sxoleia-ekpaideusi-mathites2
ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ / INTIME NEWS
Μετά από προσφυγή γονέα, το Διοικητικό Πρωτοδικών Ναυπλίου έκρινε ότι η αδυναμία της Διοίκησης να καλύψει τις αιτήσεις των ενδιαφερομένων για παροχή ειδικής εκπαίδευσης λόγω εξάντλησης του πίνακα αναπληρωτών δασκάλων Ειδικής Αγωγής δεν αίρει τον παράνομο χαρακτήρα της εν λόγω πράξης

Αποζημίωση για ηθική βλάβη ύψους 7.000 ευρώ καλείται να καταβάλλει το ελληνικό Δημόσιο σε μαθητή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες καθώς δεν τον στήριξε, ως όφειλε, με εξειδικευμένο εκπαιδευτικό προσωπικό γεγονός το οποίο έπαιξε ρόλο στη διαρκή επιδείνωση της προσαρμογής του στη μαθητική κοινότητα και τη μαθησιακή διαδικασία.

Μετά από σχετική προσφυγή γονέα εναντίον της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης και του υπουργείου Παιδείας για την τοποθέτηση εκπαιδευτικού, το Πρωτοδικείο έκρινε «μη νομίμως τοποθετήθηκε στη συγκεκριμένη θέση, καθώς δεν ήταν εκπαιδευτικός ειδικής αγωγής ούτε είχε άλλωστε λάβει σχετική εξειδίκευση ή επιμόρφωση και, συνεπώς, δεν είχε την απαραίτητη επιστημονική κατάρτιση προκειμένου να ανταποκριθεί επιτυχώς στο έργο της. Τυχόν δε αδυναμία της Διοίκησης να καλύψει τις αιτήσεις των ενδιαφερομένων για παροχή ειδικής εκπαίδευσης λόγω εξάντλησης του πίνακα αναπληρωτών δασκάλων Ειδικής Αγωγής δεν αίρει τον παράνομο χαρακτήρα της εν λόγω πράξης».

Όπως αναφέρεται στην απόφαση, «η συγκεκριμένη εκπαιδευτικός δεν προκύπτει, από τα στοιχεία της δικογραφίας, ότι κατά την ανάληψη της υπηρεσίας της συνέταξε και εφάρμοσε το Εξατομικευμένο Πρόγραμμα Εκπαίδευσης (ΕΠΕ) του μαθητή που περιλαμβάνεται στη γνωμάτευση της διεπιστημονικής ομάδας του ΚΕΔΔΥ, την οποία η σχολική μονάδα ήταν υποχρεωμένη να τηρήσει.

Αντιθέτως, από τα στοιχεία της δικογραφίας (…) προκύπτει ότι το Εξατομικευμένο Πρόγραμμα Εκπαίδευσης άρχισε ουσιαστικά να εφαρμόζεται μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων του σχολικού έτους 2018-2019 και μετά την παροχή κατάλληλων οδηγιών από το ΚΕΣΥ Αργολίδας στην εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης.

Συνεπώς, το τέκνο των εναγόντων, αν και είχε διαπιστωμένες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, για το μεν χρονικό διάστημα από την έναρξη του σχολικού έτους 2018-2019 δεν έλαβε παράλληλη στήριξη, για το δε διάστημα από την ημερομηνία ανάληψης υπηρεσίας της εκπαιδευτικού έως τις εορτές των Χριστουγέννων του ίδιου έτους έλαβε παράλληλη στήριξη από μη καταρτισμένη στο αντικείμενο αυτό εκπαιδευτικό και χωρίς την εφαρμογή Εξατομικευμένου Προγράμματος Εκπαίδευσης».

 Με την υπ’ αριθμ. 60/2021 απόφαση του, το Διοικητικό Πρωτοδικών Ναυπλίου επιδίκασε αποζημίωση ύψους 7.000 ευρώ, υποστηρίζοντας πως «η παράνομη παράλειψη χορήγησης της αναγκαίας εκπαιδευτικής βοήθειας στο τέκνο των εναγόντων συνέβαλε στη διαρκή επιδείνωση των προβλημάτων προσαρμογής του στη μαθητική κοινότητα και τη μαθησιακή διαδικασία, στην αδυναμία ελέγχου των προβλημάτων της συμπεριφοράς του, στην περιθωριοποίησή του, σε πολυάριθμες αναφορές σε βάρος του από εκπαιδευτικούς και, γενικώς, στην αδυναμία ομαλής ένταξής του στο σχολικό περιβάλλον».

 

 

 

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 8/5

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 8/5

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

προσφυγας
Είκοσι έξι χρονιά μετρά είδα ξανά τα ματιά του Κριμ, του πρόσφυγα μαθητή μου
Η διευθύντρια του 1ου Γυμνασίου Λαυρίου, η φιλόλογος Ρία Παπαμανώλη, και ο παλιός της μαθητής Καρίμ συναντήθηκαν ξανά στο σχολείο
Είκοσι έξι χρονιά μετρά είδα ξανά τα ματιά του Κριμ, του πρόσφυγα μαθητή μου