"Πόρτα" των Πανεπιστημιακών στους σχεδιασμούς Κεραμέως για τα ΑΕΙ
Οι αλλαγές που εξαγγέλλονται από το υπουργείο Παιδείας δεν δίνουν ουσιαστικές απαντήσεις και λύσεις στα κύρια προβλήματα των Πανεπιστημίων σημειώνει η ΠΟΣΔΕΠ

"Πόρτα" της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού (ΠΟΣΔΕΠ) στο Υπουργείο Παιδείας όσον αφορά στο σχέδιο νόμου για την Ανώτατη Εκπαίδευση.

Η ΠΟΣΔΕΠ καλεί το υπουργείο να δώσει στη δημοσιότητα το κείμενο του σχεδίου νόμου που έχει ετοιμάσει, για ανοικτή και ευρεία διαβούλευση με την ακαδημαϊκή κοινότητα και με χρονοδιαγράμματα που να μην είναι απαγορευτικά για τη διεξαγωγή ουσιαστικού διαλόγου, όπως αυτά που δηλώνει μέχρι σήμερα.

Παράλληλα η ΠΟΣΔΕΠ επισημαίνει ότι οι βελτιώσεις ή αλλαγές που εξαγγέλλονται δεν δίνουν ουσιαστικές απαντήσεις και λύσεις στα κύρια προβλήματα που αντιμετωπίζει το Ελληνικό Δημόσιο Πανεπιστήμιο, όπως ενδεικτικά παρουσιάζονται ακολούθως :

  • Αλλεπάλληλες τροποποιήσεις στο θεσμικό πλαίσιο
  • Έλλειψη υποδομών και χρόνια υποχρηματοδότηση
  • Ανεπαρκής στελέχωση και αποψίλωση των Πανεπιστημίων από διδακτικό και λοιπό προσωπικό.
  • Απαράδεκτο επίπεδο αποδοχών και μεγάλο ποσοστό διδασκόντων με προσωρινή απασχόληση.
  • Καθυστερήσεις στην κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων
  • Ανεπάρκεια μέτρων φοιτητικής μέριμνας (υποτροφίες, εστίες κλπ.).

Η ανακοίνωση της ΠΟΣΔΕΠ

Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού

Για τις σκέψεις – προτάσεις της Υπουργού Παιδείας προς την ΠΟΣΔΕΠ

Η ΕΓ συζήτησε τις σκέψεις για ένα επικείμενο νομοσχέδιο που παρουσίασε η υπουργός κ. Κεραμέως, κατά τη συνάντηση που είχε μαζί της στις 18-3-2022, καθώς και τις πληροφορίες που κυκλοφορούν στον τύπο ως προς τις προθέσεις του υπουργείου για νομοθετικές παρεμβάσεις και τα σχετικά χρονοδιαγράμματα.

Η ΠΟΣΔΕΠ επαναλαμβάνει ότι οι αλλαγές στην εκπαίδευση πρέπει να εντάσσονται σε μακροπρόθεσμο σχεδιασμό και να διασφαλίζονται με συγκλίσεις και συναινέσεις. Ελπίζει δε ότι η θέση αυτή δεν αντιμετωπίζεται και από το υπουργείο ως κατάλληλη μόνο για πρωταπριλιάτικο αστείο.

Η ΕΓ θεωρεί ότι δεν έχει νόημα να τοποθετηθεί επί γενικών διατυπώσεων, οι οποίες κατά την εξειδίκευση μπορεί να προσδώσουν διαφορετικό χαρακτήρα στη νομοθετική ρύθμιση, ή επί λεπτομερειών  που δεν έχουν θέση σε ένα «νόμο-πλαίσιο». Αυτό που χρειάζεται το ελληνικό δημόσιο Πανεπιστήμιο είναι η συνολική αντιμετώπιση των θεσμικών θεμάτων της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης μέσω ενός νόμου που θα αποτελεί γενικό πλαίσιο για τη λειτουργία των ιδρυμάτων, ενώ τα ιδρύματα θα το εξειδικεύουν με τους οργανισμούς και τους εσωτερικούς κανονισμούς τους.

Ζητά να διεξαχθεί διάλογος επί συγκεκριμένων διατάξεων, ιδίως εκείνων των ρυθμίσεων για τις οποίες το υπουργείο δεν έχει καταλήξει και εξετάζει διαφορετικά ενδεχόμενα. Καλεί επομένως το υπουργείο να δώσει στη δημοσιότητα το κείμενο του σχεδίου νόμου που έχει ετοιμάσει, για ανοικτή και ευρεία διαβούλευση με την ακαδημαϊκή κοινότητα και με χρονοδιαγράμματα που να μην είναι απαγορευτικά για τη διεξαγωγή ουσιαστικού διαλόγου, όπως αυτά που δηλώνει μέχρι σήμερα.

Η ΕΓ επισημαίνει ότι οι βελτιώσεις ή αλλαγές που εξαγγέλλονται δεν δίνουν ουσιαστικές απαντήσεις και λύσεις στα κύρια προβλήματα που αντιμετωπίζει το Ελληνικό Δημόσιο Πανεπιστήμιο, όπως ενδεικτικά παρουσιάζονται ακολούθως :

  • Αλλεπάλληλες τροποποιήσεις στο θεσμικό πλαίσιο
  • Έλλειψη υποδομών και χρόνια υποχρηματοδότηση
  • Ανεπαρκής στελέχωση και αποψίλωση των Πανεπιστημίων από διδακτικό και λοιπό προσωπικό.
  • Απαράδεκτο επίπεδο αποδοχών και μεγάλο ποσοστό διδασκόντων με προσωρινή απασχόληση.
  • Καθυστερήσεις στην κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων
  • Ανεπάρκεια μέτρων φοιτητικής μέριμνας (υποτροφίες, εστίες κλπ.).

Η ΠΟΣΔΕΠ απαιτεί την ουσιαστική αντιμετώπιση των ανωτέρω θεμάτων, παραπέμπει για πιο εξειδικευμένες προτάσεις στις αποφάσεις  [1] και τις άλλες θέσεις που καταγράφηκαν [2] στο πρόσφατο συνέδριο της Ομοσπονδίας (17-18/12/2021), και περιμένει από το υπουργείο  να αναλάβει πρωτοβουλίες σε αυτή την κατεύθυνση.

Ο Πρόεδρος

Ιωάννης Νηματούδης

Καθηγητής

σάρωση0001

Ο Γραμματέας

Γιώργος Λιτσαρδάκης

Καθηγητής

 

 

[1]

  • απόφαση 15ου Συνεδρίου (θέσεις Συνεργασίας Πανεπιστημιακών)

https://posdep.gr/index.php?option=com_docman&task=doc_download&gid=2843&Itemid=507

  • Ψήφισμα για την υπεράσπιση της επιστημονικής έρευνας

https://posdep.gr/index.php?option=com_docman&task=doc_download&gid=2786&Itemid=507

  • Ψήφισμα για πανεπιστήμια και αστυνόμευση

https://posdep.gr/index.php?option=com_docman&task=doc_download&gid=2787&Itemid=507

  • Ψήφισμα για τα επαγγελματικά δικαιώματα πτυχιούχων ΣΕΦΑΑ-ΤΕΦΑΑ

https://posdep.gr/index.php?option=com_docman&task=doc_download&gid=2788&Itemid=507

  • Ψήφισμα για ψηφιακό μετασχηματισμό

https://posdep.gr/index.php?option=com_docman&task=doc_download&gid=2790&Itemid=507

 

[2]

  • Συσπείρωση Πανεπιστημιακών - πρόταση για Πρόγραμμα Δράσης ΠΟΣΔΕΠ 2021-2023,

https://posdep.gr/index.php?option=com_docman&task=doc_download&gid=2789&Itemid=507

  • κοινή πρόταση ΑΡΜΕ-Ενωτική-ΚΙΠΑΝ για το Πρόγραμμα δράσης της ΠΟΣΔΕΠ

https://posdep.gr/index.php?option=com_docman&task=doc_download&gid=2779&Itemid=507

  • ΔΗΠΑΚ ΑΕΙ-Απολογισμός και Πρόταση Προγραμματισμού Δράσης για το 15ο Συνέδριο ΠΟΣΔΕΠ

https://posdep.gr/index.php?option=com_docman&task=doc_download&gid=2777&Itemid=507

  • Σχέδιο Δράσης της Συνάντησης Πανεπιστημιακών Δασκάλων

https://posdep.gr/index.php?option=com_docman&task=doc_download&gid=2776&Itemid=507

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Black Friday σε μοριοδοτούμενα σεμινάρια και Πιστοποιήσεις Ξένων Γλωσσών για έξτρα 20 μόρια

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 24/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Έλενα Ακρίτα
Βουλή: Ερώτηση για την προστασία εκπαιδευτικών που παρεμβαίνουν σε περιστατικά σχολικής βίας
Η Έλενα Ακρίτα και 11 ακόμα βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ κατέθεσαν ερώτηση στην υπουργό Παιδείας για την θεσμική προστασία των εκπαιδευτικών με αφορμή την...
Βουλή: Ερώτηση για την προστασία εκπαιδευτικών που παρεμβαίνουν σε περιστατικά σχολικής βίας
οπεκεπε
ΟΠΕΚΕΠΕ: Ο εισαγγελέας ζήτησε την ενοχή και των 14 κατηγορουμένων
Σκληρή αγόρευση για «συστηματική εκμετάλλευση του εθνικού αποθέματος» – Καταθέσεις για εικονικές μισθώσεις, ανύπαρκτα ζώα και εκτάσεις που...
ΟΠΕΚΕΠΕ: Ο εισαγγελέας ζήτησε την ενοχή και των 14 κατηγορουμένων
viasmos-fovos-bullying
Ο φόβος ως εμπόδιο στη διαμόρφωση της νεανικής ταυτότητας
Όταν ένας νέος άνθρωπος πειστεί ότι «τίποτα δεν αλλάζει» και ότι «δεν έχει νόημα να προσπαθήσει», τότε σταδιακά υποχωρεί κάθε εσωτερικό του κίνητρο
Ο φόβος ως εμπόδιο στη διαμόρφωση της νεανικής ταυτότητας