Επιστολή προς Κεραμέως: Πέρασε την ΕΒΕ της σχολής, αλλά δεν πέρασε την ΕΒΕ του ελεύθερου σχεδίου
Εμπόδιο αποτέλεσε η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής του ελεύθερου σχεδίου για να περάσει στη σχολή που επιθυμούσε υποψήφια των Πανελλαδικών, ενώ συγκέντρωσε τα απαραίτητα μόρια για την ΕΒΕ της σχολής

Μια μητέρα υποψήφιας των Πανελλαδικών 2021, η Εριθέλγη Οικονομάκου - Σταμάτη, με επιστολή της προς τη Νίκη Κεραμέως που δημοσιεύει το alfavita.gr, αναδεικνύει το πρόβλημα που αντιμετώπισε η κόρη της με την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής στο ελεύθερο σχέδιο.

Συγκεκριμένα, η υποψήφια βαθμολογήθηκε με 13,7 στο ελεύθερο σχέδιο, ωστόσο, η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής ήταν το 14,02. Οπότε δεν κατάφερε να περάσει στη Σχολή Γραφιστικής και Οπτικής επικοινωνίας του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, που τόσο επιθυμούσε.

Ωστόσο, συγκέντρωσε συνολικά 16.701 μόρια, ενώ η ελάχιστη βάση εισαγωγής για την σχολή ήταν 11.043 μόρια.

«Η Ελισσάβετ αποκλείστηκε, για 0,32 μονάδες στο ελεύθερο σχέδιο, αφού εντελώς ξαφνικά και απροειδοποίητα οι σχολές, με την δική σας προτροπή , εποπτεία και ανοχή ανέβασαν παράλογα τις βάσεις στα ειδικά μαθήματα, με συνέπειες δυσμενέστατες για παρα πολλά παιδιά και τις οικογένειες τους» επισημαίνει στην επιστολή της η μητέρα.

Στη συνέχεια, παρακαλεί την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως για επανεξέταση του ζητήματος αυτού με τις ελάχιστες βάσεις, ειδικά στα σχέδια. Επιπλέον, ζητά να μάθει ποια διέξοδο προτείνει η υπουργός, για την κόρη της, Ελισσάβετ, με τα δεδομένα αυτά.

Ακολουθεί η επιστολή της μητέρας υποψήφιας των Πανελλαδικών, Εριθέλγης Οικονομάκου - Σταμάτη, στο alfavita: 

Αξιότιμη κυρία Υπουργέ.

Θέλω και εγώ να σας απευθύνω αυτή την επιστολή ως  μητέρα πέντε παιδιών , σχετικά με όλα οσα συνέβησαν κατά την ανακοίνωση των ελάχιστων βάσεων στις φετινές πανελλήνιες.

Η κόρη μου Ελισσάβετ, απόφοιτος του Πειραματικού Μουσικού Λυκείου Παλλήνης το ετος 2018-2019, είναι το πέμπτο μου παιδί και έδωσε φέτος και αυτή πανελλήνιες  με στόχο την Σχολή Γραφιστικής και Οπτικής επικοινωνίας του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής.

Η Ελισσάβετ είναι ήδη εγγεγραμμένη στην σχολή Μουσικών σπουδών του Ιόνιου Πανεπιστημίου στο οποίο εισήχθη το 2019 με τις ειδικές εξετάσεις των μουσικών σχολών μετά από ακρόαση στο βιολί. Ήταν και εκείνη την χρόνια «θύμα» των αλλαγών που μόλις είχαν εφαρμοστεί για αυτές τις ειδικές εξετάσεις, αφού κανείς δεν είχε ενημερώσει, παρά μόνο την τελευταία στιγμή, ότι το κομμάτι που θα επέλεγε για ακρόαση δεν θα μπορούσε να έχει συνοδεία πιάνου. Ούτε οι εξεταστές της είπαν τι να κάνει με τα κενά διαστήματα του πιάνου με αποτέλεσμα μια αλλοπρόσαλλη βαθμολόγηση, 48, 56 και 87 μονάδων από τους τρείς εξεταστές.

Το «λάθος» εισαγωγής στην υπέροχη αλλά πανάκριβη Κέρκυρα, χρεώθηκε στην Ελισσάβετ, την οποία βέβαια ως τέκνο πολύτεκνης οικογένειας  και με άνεργο πατέρα δεν μπορέσαμε να υποστηρίξουμε να στείλουμε εκεί για σπουδή. Δυνατότητα μετεγγραφής δεν υπήρχε ούτε εισαγωγής τουλάχιστον στην ομοειδή σχολή της Θεσσαλονίκης με το 10%.

 Έτσι αποφάσισε να επιβραδύνει την φοίτηση της, προκειμένου τουλάχιστον να ολοκληρώσει την σπουδή της στην Ανωτέρα βαθμίδα του Ωδείου, και να λάβει το δίπλωμα του βιολιού, ελπίζοντας πως θα καταφέρει αργότερα να ολοκληρώσει και την σπουδή της στο Πανεπιστήμιο.

Εν τω μεταξύ, έπιασε και part time δουλειά σε παιδότοπο για να καλύπτει τα έξοδά της και μέρος των διδάκτρων στο Ωδείο.

Με το πρόβλημα της πανδημίας που προέκυψε  έκλεισε το Ωδείο   ουσιαστικά  και τα δύο χρόνια που μεσολάβησαν, αφού δεν έγιναν οι εξετάσεις στο τέλος της χρονιάς 2020, αλλά δυσκόλεψε περισσότερο και η δυνατότητα να μεταβεί στην Κέρκυρα , αφού μάλιστα το είδος της σπουδής δεν συνάδει με διαδικτυακή εκπαίδευση…

Εν τω μεταξύ βέβαια έκλεισε και η δουλειά της και είχε αρκετό ελεύθερο χρόνο στην διάθεσή της. 

Έτσι στην αρχή της φετινής χρονιάς και, προκειμένου να μην χάνει τον χρόνο της , αποφάσισε, και εμείς επικροτήσαμε, να διαβάσει για να δώσει Πανελλήνιες,  από το 4ο πεδίο όπου είχει και προηγουμένως προσανατολιστεί, με στόχο να εισαχθεί σε κάποια σχολή στην Αθήνα για να αποκτήσει και άλλη γνώση και κατάρτιση και να ολοκληρώσει και την σπουδή της στο βιολί, όταν αυτό θα καταστεί δυνατόν.

Τον Φεβρουάριο μας ανακοίνωσε ότι θέλει να προσπαθήσει να εισαχθεί στην γραφιστική και ήθελε να ξεκινήσει σχέδιο παράλληλα με το φροντιστήριο, απόφαση την οποία επικροτήσαμε και ενθαρρύναμε, Σημειώνω εδώ πως οικογενειακώς έχουμε σχέση με τον τεχνικό και εικαστικό χώρο και μπορούμε να διακρίνουμε αν κάποιος εχει ταλέντο και ελπίδα και ετσι την ενθαρύναμε  να προχωρήσει σε αυτό.

Παρά τον ελάχιστο χρόνο που είχε στην διάθεσή της, δεδομένου ότι τον Απρίλιο μας επισκέφθηκε οικογενειακώς και ο κορονοίός, και παρά το γεγονός ότι οι εξετάσεις των σχεδίων δόθηκαν τις πιο ζεστές μέρες με 40 βαθμούς θερμοκρασία, χωρίς κλιματισμό στις αίθουσες και με έξι ώρες συνεχούς μασκοφορίας, η Ελισσάβετ κατάφερε να πάρει 18,1 στο γραμμικό σχέδιό και 13,7 στο ελεύθερο (επίσης με μεγάλη βαθμολογική διαφορά μεταξύ των εξεταστών).

Ο Γενικός δε βαθμός που συγκέντρωσε είναι 16701 μόρια για μια σχολή που μέχρι πέρσι είχε βάση 8335, δηλαδή το μισό και για φέτος η ελάχιστη βάση εισαγωγής για την σχολή ορίστηκε σε 11043, δηλαδή 5300 μόρια πιο κάτω από τον μέσο όρο της Ελισσάβετ !.

Όμως η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής φέτος ορίστηκε για το ελεύθερο σχέδιο 14,02, από την σχολή που την ενδιαφέρει. Και όπως καταλαβαίνετε, η Ελισσάβετ αποκλείστηκε, για 0,32 μονάδες στο ελεύθερο σχέδιο, αφού εντελώς ξαφνικά και απροειδοποίητα οι σχολές, με την δική σας προτροπή , εποπτεία και ανοχή ανέβασαν παράλογα τις βάσεις στα ειδικά μαθήματα, με συνέπειες δυσμενέστατες για πάρα πολλά παιδιά και τις οικογένειες τους.

Επειδή δε, σας άκουσα να λέτε , αναφερόμενη στην επιστολή κάποιου μαθητή που αποκλείστηκε για παρόμοιο λόγο από την Αρχιτεκτονική σχολή , ότι με 13,8 στα 20 δεν θα έμπαινε ούτε πέρσι, αναφερόμενη όμως μόνο στο ελεύθερο σχέδιο, αφού το παιδί συνολικά  συγκέντρωσε σχεδόν 21000 μόρια. Θέλω  να σας επισημάνω ότι πέρσι η βάση για το ελεύθερο και το γραμμικό ήταν 10/20. Άρα θα έμπαινε μετ επαίνων!!!.  Όπως και η Ελισσάβετ άλλωστε.

Και θέλω επίσης να σας πω ότι και εγώ που μπήκα με εισαγωγικές το μακρινό 1979  στην Αρχιτεκτονική του ΕΜΠ, 30η στους 60, είχα ακριβώς τους βαθμούς που πήρε η Ελισσάβετ. 13 στο ελεύθερο και 18 στο γραμμικό και ολοκλήρωσα την σπουδή μου με λίαν καλώς και 10/10 στην διπλωματική μου εργασία. Μήπως δεν έπρεπε και εγώ να έχω εισαχθεί τότε?

Φυσικά ρητορικό είναι το ερώτημα , αλλά με συγχωρείτε δεν μπορώ να ακούω ότι μένουν έξω οι «αμόρφωτοι» και αυτοί που δεν έχουν ικανότητες, με αυτά τα καθόλου δοκιμασμένα συστήματα, το οποίο είναι και προσβλητικό για πάρα πολλά παιδιά.  

Με την εφαρμογή των ΕΒΕ που εφαρμόσατε φέτος, φρονώ ότι υπάρχει κίνδυνος να δείτε αποτελέσματα αντίθετα από αυτό που ισχυρίζεστε, και το δέχομαι, πως επιδιώκετε. Μπορεί δηλαδή να μείνει εκτός ο μαθητής που σας έστειλε επιστολή με τα 21000 μόρια, ή η Ελισσάβετ, και να εισαχθεί κάποιος πιο μέτριος, που κατάφερε να περάσει   με βαθμούς μαθημάτων ίσα πάνω από την  βάση και με βαθμούς ειδικών επίσης ίσα πάνω από την  βάση, αφού θα έχει αποκλειστεί μεγάλος αριθμός μαθητών με πολύ ψηλότερο μέσο όρο. 'Ισως να μην έχει ο κίνδυνος αυτός εκτιμηθεί και αξιολογηθεί ούτε από τις ίδιες τις σχολές!.

Για δε τα σχέδια ως ειδικό μάθημα, το οποίο ούτε καν διδάσκεται στα σχολεία, θα έπρεπε να έχετε άλλη αντιμετώπιση.

Κατανοώ πως δεν μπορεί να μπαίνει κάποιος στην Γερμανική φιλολογία με 3 στα γερμανικά, αλλά αυτά δεν είναι συγκρίσιμα μεγέθη. Το ΣΧΕΔΙΟ δεν είναι γνώση που έχεις ή δεν έχεις, είναι δεξιότητα και ταλέντο, που καλλιεργείς και δεν μπορεί να αξιολογείται με μία εφ άπαξ δοκιμασία, και μάλιστα με τις ιδιαίτερα δύσκολες φετινές συνθήκες , που αυτή έγινε. Αν θέλατε πραγματικά να αλλάξετε το σύστημα , στα μαθήματα αυτά θα έπρεπε να εισάγετε και το portfolio, όπως έχουν πολλά άλλα ευρωπαϊκά και όχι μόνο κράτη, μαζί και εν παραλλήλω και με την επί τόπου εξέταση.

Και επειδή από κάποια από τα άλλα μου παιδιά έχω εμπειρία από το πρόγραμμα  ΙΒ δεν νομίζω ότι μπορεί να υπάρξει καμιά σύγκριση με τα προγράμματα αυτά που δεν είναι προσανατολισμένα μόνο στις τελικές εξετάσεις, όπως το δικό μας εκπαιδευτικό σύστημα επί δεκαετίες .

Τελειώνοντας θέλω να σας παρακαλέσω να επανεξετάσετε το θέμα αυτό με τις ελάχιστες βάσεις, ειδικά στα σχέδια, με βάση το σκεπτικό που σας ανέφερα, αλλιώς σας παρακαλώ να πείτε ποια διέξοδο πλέον προτείνετε, εσείς ως αρμόδια υπουργός,  για την Ελισσάβετ με τα δεδομένα που σας ανέφερα. Να πάει στην Κέρκυρα, που δεν μπορούμε οικονομικά να υποστηρίξουμε, ή να εισαχθεί σε μια οποιαδήποτε σχολή στην Αθήνα, που πιθανότατα δεν θα την ενδιαφέρει , με την πικρή απογοήτευση μιας μεγάλης προσπάθειας που έκανε, και μιας «αποτυχίας» που προέκυψε όταν, ξαφνικά εσείς (ως εποπτεύουσα αρμόδια υπουργός έχετε πλήρη ευθύνη), αλλά και οι Σχολές, αποφασίσατε να αλλάξετε τους όρους του παιχνιδιού μέσα στην χειρότερη χρονική συγκυρία.

Και φυσικά δεν πιστεύω να της προτείνετε να πάει στο δημόσιο ΙΕΚ , όπως είπατε στην ομιλία σας με υπερηφάνεια,  γιατί αυτό θα σημαίνει ότι θα χάσει την θέση της στο, οικονομικά επιβαρυντικό  μεν αλλά αξιόλογο Ιόνιο Πανεπιστήμιο, θα έχει δοκιμάσει την απογοήτευση που απλόχερα πρόσφερε στην Ελισσάβετ και σε πολλά άλλα παιδιά η ατυχής φετινή σας επιλογή, και θα έχει αντικαταστήσει τα όνειρά της με μια μετριότατη  «χωρίς χρώμα και γεύση»  κατάρτηση (όχι σπουδή, καλλιέργεια και μόρφωση)  την οποία πιθανότατα θα εγκαταλείψει πολύ γρήγορα.

Περιμένοντας ειλικρινά την απάντησή σας και την συμβουλή σας προς την Ελισσάβετ, ή την ακύρωση της ΕΒΕ και επανεξέταση του θέματος που δημιουργήθηκε, προς χάριν όλων των παιδιών και του δικαίου…

Με τιμή

ΕΡΙΘΕΛΓΗ ΟΙΚΟΝΟΜΑΚΟΥ - ΣΤΑΜΑΤΗ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

hoynta.jpg
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
57 χρόνια πριν τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
dictionary-lexiko-xenes_glosses-foreign_lagnuage.jpg
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;
Επειδή σε λίγο, για να επικοινωνήσουμε μεταξύ μας ή για να δούμε τηλεόραση, θα χρειαζόμαστε πτυχίο αγγλικής φιλολογίας, μήπως είναι πιο εύκολο να τα...
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;