ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΓΓΛΙΚΩ
Νίκη Κεραμέως: Η Υπουργός που νόμιζε ότι η Παιδεία είναι «ιδιοκτησία» της
ΖΑΧΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ / INTIME NEWS
Το «όραμα» της Κυβέρνησης είναι η κατεδάφιση του Δημόσιου Σχολείου και η χωρίς όρους παράδοση της πρωτοβουλίας των κινήσεων στα χέρια Ιδιωτών...

Η Κα Νίκη Κεραμέως έκλεισε ήδη δύο χρόνια στην ηγεσία του πολύπαθου Υπουργείο Παιδείας (και Θρησκευμάτων). Παρόλο που είδε Υφυπουργούς και Γενικούς Γραμματείς να αλλάζουν, η ίδια ακλόνητη στην θέση της συνεχίζει ακάθεκτη το «έργο» της. 

Ωστόσο αφού βρισκόμαστε στη μέση της (συνταγματικής) θητείας της Κυβέρνησης Μητσοτάκη και ενώ απομένουν λίγες μόνο ημέρες μέχρι την έκδοση των αποτελεσμάτων των Πανελλαδικών 2021, θεώρησα χρήσιμο να θυμηθούμε τις χαρακτηριστικές παρεμβάσεις της στον δοκιμαζόμενο χώρο της Ελληνικής Παιδείας.  

Η Κα Κεραμέως λοιπόν πήρε την πρωτοβουλία και «διεκπεραίωσε» 5 (πέντε) νόμους. Είναι οι εξής: 

Νόμος 

Τίτλος 

Ημερομηνία 

ΦΕΚ 

4653 

Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης. Ειδικοί Λογαριασμοί 

Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, 

Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις. 

24-Ιαν-20 

4692 

Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις. 

12-Ιουν-20 

4713 

Εκσυγχρονισμός της ιδιωτικής εκπαίδευσης και άλλες επείγουσες 

διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. 

29-Ιουλ-20 

4777 

Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, προστασία της 

ακαδημαϊκής ελευθερίας, αναβάθμιση του ακαδημαϊκού 

περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις. 

17-Φεβ-21 

4823 

Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και 

άλλες διατάξεις. 

3-Αυγ-21 

Σημαντικοί νόμοι χωρίς συζήτηση. Ρυθμίσεις που ανέτρεψαν τα δεδομένα της Εκπαιδευτικής πραγματικότητας σε όλες τις βαθμίδες, από το Νηπιαγωγείο μέχρι το Πανεπιστήμιο. Να σημειωθεί εδώ ότι οι παρεμβάσεις της κας Κεραμέως δεν εξαντλούνται στις παραπάνω νομοθετικές πρωτοβουλίες. Επεκτείνονται ως τροπολογίες σε άλλους Νόμους και σε ΠΝΠ ή ως Υπουργικές αποφάσεις όπως, για παράδειγμα, η κατάργηση της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Πάτρας και συνολικά 37 Πανεπιστημιακών Τμημάτων, η κατάργηση 60 διετών προγραμμάτων για αποφοίτους των ΕΠΑΛ, οι ρυθμίσεις για τα προσωπικά δεδομένα στην περίοδο των τηλεμαθημάτων κ.α. Όμως το παρόν αφορά αποκλειστικά τις προτάσεις που η ίδια κατέθεσε και η Ολομέλεια ψήφισε. 

Οι πέντε προαναφερθέντες νόμοι έχουν κάποια ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά, που αξίζει να «φωτισθούν». Πρώτα από όλα πρόκειται για ρυθμίσεις που προτάθηκαν και ψηφίστηκαν με την απουσία των συνδικαλιστικών εκπροσώπων της Εκπαιδευτικής Κοινότητας. Είναι ενδιαφέρον ότι από το σύνολο των 278 σελίδων (στα ΦΕΚ) και των 548 ( ! ) άρθρων των νόμων αυτών, δύσκολα θα βρούμε έστω και ένα άρθρο στο οποίο οι μαζικοί φορείς των εκπαιδευτικών εξέφρασαν συμφωνία. Για να είμαστε απόλυτα ακριβείς πρέπει να πούμε ότι κανείς από τους νόμους αυτούς δεν συζητήθηκε με τους εκπαιδευτικούς. Η κα Υπουργός αρκέστηκε να «συνδιαλλαγεί» μαζί τους στην θεσμοθετημένη «ακρόαση των φορέων στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων». Με την επιλογή αυτή η κα Κεραμέως έδωσε τόσο την δική της ερμηνεία στον όρο «Δημοκρατικός διάλογος» όσο και της Κυβέρνησης. 

2021-07-08.jpg

Επιπλέον οι δύο από τους 5 νόμους (ο 4713 και ο πρόσφατος 4823) κατατέθηκαν, συζητήθηκαν και ψηφίστηκαν κατακαλόκαιρο με κλειστά τα σχολεία! Το επιχείρημα της κας Υπουργού ότι «το Κράτος εργάζεται και το καλοκαίρι» προφανώς και είναι έωλο και δεν πείθει κανένα. Να θυμηθούμε ότι το καλοκαίρι του 2020, βράδυ Παρασκευής 3 Ιουλίου και μόλις τρεις ημέρες αφότου έκλεισαν τα σχολεία, η κα Κεραμέως ενημέρωσε τηλεφωνικά τον Πρόεδρο της ΟΙΕΛΕ για το νομοσχέδιο για την Ιδιωτική Εκπαίδευση που είχε έτοιμο. Μάλιστα είχε και μία περίεργη «βιασύνη» να το παρουσιάσει στην Ομοσπονδία δεδομένου ότι ύστερα από λίγες ημέρες θα το ανέλυε στον ΠΘ. Το αστείο αλλά και θλιβερό ταυτόχρονα είναι ότι το σωματείο των 150 σχολαρχών, έσπευσε ασμένως να συμφωνήσει με τις προτεινόμενες διατάξεις δημιουργώντας την πεποίθηση ότι όχι απλώς ήταν αναλυτικά ενημερωμένο αλλά επέβαλε την συγκεκριμένη νομοθετική ρύθμιση! 

Ακόμα πρέπει να σημειωθεί ότι δύο ακόμα από τους 5 νόμους, κατατέθηκαν, συζητήθηκαν και ψηφίστηκαν εν μέσω καραντίνας και με τους εκπαιδευτικούς και τα παιδιά στα τηλεμαθήματα. 

Πρόκειται για τους νόμους 4692 και 4777. Ο πρώτος είναι αυτός που θέσπισε την αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα (εν μέσω καραντίνας!) και ο δεύτερος είναι αυτός που καθιέρωσε την λαιμητόμο της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής και τον αποκλεισμό χιλιάδων υποψηφίων από τα Δημόσια ΑΕΙ, κάτι που θα επιβεβαιωθεί τις επόμενες ημέρες. 

Όλα πλέον είναι ξεκάθαρα: Το «όραμα» της Κυβέρνησης, όπως εκφράζεται από την κα Κεραμέως, η αδιαμφισβήτητη εκτελεστική δεινότητα της ίδιας αλλά και η «νιρβάνα» στην οποία βρίσκεται η Κοινοβουλευτική ομάδα της ΝΔ.  

Το «όραμα» της Κυβέρνησης είναι η κατεδάφιση του Δημόσιου Σχολείου και η χωρίς όρους παράδοση της πρωτοβουλίας των κινήσεων στα χέρια Ιδιωτών. Η επερχόμενη εξασθένηση της χρηματοδότησης του σχολείου και του Πανεπιστημίου και η αναζήτηση «χορηγών», η αποδυνάμωση σε φοιτητές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και η παραχώρηση αντισυνταγματικών προνομίων αναγνωρισμένων τίτλων στα Ιδιωτικά Κολλέγια, ήταν, είναι και παραμένει η ακραία νεοφιλελεύθερη επιλογή του Κ. Μητσοτάκη και της Κυβέρνησής του.  

Η Κα Κεραμέως, εκτελεστικός βραχίονας αυτής της πολιτικής επιλογής στον χώρο της Παιδείας, εξυπηρετεί άριστα τους στόχους της Κυβέρνησης. Βρίσκεται βέβαια απέναντι σε όλη την Κοινωνία: Εκπαιδευτικούς, γονείς, μαθητές, συνδικαλιστικούς και επιστημονικούς φορείς… 

Βρίσκεται ακόμα απέναντι και στην ΔΑΚΕ, την συνδικαλιστική παράταξη της ΝΔ, η οποία επανειλημμένα έχει καταδικάσει τις επιλογές της. Οι κτητικές αντωνυμίες «μας» (οι Εκπαιδευτικοί «μας», οι μαθητές «μας»), που χωρίς αιδώ και χωρίς φειδώ επαναλαμβάνει η κα Κεραμέως, αποδεικνύει ότι αδυνατεί πλήρως να υπερασπισθεί αυτές τις επιλογές. Το ίδιο κάνει και όταν ανακαλύπτει «σεξιστικές επιθέσεις» εναντίον της ή όταν «υπεραμύνεται» των παιδιών της από επιθέσεις που ποτέ δεν έλαβαν χώρα ενώ είναι φανερή η αδυναμία κατανόησης από μέρους της όσων εκφέρονται ή γράφονται. 
 
 Η Κοινοβουλευτική Ομάδα της ΝΔ, που ψηφίζει χωρίς να γνωρίζει, που αναπαράγει επιχειρήματα με ανάγνωση κάποιων εσωτερικών σημειωμάτων της ΝΔ και που αδυνατεί να σταθεί σε μία συζήτηση με την αντίθετη άποψη, θα αντιληφθεί το λάθος της πολύ σύντομα. 

Η κα Κεραμέως έχει λάβει τα μηνύματα. Η καμπάνα χτύπησε από τον περασμένο Νοέμβριο, στις εκλογές των εκπροσώπων των Εκπαιδευτικών στα Υπηρεσιακά Συμβούλια. Τα ποσοστά συμμετοχής των εκπαιδευτικών ήταν εξαιρετικά χαμηλά και η αποχή έφτασε κατά μέσο όρο στο 92%! Σε κάποιες διευθύνσεις η συμμετοχή δεν ξεπέρασε το 3% επί του συνόλου των μελών, γεγονός που αποδεικνύει και την αποτυχία και απονομιμοποίηση της διαδικασίας των ηλεκτρονικών εκλογών που επέβαλε το Υπουργείο Παιδείας και ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων από το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας, των παρατάξεων και των ομοσπονδιών. Άλλωστε αυτή η αστεία διαδικασία έμεινε στην Ιστορία του Εκπαιδευτικού Κινήματος ως «Πανωλεθρία Κεραμέως». 

Βέβαια και οι σφυγμομετρήσεις της Κοινής Γνώμης δεν είναι κολακευτικές για την κα Κεραμέως. Στοιχεία του περασμένου Ιουνίου (από την εφημερίδα «τα Νέα», στην εικόνα που ακολουθεί) την κατατάσσουν στις χαμηλές θέσεις με μόλις 19,6% θετικές και 56,4% αρνητικές γνώμες… 

Έτσι είναι κα Κεραμέως. Η Παιδεία θέλει «κότσια». Τα σάλια των κτητικών αντωνυμιών, που συνοδεύονται από συνεχή και ασταμάτητα χτυπήματα κάτω από την ζώνη, έχουν ολέθρια αποτελέσματα. Φυσικά αν αυτά τα αποτελέσματα είναι ολέθρια για εσάς και την πολιτική σας καριέρα, μάς αφήνει παγερά αδιάφορους, πιστέψτε με.

Τα ολέθρια αποτελέσματα στην Δημόσια Εκπαίδευση έχουμε στο μυαλό μας. Αυτό μάς πονάει, εκεί έχουμε μόνιμα στραμμένο το ενδιαφέρον μας και εκεί θα δώσουμε την μάχη όταν θα τελειώσει αυτός ο εφιάλτης που ζούμε με εσάς και την νεοφιλελεύθερη κυβέρνηση του Κ. Μητσοτάκη. 
 
….. 
* Ο Στράτος Γεωργουδής είναι Φυσικός, Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Πατρών, και Υπεύθυνος Εκπαιδευτικών Θεμάτων του Δ.Σ. της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (Ο.Ι.Ε.Λ.Ε.) 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες  ειδήσεις σήμερα

Άγριος Ξυλοδαρμός μαθητή με σιδερογροθιά στην Καλλιθέα - Στο Παίδων ο μαθητής

Μάθημα Σεξουαλικής Αγωγής: Αυτό το σεμινάριο μοριοδότησε και η ζήτηση του εκτοξεύτηκε

Εύκολη Online ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΜΕΝΗ  ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΓΓΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ, προσλήψεις, ΠΜΣ,  ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΕΞΕΤΑΣΤΕΙΤΕ σε προφορικά και έκθεση!

Μοριοδοτούμενα σεμινάρια σε ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ, Σχολική Ψυχολογία, Διαπολιτισμική, ΜΟΝΟ με 25 ευρώ τον μήνα

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ  ΜΟΝΟ 95 ΕΥΡΩ για  ΑΣΕΠ , ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ, ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ ΚΑΙ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ

σχετικά άρθρα

Αξιολόγηση: Κεραμέως και Κόπτσηδες επελαύνουν - Καθήκον η αντίσταση!
«Ο αγώνας ενάντια στην αξιολόγηση πρέπει να συνεχιστεί με αμείωτη ένταση και να πάρει τώρα ακόμα πιο μαζικά και καθολικά χαρακτηριστικά - Δεν υπάρχει...
Αξιολόγηση: Κεραμέως και Κόπτσηδες επελαύνουν - Καθήκον η αντίσταση!
polytexneio kritis
Πολυτεχνείο Κρήτης-Φοιτητές: «Διαστρεβλώσεις και συκοφαντίες» από την κοσμητεία του ΗΜΜΥ
«Η Κοσμητεία του ΗΜΜΥ προχώρησε στη δημοσίευση μιας ανακοίνωσης η οποία βρίθει διαστρεβλώσεων και συκοφαντικών διατυπώσεων σε βάρος των φοιτητών, του...
Πολυτεχνείο Κρήτης-Φοιτητές: «Διαστρεβλώσεις και συκοφαντίες» από την κοσμητεία του ΗΜΜΥ
Αξιολόγηση σχολικών μονάδων: Υφίστανται οι προϋποθέσεις;
«Εφόσον το ζητούμενο είναι να αξιολογηθεί η σχολική μονάδα ως προς το εκπαιδευτικό της έργο, αυτονόητη είναι η προϋπόθεση της εξασφάλισης όλων...
Αξιολόγηση σχολικών μονάδων: Υφίστανται οι προϋποθέσεις;
sxoleio aithousa tsantes
Αξιολόγηση - Νέα Εγκύκλιος: Παράταση μέχρι 12 Νοεμβρίου για υποβολή στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του ΙΕΠ
Εγκύκλιος Κόπτση για παράταση υποβολής αξιολόγησης στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του ΙΕΠ
Αξιολόγηση - Νέα Εγκύκλιος: Παράταση μέχρι 12 Νοεμβρίου για υποβολή στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του ΙΕΠ