Thumbnail
«Την στιγμή που στην Ευρώπη σε πολλές χώρες οι ειδικότητες κοινωνικών επιστημών είναι περιζήτητες σε θέσεις εργασίας, στην Ελλάδα καταργούμε τα μαθήματα των κοινωνικών επιστημών στα σχολεία»

Ελλάδα και Ευρώπη. Όποιες συσχετίσεις κι αν τολμήσει να κάνει κανείς θα βγούμε στα περισσότερα δεύτεροι η έστω πολύ πίσω. Η Ελλάδα βρίσκεται δυστυχώς έτη φωτός πίσω σε πολλά επίπεδα και τομείς της κοινωνικής πολιτικής και οικονομικής ζωής έτσι και κοινωνιολογικά, στον τομέα των κοινωνικών επιστημών και της απορρόφησης πτυχιούχων σε ειδικότητες Κοινωνικών Επιστημών (Κοινωνιολόγοι και Ανθρωπολόγοι, Νομικοί, Πολιτικοί Επιστήμονες) Δυστυχώς όποια πρόοδος στην ανάπτυξη και αξιοποίηση των κοινωνικών επιστημών και των αποφοίτων των αντίστοιχων σχολών στην Ελλάδα είναι ανύπαρκτη και με πρόσφατες αποφάσεις του ίδιου του κράτους κατευθυνόμαστε προς τα πίσω αντί να κάνουμε βήματα προς τα μπρός όπως γίνεται στις περισσότερες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Την στιγμή που στην Ευρώπη σε πολλές χώρες οι ειδικότητες κοινωνικών επιστημών (Κοινωνιολόγοι, Ανθρωπολόγοι, Νομικοί) είναι περιζήτητες σε θέσεις εργασίας στον τομέα της υγείας ως σύμβουλοι η σε επιτροπές, είτε στον τομέα της σωματικής είτε της ψυχικής υγείας, σε θέσεις εργασίας στις φυλακές και σε δομές τις αστυνομίας για την αντιμετώπιση επίκαιρων φαινομένων και προβλημάτων όπως κακοποίηση παιδιών και όχι μόνο, βία και κατάχρηση της, ενδοοικογενειακή βία αλλά και η κυκλοφοριακή αγωγή και η οδική ασφάλεια, σε θέσεις που αφορούν τον αστικό σχεδιασμό για να γίνουν πιο ισορροπημένες και ανεπτυγμένες κοινωνικά, οικολογικά και ανθρωπιστικά οι πόλεις μας, σε θέσεις εργασίας σε Δήμους για στελέχωση υπηρεσιών πρόνοιας, και κοινωνικής στήριξης διαφόρων ευάλωτων ομάδων (γυναίκες, παιδιά, ΑΜΕΑ, ψυχικά νοσούντες), σε δομές στην εκπαίδευση ως καθηγητές αλλά και ως Κοινωνιολόγοι σύμβουλοι, και σε πολλούς άλλους τομείς του ευρύτερου δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, στην Ελλάδα καταργούμε τα μαθήματα των κοινωνικών επιστημών στα σχολεία μας (Κοινωνιολογία ΄Γ Λυκείου, Σύγχρονος Κόσμος: Πολίτης και Δημοκρατία ΄Β Λυκείου, Βασικές αρχές κοινωνικών επιστημών ΄Β Λυκείου και μείωση ωρών σε 2 από 3 στην Πολιτική Παιδεία ΄Α Λυκείου) εξοβελίζοντας του κοινωνικούς επιστήμονες από τα σχολεία, εξαφανίζοντας την ελπίδα να χτίσουμε μια νέα γενιά πιο δημοκρατική και κοινωνικά ισορροπημένη, ψυχικά δυνατή και ώριμη, με κριτική σκέψη, πολίτες ενεργούς και υπεύθυνους.

Χαρακτηριστικό της χρησιμότητας των ειδικοτήτων αυτών είναι η δήλωση του καθηγητή αιματολογίας πρόσφατα στην τηλεόραση ο οποίος αναφορικά με την επιτροπή των εμπειρογνωμόνων του υπουργείου Υγείας, (για την πανδημία του κορονοϊού) κ. Γεροτζιάφας προτείνει την ανασύστασή της και τον εμπλουτισμό της με περισσότερες ειδικότητες, όπως συμβαίνει στη Γαλλία. Λέει χαρακτηριστικά: Η επιτροπή εδώ περιλαμβάνει ανθρωπολόγους, ψυχολόγους και κοινωνιολόγους, εκτός από λοιμωξιολόγους και επιδημιολόγους. Η πανδημία είναι πολλά πράγματα μαζί και, για να την αντιμετωπίσεις, χρειάζεται συναίνεση των πολιτών. Δεν μπορείς να τους έχεις απέναντι και να τους κυνηγάς διαρκώς», καταλήγει.

*Κοινωνιολόγος

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα