«Επιχειρηματικότητα» και εκπαιδευτικά προγράμματα – Η ασέλγεια σε βάρος της Δημόσιας & Δωρεάν Παιδείας
«Επιχειρηματικότητα» και εκπαιδευτικά προγράμματα – Η ασέλγεια του νεοφιλελευθερισμού σε βάρος της Δημόσιας & Δωρεάν Παιδείας σε όλο της το μεγαλείο

Η επίσκεψη του  Δημοσιογράφου και Διευθυντή της  εφημερίδας «Καθημερινή» Αλέξη Παπαχελά, και του Γενικού Διευθυντή του εκπαιδευτικού οργανισμού Junior Achievement Greece,  Αργύρη Τζικόπουλου  στο 5ο Πρότυπο Γυμνάσιο Χαλκίδας στις 8 Φεβρουαρίου 2022 σηματοδοτούν τις αγωνιώδεις προσπάθειες των κορυφαίων εκπροσώπων των νεοφιλελεύθερων πολιτικών να κατισχύσουν τόσο στο ιδεολογικό όσο και στο παιδαγωγικό πεδίο ασελγώντας σε βάρος του περιεχομένου και των στόχων της Δημόσιας & Δωρεάν Παιδείας στη χώρα μας. 

Όπως πληροφορούμαστε από τον τύπο την Τρίτη 8 Φεβρουαρίου 2022  στα πλαίσια του Ομίλου Συμβουλευτικής που συντονίζει εκπαιδευτικός του 5ου Προτύπου Γυμνασίου Χαλκίδας, επισκέφθηκαν το σχολείο ο Αλέξης Παπαχελάς, Δημοσιογράφος – Διευθυντής «Καθημερινής» και Ιnspirational Mentor του 5ου Προτύπου Γυμνασίου Χαλκίδας και ο Αργύρης Τζικόπουλος, Γενικός Διευθυντής  του εκπαιδευτικού οργανισμού Junior Achievement Greece  με σκοπό να υποστηρίξουν τις επιχειρηματικές προσπάθειες ομάδας μαθητών και μαθητριών του σχολείου. Η ομάδα αυτή υλοποιεί το εκπαιδευτικό πρόγραμμα – project για εφήβους, «Εικονική Επιχείρηση» στα πλαίσια του Ομίλου Συμβουλευτικής. Το πρόγραμμα αυτό τελεί για τρίτη συνεχόμενη χρονιά υπό την Αιγίδα της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου και  είναι εγκεκριμένο από το ΥΠΑΙΘ.

Συνολικά 36 Inspirational Mentors θα έχουν δύο συναντήσεις τον Ιανουάριο και το Φεβρουάριο με την ομάδα τους (διαδικτυακές ή δια ζώσης), θα την «διαφημίσουν» στον διαδικτυακό διαγωνισμό «Καλύτερο Promo Video 2022» (18 Μαρτίου) και θα συμμετέχουν στην απονομή των βραβείων στον Πανελλαδικό Διαγωνισμό «Καλύτερη Εικονική Επιχείρηση 2022» που θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 6 Μαΐου 2022. 

Οι 36 Ιnspirational Mentors αναλαμβάνουν τα εξής σχολεία:

Η Α.Ε. η Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου – 1o ΕΠΑ.Λ. Διδυμοτείχου

Κυριάκος Μητσοτάκης, Πρωθυπουργός  – Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Ε.Ε.ΕΚ.) Κοζάνης

 

Και με αλφαβητική σειρά:

Γιάννα Αγγελοπούλου Δασκαλάκη, Πρόεδρος Επιτροπής «Ελλάδα 2021» – Γενικό Λύκειο Θουρίας, Μεσσηνία

Πέγκυ Αντωνάκου, Γενική Διευθύντρια Google Noτιοανατολικής Ευρώπης – Γενικό Λύκειο Γερακίου, Λακωνία

Καλλίσσα Αποστολίδου, Γραμματέας JA Greece – Υπεύθυνη Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης και μέλος Δ.Σ. Raycap – Πρότυπο ΕΠΑ.Λ. Άργους

Mάρκος Βερέμης, Πρόεδρος JA Greece – Συνιδρυτής & Πρόεδρος Upstream – Partner BigPiVentures – Συμπρόεδρος Επιτροπής Καινοτομίας ΣΕΒ – Γυμνάσιο Πάτμου

Άντζελα Γκερέκου, Πρόεδρος Ε.Ο.Τ. – 1ο Ημερήσιο ΕΠΑ.Λ. Κάτω Κορακιάνας, Κέρκυρα

Μαρία Δεμερτζή, Aν. Διευθύντρια Οικονομικού Ινστιτούτου Bruegel στις Βρυξέλλες – Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Δήμου Πυλαίας Χορτιάτη

Χρίστος Δήμας, Υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων – Γυμνάσιο Κλειτορίας Καλαβρύτων

Γιώργος Δουκίδης, Καθηγητής Ηλεκτρονικού Επιχειρείν Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών – 1οΓυμνάσιο Μοσχάτου

Peter Economides, Βrand Strategist Felix BNI – Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Αγίου Δημητρίου & 6ο Γυμνάσιο Αγίου Δημητρίου

Σοφία Κουνενάκη Εφραίμογλου – Αντιπρόεδρος Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού – Πρόεδρος Eθνικού Eπιμελητηριακού Δικτύου Ελληνίδων Γυναικών Επιχειρηματιών (ΕΕΔΕΓΕ) – Εσπερινό Γυμνάσιο Ηρακλείου Κρήτης

Σοφία Ζαχαράκη, Υφυπουργός Τουρισμού – ΕΠΑ.Λ. Μυκόνου 

Λεωνίδας Κανελλόπουλος, Mέλος Δ.Σ. JA Greece – Chief Sustainability Officer TITAN – ΕΠΑ.Λ. Βασιλικών Θεσσαλονίκης

Μανόλης Καψής, Δημοσιογράφος – Διευθυντής The Toc – 6ο Γενικό Λύκειο Καβάλας

Νίκη Κεραμέως, Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων – Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Φλώρινας, Όμιλος Ρομποτικής Γυμνασίου – Λυκείου

Σία Κοσιώνη, Δημοσιογράφος – Παρουσιάστρια Κεντρικού Δελτίου Ειδήσεων ΣΚΑΪ – Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Νάουσας

Αιμίλιος Κυριάκου, Αντιπρόεδρος JA Greece – Διευθύνων Σύμβουλος Citi Ελλάδος, Μάλτας και Κύπρου – 1ο Γενικό Λύκειο Καλύμνου

Πάρης Κυριακόπουλος, Μέλος Δ.Σ. JA Greece– Εκτελεστικός Πρόεδρος ΔΣ Μοτοδυναμική ΑΕΕ – 5οΓενικό Λύκειο Σερρών

Σπύρος Μαγιάτης, Mέλος Δ.Σ.  JA Greece – CTO & Co Founder Workable – 1ο Γενικό Λύκειο Τρικάλων

Γιάννης Μπρατάκος, Πρόεδρος ΕΒΕΑ – 2ο Πειραματικό Γυμνάσιο Κιλκίς

Δημήτρης Παπαλεξόπουλος, Πρόεδρος Σ.Ε.Β. – 4ο Γενικό Λύκειο Ρόδου

Αλέξης Παπαχελάς, Δημοσιογράφος – Διευθυντής «Καθημερινής» – 5ο Πρότυπο Γυμνάσιο Χαλκίδας

Αντριάνα Παρασκευοπούλου, Δημοσιογράφος – Παρουσιάστρια Κεντρικού Δελτίου Ειδήσεων ΕΡΤ – Γενικό Λύκειο Επισκοπής Ηρακλείου Κρήτης

Αιμίλιος Περδικάρης, Δημοσιογράφος – Πρόεδρος & Γενικός Διευθυντής Αθηναϊκού και Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων – Γενικό Λύκειο Σερβιών Κοζάνης

Μαριάννα Πολιτοπούλου, Αν. Γραμματέας JA Greece – Πρόεδρος & Διευθύνουσα Σύμβουλος NNHellas – Γενικό Λύκειο Νέου Μαρμαρά Χαλκιδικής

Γιάννης Πολίτης, Δημοσιογράφος – Πολιτικός Αναλυτής ACTION 24, REAL NEWS – Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Πύργου

Έρρικα Πρεζεράκου,  Πρωταθλήτρια άλματος επί κοντώ – Δημιουργός Replayce – 1ο ΕΠΑ.Λ. – Εργαστηριακό Κέντρο Έδεσσας

Άκης Σκέρτσος,  Υπουργός Επικρατείας – Γυμνάσιο με Λυκειακές Τάξεις Λαμπείας, Ηλεία

Άγγελος Συρίγος,  Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων – Γενικό Λύκειο Αντιμάχειας, Κως

Μαρία Συρεγγέλα,  Υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων  – Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Νέου Ηρακλείου, Αττικής

Γιάννης Σωτηρίου, Διευθύνων Σύμβουλος Ινστιτούτου Φαρμακευτικής Έρευνας και Τεχνολογίας (ΙΦΕΤ) – ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ. Νέας Ιωνίας Βόλου

Γιάννης Σωτηρόπουλος, Mέλος ΔΣ JA Greece – Γενικός Διευθυντής Δυτικών Βαλκανίων CHIPITAGlobal – Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Αχαϊας

Θεοχάρης Φιλιππόπουλος,  Πρόεδρος Ομίλου Αττικών Εκδόσεων – Γυμνάσιο με Λυκειακές Τάξεις Φούρνων Κορσεών

Φανή Χαλκιά, Ολυμπιονίκης  – Ειδικό Γυμνάσιο – ΓΕ.Λ. Αθηνών

Αλέξης Χαρίτσης, Τομεάρχης Ανάπτυξης και Επενδύσεων ΣΥΡΙΖΑ, Βουλευτής Μεσσηνίας – Εσπερινό ΕΠΑ.Λ. Γιαννιτσών (αναρωτιόμαστε αλήθεια τι γυρεύει ανάμεσα στους παραπάνω και το όνομα του εν λόγω βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ κι αν αποδέχεται τη διάδοση τέτοιου είδους πολιτικών και ο ίδιος;).

Οι παραπάνω Inspirational Mentors θα ενισχύουν το «ταλέντο» των μαθητών και των μαθητριών στην «καινοτομία» και την «επιχειρηματικότητα». 

Πρόκειται για την πλέον συντονισμένη και μεθοδική προσπάθεια των πολιτικών δυνάμεων του νεοφιλελευθερισμού να επιφέρουν καθοριστικές αλλαγές στο περιεχόμενο και στους στόχους της Δημόσιας Δωρεάν Παιδείας στο πλαίσιο των καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων στο χώρο της Δημόσιας Εκπαίδευσης.

Μέσω των Προτύπων – Πειραματικών Σχολείων της «αριστείας» των λίγων κι εκλεκτών και των περιβόητων «εργαστηρίων δεξιοτήτων», με όχημα Μ. Κ. Ο. όπως το « Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων/Junior Achievement Greece» που πραγματοποιεί εκπαιδευτικά προγράμματα σε συνεργασία με εκπαιδευτικά ιδρύματα πλήρως εναρμονισμένο με τις κατευθυντήριες γραμμές του Σ. Ε. Β.  επιχειρείται να χειραγωγηθεί και επηρεαστεί ιδεολογικά η μαθητική νεολαία, αφού σύμφωνα με τον Πρόεδρο του εν λόγω σωματείου κο Μάρκο Βερέμη: «Οι αντιλήψεις φτιάχνονται πολύ νωρίς. Αν δεν μάθουμε στα παιδιά στα σχολεία τεχνολογία και επιχειρηματικότητα αλλά και έναν ελεύθερο τρόπο σκέψης, δυστυχώς θα παραμείνουν εγκλωβισμένα στην παπαγαλία και σε έναν άγονο τρόπο σκέψης. Όταν φτάσουν πλέον στο πανεπιστήμιο θα είναι ήδη πολύ αργά, αφού ήδη θα έχουν πάρει τον δρόμο για το… λάθος πτυχίο», όπως δηλώνει σε συνέντευξή του στην εφημερίδα new money (1 – 3 – 2021).

Πέρα από το γεγονός ότι κανείς δεν εξηγεί στα παιδιά της Ελλάδας με ποιον τρόπο σε μια πλήρως αποβιομηχανοποιημένη και υποθηκευμένη χώρα, με ιδιωτικοποιημένες βασικές δομές του Δημόσιου πλούτου της και με τις χαμηλότερες αποδοχές για τους εργαζόμενους της σε επίπεδο Ε. Ε. θα κατορθωθεί να επιτευχθεί μέσω της «επιχειρηματικότητας», δηλαδή της άκρατης και χωρίς κανέναν όρο υπεράσπισης του Δημόσιου Συμφέροντος ιδιωτικοποίησης των πάντων, η περιβόητη «ανάπτυξη» και υπέρ ποιων θα είναι αυτή, συνεχίζεται να καλλιεργείται, μέσω αμφιβόλου ποιότητας και ιδιαίτερα χαμηλής παιδαγωγικής προστιθέμενης αξίας εκπαιδευτικών προγραμμάτων, το απατηλό όνειρο και το σύστοιχο ιδεολόγημα της ατομικής προκοπής λόγω των ιδιαίτερων ικανοτήτων κάποιων ελάχιστων ατόμων σε μια κοινωνία που πένεται βαθιά και πλήττεται ακόμα βαθύτερα από την συνεχή έλλειψη στοιχειωδών κοινωνικών και εργασιακών δικαιωμάτων για τα μέλη της.

Τα ιδεολογήματα αυτά και όσα επιχειρείται να ενσωματώσουν οι μαθητές μέσω των αντίστοιχων εκπαιδευτικών προγραμμάτων, τα οποία εγκρίνει αφειδώς και χωρίς κανένα έλεγχο παιδαγωγικού και διδακτικού χαρακτήρα το Ι.Ε.Π. του κου Αντωνίου, ενισχύονται από αντίστοιχες νεοσυντηρητικού χαρακτήρα αντιλήψεις – ιδεολογήματα, όπως «το δαιμόνιο της ελληνικής φυλής» και η «επιτυχία» των Ελλήνων ομογενών στο εξωτερικό, η έλλειψη «αξιοκρατίας» στην Ελλάδα, η ανυπαρξία «ανταγωνιστικότητας» μεταξύ των ελληνικών επιχειρήσεων, οι οποίες στην συντριπτική τους πλειοψηφία απασχολούν από 8 εργαζόμενους και κάτω, η αδυναμία «συνεργασίας» μεταξύ των Ελλήνων σε οικονομικό επίπεδο με στόχο έναν και μοναδικό την ενίσχυση της συγκεντροποίησης του κεφαλαίου και της παραγωγής στα χέρια όσο γίνεται λιγότερων και ισχυρότερων. Μάλιστα για την ενίσχυση όλων αυτών των προσπαθειών και την ιδεολογική και πολιτική διαπαιδαγώγηση των νέων υπό τα ιδεολογήματα αυτά έχουν επιστρατευθεί και χιλιάδες Έλληνες ομογενείς του εξωτερικού μέσω του οργανισμού Innovative Greeks σε μια προσπάθεια διασύνδεσης της ελληνικής οικονομίας και της ελληνικής εκπαίδευσης με τα επιχειρηματικά ενδιαφέροντα των Ελλήνων του εξωτερικού, μέρος του βασικού αφηγήματος της Ν. Δ. για την «επανεκκίνηση» της ελληνικής οικονομίας με επιστέγασμα αυτού την επιλογή του κου Αντώνη Διαματάρη ως υφυπουργού των Εξωτερικών, ο οποίος παραιτήθηκε ύστερα από την αποκάλυψη της ψευδούς αναφοράς του ότι κατείχε πτυχίο του Πανεπιστημίου Columbia των Η. Π. Α. Άλλωστε οι μισές αλήθειες ή τα ψεύδη διατρέχουν εξ ολοκλήρου το αφήγημα της «ανάπτυξης» της υπανάπτυξης που ευαγγελίζονται τόσο τα σενάρια οικονομικής πολιτικής του νεοφιλελευθερισμού, όσο και τα συγκεκριμένα εκπαιδευτικά προγράμματα της «επιχειρηματικότητας» ασελγώντας σε βάρος του περιεχομένου της Δημόσιας Ελληνικής Εκπαίδευσης και των μαθητών της και ακόμα χειρότερα ενισχύοντας την εικονική πραγματικότητα σε βάρος της αδυσώπητης αλήθειας της σκληρής και βαθιά ταξικής πραγματικότητας που βιώνουμε στην Ελλάδα της Ν. Δ.

Ως πότε θα το επιτρέπουμε και θα το ανεχόμαστε;

*Ο Δ. Πολυχρονιάδης είναι εκπαιδευτικός της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Δάσκαλος), Διδάκτορας του Παντείου Πανεπιστημίου Πολιτικών & Κοινωνικών Επιστημών (Ιστορικός της Εκπ/σης), Πρόεδρος του Δ. Σ. του Συλλόγου Εκπ/κών Π. Ε. Αμαρουσίου, πρώην μέλος του Δ. Σ. της Δ. Ο. Ε.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

παιδί
Γιατί βιάζονται να μεγαλώσουν;
«Την ίδια στιγμή, οι γονείς είτε αποφεύγουν να μιλήσουν ανοιχτά για το θέμα της σεξουαλικότητας είτε αδυνατούν να παρέχουν σωστή ενημέρωση και...
Γιατί βιάζονται να μεγαλώσουν;
polixrwma stilo
Εκπαιδευτικοί Λάρισας: Σοβαρές καταγγελίες για αυταρχική διοίκηση στο 7ο ΕΠΑΛ
«Όταν οι συλλογικές Διαδικασίες δεν γίνονται σεβαστές, τα αποτελέσματα είναι τραγικά», καταγγέλλουν οι εκπαιδευτικοί
Εκπαιδευτικοί Λάρισας: Σοβαρές καταγγελίες για αυταρχική διοίκηση στο 7ο ΕΠΑΛ