Μια μαθηματική ισότητα που μπορεί να μας κάνει πιο παραγωγικούς
«Τι θα συνέβαινε αλήθεια, αν δίνουμε την πλήρη προσοχή μας σε οτιδήποτε κάνουμε. Όχι μόνο βαθιά δουλειά. Αλλά και βαθύ παιχνίδι. Βαθιά ξεκούραση. Βαθύ διάβασμα. Βαθιά όλα»

Ξύπνησα μέσα στη νύχτα εντελώς μπερδεμένος. Ονειρευόμουν μαθηματικά. Ήμουν σε μια τάξη και στον πίνακα ήταν γραμμένη η ισότητα: 0,8 x 0,2 = 0,16.

Δεν ονειρεύομαι συχνά μαθηματικά και όταν το κάνω είναι ένας εφιάλτης παραγώγων και ολοκληρωμάτων. Το συγκεκριμένο όνειρο δεν ήταν εφιάλτης, όμως η συνέπεια αυτής της πράξης με είχε ενοχλήσει στα αλήθεια. Το αποτέλεσμα ήταν λογικό, αλλά στο όνειρο μου κοιτούσα αυτήν την ισότητα όπως ένας μικρός μαθητής δημοτικού, τελείως μπερδεμένος με το αποτέλεσμα.

Πώς μπορεί να συμβαίνει αυτό; Αν πολλαπλασιάσουμε δύο αριθμούς μαζί δεν θα έπρεπε το αποτέλεσμα να είναι μεγαλύτερο από τον κάθε αριθμό;

Και τότε πετάχτηκα με μια σκέψη στο μυαλό μου. Μάλλον έτσι λειτουργούμε και εμείς, με ένα κλάσμα σε ό,τι κάνουμε, χάνοντας από την παραγωγικότητά μας. Ελέγχουμε τα emails κατά τη διάρκεια των τηλεδιασκέψεων. Τρώμε με το ένα χέρι και με το άλλο βλέπουμε το κινητό μας. Όταν δουλεύουμε, σκεφτόμαστε το παιχνίδι και όταν παίζουμε, σκεφτόμαστε τη δουλειά. Βρισκόμαστε συνεχώς σε μια ενδιάμεση κατάσταση, λειτουργώντας στο 0,8 ή στο 0,2, αντί για ένα ολόκληρο 1.

Με αυτόν τον τρόπο η παραγωγή μας μειώνεται και τελικά πετυχαίνουμε λιγότερο από αυτό που βάζουμε, ένα μικρό μέρος από αυτό που είμαστε ικανοί. 

Τι θα συνέβαινε αλήθεια, αν δίνουμε την πλήρη προσοχή μας σε οτιδήποτε κάνουμε. Όχι μόνο βαθιά δουλειά. Αλλά και βαθύ παιχνίδι. Βαθιά ξεκούραση. Βαθύ διάβασμα. Βαθιά όλα.

Αυτή η νοοτροπία βέβαια απαιτεί να γνωρίζουμε τους προσωπικούς μας περιορισμούς. Για παράδειγμα, όταν γράφω η απόδοσή μου μειώνεται σημαντικά μετά τις 2 ώρες. Μέχρι την 4η ώρα λειτουργώ με 0,2 στην καλύτερη περίπτωση και αν συνεχίσω να γράφω το αποτέλεσμα δεν αξίζει ούτε για να διορθωθεί.

Για τον λόγο αυτό πρέπει να γίνεται επιλογή μιας δραστηριότητας, έναντι άλλων. Οι καθημερινοί ρυθμοί μας αναγκάζουν να λειτουργούμε παρορμητικά. Μετακινούμαστε από την μια ειδοποίηση στην άλλη, περνώντας την ημέρα μας σε μια ξέφρενη θολούρα.

0,8 x 0,2 = 0,16.

Πλέον υπάρχει ένα μόνιμο σημείωμα κολλημένο στο γραφείο μου με αυτήν την ισότητα που αποτελεί μια συνεχή υπενθύμιση να ζω βαθιά και όχι με κλάσματα από αυτό που είμαι ικανός να κάνω.

*Διασκευή: Θανάσης Κοπάδης, Μαθηματικός - Συγγραφέας

Δείτε εδώ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Εθνικό Απολυτήριο: Τέλος στις Πανελλαδικές όπως τις ξέραμε - Τι αλλάζει

Το νέο σήμα που μπαίνει στους δρόμους – Τι σημαίνει η πινακίδα με το λουλούδι;

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 16/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

νοσοκομείο
Στο νοσοκομείο 14χρονη στο Ρέθυμνο μετά από κατανάλωση αλκοόλ σε γλέντι
Η ανήλικη μεταφέρθηκε άμεσα στο νοσοκομείο για τις απαραίτητες ιατρικές εξετάσεις και παρακολούθηση της κατάστασής της.
Στο νοσοκομείο 14χρονη στο Ρέθυμνο μετά από κατανάλωση αλκοόλ σε γλέντι
σιασος
Ιστορική επίσκεψη της Προέδρου του Yale στο ΕΚΠΑ: Αναγόρευση του Peter Salovey σε Επίτιμο Διδάκτορα του Πανεπιστημίου Αθηνών
Αυτή ήταν η πρώτη επίσημη επίσκεψη της νέας Προέδρου του Yale εκτός των Ηνωμένων Πολιτειών, γεγονός που αποτελεί μεγάλη τιμή για την Ελλάδα και το...
Ιστορική επίσκεψη της Προέδρου του Yale στο ΕΚΠΑ: Αναγόρευση του Peter Salovey σε Επίτιμο Διδάκτορα του Πανεπιστημίου Αθηνών
nipiagogeio
Πρωτοφανής παρέμβαση: Εκπαιδευτικοί καταγγέλλουν «κατάσχεση αιθουσών» νηπιαγωγείων πριν καν τη λήξη του διδακτικού έτους
Καταγγελία για αυθαιρεσία του Δήμου Αθηναίων στα νηπιαγωγεία
Πρωτοφανής παρέμβαση: Εκπαιδευτικοί καταγγέλλουν «κατάσχεση αιθουσών» νηπιαγωγείων πριν καν τη λήξη του διδακτικού έτους
σχολική τάξη, σχολείο, θρανία, καρέκλες, πίνακας, μαυροπίνακας
Νέο περιστατικό ενδοσχολικής βίας σε Γυμνάσιο της Λάρισας – Έδειραν 15χρονη και ανέβασαν βίντεο στο Instagram
Σύμφωνα με την καταγγελία, η δράστιδα της επιτέθηκε βίαια, ενώ δύο ακόμα ανήλικοι φέρονται να συμμετείχαν στην πράξη — ο ένας κρατούσε τη 15χρονη...
Νέο περιστατικό ενδοσχολικής βίας σε Γυμνάσιο της Λάρισας – Έδειραν 15χρονη και ανέβασαν βίντεο στο Instagram