Νίκος Φίλης
Μαθαίνουν γράμματα τα προσφυγόπουλα;
Δήλωση του Ν. Φίλη για την επίσκεψη της ΠτΔ σε δομή με προσφυγόπουλα
 
«Γιατί ήθελα να μάθω γράμματα και με διδάξατε»
 
Με ικανοποίηση διάβασα ανάρτηση της προέδρου της Δημοκρατίας για την επίσκεψή της, με τον αρχιεπίσκοπο Αθηνών, σε δομή φιλοξενίας προσφυγόπουλων στη Νίκαια. Η πρόεδρος χρησιμοποίησε την ευαγγελική ρήση «Γιατί πείνασα και μου δώσατε να φάω, δίψασα και μου δώσατε να πιω, ήμουν ξένος και με περιμαζέψατε, γυμνός και με ντύσατε…» για να θυμίσει ότι στις δύσκολες συνθήκες που αντιμετωπίζουν τα προσφυγόπουλα, χρειάζονται τη συμπαράσταση πολιτείας και κοινωνίας.
 
Είμαι όμως σίγουρος ότι ο Χριστός, πρόσφυγας μόλις γεννήθηκε κι ο ίδιος, αν ήταν σήμερα στην Ελλάδα προσφυγόπουλο θα συμπλήρωνε σ’ αυτά, «γιατί ήθελα να μάθω γράμματα και με διδάξατε». Πώς απαντάει η οργανωμένη πολιτεία; Μαθαίνουν γράμματα τα προσφυγόπουλα; Πριν λίγες μέρες δημοσιοποιήθηκε το πόρισμα του Συνηγόρου του Πολίτη που περιγράφει γλαφυρά τον αποκλεισμό τους από τα σχολεία και την κοινωνική τους περιθωριοποίηση.
 
Ήδη από πέρσι, πρώτη σχολική χρονιά με κυβέρνηση Μητσοτάκη (2019-2020), χιλιάδες προσφυγόπουλα «χάθηκαν» από την εκπαίδευση ενώ φέτος, με πρόσχημα την πανδημία, η κατάσταση χειροτέρεψε δραματικά και τα παιδιά παραμένουν «κλειδωμένα» σε δομές, δίχως τηλεκπαίδευση ή δια ζώσης μάθημα.
Από το πλήθος των συγκλονιστικών στοιχείων που παραθέτει ο Συνήγορος του Πολίτη, παραθέτω ένα για να γίνει αντιληπτή η εικόνα: στο ΚΥΤ Λέσβου είναι καταγεγραμμένα 2.090 ανήλικα παιδιά σχολικής ηλικίας. Από αυτά, έχουν γραφτεί στο σχολείο 178 και φοιτούν μόλις 7!
 
Μόλις προχθές ρώτησα τον υπουργό Μετανάστευσης Ν. Μηταράκη σε ζωντανή εκπομπή που έτυχε να βρεθούμε μαζί, «αν στις 10 Μαΐου τα σχολεία ανοίγουν και για τα προσφυγόπουλα». Δεν θα ‘πρεπε καν να αποτελεί ερώτημα αυτό, σε μια χώρα ισονομίας. Απάντηση όμως δεν πήρα -ή μάλλον πήρα, δια της μη απάντησης.
 
Τα περισσότερα από τα προσφυγόπουλα στην Ελλάδα, θα παραμείνουν εδώ. Πέρα από το καθήκον μας, ως χώρα που έχει υπογράψει διεθνείς συμβάσεις, τα θέλουμε μορφωμένα, μαθητές σήμερα, πολίτες αύριο.
 
Σε αυτό το δυσμενές πλαίσιο που αφορά χιλιάδες, διάσπαρτα σε όλη τη χώρα προσφυγόπουλα, η πρόεδρος της Δημοκρατίας έχει τον τρόπο, και είναι γνωστό ότι διαθέτει και την ευαισθησία, να υπενθυμίσει στην Πολιτεία τις υποχρεώσεις της.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Τρόφιμα
Τρόφιμα «χωρίς ζάχαρη»: Υγιεινή επιλογή ή καλοστημένο διατροφικό τρικ;
Οι ειδικοί προειδοποιούν ότι τα προϊόντα zero sugar συχνά κρύβουν τεχνητά γλυκαντικά, παρόμοιες θερμίδες και το επικίνδυνο «φωτοστέφανο υγείας» που...
Τρόφιμα «χωρίς ζάχαρη»: Υγιεινή επιλογή ή καλοστημένο διατροφικό τρικ;
διακριση
1ο βραβείο στο 7ο Γυμνάσιο Ηλιούπολης για το Project «Ρομποτική Ενυδρειοπονία»
Σημαντική Εθνική Αναγνώριση από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας ανάδειξης καινοτόμων ψηφιακών έργων
1ο βραβείο στο 7ο Γυμνάσιο Ηλιούπολης για το Project «Ρομποτική Ενυδρειοπονία»
ΙΕΠ
ΙΕΠ: Αξιολόγηση σχολικών μονάδων – Ενεργοποίηση πεδίων Β. και Γ.
Ενεργοποίηση πεδίων Β. «Υλοποίηση της Δράσης» και Γ. «Αποτίμηση της Δράσης» - Τα πεδία αυτά θα παραμείνουν ενεργά για την καταχώριση στοιχείων έως...
ΙΕΠ: Αξιολόγηση σχολικών μονάδων – Ενεργοποίηση πεδίων Β. και Γ.
patron.gif
Πανεπιστήμιο Πατρών: Ημερίδα με θέμα «Εκφοβισμός και βία στην Εκπαίδευση: Πολιτικές, Θεσμοί και Παιδαγωγικές Παρεμβάσεις»

Την Τετάρτη 17 Δεκεμβρίου 2025 και ώρα 18:00, στην Αίθουσα Τελετών « Οδυσσέας Ελύτης» του Πανεπιστημίου Πατρών, το Ίδρυμα Ανδρέα Παπανδρέου σε...

Πανεπιστήμιο Πατρών: Ημερίδα με θέμα «Εκφοβισμός και βία στην Εκπαίδευση: Πολιτικές, Θεσμοί και Παιδαγωγικές Παρεμβάσεις»