωρινές τοποθετήσεις νεοδιόριστων (112 συνάδελφοι) και αποσπασμένων (162 συνάδελφοι) που έγιναν στα τυφλά, χωρίς δημοσιοποίηση των κενών και χωρίς αιτήσεις προτίμησης σχολείων. Οι συνέπειες της απαράδεκτης αυτής στάσης τους σε βάρος των εργασιακών δικαιωμάτων μας, στην ουσιαστική λειτουργία των σχολείων και στις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών δεν είναι αμελητέες. Αρκετοί συνάδελφοι θα είναι σε σχολεία που δεν θα έχουν ωράριο, άλλοι που θα βρεθούν σε απομακρυσμένα σχολεία, ενώ τα μόριά τους αντιστοιχούν να βρίσκονται σε κοντινότερα και επίσης οι πολλοί θα βρεθούν στο δίλημμα μετά από ένα μήνα μαθημάτων, αν θα επιλέξουν αλλαγή σχολείου και θα αφήσουν τους μαθητές τους και τον  προγραμματισμό τους. Η διοίκηση δεν δεσμεύτηκε στην πρόταση που καταθέσαμε και μας δήλωσε ότι θα μας απαντήσει άλλη φορά, μετά τη συνάντηση με τις ΕΛΜΕ όμως, προχώρησε σε τοποθετήσεις νέων αποσπασμένων εκπαιδευτικών με τον ίδιο τρόπο!
  • Αναπληρωτές : Τονίσαμε ότι εντελώς στο σκοτάδι γίνονται οι τοποθετήσεις των αναπληρωτών γιατί η κυβέρνηση για τους εργαζόμενους με ελαστικές σχέσεις επιλέγει να μην υπάρχουν καθόλου εργασιακά δικαιώματα. Για 265 συναδέλφους αναπληρωτές (84 Ειδική Αγωγή και 181 Γενική Παιδεία) που προσλήφθηκαν στη Διεύθυνση Δυτικής Θεσσαλονίκης ακολουθούνται αδιαφανείς διαδικασίες τοποθέτησης. Κανείς δεν γνωρίζει όλα τα κενά, ούτε οι άμεσα ενδιαφερόμενοι αναπληρωτές, ώστε να μην μπορούν να διαμαρτυρηθούν και υποβάλλουν τις ενστάσεις τους, ούτε τα σωματεία  να  μπορούν να κάνουν έλεγχο και να υπερασπιστούν τους συναδέλφους. Τα κενά είναι σε γνώση μόνο των Διευθύνσεων που τα προσδιόρισαν μετά από επιλογή τους. Το Υπουργείο διαχειρίζεται τις τοποθετήσεις των αναπληρωτών, τους κάλεσε ηλεκτρονικά να υποβάλλουν αίτηση τοποθέτησης μέσω του ΟΠΣΥΔ και στον κάθε έναν ξεχωριστά θα ανακοινώσει τα κενά. Η Διοίκηση αρνήθηκε να μας γνωστοποιήσει τα κενά για τους αναπληρωτές. Υπουργείο, Διοίκηση και νόθο ΠΥΣΔΕ παραβιάζουν δικαιώματα μονίμων και αναπληρωτών. Κενά που προσδιορίζονται για τις τοποθετήσεις των μονίμων δίνονται στους αναπληρωτές, αφού θα προηγηθούν οι τοποθετήσεις των αναπληρωτών και θα ακολουθήσουν των μονίμων, ενώ στο χρονοδιάγραμμα που ανακοίνωσε η Διεύθυνση δεν προβλέπεται καμία διαδικασία για τις τοποθετήσεις των αναπληρωτών.
  • Σχετικά με τις τοποθετήσεις στην ειδική αγωγή : Ζητήσαμε οι τοποθετήσεις στα κενά της ειδικής αγωγής που ξεκίνησαν μέσα στο καλοκαίρι να θεωρηθούν προσωρινές και να επαναληφθούν, αφού δοθούν όλα τα κενά. Αυτή η διαδικασία  απαιτεί να είναι  ανοιχτά τα σχολεία και παρόντες οι συνάδελφοι, ώστε να είναι σίγουρο ότι θα ενημερωθούν όλοι ανεξαιρέτως  και οι τελικές αναθέσεις να γίνονται από τους συλλόγους διδασκόντων και όχι από τους διευθυντές. Τα  κενά είναι λιγότερα με βάση τις προτάσεις των σχολείων αφού μόλις την Πέμπτη 1/9, ημέρα που τελείωνε η διαδικασία των αιτήσεων, η Διεύθυνση ανάρτησε στην ιστοσελίδα της ένα νέο κενό στους ΠΕ02 στο 4ο Γυμνάσιο Αμπελοκήπων, χωρίς να κάνει το ίδιο σε άλλο κενό που επισημάνθηκε στην ίδια ειδικότητα σε άλλο σχολείο. Τα κενά είναι λιγότερα σε σύγκριση με τα κενά από άλλες χρονιές, παρόλο που και τα προηγούμενα χρόνια δεν είχαν καλυφθεί όλα τα κενά (λιγότερα κατά 10 περίπου στους ΠΕ02 και κατά 8 στους ΠΕ03 και ΠΕ04), ιδιαίτερα με πρόπερσι, χρονιά που ξεκίνησε η μείωση των Τμημάτων Ένταξης στα σχολεία. Η Διεύθυνση δεν απάντησε στο αίτημα να ξαναγίνουν οι τοποθετήσεις με όλα τα κενά, ενώ αρνήθηκε να μας δώσει τα κενά της παράλληλης στήριξης τα οποία έχουν κατατεθεί από τα σχολεία στη Διεύθυνση.
  • Διαθέσεις για συμπλήρωση ωραρίου: ζητήσαμε να δημοσιοποιηθούν όσα κενά είναι κάτω από 12 ώρες, καθώς και τα σχολεία όπου υπάρχουν πλεονάσματα και οι συνάδελφοι αυτών των σχολείων θα διατεθούν για συμπλήρωση ωραρίου. Για να μπορεί να γίνει στοιχειώδης έλεγχος για τις τοποθετήσεις συναδέλφων που κάθε χρόνο ξεπερνάνε τις 500. Για να σταματήσει το απαράδεκτο καθεστώς των τοποθετήσεων -τυφλοσούρτη απαιτήσαμε οι τοποθετήσεις για συμπλήρωση ωραρίου να ξεκινήσουν άμεσα και να γίνονται με αιτήσεις συναδέλφων και βάσει μορίων, όπως προβλέπεται από την εκπαιδευτική διαδικασία (Π.Δ. 50). Η Διεύθυνση μας δήλωσε ότι θα μας απαντήσει άλλη φορά στο αίτημα που καταθέσαμε.
  • Για τα λεγόμενα ολιγομελή  στα ΓΕΛ, τα ΕΠΑΛ, τα Γυμνάσια  και τα ειδικά σχολεία : Καταθέσαμε στοιχεία για τα ολιγομελή στα ΕΠΑΛ και ζητήσαμε να εγκριθούν όλα τα «ολιγομελή». Να συνεχιστούν οι εγγραφές και οι μετεγγραφές των μαθητών στα σχολεία  και το μήνα Σεπτέμβριο. Η Διεύθυνση απάντησε ότι θα εγκριθούν, αλλά αρνήθηκε να μας δώσει την πρόταση που η ίδια κατέθεσε για να μπορούμε να το επιβεβαιώσουμε.
  • Καμία δέσμευση δεν υπήρξε σε ιδιαίτερα προβλήματα των σχολείων που καταθέσαμε: κτηριακές υποδομές 1ου και 2ου Γυμνασίου Λαγκαδά, ειδική σκάλα για μαθητές με κινητικά προβλήματα στο Γυμνάσιο Σοχού, μετεγκατάσταση του ΕΕΕΕΚ-Κορδελιού και για προβλήματα άλλων σχολείων. Αρνήθηκε να κάνει δεκτό το αίτημα των συναδέλφων του 2ου ΕΠΑΛ Σταυρούπολης και της ΕΛΜΕ, να μην μεταφερθεί το αρχείο ΕΠΑΛ Πολίχνης στο 2ο ΕΠΑΛ Σταυρούπολης και μας είπε ότι θα μεταφερθεί.

Συνεχίζουμε τις διεκδικήσεις των ΕΛΜΕ και απαιτούμε

  • Να καλυφθούν τώρα όλα τα κενά με μαζικούς μόνιμους διορισμούς.
  • Να γίνουν όλες προσλήψεις αναπληρωτών και για όλες τις εκπαιδευτικές δομές πριν ξεκινήσουν τα μαθήματα. Να γίνουν ενιαία και όχι αποσπασματικά και σε φάσεις.
  • Να ανακοινωθούν και δημοσιοποιηθούν όλα τα πραγματικά κενά, μετά από τον προσδιορισμό τους  από τους συλλόγους διδασκόντων. Να καταθέτουν πρόταση και οι ΕΛΜΕ.
  • Διαφανείς διαδικασίες, με όλα τα κενά για όλες τις κατηγορίες των τοποθετήσεις μονίμων και αναπληρωτών με βάση τις δηλώσεις και τα μόρια των συναδέλφων.
  • Οι Διοικήσεις να καταθέσουν χρονοδιάγραμμα τοποθετήσεων με βάση τις προτάσεις του κλάδου που θα κατοχυρώνει το δικαίωμα των ενστάσεων σε όλες τις κατηγορίες των τοποθετήσεων.
  • Οι αδιαφανείς προσωρινές τοποθετήσεις νεοδιόριστων και αποσπασμένων να μην ισχύουν και να γίνουν μετά από δημοσιοποίηση των κενών  με βάση δηλώσεις και τα μόρια των συναδέλφων.
  • Οι αδιαφανείς τοποθετήσεις των αναπληρωτών μέσω ΟΠΣΥΔ να θεωρηθούν προσωρινές και να πραγματοποιηθούν με όλα τα κενά δημοσιοποιημένα και αφού ολοκληρωθούν οι τοποθετήσεις των μονίμων.
  • Να κοινοποιηθούν και όλα τα κενά κάτω από 12 ώρες και οι τοποθετήσεις για συμπλήρωση ωραρίου να γίνουν με αιτήσεις των συναδέλφων και όχι εν κρυπτώ. Κανένας συνάδελφος σε πάνω από δύο σχολεία και μόνο σε όμορα.
  •  Να ανακοινωθούν όλα τα κενά για την ειδική αγωγή  με βάση τις προτάσεις των σχολείων. Να εγκριθούν όλες οι αιτήσεις νέων Τμημάτων Ένταξης στα σχολεία που εκκρεμούν εδώ και χρόνια.
  • Προσλήψεις τώρα εκπαιδευτικών για όλες τις εκπαιδευτικές δομές (πρόσφυγες, ενισχυτική, ΕΠΑΛ, σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας).
  • Να εγκριθούν όλα τα λεγόμενα ολιγομελή σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε., ΓΕΛ, ΕΠΑΛ και Γυμνάσια και να υπολογίζονται στον προσδιορισμό των κενών.
  •  15 μαθητές στο τμήμα – Μέτρα ασφαλούς λειτουργίας των σχολείων

Δεν θα επιτρέψουμε να θυσιαστούν τα εργασιακά μας δικαιώματα

στο βωμό της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής του υπουργείου

Εκπαιδευτικοί μόνιμοι και αναπληρωτές να μην ανεχθούμε να θυσιαστούν τα εργασιακά μας δικαιώματα στο βωμό της αντιεκπαιδευτικής λαίλαπας του υπουργείου. Να απαιτήσουμε με τα σωματεία μας διαφανείς και αντικειμενικές τοποθετήσεις με όλα τα κενά δημόσια και με βάση τις αιτήσεις προτίμησης και τα μόρια του καθενός. Όλα δημόσια! Όλα με μόρια! Όλα αιτιολογημένα! Παντού δικαιοκρισία!  Όλα τα κενά σε κάθε κατηγορία τοποθέτησης των μονίμων και με όλα τα κενά στους αναπληρωτές.

Τα  Δ.Σ. των ΕΛΜΕ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kyriakos-pierrakakis
Πιερρακάκης: Εισαγωγή μέσω του διεθνούς Baccalaureate στα δημόσια Πανεπιστήμια
Οι κάτοχοι Διεθνούς Απολυτηρίου,  Έλληνες και αλλοδαποί  εξετάζεται να εισάγονται (χωρίς Πανελλαδικές) και στα δημόσια ελληνικά Πανεπιστήμια, εκτός...
Πιερρακάκης: Εισαγωγή μέσω του διεθνούς Baccalaureate στα δημόσια Πανεπιστήμια
amfitheatro-aei-foitites
ΕΚΠΑ: Ζητά νέα παράταση για την Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια
ΕΚΠΑ: Να δοθεί παράταση ενός χρόνου στη διάταξη του νόμου - πλαίσιο που οδηγεί στην απόσπασή της από τα πτυχία των καθηγητικών σχολών.
ΕΚΠΑ: Ζητά νέα παράταση για την Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια