Πανεπιστήμια: Πώς να έχεις integrated master αλλά να είναι..σαν να μην έχεις!
Το χρονικό μιας εντελώς «ελληνικού τύπου» αδικίας που έχει εξουθενώσει τους αποφοίτους του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου

Μια εξοργιστική ταλαιπωρία βιώνουν εδώ και χρόνια εκατοντάδες απόφοιτοι του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου, οι οποίοι ξέσπασαν χθες με επιστολή τους προς τον γενικό γραμματέα του ΥΠΑΙΘ κ.Αλέξανδρο Κόπτση, ζητώντας με επίμονο τρόπο να επιλυθεί άμεσα.

Ενα γαιτανάκι μπλεγμένων ευθυνών και παραλείψεων μεταξύ υπουργείου Παιδείας, Εσωτερικών, ΑΣΕΠ, γραφειοκρατίας, έχουν οδηγήσει σε μια κατάσταση ανισονομίας, όπου οι απόφοιτοι ομοειδών σχολών από άλλα ιδρύματα λαμβάνουν μόρια πτυχίου ως μεταπτυχιακού ενώ εκείνοι όχι, με αποτέλεσμα να πέφτουν τα μόρια διορισμού τους. Όλοι οι απόφοιτοι ενός τμήματος ΑΕΙ υποβαθμίστηκαν εν μία νυκτί σε σχέση με τους αποφοίτους των δύο ισότιμων Τμημάτων Αθήνας (ΕΚΠΑ) και Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) όσον αφορά τις προσλήψεις εκπαιδευτικών μουσικής στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση την τρέχουσα σχολική χρονιά, αλλά και εκείνων που έπονται (αναπληρωτών και μονίμων εκπαιδευτικών).

Ο λόγος; Έγγραφα που δεν υπογράφηκαν και δεν στάλθηκαν στην ώρα τους, παρά μόνο με καθυστερήσεις μηνών, και την ευθύνη φέρει το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων. Η διαδικασία έκδοσης της διαπιστωτικής πράξης απόδοσης του τίτλου integrated master (πτυχίο επιπέδου μεταπτυχιακού) για το Τμήμα Μουσικών Σπουδών (ΤΜΣ) του Ιονίου ολοκληρώθηκε έπειτα από 10 ολόκληρους μήνες, αντί για 2 που είναι το μέσο χρονικό όριο. Αυτό συνέβη ενώ το Υπουργείο Παιδείας ήταν ενήμερο από την πρώτη μέρα πως η προκήρυξη είναι σε εξέλιξη και πως επηρεάζονται άμεσα όλοι οι απόφοιτοι του τμήματος από το ζήτημα που έχει προκύψει.

Οι απόφοιτοι του συγκεκριμένου Τμήματος αδικούνται δηλαδή στις προσλήψεις επειδή τον Σεπτέμβριο του 2019  προέκυψε μια αδικαιολόγητη καθυστέρηση χορήγησης του integrated master, με ευθύνη της Κυβέρνησης και των στελεχών του ΥΠΑΙΘ, όταν αντίστοιχα τμήματα είχαν αναγνωριστεί εδώ και έναν χρόνο, με αποτέλεσμα να μην λαμβάνεται υπ’ όψιν το πτυχίο τους ως integrated master στην κατάταξή τους για τους διορισμούς στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, αφού ήδη είχαν καταρτιστεί οι πίνακες του ΑΣΕΠ. 

Τώρα απαιτούν να κατατεθεί Νομοθετική Ρύθμιση, την οποία εξάλλου είχε προαναγείλει ο πρώην Υφυπουργός Παιδείας κ. Β. Διγαλάκης δημόσια στη Βουλή στις 30-06-2020 κι επιτέλους να λήξει αυτή η μακρόχρονη εκκρεμότητα, ώστε να επέλθει η Συνταγματική Ισονομία μεταξύ των υποψήφιων εκπαιδευτικών εντός της ίδιας ειδικότητας (ΠΕ79.01 Μουσικής Επιστήμης)!

Να σημειωθεί ότι ανάλογη περίπτωση προέκυψε το 2020 και με τους Γεωπόνους, για τους οποίους το ΓΕΩΤΕΕ ζήτησε να προσμετρηθούν ως intergrated master τα πτυχία των παλαιών αποφοίτων Γεωπονικών Τμημάτων στους διορισμούς εκπαιδευτικών. Επίσης το θέμα έχει συζητηθεί και στη Βουλή με ερωτήσεις της αντιπολίτευσης, παρόλα αυτά παραμένει σε εκκρεμότητα,

Η επιστολή

«Ευελπιστούμε σε ΑΜΕΣΗ απάντησή σας για δρομολόγηση της επίλυσης αυτής της πολύμηνης εκκρεμότητας, προτού στείλουμε το παρόν Υπόμνημα σε βουλευτές προς υποβολή νέων Επίκαιρων Ερωτήσεων, στον Συνήγορο του Πολίτη και στα (ηλεκτρονικά και έντυπα) Μ.Μ.Ε. και προτού απευθυνθούμε στον Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης (Γ.Ε.Δ.Δ., Λένορμαν 195 & Αμφιαράου, Αθήνα) και στο Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης (Σ.Ε.Ε.Δ.Δ., Λεωφόρος Συγγρού 60, Αθήνα).

 Δεν θα κάνουμε πίσω αν δεν εκδώσετε και δημοσιεύσετε σε Φ.Ε.Κ. την ήδη εξαγγελμένη (από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας) σχετική Νομοθετική Ρύθμιση, ακόμη και αν χρειαστεί να φτάσει η υπόθεση στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης ή το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο του Λουξεμβούργου, αν και δεν θα χρειαστεί αφού τα στοιχεία που ήδη διαθέτουμε είναι πάρα πολλά.

 Δεν είναι απειλές ούτε ζητάμε χάρη! Ζητάμε ΣΥΝΕΠΕΙΑ των επίσημων δηλώσεων της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, ώστε να αρθεί η αντισυνταγματική (περί ΙΣΟΝΟΜΙΑΣ) αδικία ΣΑΣ εις βάρος μας και η ταυτόχρονη εύνοιά ΣΑΣ στους συνυποψήφιούς μας μέσα στην ίδια ειδικότητα ΠΕ79.01 Μουσικής Επιστήμης!

 Και όπως πριν 13,5 μήνες (10-06-2020) η κ. Υπουργός Παιδείας μέσα από τη Βουλή ακριβώς απάντησε προς εμάς επί της συγκεκριμένης υπόθεσης, έτσι κι εμείς ακριβώς με τα ίδια λόγια λέμε σε εσάς και στην κ. Υπουργό Παιδείας:

Εδώ και 1,5 χρόνο «Εδώ είμαστε να συζητήσουμε πώς μπορεί να επιλυθεί το ζήτημα αυτό και για το μέλλον»
(σελίδα 14321 του Πρακτικού της 156/10-06-2020 συζήτησης στην Ολομέλεια της Βουλής)

(επανάληψη: «να επιλυθεί και για το μέλλον»δηλαδή για τα σχολικά έτη 2021-2022 και 2022-2023).»

Το χρονικό μιας συνεχιζόμενης αδικίας

Με τα λόγια των ίδιων: «Εκτός από την αδικία με τις χαμηλότερες θέσεις που καταλάβαμε στους προσωρινούς αξιολογικούς πίνακες της 1ΓΕ/2019 Προκήρυξης του Α.Σ.Ε.Π. (30-06-2020), από τους οποίους έγιναν οι προσλήψεις των αναπληρωτών εκπαιδευτικών για το σχολικό έτος 2020-2021 κι εμείς στο σύνολό μας ήμασταν αδικημένοι (κάποιοι προσελήφθησαν σε περιοχές προτιμήσεων πολύ χαμηλότερες από τις πρώτες τους με επιπλέον έξοδα για τις οικογένειές τους, κάποιοι προσελήφθησαν σε μεταγενέστερη φάση προσλήψεων, π.χ. 2η ή 3η φάση προσλήψεων, ή προσελήφθησαν αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου αντί πλήρους ωραρίου χάνοντας ισοβίως την ανάλογη προϋπηρεσία και τους ανάλογους μισθούς, ενώ κάποιοι άλλοι έμειναν εντελώς άνεργοι),

και  εκτός από την αδικία με τις χαμηλότερες θέσεις που καταλάβαμε στους σημερινούς ισχύοντες τελικούς αξιολογικούς πίνακες 1ΓΕ/2019 Προκήρυξης του Α.Σ.Ε.Π. (02-07-2021), από τους οποίους έγιναν - οι ΜΟΝΙΜΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ των εκπαιδευτικών πριν 3 μήνες (Αύγουστος 2021) κι εμείς στο σύνολό μας ήμασταν αδικημένοι (κάποιοι διορίστηκαν σε περιοχές προτιμήσεων πολύ χαμηλότερες από τις πρώτες τους με επιπλέον έξοδα για τις οικογένειές τους, ενώ οι περισσότεροι δεν διορίστηκαν ΚΑΘΟΛΟΥ) κι εν συνεχεία

- οι προσλήψεις των αναπληρωτών εκπαιδευτικών για το σχολικό έτος 2021-2022 (σε όλες τις φάσεις των προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών από τον Αύγουστο 2022 ως και σήμερα) κι εμείς στο σύνολό μας εξακολουθούμε να είμαστε αδικημένοι (κάποιοι προσελήφθησαν σε περιοχές προτιμήσεων πολύ χαμηλότερες από τις πρώτες τους με επιπλέον έξοδα για τις οικογένειές τους, κάποιοι προσελήφθησαν σε μεταγενέστερη φάση προσλήψεων, π.χ. 2η ή 3η φάση προσλήψεων, ή προσελήφθησαν αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου αντί πλήρους ωραρίου χάνοντας ισοβίως την ανάλογη προϋπηρεσία και τους ανάλογους μισθούς, ενώ κάποιοι άλλοι εξακολουθούν να είναι εντελώς άνεργοι)
θα πρέπει στη συνέχεια

α) να είμαστε αδικημένοι και χαμένοι ΚΑΙ στους ήδη εξαγγελμένους επικείμενους εκατοντάδες μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών το ερχόμενο καλοκαίρι (2022)
και β) να είμαστε αδικημένοι και χαμένοι ακόμη ΚΑΙ στις προσλήψεις των αναπληρωτών εκπαιδευτικών για το υπόλοιπο του τρέχοντος σχολικού έτους (2021-2022) και του επόμενου σχολικού έτους (2022-2023);

Ίσως στο Υπουργείο Παιδείας ΔΕΝ έχετε αντιληφθεί ΤΙ σημαίνει αυτό για μια 4μελή οικογένεια, που σε εποχή κορωνοϊού και συνεχιζόμενης οικονομικής κρίσης περιμένουν από τον εκπαιδευτικό, ως μόνο εργαζόμενο, να έχει εργασία!»

Ο Συνήγορος του Πολίτη

Τις αναφορές σχετικά με παραλείψεις και λάθη κατά την υποβολή των δικαιολογητικών στις κατά τόπους Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για την κατάρτιση πινάκων εκπαιδευτικών (προκηρύξεις 1ΓΕ/2019 και 2ΓΕ/2019 του ΑΣΕΠ), από τους οποίους υλοποιούνται διορισμοί μονίμων και προσλήψεις αναπληρωτών /ωρομισθίων εκπαιδευτικών, εξέτασε και ο Συνήγορος του Πολίτη. Ο Συνήγορος με έγγραφό του προς την Υπουργό Παιδείας ενημέρωσε ότι  αναγνωρίζει μεν τον κίνδυνο εμφιλοχώρησης εκ παραδρομής σφαλμάτων σε μία απαιτητική και με
αυξημένο φόρτο εργασία που κλήθηκαν να διεκπεραιώσουν οι Διευθύνσεις, αλλά επεσήμανε ότι η πρόσληψη εκπαιδευτικών για το σχολικό έτος 2020-2021 βάσει προσωρινών πινάκων, με ήδη γνωστά και μη αμφισβητούμενα λάθη και παραλείψεις, για τα οποία καμία ευθύνη δεν φέρουν οι υποψήφιοι, αποκλείει από την εργασία άτομα που ενδεχομένως το δικαιούνται με ό,τι αυτό συνεπάγεται.  Επίσης τόνισε ότι πολλοί υποψήφιοι καλούνται να επωμισθούν τις συνέπειες για τα λάθη και τις παραλείψεις της Διοίκησης -καταρχάς με την υποβολή ενστάσεων στο ΑΣΕΠ, οπότε καλούνται, αν και άνεργοι ως επί το πλείστον, να καταθέσουν παράβολο ποσού είκοσι (20) ευρώ και κατά δεύτερον με την ενδεχόμενη απώλεια θέσης εργασίας- γεγονός το οποίο δεν συνάδει με την αρχή της χρηστής διοίκησης.Τέλος ζήτησε  να γίνουν ενέργειες με στόχο την ίση και δίκαιη μεταχείριση των υποψήφιων εκπαιδευτικών.

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

taksi
Σχολεία: Από την πίσω πόρτα έφυγαν οι τρεις που επέβαλαν προφορικά τη συγχώνευση τμημάτων σε ολοήμερα
Μετά το “μαχαίρι” που επέβαλλαν σε δύο δημοτικά σχολεία στη λειτουργία του ολοήμερου οι τρεις παράγοντες της εκπαίδευσης αποχώρησαν από την πίσω...
Σχολεία: Από την πίσω πόρτα έφυγαν οι τρεις που επέβαλαν προφορικά τη συγχώνευση τμημάτων σε ολοήμερα
πινακας
Αναπληρωτές: Με ποιους πίνακες θα προσληφθούν στα σχολεία το καλοκαίρι του 2025;
Επισημαίνουμε ότι εκκρεμεί η νομοθετική ρύθμιση του υπουργείου Παιδείας αναφορικά με την απόφαση του ΣτΕ για την προϋπηρεσία στα Ιδιωτικά...
Αναπληρωτές: Με ποιους πίνακες θα προσληφθούν στα σχολεία το καλοκαίρι του 2025;
mathitis_6.jpg
Στο κυνήγι των γνώσεων
Εκμάθηση περισσότερων των δύο ξένων γλωσσών, πτυχίο, μεταπτυχιακό (κάποιες φορές και παραπάνω του ενός) ,ψηφιακές δεξιότητες και η λίστα ολοένα και...
Στο κυνήγι των γνώσεων