kleista sxoleia
ΖΑΧΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ / INTIME NEWS
Ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα: Μαθητές τριών τάξεων με τρεις δασκάλους κάνουν ταυτόχρονα μάθημα σε μία αίθουσα λόγω έλλειψης αιθουσών στο ΕΝΕΕΓΥΛ Περιστερίου

Τον δήμαρχο Περιστερίου Ανδρέα Παχατουρίδη “έδειξε” ως υπεύθυνο για το κτιριακό πρόβλημα του Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου-Λυκείου Περιστερίου η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή απαντώντας στην ερώτηση του βουλευτή του ΜέΡΑ25 Κρίτωνα Αρσένη για το εγκαταλειμμένο από την Πολιτεία σχολείο που έχει καταφέρει να λειτουργεί χάρη στη δύναμη της σχολικής κοινότητας.
 
Σε τι συνθήκες όμως; Σε μία αίθουσα κάνουν ταυτόχρονα μάθημα με τρεις διαφορετικούς δασκάλους μαθητές τριών τάξεων ειδικού σχολείου, δηλαδή μαθητές με αυτισμό, με ΔΕΠΥ, με διάφορες ψυχοκοινωνικές δυσκολίες. “Έχω επισκεφθεί την αίθουσα”, είπε ο βουλευτής του ΜέΡΑ25. “Ταυτόχρονα οι δύο καθηγητές δίδασκαν δύο τάξεις στον ίδιο μαυροπίνακα. Θέλω να μου εξηγήσετε εσείς αν πιστεύετε ότι μαθητές με αυτισμό και ΔΕΠΥ -αλλά και μαθητές που δεν έχουν αυτισμό και ΔΕΠΥ- αν είναι δυνατόν ποτέ να κάνουν μάθημα στην ίδια αίθουσα τρεις διαφορετικές τάξεις, οι δύο στον ίδιο μαυροπίνακα. Είναι ποτέ εφικτό αυτό να γίνει;”
 
“Τα κτιριακά δεν είναι αρμοδιότητα του υπουργείου Παιδείας” επανέλαβε η κ. Μακρή. Οι δήμοι, είπε η υφυπουργός, βεβαιώνουν ότι υπάρχει κατάλληλος χώρος στέγασης, για να προσθέσει ότι “σε σχέση με το Λύκειο του Περιστερίου που με ρωτάτε, δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή κανένα αίτημα για χορήγηση κτιριολογικού προγράμματος. Κανένα μα κανένα”. Ευθύνη του δημάρχου Ανδρέα Παχατουρίδη άρα το κτιριακό, σύμφωνα με το υπουργείο.
 
“Η ερώτηση δεν αφορά μόνο το κτιριακό”, απάντησε ο Κρίτων Αρσένης. “Δεν αφορά το κτιριακό όταν μιλάμε για το πώς αυτή τη στιγμή σε αυτό το σχολείο δεν υπάρχουν ο ψυχολόγος ή η ψυχολόγος, η κοινωνικός λειτουργός ή ο κοινωνικός λειτουργός, ο νοσηλευτής ή η νοσηλεύτρια. Και αυτό είναι του κ. Παχατουρίδη; Ο εξοπλισμός, και αυτός είναι του δήμου;”

kriton-arsenis-vouli

 
“Διεκτραγωδείτε καταστάσεις”, είπε στον βουλευτή του ΜέΡΑ25 η υφυπουργός Παιδείας. Προφανώς δεν έχει διαβάσει την επιστολή που απέστειλαν από τις 8 Μαρτίου σε κάθε ενδιαφερόμενο ο Σύλλογος Διδασκόντων, τα Μαθητικά Συμβούλια, και η Γενική Συνέλευση Γονέων και Κηδεμόνων του ΕΝΕΕΓΥΛ Περιστερίου. “Διεκτραγωδεί” λοιπόν η σχολική κοινότητα όταν μιλά για “αδυναμία του σχολείου... να συνεχίσει να λειτουργεί χωρίς εκπαιδευτικούς Ειδικοτήτων στο Λύκειο και χωρίς επαρκή αριθμό Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού, ελλείψεις συνδυασμένες με σοβαρότατη έλλειψη αιθουσών διδασκαλίας, χώρου πρώτων βοηθειών/αίθουσας Covid-19 και χώρων εξατομικευμένων ή μικροομαδικών συνεδριών με ψυχοκοινωνικό, συμβουλευτικό ή/και εργοθεραπευτικό περιεχόμενο για μαθητές/τριες και γονείς. Σχετικά με αυτά που ακολουθούν έχουν κατά καιρούς ενημερωθεί εγγράφως και προφορικά οι αρμόδιες υπηρεσίες σε τοπικό η/και κεντρικό επίπεδο”. Αυτά λέει η σχολική κοινότητα για να καταλήξει ότι “κάτω από τις παρούσες συνθήκες, το σχολείο μας δεν μπορεί να συνεχίζει να λειτουργεί”.
 
Ούτε η υφυπουργός βέβαια ούτε επίσημα ο διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Γ΄ Αθήνας έχουν επισκεφθεί το σχολείο αυτό. “Θα έπρεπε να το επισκεφθείτε. Είναι ένα σχολείο το οποίο λειτουργεί από το τίποτα. Δεν έχετε δώσει ως πολιτεία υπολογιστές, αίθουσες, εργαστήρια, καθηγητές, νοσηλευτές, τίποτα που είναι απαραίτητο. Στοιχειωδώς συμπληρώνονται κάποια κενά, κάποια τεράστια κενά ή ανάγκες και από προσωπική δουλειά. Με τη δημιουργία μιας κοινότητας εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών κρατιέται όχι όρθιο αυτό το σχολείο, αλλά όποιος στην ευρύτερη περιοχή έχει χρήματα για να πάει το παιδί του σε ιδιωτικό, επιμένει να το πάει σε αυτό”, είπε ο Κρίτων Αρσένης.
 
Εγκαταλειμμένο στην τύχη του από την Πολιτεία, το σχολείο αυτό κατάφερε να δώσει χώρο να “ανθίσουν” παιδιά. Από την αυτοθυσία των εκπαιδευτικών, από τη δυνατή κοινότητα που δημιουργήθηκε από τους γονείς και τους μαθητές, στο Ειδικό αυτό σχολείο μπαίνουν παιδιά με δυσκολίες, και βγαίνουν πλήρως λειτουργικά. Αλλά η εγκατάλειψη από τις αρχές -κεντρικό κράτος και Δήμο- δε μπορεί να συνεχιστεί άλλο.
 
Να κάνει τη δουλειά του το υπουργείο. Η τελική ευθύνη της παροχής παιδείας ανήκει σε αυτό και δε μπορεί να εξαρτάται από τον -όποιον- δήμαρχο. Οι μαθητές του ΕΝΕΕΓΥΛ Περιστερίου δεν είναι δυνατό να κάνουν μάθημα τρεις τάξεις σε μια αίθουσα, με δασκάλους να παραδίδουν ταυτόχρονα μάθημα μοιράζοντας τον μαυροπίνακα. Η κυβέρνηση “της αριστείας” είναι υπόλογη για αυτή την εικόνα.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kardiageiakes-pathiseis-kardia_252863_128338.jpg
Κίνδυνος ξαφνικού θανάτου για τους πάσχοντες από μυοκαρδιοπάθειες
Στην Ελλάδα, η θνησιμότητα από καρδιαγγειακά νοσήματα παραμένει υψηλή, με τους άνδρες να καταγράφουν 485 θανάτους ανά 100.000 πληθυσμού και τις...
Κίνδυνος ξαφνικού θανάτου για τους πάσχοντες από μυοκαρδιοπάθειες