“Δεν είμαι ούτε καλός ούτε κακός μαθητής. Είμαι ένα παιδί…”: Η έκθεση ενός 11χρονου
Με ακούτε;

Οι σκέψεις των μαθητών όπως αποτυπώνονται μέσα από τα γραπτά τους πολλές φορές μας εντυπωσιάζουν και μας κάνουν να σκεφτούμε πως πολλά παιδιά έχουν μεστό και ώριμο λόγο ακόμα κι αν δεν έχουν μπει στην εφηβεία.

Κάτι ανάλογο συνέβη με την έκθεση ενός μαθητή του, που μοιράστηκε ο δάσκαλος Τάσος Παπαναστασίου, με τους διαδικτυακούς του φίλους.

Το κείμενο του μαθητή έχει όμορφες σκέψεις που αξίζει να τις διαβάσουμε αλλά και να τις αναλογιστούμε όλοι μας. Μάλιστα, ο δάσκαλος σχολίασε την έκθεση με τα εξής λόγια: «Η συζήτηση ξεκίνησε ξαφνικά προχθές. Αν είναι καλύτερα να έχουν καλούς βαθμούς ή να είναι καλά παιδιά. Μία από τις μαθήτριές μου το έθεσε. Αφού αφιερώσαμε την τελευταία ώρα για να συζητήσουμε ζήτησα όσοι/ες θέλουν να γράψουν τις απόψεις τους. Σήμερα ήρθε αυτό. Με όλα αυτά θυμήθηκα μία έρευνα που σημείωνε πως τα φιλοσοφικά θέματα εύκολα μπορούν να συζητηθούν σε αυτές τις ηλικίες!»

ekthesi_2.jpg

Tο κείμενο της έκθεση έχει ως εξής

Τέσσερις ημέρες πριν έσβησα τα κεριά της τούρτας μου. Έντεκα ετών και τεσσάρων ημερών. Εκείνη την ημέρα εγώ και μια συμμαθήτριά μου σε αυτήν την ηλικία να αναρωτιέται αν για να περάσεις τις εξετάσεις πρέπει να είσαι καλός μαθητής και κάποιος άλλος να προσθέτει ότι πρέπει να είσαι και καλό παιδί.

Ξαφνιάστηκα. Γιατί να ανησυχούν; Γιατί αγχώνονται; Νομίζω πως είναι πολύ νωρίς να σκεφτόμαστε τόσο μακριά. Έχω να πω ότι σε όλες τις τάξεις του Δημοτικού είχα συμμαθητές με ιδιαίτερα ταλέντα και δυνατότητες. Κάποιο όμως από αυτούς δυσκολεύονταν πολύ στα μαθήματα. Ξυπνούσαν το πρωί για να θυμούνται την ορθογραφία και διάβαζαν πολύ για την επόμενη μέρα.

Αν είχα μια εξίσωση, ποτέ δεν θα έβαζα ότι ο «καλός» μαθητής ισούται με το «καλό» παιδί.

Επίσης αυτός που θα περάσει τις εξετάσεις είναι ο πιο καλοδιαβασμένος μαθητής.

Δεν ξέρω τι θα γίνω όταν μεγαλώσω, δεν μου αρέσει να με ρωτάνε τι θέλω να γίνω όταν μεγαλώσω. Του χρόνου θα πάμε Γυμνάσιο και μπορεί όλα να έχουν αλλάξει. Ελπίζω και εμείς να έχουμε αλλάξει.

Είμαι έντεκα ετών και 4 ημερών. Δεν είμαι ούτε «καλός» μαθητής, ούτε «κακός» μαθητής και ούτε είμαι «καλό» παιδί, ούτε «κακό» παιδί. Είμαι ένα παιδί που ανυπομονεί να πάει Γυμνάσιο!».

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Black Friday σε μοριοδοτούμενα σεμινάρια και Πιστοποιήσεις Ξένων Γλωσσών για έξτρα 20 μόρια

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 24/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ελάφια
Τα ελάφια της Νάρα: Πώς η ανθρώπινη παρουσία τα ωφελεί
Σε πολλές χώρες, η αυξημένη τουριστική κίνηση προκαλεί προβλήματα και οι αρχές προσπαθούν να την περιορίσουν με αυστηρά μέτρα. Στη Νάρα της Ιαπωνίας,...
Τα ελάφια της Νάρα: Πώς η ανθρώπινη παρουσία τα ωφελεί
βιβλία
Μιλάς σωστά ελληνικά; Οι παγίδες των λέξεων που μπερδεύουν ακόμη και τους γνώστες
«Υπέρ» ή «κατά», «εναντίον» ή «έναντι», «προτού» ή «πριν»; Μικρές γλωσσικές λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά στον σωστό λόγο.
Μιλάς σωστά ελληνικά; Οι παγίδες των λέξεων που μπερδεύουν ακόμη και τους γνώστες
μπριζολα
Μπριζόλες με ντοματίνια και βαλσαμικό: μια συνταγή γεμάτη άρωμα και γεύση
Η κλασική μπριζόλα ανανεώνεται με τη γλυκόξινη ισορροπία του βαλσαμικού και τη φρεσκάδα των ντοματινιών, σε ένα πιάτο που εντυπωσιάζει
Μπριζόλες με ντοματίνια και βαλσαμικό: μια συνταγή γεμάτη άρωμα και γεύση
παχυσαρκία
ΠΟΥ: Τι είναι τα φάρμακα GLP-1 κατά της παχυσαρκίας που πήραν έγκριση – Συστήνονται σε ενήλικες
Οι οδηγίες τονίζουν ότι η φαρμακευτική αγωγή πρέπει να συνδυάζεται με υγιεινή διατροφή και σωματική άσκηση για να είναι αποτελεσματική
ΠΟΥ: Τι είναι τα φάρμακα GLP-1 κατά της παχυσαρκίας που πήραν έγκριση – Συστήνονται σε ενήλικες