aithousa
Δεν δίνεται καν η δυνατότητα υποβολής αίτησης για δωρεάν στέγαση και σίτιση στους σπουδαστές των Δημοσίων ΙΕΚ

Πολλά Δημόσια ΙΕΚ έχουν ξεκινήσει ήδη τη λειτουργία τους, έχοντας περάσει σε μία νέα εποχή, κατά την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως, που διαφήμιζε ότι: «για πρώτη φορά τα Δημόσια ΙΕΚ μπαίνουν στον χάρτη. Αναβαθμίζονται. Φέτος οι υποψήφιοι μπορούσαν να υποβάλλουν μηχανογραφικό είτε για Πανεπιστήμια είτε για Δημόσια ΙΕΚ». 

Ωστόσο η πραγματικότητα τη διαψεύδει.

Από την οικονομική επιβάρυνση των αναλώσιμων υλικών και το πάσο για το μειωμένο κόμιστρο των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, μέχρι τον αποκλεισμό από τη δωρεάν σίτιση και στέγαση, το υπουργείο αποδεικνύει ότι η πολυδιαφημισμένη «αναβάθμιση» είναι μόνο στα λόγια και απέχει παρασάγγας από την πράξη. 

Καμία πρόβλεψη για δωρεάν σίτιση και στέγαση

Η παροχή φοιτητικής στέγης είναι ζητούμενο σε πολλές πόλεις της χώρας, με τους φοιτητικούς συλλόγους να καταγγέλλουν εδώ και πολλά χρόνια τις συνθήκες στις οποίες έχουν περιέλθει τα κτίρια των εστιών, τα οποία έχουν να ανακαινιστούν δεκαετίες ολόκληρες, με τους φοιτητές και τις φοιτήτριες που διαμένουν σε αυτές να καταγγέλλουν τις άθλιες συνθήκες διαβίωσης. 

Πέραν των κατά γενική ομολογία τεράστιων προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι οικότροφοι των εστιών των πανεπιστημίων, υπάρχει και μία κατηγορία σπουδαστών, αυτή των δημοσίων ΙΕΚ, που δεν τους δίνεται καν η δυνατότητα να υποβάλλουν αίτηση για δωρεάν στέγαση έως την ολοκλήρωση των σπουδών τους ακόμη και αν αυτές λαμβάνουν χώρα σε διαφορετική πόλη από τον τόπο μόνιμης κατοικίας τους. 

Όσο, δε, για τη δωρεάν σίτιση, δεν έχει υπάρξει μέχρι στιγμής καμία σχετική μέριμνα.

Πάγιο αίτημα του Συλλόγου Σπουδαστών στα ΔΙΕΚ είναι άλλωστε, η «δωρεάν σίτιση και στέγαση με ευθύνη της κυβέρνησης και του υπουργείου σε όσους σπουδαστές μένουν μακριά από τον τόπο κατοικίας τους» και το «επίδομα ενοικίου σε όλους τους σπουδαστές από επαρχία με ευθύνη της κυβέρνησης και του υπουργείου».

Επιβάρυνση στις μετακινήσεις

Ένα από τα πάγια αιτήματα των σπουδαστών των ΔΙΕΚ είναι το δικαίωμα φοιτητικής ταυτότητας (το γνωστό πάσο) που θα τους εξασφαλίζει μειωμένα κόμιστρα στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Κι ενώ από το 2011 υπάρχει νόμος (3920/2011) που ορίζει το σχετικό πλαίσιο, τα προβλήματα εντοπίζονται σχεδόν κάθε χρόνο. 

Το ακαδημαϊκό έτος 2017-2018, η σύμβαση μεταξύ υπουργείου Παιδείας και ΟΑΣΑ υπεγράφη στις 30 Ιανουαρίου και διασφάλισε από τις αρχές Φεβρουαρίου το δικαίωμα μετακίνησης για το σύνολο των 5.846 σπουδαστών των Δημοσίων Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (Δ.ΙΕΚ) Αττικής με μειωμένο τύπο κομίστρου στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς αρμοδιότητας Ο.Α.Σ.Α. (Ο.Σ.Υ. και ΣΤΑ.ΣΥ.), δηλαδή στα Λεωφορεία, Τρόλεϊ, Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομο, Τραμ και Μετρό με τη χρήση έξυπνης κάρτας, κάτι το οποίο όμως δεν ίσχυσε για το επόμενο έτος κατά το οποίο δεν χορηγήθηκε κανένα πάσο, όπως αναφέρουν οι γραμματείες των ΔΙΕΚ. Αντ' αυτού, αφέθηκε στην ευχέρεια του υπαλλήλου του ΟΑΣΑ για το αν θα εκδώσει μειωμένα κόμιστρα στους σπουδαστές.

Στη Θεσσαλονίκη τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά. Από τον Ο.Α.Σ.Θ.(Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης) ανακοινώνεται σχεδόν κάθε Φεβρουάριο ότι, ξεκινά η διάθεση των σπουδαστικών δελτίων (πάσο) στα Δημόσια ΙΕΚ, αρμοδιότητας του Ιδρύματος Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης.

Πληρώνουν τα αναλώσιμα

Ο πρόεδρος του Συλλόγου Σπουδαστών Δημοσίων ΙΕΚ Αττικής (ΣΥΣΔΙΕΚ), Κώστας Ευθύμερος, μίλησε στο alfavita.grτονίζοντας την οικονομική επιβάρυνση που υφίστανται οι σπουδαστές των ΙΕΚ, οι οποίοι αναγκάζονται να αγοράζουν οι ίδιοι τα απαραίτητα υλικά λόγω τραγικών ελλείψεων στα ιδρύματα που σπουδάζουν.

«Ζητάμε να έχει ο κάθε σπουδαστής τα αναλώσιμά του με ευθύνη του υπουργείου Παιδείας και να μην τα αγοράζουν οι σπουδαστές. Χρειάζεται εργαστηριακός εξοπλισμός. Π.χ. για την ειδικότητα του τεχνικού αισθητικής τέχνης και μακιγιάζ οι σπουδαστές πρέπει να βάλουν το χέρι πολύ βαθιά στην τσέπη» είπε και πρόσθεσε: «Ξέρω σπουδαστές που πήγαιναν στα εργαστήρια κάθε Τετάρτη και έδιναν 15 ευρώ για να μπορέσουν να τα παρακολουθήσουν. Μάλιστα, όποιος δεν είχε αγοράσει τα υλικά του, έπαιρνε απουσία».

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Εσείς γνωρίζετε τι σημαίνει «νείρομαι»;

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

oplosxoleio
Ασύλληπτο! Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να φέρουν οπλισμό στο σχολείο, σύμφωνα με νόμο που ψήφισε η Βουλή
Ο νόμος προβλέπει προϋποθέσεις: Οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να φέρουν οπλισμό πρέπει, μεταξύ άλλων, να περάσουν πρώτα 40 ώρες «βασικής εκπαίδευσης...
Ασύλληπτο! Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να φέρουν οπλισμό στο σχολείο, σύμφωνα με νόμο που ψήφισε η Βουλή
ΔΑΣΚΑΛΑ
Τοξικό το κλίμα στα σχολεία λίγο πριν διακοπές του Πάσχα λόγω των πιέσεων του υπουργείου Παιδείας
Ένας μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών βιώνει υψηλή ή μεσαία συναισθηματική εξάντληση, ενώ καταγράφεται επίσης ότι ένα ακόμη μεγαλύτερο τμήμα...
Τοξικό το κλίμα στα σχολεία λίγο πριν διακοπές του Πάσχα λόγω των πιέσεων του υπουργείου Παιδείας
10 γυμνασιο παπαγου
Τεράστια επιτυχία: Το «ψηφιακό» Υπουργείο άφησε 345 μαθητές με κενά εκπαιδευτικών από την αρχή της χρονιάς ως τώρα!
Λήγει το σχολικό έτος κι ακόμα να καλύψουν τα κενά -και μάλιστα στην Αθήνα, στου Παπάγου! Στα «κάγκελα» οι γονείς...
Τεράστια επιτυχία: Το «ψηφιακό» Υπουργείο άφησε 345 μαθητές με κενά εκπαιδευτικών από την αρχή της χρονιάς ως τώρα!
w29-81121enisxytikhdidaskalia.jpg
Ενισχυτική Διδασκαλία: Πώς ένας απαραίτητος θεσμός για τους μαθητές κατέληξε σε «πρεκαριάτο» για τους εκπαιδευτικούς...
Το πρεκαριάτο, από το λατινικό precarious (που σημαίνει αβέβαιος, ανασφαλής), είναι όρος που εμφανίζεται από τη δεκαετία του '80 για τα σύγχρονα...
Ενισχυτική Διδασκαλία: Πώς ένας απαραίτητος θεσμός για τους μαθητές κατέληξε σε «πρεκαριάτο» για τους εκπαιδευτικούς...