sxoleia-mathites-ekpaideusi
Menelaos Myrillas / SOOC
«Τον τελευταίο χρόνο, που τα σχολεία δεν άνοιξαν ουσιαστικά ποτέ, ένα κλίμα απαισιοδοξίας και κατήφειας απλώθηκε παντού. Είχε προηγηθεί και μισή ακόμα σχολική χρονιά χαμένη και το εκπαιδευτικό πρόβλημα έγινε μείζον κοινωνικό και εθνικό πρόβλημα» - Γράφει ο Νίκος Τσούλιας

Κάθε φορά, κάθε χρονιά που ανοίγουν τα σχολεία μια νέα συλλογική προσπάθεια ξεκινά στην ελληνική κοινωνία. Εκατοντάδες χιλιάδες μαθητές και εκπαιδευτικοί αρχίζουν να διαμορφώνουν και να υλοποιούν το μεγάλο ταξίδι της σχολικής μάθησης και της γνώσης, της παιδείας και της μόρφωσης. Ένα σημαντικό κομμάτι του μέλλοντος της χώρας μας δημιουργείται εδώ, μέρα με την ημέρα, ώρα με την ώρα!  

Τον τελευταίο χρόνο, που τα σχολεία δεν άνοιξαν ουσιαστικά ποτέ, ένα κλίμα απαισιοδοξίας και κατήφειας απλώθηκε παντού. Είχε προηγηθεί και μισή ακόμα σχολική χρονιά χαμένη και το εκπαιδευτικό πρόβλημα έγινε μείζον κοινωνικό και εθνικό πρόβλημα. Δεν έχουμε ακόμα κατανοήσει το μέγεθος της ζημιάς που έχει γίνει στην παιδεία. 

Και το πιο φοβερό. Η κυβέρνηση της Ν.Δ. και η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δεν το θεωρούν ως πρόβλημα που χρήζει αντιμετώπισης! Δεν έχουν κάνει και δεν σκέπτονται να κάνουν έρευνα για τις ελλείψεις στην εκπαίδευση των μαθητών. Και φυσικά δεν έχουν καμιά αγωνία για να διαμορφώσουν ένα σχέδιο αναπλήρωσης του χαμένου χρόνου – της χαμένης μάθησης. 

Πολύ ορθά το Κίνημα Αλλαγής θέτει τα πιο αναγκαία – μαζί με την προστασία της υγείας μαθητών και εκπαιδευτικών - και τα πιο καίρια ερωτήματα των σημερινής συγκυρίας. “Ένας μαθητής της Γ΄ Δημοτικού ή της Γ΄ Γυμνασίου, για παράδειγμα, που τον Μάρτιο του 2020 ήταν στις Α΄ τάξεις τους, ποια εφόδια έχουν σήμερα για να παρακολουθήσουν τα μαθήματά τους, όταν για ενάμιση χρόνο ήταν εκτός ουσιαστικής διδασκαλίας; Έχει γίνει σχεδιασμός για την αποτύπωση των κενών που έχουν δημιουργηθεί σε κάθε τάξη; Έχει γίνει σχεδιασμός για τον τρόπο με τον οποίο θα καλυφθούν τα κενά αυτά;” 

Δυστυχώς πλην του κυβερνητικού κόμματος ούτε τα άλλα κόμματα της αντιπολίτευσης έχουν αναδείξει το μείζον ζήτημα της “θεσμικής υποεκπαίδευσης”, του “μαθησιακού κενού”, του “μορφωτικού ελλείμματος”,  που έχει δημιουργηθεί στους νέους που εκπαιδεύονται.                                                                                 
                     
Είναι ιδιαίτερα θετικό το γεγονός ότι οι εκπαιδευτικοί έχουν εμβολιαστεί στη μέγιστη πλειοψηφία τους, ότι είναι ο επαγγελματικός κλάδος με το μεγαλύτερο ποσοστό εμβολιασμένων! Αναδεικνύουν την κοινωνική τους ευθύνη μέσα από το παιδαγωγικό τους παράδειγμα για καθολικό εμβολιασμό. Σε καμιά περίπτωση όμως δεν μπορούν να εφαρμόζονται τιμωρητικά οικονομικά και άλλα επιβαρυντικά μέτρα σε τόσο δύσκολες εποχές.

Η παρατεταμένη και σκληρή δοκιμασία της κοινωνίας μας από την πανδημία αποτελεί μείζον πρόβλημα. Βασική πολιτική μας είναι τόσο η στήριξη των επιστημονικών και θεσμικών μέτρων όσο και η απαίτησή μας για ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας. 
                                                                              
Δυστυχώς οι εκτιμήσεις για την εξέλιξη της πανδημίας δεν είναι αισιόδοξες. Πέραν των εγγενών δυσκολιών της πανδημίας, έχει καταδειχτεί ότι η πολιτική της κυβέρνησης της Ν.Δ. και στο θέμα αυτό έχει αποτύχει. 

Σε ένα τόσο μείζονος κοινωνικής και εθνικής σημασίας πρόβλημα οφείλουμε να προάγουμε συστηματικά την συναίνεση για την υπέρβαση της κρίσης. Να καλλιεργήσουμε τον ορθολογισμό και την επιστημονική θεώρηση. Η δημόσια υγεία είναι κοινωνικό αγαθό και οφείλουμε όλοι να την προστατεύουμε συστηματικά και υπεύθυνα.  

Όσον αφορά το εκπαιδευτικό πρόβλημα της εποχής μας, θεωρώ ότι δεν μπορούμε να κινούμαστε με την πρακτική του “ό,τι έγινε, έγινε”, ότι πάμε παρακάτω σαν να μη συνέβη τίποτα στην εκπαίδευση των μαθητών. Είναι εκπαιδευτικά και κοινωνικά αναγκαίο να διαμορφώσουμε τώρα ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΠΛΗΡΩΣΗΣ – έστω μερικής – των μαθησιακών κενών παράλληλα με το κανονικό πρόγραμμα. Ιδέες και προτάσεις για σχέδιο εφαρμογής υπάρχουν. 

Κατά τη γνώμη μου, η αναπλήρωση είναι κρίσιμη και καθοριστική για τις επόμενες σχολικές χρονιές, για το μέλλον της σημερινής μαθητικής γενιάς!

...

Εύχομαι στους μαθητές και στους εκπαιδευτικούς “Καλή σχολική χρονιά” !          

Γραμματέας του Τομέα Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής 
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός: Βγήκε η προκήρυξη - Αιτήσεις από 29/4 έως 14/5

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/04

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

xrisoxoidis
Χρυσοχοΐδης για Νομική: «Μόνο η σύλληψη αξίζει στους κουκουλοφόρους»
Οργή Χρυσοχοΐδη για την επίθεση στη Νομική – Βολές κατά των πανεπιστημιακών αρχών για αδράνεια στην εφαρμογή του νόμου
Χρυσοχοΐδης για Νομική: «Μόνο η σύλληψη αξίζει στους κουκουλοφόρους»
pinakas_ekpaideutikoi
Στα 15 ευρώ το παράβολο για τους πίνακες ΑΣΕΠ – Οργή στους αναπληρωτές
Αντιδράσεις προκαλεί η απόφαση της κυβέρνησης να πενταπλασιάσει το κόστος εγγραφής, με το Αυτόνομο ΔΙΚΤΥΟ να καταγγέλλει ότι τα πλεονάσματα χτίζονται...
Στα 15 ευρώ το παράβολο για τους πίνακες ΑΣΕΠ – Οργή στους αναπληρωτές
protomagia 2025
Ολοκληρώθηκαν οι απεργιακές συγκεντρώσεις για την Εργατική Πρωτομαγιά στο κέντρο της Αθήνας -Δείτε εικόνες
Με γαρύφαλλα, υψωμένες γροθιές και συνθήματα στις συγκεντρώσεις για την Πρωτομαγιά
Ολοκληρώθηκαν οι απεργιακές συγκεντρώσεις για την Εργατική Πρωτομαγιά στο κέντρο της Αθήνας -Δείτε εικόνες
filologoi_1.jpg
Πόλεμοι, λιτότητα και ερείπια στο Δημόσιο Σχολείο: Οι φιλόλογοι καταγγέλλουν την πολιτική υποβάθμισης
Μόνο οι αγώνες θα φέρουν τη λύση, δηλώνει η Ένωση, καταγγέλλοντας την υποβάθμιση σχολείων, νοσοκομείων και την απουσία μέτρων ασφάλειας στους χώρους...
Πόλεμοι, λιτότητα και ερείπια στο Δημόσιο Σχολείο: Οι φιλόλογοι καταγγέλλουν την πολιτική υποβάθμισης