Ήπιες δεξιότητες (Soft skills): Σύνδεση της εκπαίδευσης με την επιχειρηματικότητα - κουτί και περιεχόμενο
Το κρίσιμο για την ψυχολογική ισορροπία και υγεία του μαθητή και μελλοντικού πολίτη, είναι η σύνδεση ή όχι των δεξιοτήτων με την αγάπη

Το να μαθαίνεις πως να μαθαίνεις, αποκτώντας δεξιότητες (skills) είναι σημαντικό, είναι το κουτί. Σημαντικότερο όμως είναι το τι μαθαίνεις (αντικείμενο, βάθος, επίπεδο γνώσης), το περιεχόμενο του κουτιού.

Οι ήπιες δεξιότητες (soft skill) που ζητά η αγορά (1) είναι: Αυτεπίγνωση, αυτορύθμιση, αυτοπεποίθηση, διαχείριση άγχους, αποτελεσματική διαχείριση χρόνου,  υπομονή, επιμονή, συγχώρεση, επικοινωνιακές δεξιότητες, ομαδικότητα και συνεργασία, δημιουργική σκέψη, βασική γνώση της τεχνολογίας, ικανότητες επιρροής, προσαρμοστικότητα, ευγένεια, ακεραιότητα, αισιοδοξία, ισχυρή εργασιακή ηθική, αριθμητική & ψηφιακή ικανότητα, δημιουργικότητα, λογική και κριτική σκέψη, αποφασιστικότητα και η ταχύτητα λήψης αποφάσεων.

Το κρίσιμο για την ψυχολογική ισορροπία και ψυχοσωματική υγεία του μαθητή και μελλοντικού πολίτη, είναι η σύνδεση ή όχι των δεξιοτήτων με την αγάπη, προς τον συνάνθρωπο, τον εαυτό και τον Θεό 

Αν οι δεξιότητες δε συνδεθούν με την αγάπη στο πρόσωπο του Άλλου  (2), τότε γίνονται εργαλεία ανταγωνισμού και επικράτησης, χάνουν το υπαρξιακό νόημά τους και καταλήγουν να είναι στοιχεία μιας εικόνας που δε συμβαδίζει συχνά  με την εσωτερική πραγματικότητα του εαυτού, οδηγώντας στο διχασμό της προσωπικότητας, το παράλογο (3) και τα συνακόλουθα με αυτά.

9dimpatras missionX

--------------------

(1) "Πλέον τα στελέχη, για να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της σύγχρονης αγοράς εργασίας, θα πρέπει να διαθέτουν συνδυασμό δεξιοτήτων, μιας και δημιουργείται μία νέα τάση για πιο ευέλικτους και δημιουργικούς εργαζόμενους, έτοιμους να προτείνουν νέα πράγματα και να αναλάβουν ρίσκο, να έχουν δημιουργική σκέψη και επιχειρηματικό προσανατολισμό. Εργαζόμενους που εργάζονται για να παράγουν έργο και όχι εργαζόμενους που απλώς δουλεύουν σε μια δουλειά. Συμπεραίνουμε λοιπόν ότι στη σημερινή ανταγωνιστική και απαιτητική αγορά εργασίας τα «soft skills» είναι τα πιο σημαντικά προσόντα που πρέπει ένας εργαζόμενος να κατέχει (και στα οποία οφείλει να επενδύσει). Αυτές οι δεξιότητες είναι εκείνες που θα του δώσουν το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και την «προστιθέμενη αξία» για να ξεχωρίσει μέσα από τον ανταγωνισμό και θα συμβάλουν στην εργασιακή του επιτυχία" σε  https://www.capital.gr/me-apopsi/3505581/i-axia-ton-soft-skills-stin-agora-ergasias

(2) Αρχ. Κυρίλλου Κωστοπούλου "Η εργασία ως απαιχμαλωσία από τον εγωκεντρισμό", Γρηγόρη, Αθήνα, 2011 Γενικά, ως δεξιότητα χαρακτηρίζεται η δυνατότητα ενός ατόμου να επιτυγχάνει κάποιο συγκεκριμένο επιθυμητό αποτέλεσμα, με την ελάχιστη δυνατή προσπάθεια και χρόνο (αξιοποίηση και εφαρμογή γνώσεων για την εκπλήρωση εργασιών και την επίλυση προβλημάτων). Αυτό υλοποιείται στη σύγχρονη πράξη ολικής ποιότητας, για παράδειγμα στη Γερμανία, όπου η πωλήτρια πληρώνεται σύμφωνα με τον αριθμό πελατών που εξυπηρετεί, αναγκαζόμενη να πετάει ταχύτατα τα ψώνια στις τσάντες αγχώνοντας τον εαυτό της και τον πελάτη.(4 ) Έτσι τη  συγκεκριμένη στιγμή, η έμπρακτη υποταγή της αγάπης στο κέρδος, οδηγεί τη δεξιότητα της  «αποτελεσματικής διαχείρισης χρόνου» στην οποία εκπαιδεύτηκε η πωλήτρια, σε εκτροπή από το σκοπό της,  ώστε   αντί να της δημιουργεί χαρά προσφοράς και επικοινωνίας με τον πελάτη, να την κάνει να νιώθει δυστυχισμένη . Και πηγαίνοντας στο σπίτι  θα μεταδώσει στην οικογένεια αντί ευτυχία δυστυχία. Με τον τρόπο αυτό η δεξιότητα γίνεται αντιανθρώπινη  α-δεξιότητα, και δε γίνεται λογικά αντιληπτό πως  αυτό μπορεί στην αξιολόγηση της επιχείρησης να βαθμολογηθεί θετικά. Το χρήμα πρέπει να είναι για τον άνθρωπο και όχι ο άνθρωπος για το χρήμα.

(3)  Αλμπέρ Καμύ, Ο Μύθος του Σισύφου, Νόμπελ 1957

(4) Συμφωνούμε ότι πρέπει οι προτάσεις για την εκπαίδευση των μαθητών να είναι επιστημονικές. Με την προυποθεση να είναι και ανθρώπινες, να σέβονται στην πραξη τη μοναδικότητα και ελευθερία του ανθρώπινου προσωπου και τη πολιτιστικη παραδοση της χώρας στην οποία θα εφαρμοστούν

Του Νίκου Κοτοπούλη ΜSc, Διευθυντή του 9ου Δημοτικού Σχολείου Πατρών Σ.Σ. "Γεώργιος Γλαράκης"

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 3/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΡΑΕ
ΑΣΕΠ 5Κ/2025: Στο Τυπογραφείο νέα προκήρυξη για μόνιμες προσλήψεις στη ΡΑΑΕΥ – Θέσεις και με απολυτήριο Λυκείου
Στο Εθνικό Τυπογραφείο η προκήρυξη 5Κ/2025 - Νέα προκήρυξη σε ΦΕΚ για μόνιμες θέσεις στη ΡΑΑΕΥ και με απολυτήριο λυκείου
ΑΣΕΠ 5Κ/2025: Στο Τυπογραφείο νέα προκήρυξη για μόνιμες προσλήψεις στη ΡΑΑΕΥ – Θέσεις και με απολυτήριο Λυκείου
Δόμνα Μιχαηλίδου
Δόμνα Μιχαηλίδου: «Ισοβιότητα στους τρίτεκνους – Νέα σπίτια σε ανενεργά στρατόπεδα» – Εξαγγελίες για το δημογραφικό στη ΔΕΘ
Η υπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας μιλά για σταδιακή σύγκλιση τριτέκνων – πολυτέκνων, για κοινωνική αντιπαροχή με το 70% στους εργολάβους,...
Δόμνα Μιχαηλίδου: «Ισοβιότητα στους τρίτεκνους – Νέα σπίτια σε ανενεργά στρατόπεδα» – Εξαγγελίες για το δημογραφικό στη ΔΕΘ
foto_education_pencils_2.jpg
Πρώτο κουδούνι με προβλήματα – Εκπαιδευτικοί σε θέσεις μάχης για μισθούς, προσλήψεις και σχολικές υποδομές
Χτυπάει το κουδούνι, λείπουν τα βασικά – Εκπαιδευτικοί ξεσηκώνονται για σχολεία, προσλήψεις και αξιοπρεπείς συνθήκες
Πρώτο κουδούνι με προβλήματα – Εκπαιδευτικοί σε θέσεις μάχης για μισθούς, προσλήψεις και σχολικές υποδομές