Αναπληρωτής εκπαιδευτικός: Πάνω από το 50% του μισθού για ενοίκιο στα νησιά! κ. Κεραμεώς ακούς;
Τις τραγικές συνθήκες των αναπληρωτών εκπαιδευτικών που προσλαμβάνονται στα νησιά αναφορικά με τα ενοίκια των σπιτιών περιγράφει ο Ανδρέας Κωνσταντίνου

Επιστολή προς την υπουργό Παιδείας στέλνει ο αναπληρωτής εκπαιδευτικός Ανδρέας Κωνσταντίνου. Στην επιστολή του σημειώνει τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ένας αναπληρωτής που κάθε χρόνο πρέπει να είναι με μια βαλίτσα στο χέρι για να δει σε ποια περιοχή θα τοποθετηθεί τέλη Αυγούστου.

Η επιστολή

Προς: Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Κεραμέως Νίκη

Από την Σαντορίνη στην Κέρκυρα…

Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,

Ονομάζομαι Κωνσταντίνου Ανδρέας και είμαι αναπληρωτής καθηγητής ειδικότητας ΠΕ.04.01.

Την σχολική χρονιά 2020-2021 ήταν η πρώτη χρονιά που εργάστηκα ως αναπληρωτής καθηγητής πάνω στο αντικείμενο μου, όταν βγήκαν τα αποτελέσματα είχα επιλεγεί στην Β’ Κυκλάδων και συγκεκριμένα στο νησί της Σαντορίνης, στην αρχή υπήρχε μια αγωνία για το νέο ξεκίνημα στην ζωή μου, σύντομα όμως διαπίστωσα τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ένας αναπληρωτής και θα ήθελα να σας τις αναφέρω για να τις γνωρίζεται και εσείς.

Μόλις έφτασα στο νησί της Σαντορίνης ξεκίνησε το σαφάρι για την εύρεση σπιτιού τα ποσά τα οποία άκουγα ήταν εξωφρενικά άρχιζαν από 480 ευρώ και ανέβαιναν ανάλογα από την περιοχή που θα διάλεγα όχι βέβαια για καμία μεζονέτα αλλά για ένα στούντιο 20 τετραγωνικά. Επίσης όλοι μου ξεκαθάριζαν ότι το σπίτι θα είναι διαθέσιμο μετά τις 15 Οκτωβρίου μέχρι 31 Μαΐου. Παράλληλα μέχρι να βρω σπίτι για να νοικιάσω έδινα για το κάθε βράδυ παραμονής μου στον νησί 130 ευρώ για το δωμάτιο που διέμενα. Αν και σκέφτηκα πολλές φορές να τα παρατήσω και να γυρίσω πίσω χωρίς να αναλάβω τα καθήκοντά μου κατάφερα στο τέλος να μείνω στο νησί της Σαντορίνης αν και το ενοίκιο ήταν αρκετά ακριβό (440 ευρώ + 20 ευρώ ιντερνέτ) φυσικά το ρεύμα και το νερό ήταν έξτρα.

Την επόμενη σχολική χρονιά 2021-2022 μετά την πρώτη τραυματική εμπειρία που βίωσα ως αναπληρωτής αποφάσισα να ΜΗΝ δηλώσω καθόλου Κυκλάδες και να επιλέξω όλες τις άλλες περιοχές και νησιά που μπορούσα (αντιλαμβάνεστε την αγωνία μου να δουλέψω ως αναπληρωτής) το σύστημα όταν βγήκαν τα αποτελέσματα με έστειλε στην Α’ Κέρκυρας, στο άκουσμα της τοποθέτησης μου υπήρξε μια αισιοδοξία από την πλευρά μου ότι αν και πάω σε ένα τουριστικό νησί, επειδή ήταν αρκετά μεγαλύτερο από την Σαντορίνη η εύρεση σπιτιού θα ήταν λίγο ευκολότερη υπόθεση και αναμφισβήτητα τα ενοίκια σε οικονομικότερες τιμές. Αμ, δε οι τιμές στην Κέρκυρα άρχιζαν από 500 ευρώ και ανέβαιναν, με όσους ιδιοκτήτες μίλησα μου ανέφεραν ότι τα σπίτια τους θα είναι διαθέσιμα μετά τις 15-20 Σεπτεμβρίου μέχρι 15 Ιουνίου, μου ανέφεραν ακόμα ότι το σπίτι το ήθελαν και για τις δυο βδομάδες το Πάσχα χωρίς να έχω εγώ την δυνατότητα να παραμείνω στο σπίτι εκείνο το διάστημα αν το επιθυμούσα.

Φυσικά η αναζήτηση μου δεν περιορίστηκε μόνο μέσα στην πόλη της Κέρκυρας αλλά και αρκετά χιλιόμετρα προς τα έξω. Αποφάσισα μετά από συζήτηση με την οικογένεια μου να παραμείνω στο νησί παρά τις δυσκολίες που υπήρχαν στο κόστος ενοικίου και στα προσωπικά μου έξοδα με αποτέλεσμα να συνεισφέρουν και αυτοί για να καταφέρω να τα βγάλω πέρα.

Αξιότιμη κυρία Υπουργέ, αυτές και πολλές άλλες δυσκολίες αντιμετωπίζει ένας αναπληρωτής που κάθε χρόνο πρέπει να είναι με μια βαλίτσα στο χέρι για να δει σε ποια περιοχή θα τοποθετηθεί τέλη Αυγούστου.

Αναμφισβήτητα οι διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών είναι προς την σωστή κατεύθυνση όμως ακόμα απαιτούνται αρκετές χιλιάδες για να ομαλοποιηθεί η κατάσταση σε όλα τα σχολεία της χώρας. Θα ήθελα από την πλευρά του Υπουργείου σε συνεργασία με όλους τους δήμους της Ελλάδος να παρέχονται οικονομικές τιμές σε ενοίκια για τους εκπαιδευτικούς για να μην αναγκαζόμαστε είτε να μην αναλαμβάνουμε τις θέσεις μας είτε να μην μπορούμε να τα βγάλουμε πέρα από οικονομικής πλευράς και να χρειαζόμαστε την συνδρομή της οικογένειας μας για εκτελέσουμε το λειτούργημα του εκπαιδευτικού.

Τέλος θα ήθελα να σας κάνω και μία πρόταση ως προς τον θεσμό του αναπληρωτή να προσθέσετε στην επιλογή των αναπληρωτών κοινωνικά κριτήρια (εντοπιότητα) για να μην βιώνουμε το φαινόμενο των ενοικίων και όχι να έχετε στο μυαλό σενάρια τα οποία διαρρέουν περί γραπτού διαγωνισμού για την πρόσληψη των εκπαιδευτικών.  

Με εκτίμηση

Κωνσταντίνου Ανδρέας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

«Κανόνι» σε μεγάλη ασφαλιστική στην Ελλάδα - Χιλιάδες οδηγοί χωρίς κάλυψη από 1η Ιουλίου!

Εθνικό Απολυτήριο: Τέλος στις Πανελλαδικές όπως τις ξέραμε – Τι προβλέπει το σχέδιο για την εκπαίδευση το 2025

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 16/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

trapeza peiraios
Πολύ σημαντική ανακοίνωση της Πειραιώς για όλους τους χρήστες- Τι πρέπει να κάνετε
Συγκεκριμένα, επιτήδειοι καλούν πολίτες προσποιούμενοι ότι είναι υπάλληλοι της Τράπεζας
Πολύ σημαντική ανακοίνωση της Πειραιώς για όλους τους χρήστες- Τι πρέπει να κάνετε
πανελλαδικες
Πανελλαδικές σήμερα Τρίτη με εξέταση στα Αγγλικά: Το alfavita.gr ενημερώνει πρώτο για τα θέματα και τις απαντήσεις
Πανελλαδικές 2025 : Δείτε τα θέματα και τις απαντήσεις στα Αγγλικά
Πανελλαδικές σήμερα Τρίτη με εξέταση στα Αγγλικά: Το alfavita.gr ενημερώνει πρώτο για τα θέματα και τις απαντήσεις
ελμε κερκυρας
Ασύλληπτο! Καταδικαστική απόφαση για καθηγητές, μέλη του ΔΣ ΕΛΜΕ – Θα ασκήσουν έφεση (ΒΙΝΤΕΟ)
«Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΛΜΕ Κέρκυρας έπραξε το αυτονόητο, παρεμβαίνοντας μετά από αλλεπάλληλα καλέσματα εκπαιδευτικών, για να αντιμετωπίσει...
Ασύλληπτο! Καταδικαστική απόφαση για καθηγητές, μέλη του ΔΣ ΕΛΜΕ – Θα ασκήσουν έφεση (ΒΙΝΤΕΟ)
skianis
Κωνσταντίνος Σκιάνης: Ο καθηγητής που φέρνει την AI στην τάξη και εντοπίζει όσους κάνουν εργασίες με ChatGPT
Το ChatGPT ως διπλό εργαλείο: Βοήθεια και κίνδυνος για την κριτική σκέψη - «Τα παιδιά πάνε εύκολα στο ChatGPT, πιστεύοντας οτιδήποτε τους πει και το...
Κωνσταντίνος Σκιάνης: Ο καθηγητής που φέρνει την AI στην τάξη και εντοπίζει όσους κάνουν εργασίες με ChatGPT