Σκέψεις για αγροτικά ΙΕΚ και ίδρυση Ψηφιακής Ακαδημίας Αγροτικής Ανάπτυξης
Αγροτικά ΙΕΚ και ίδρυση Ψηφιακής Ακαδημίας Αγροτικής Ανάπτυξης, μελετά το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων

Τη δυνατότητα δημιουργίας αγροτικών ΙΕΚ αλλά και την ίδρυση Ψηφιακής Ακαδημίας Αγροτικής Ανάπτυξης μελετά ο αρμόδιος υπουργός Σπήλιος Λιβανός, στο πλαίσιο της δημιουργίας μιας νέας φιλοσοφίας στο ζήτημα της εκπαίδευσης και κατάρτισης των αγροτών.

Ήδη ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων έχει δώσει εντολή στους συνεργάτες του και στους εμπλεκόμενους φορείς να δουν εξ αρχής το ζήτημα της εκπαίδευσης και κατάρτισης των αγροτών.

Αυτό θα βοηθήσει περαιτέρω τους εργαζόμενους στον πρωτογενή τομέα, οι οποίοι στην πλειοψηφία τους γνωρίζουν τα των καλλιεργειών, με τη γνώση να μεταφέρεται από τον πατέρα στον γιό, μη μπορώντας να ακολουθήσουν με τους ρυθμούς που πρέπει, τις νέες τεχνολογίες.

Κάτι που έχει αποτυπωθεί και σε νούμερα, καθώς σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα οι καταρτισμένοι πάνω στην αγροτική οικονομία στη χώρα μας φτάνουν το 7%, όταν σε δυτικοευρωπαϊκές χώρες όπως η Ολλανδία, ξεπερνά το 50%.

Προτεραιότητα του ΥΠΑΑΤ η εκπαίδευση και κατάρτιση των αγροτών

Σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων που μίλησαν στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων «έχει ήδη πραγματοποιηθεί διαδικτυακή συνάντηση του κ. Λιβανού και του υφυπουργού, Γιάννη Οικονόμου με εκπροσώπους φορέων που προσφέρουν αγροτική εκπαίδευση και κατάρτιση».

Ο κ. Λιβανός, σύμφωνα με τα ίδια στελέχη, τονίζει σε συνεργάτες του ότι «πρέπει να βρεθεί τρόπος ώστε τα παιδιά να δεθούν με τη γη από την περίοδο που φοιτούν στο νηπιαγωγείο με τη συντήρηση ανθοκηπίων και μικρών κήπων, μέχρι την ενηλικίωση, οπότε εφαρμόζονται προγράμματα δια βίου μάθησης», συμπληρώνοντας ότι «στόχος του είναι να προχωρήσει σε μια νέα μορφή επαγγελματικής εκπαίδευσης δημιουργώντας στην ουσία ΙΕΚ Αγροτικής Εκπαίδευσης».

Επιδίωξη του αρμόδιου υπουργού είναι η ένταξη προγραμμάτων που σχετίζονται με την καλλιέργεια της γης, την παραγωγή τροφίμων και τη φροντίδα του περιβάλλοντος σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες με προεκτάσεις στη δια βίου μάθηση, ώστε να αναβαθμιστεί και να θωρακιστεί η ελληνική παραγωγή και διατροφή, τόσο από τους νέους αγρότες όσο και από τους μελλοντικούς καταναλωτές.

Ολοκληρωμένη πρόταση

Αυτό το διάστημα το ΥΠΑΑΤ βρίσκεται στον σχεδιασμό, με τη συνεργασία φορέων, ολοκληρωμένης πρότασης για την εκπαίδευση και την κατάρτιση του αγροδιατροφικού τομέα, ώστε σε συνεννόηση με το υπουργείο Παιδείας να ενδυναμωθεί και να συνδεθεί ο αγροτικός χώρος με την έρευνα και την καινοτομία και να αποκτήσουν οι εμπλεκόμενοι τα κατάλληλα εφόδια για την περαιτέρω εξέλιξή τους.

Κατά την πραγματοποίηση της πρώτης διαδικτυακής συνάντησης, τέθηκαν τα προβλήματα που διαπιστώνονται στην επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση των αγροτών, αλλά και οι κατευθύνσεις τις οποίες θα πρέπει να ακολουθήσουμε για να αναβαθμιστεί και να ενισχυθεί η εκπαιδευτική διαδικασία, με περισσότερες θεματικές που απαντούν στις σύγχρονες ανάγκες των αγροτών, με ενίσχυση της βιωματικής εκπαίδευσης, με μαθητεία και εκπαίδευση σε πρότυπα αγροκτήματα και κτηνοτροφικές μονάδες καθώς και με την ένταξη της τεχνολογίας στη εκπαιδευτική διαδικασία.

Σε αυτή έλαβαν μέρος, εκτός του κ. Λιβανού και του κ. Οικονόμου, εκπρόσωποι του ΕΛΓΟ-ΔΗΜΗΤΡΑ, φορέων που έχουν σχέση με νεολαία καθώς και πανεπιστημιακοί. Πρόθεση μάλιστα του ΥΠΑΑΤ είναι να συγκληθεί σύντομα συνάντηση θεσμικών φορέων για να γίνει οργανωμένη συζήτηση με κατάθεση συγκεκριμένων προτάσεων.

Στο «τραπέζι» έπεσε η πρόταση δημιουργίας Ψηφιακής Ακαδημίας Αγροτικής Ανάπτυξης από το πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, η οποία χαιρετίσθηκε με ενθουσιασμό καθώς η λειτουργία της θα δημιουργήσει νέα δεδομένα και θα παράσχει πολλές και σημαντικές ευκαιρίες στους αγρότες που θέλουν να διευρύνουν τις γνώσεις τους.

Συζητήθηκε επίσης, η δημιουργία πρότυπων αγροκτημάτων και κτηνοτροφικών μονάδων από τον ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ. Ενδεχομένως τα αγροκτήματα να παραχωρηθούν σε ιδιώτες, με την υποχρέωση να τα καλλιεργούν υπό τις οδηγίες του ΕΛΓΟ.

Άμεσος στόχος θα μπορούσε να είναι ένα ανά περιφέρεια προσανατολισμένο στις κύριες καλλιέργειες της περιοχής (πχ Δυτική Μακεδονία φυλλοβόλα, Δυτική Ελλάδα κηπευτικά) και θα μπορούν να εκπαιδεύουν αγρότες ή κτηνοτρόφους εντός του ετήσιου κύκλου εργασιών των καλλιεργειών, επιπλέον θα μπορούν να τους εισάγουν στην αξιοποίηση και χρήση νέας τεχνολογίας (πχ ψηφιακό αγρόκτημα).

Επίσης τέθηκαν προς συζήτηση ζητήματα:

- κατάρτισης εργατών γης,

- κατάρτιση εκπαιδευτών και συμβούλων σε soft skills,

- ίδρυση Κέντρων Καινοτομίας και

- θέματα πιστοποίησης αγροτικών επαγγελμάτων.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Όλες οι σημαντικές ειδήσεις σήμερα

Επίδομα 534€: Πότε πληρώνονται οι αναστολές Απριλίου

Οργανικά κενά 2021: Τα επίσημα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας

Πρεμιέρα για τα σχολεία - Μόνο με αρνητικό self test η είσοδος στην τάξη

Το Κορυφαίο Μοριοδοτούμενο σεμινάριο στην ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ του Παν.Αιγαίου ΧΩΡΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ!

Μόρια για Προσλήψεις - ΑΣΕΠ - Μεταπτυχιακά με ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΓΓΛΙΚΩΝ LTE του GoLearn - ΤΗΛΕΞΕΤΑΣΗ ΜΟΝΟ σε Reading - Listening

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ για ΑΣΕΠ σε 10 ημέρες εξ αποστάσεως με ΔΩΡΕΑΝ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ 97% ΕΠΙΤΥΧΙΑ

σχετικά άρθρα

vomvardismoi gaza
Χάος στη Λωρίδα της Γάζας: 20 νεκροί και δεκάδες τραυματίες (Videos)
Βομβαρδισμοί του Ισραήλ στη Λωρίδα της Γάζας και ρουκέτες στα ισραηλινά εδάφη από τη Χαμάς - Δεκάδες νεκροί και τραυματίες, ανάμεσά τους και παιδιά
Χάος στη Λωρίδα της Γάζας: 20 νεκροί και δεκάδες τραυματίες (Videos)
koronoios sxoleia
Σχολεία-Μεσολόγγι: Σφοδρή αντίδραση της ΕΛΜΕ για το άνοιγμα
Την απόφαση του υπουργείου Παιδείας για άνοιγμα των σχολείων στο Μεσολόγγι την Τρίτη καταγγέλλει η Α' ΕΛΜΕ Αιτωλοακαρνανίας, μετά την έκρηξη των...
Σχολεία-Μεσολόγγι: Σφοδρή αντίδραση της ΕΛΜΕ για το άνοιγμα
Μένιος Φουρθιώτης: Δεν θυμάμαι, δεν γνωρίζω, είμαι αθώος
Αθώος δηλώνει ο Μένιος Φουρθιώτης, όπως και οι δύο συγκατηγορούμενοί του - Με ομόφωνη απόφαση ανακριτή και εισαγγελέα κρίθηκαν προσωρινά κρατούμενοι...
Μένιος Φουρθιώτης: Δεν θυμάμαι, δεν γνωρίζω, είμαι αθώος