Thumbnail
Είναι προφανές ότι οι γνώσεις Χημείας και Βιολογίας πολλών αποφοίτων του Τμήματος Φυσικής, της Σχολής Θετικών Επιστημών του ΕΚΠΑ περιορίζονται σ’ αυτές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ενώ οι σχετικές με τις Μεθόδους Διδασκαλίας Φυσικής γνώσεις είναι μηδενικές

Επειδή η πολιτική είναι η τέχνη του εφικτού και η εκπαιδευτική πολιτική είναι κλάδος της πολιτικής, καταθέτω τις ακόλουθες σκέψεις μου σχετικά με την ενοποίηση του κλάδου ΠΕ04-Φυσικών Επιστημών. Η ενοποίηση αυτή θα είναι προς όφελος της παρεχόμενης εκπαίδευσης στις Φυσικές Επιστήμες, στο πλαίσιο της Δημόσιας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, κυρίως στα Σχολεία της Ελληνικής επαρχίας και θα καταργήσει την ιδιότυπη αντιπαράθεση των ειδικοτήτων του κλάδου, που ενισχύθηκαν και με τους τελευταίους διορισμούς. Ξεκινώ με αυτές τις σκέψεις, αν και θα ήθελα να καταθέσω και συγκεκριμένες προτάσεις μου, στις Επιστημονικές Ενώσεις, Εταιρείες, Ομάδες κ.α. που εκπροσωπούν Φυσικούς, σχετικά με την κριτική που ασκούν για τους διορισμούς ΠΕ04.01-Φυσικών και την ποιότητα των επιχειρημάτων που υιοθετούν. Προέχει όμως η κατάθεση αυτών των απόψεών μου.

Επειδή είμαι Φυσικός, επέλεξα να μελετήσω τον Οδηγό των Προπτυχιακών Σπουδών, του Τμήματος Φυσικής, της Σχολής Θετικών Επιστημών, του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Σύμφωνα με τον Οδηγό: « … οι απόφοιτοι του Τμήματος Φυσικής δύνανται να ασχοληθούν, ανάλογα με το περιεχόμενο των σπουδών τους, ενδεικτικά, με … Την εκπαίδευση, σε Πανεπιστημιακά και Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και την τεχνική και επαγγελματική κατάρτιση, δημόσια και ιδιωτική, φροντιστήρια, δημόσια και ιδιωτικά Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΕΚ), Κέντρα Επαγγελματικής Κατάρτισης και λοιπούς φορείς μετα-δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με αντικείμενο διδασκαλίας τη φυσική καθώς και κάθε άλλο γνωστικό αντικείμενο που σχετίζεται άμεσα ή έμμεσα με τη φυσική και τις εφαρμογές της, όπως ραδιοηλεκτρολογία, πληροφορική, περιβάλλον, ενέργεια.». Οι Τομείς του Τμήματος είναι πέντε (5): Αστροφυσικής, Ηλεκτρονικής – Υπολογιστών – Τηλεπικοινωνιών και Αυτοματισμού, Φυσικής Περιβάλλοντος, Πυρηνικής Φυσικής και Φυσικής Στοιχειωδών Σωματιδίων και Φυσικής Συμπυκνωμένης Ύλης και αντίστοιχες είναι οι Κατευθύνσεις που επιλέγονται στο Ζ’ εξάμηνο. Οι φοιτήτριες/φοιτητές του Τμήματος μπορούν να επιλέξουν τρία (3) ελεύθερα μαθήματα, στα οποία συγκαταλέγονται και τα Χημεία (4 ώρες/εβδομάδα – ECTS 6), Εργαστήριο Χημείας (4 ώρες/εβδομάδα – ECTS 6), Θέματα Σύγχρονης Κυτταρικής Βιολογίας (4 ώρες/εβδομάδα – ECTS 6) και Μέθοδοι Διδασκαλίας Φυσικής (4 ώρες/εβδομάδα – ECTS 6).

Είναι προφανές ότι οι γνώσεις Χημείας και Βιολογίας πολλών αποφοίτων του Τμήματος Φυσικής, της Σχολής Θετικών Επιστημών, του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών περιορίζονται σ’ αυτές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ενώ οι σχετικές με τις Μεθόδους Διδασκαλίας Φυσικής γνώσεις είναι μηδενικές.

Λύση στο πρόβλημα αποτελεί, κατά την άποψή μου, η παρακολούθηση του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Ειδίκευσης: Μεταπτυχιακή Ειδίκευση Καθηγητών Φυσικών Επιστημών (ΚΦΕ), του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (https://www.eap.gr/education/postgraduate/annual/postgraduate-specialization-of-teachers-of-natural-sciences/), συνδυασμένου με τροποποιήσεις νόμων. Σκοπός του προγράμματος είναι η Μεταπτυχιακή Ειδίκευση Εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στις βασικές επιστημονικές κατευθύνσεις των Φυσικών Επιστημών. Το πρόγραμμα έχει ελάχιστη διάρκεια φοίτησης δύο (2) χρόνια και δέχεται κατόχους πτυχίου ή διπλώματος ανώτατης εκπαίδευσης συγγενούς γνωστικού αντικειμένου. Οι απόφοιτες/απόφοιτοί του θα πρέπει να είναι οι μόνες/μόνοι που θα έχουν άδεια διδασκαλίας μαθημάτων Φυσικών Επιστημών, πέρα από αυτό της Α' Ανάθεσης, τόσο στην ιδιωτική, όσο και στη δημόσια Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Η κατοχή του σχετικού πτυχίου πρέπει να είναι απαραίτητο προσόν διορισμού Μόνιμου Εκπαιδευτικού ή πρόσληψης Αναπληρωτή Εκπαιδευτικού στη Δημόσια Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Τα παραπάνω αποτελούν «τροφή» για σκέψη και διάλογο και είμαι βέβαιος πως επιδέχονται πολλών βελτιώσεων!

Dr Αργύρης Δ. Ψαλίδας, MEd

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

agelada.jpg
Παγκόσμια εγρήγορση - Ο ιός της γρίπης των πτηνών εντοπίστηκε σε αγελαδινό γάλα μολυσμένων ζώων
Ο ΠΟΥ ζητά εγρήγορση μετά τον εντοπισμό του ιού H5N1 στο γάλα αγελάδων
Παγκόσμια εγρήγορση - Ο ιός της γρίπης των πτηνών εντοπίστηκε σε αγελαδινό γάλα μολυσμένων ζώων
patra_ksilodarmos
Πάτρα: «Αθώος τσακωμός παιδιών» λέει ο πατέρας του παιδιού που χτύπησε τον 9χρονο
«Άλλος επεξεργάστηκε το βίντεο και έγραψε υπότιτλους», λέει ο πατέρας του 7χρονου που ξυλοκόπησε 9χρονο
Πάτρα: «Αθώος τσακωμός παιδιών» λέει ο πατέρας του παιδιού που χτύπησε τον 9χρονο