Κεφαλίδου για ΑΣΠΑΙΤΕ: Αδικία η μη πανεπιστημιοποίηση
«Κατάφωρη αδικία» χαρακτηρίζει η Χαρά Κεφαλίδου τη μη πανεπιστημιοποίηση της ΑΣΠΑΙΤΕ και τη διατήρηση διοίκησης από Διοικούσα Επιτροπή επί 20 έτη

Ερώτηση κατέθεσε η Χαρά Κεφαλίδου, βουλευτής Δράμας, και υπεύθυνη τομέα Παιδείας και Θρησκευμάτων του Κινήματος Αλλαγής προς την υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, με θέμα "Κατάφωρη αδικία η μη πανεπιστημιοποίηση της ΑΣΠΑΙΤΕ και η διατήρηση διοίκησης από Διοικούσα Επιτροπή επί 20 έτη".

Μεταξύ άλλων, η Χαρά Κεφαλίδου σημειώνει:

"Στη χώρα μας, στο έλλειμμα της παιδαγωγικής κατάρτισης των εκπαιδευτικών της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης η ΑΣΠΑΙΤΕ, πρώην ΣΕΛΕΤΕ, αποτελεί μια όαση για περισσότερα από 60 χρόνια, διατηρώντας μια μακρά παράδοση δυναμικής παρουσίας στα ακαδημαϊκά δρώμενα της χώρας. Είναι αναγνωρισμένη ως παιδαγωγική καθηγητική σχολή και χιλιάδες πτυχιούχοι της έχουν επανδρώσει ως εκπαιδευτικοί τις σχολικές μονάδες κυρίως της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Ωστόσο, η ΑΣΠΑΙΤΕ συνεχίζει να παραμένει το μοναδικό ΤΕΙ στη χώρα και μάλιστα 5ετούς φοίτησης και η πανεπιστημιοποίηση της αποτελεί άρση μιας ήδη τελεσθείσας κατάφωρης αδικίας με αποτέλεσμα τα μέλη της ΑΣΠΑΙΤΕ (εκπαιδευτικό προσωπικό και φοιτητές) να έχουν έρθει αντιμέτωποι με μεγάλες ανισότητες, ανάμεσα σε εκείνους και στα μέλη άλλων ΑΕΙ της χώρας.

Επιπρόσθετα επί 20 έτη από την ίδρυσή της, η ΑΣΠΑΙΤΕ διοικείται από Διοικούσα Επιτροπή τα μέλη της οποίας επιλέγονται από τον Υπουργό Παιδείας. Είναι η μοναδική περίπτωση Διοικούσας Επιτροπής, στην οποία δεν συμμετέχουν οι Πρόεδροι των Τμημάτων και οι αποφάσεις λαμβάνονται ερήμην των Τμημάτων που αποτελούν το Ίδρυμα. 

Κυρία Υπουργέ είναι στις προθέσεις σας να συνεχίσετε το παράδοξο, δηλαδή η ΑΣΠΑΙΤΕ να είναι η μόνη καθηγητική σχολή στην Ελλάδα (και πιθανόν στην Ευρώπη), και να μην είναι Πανεπιστήμιο ή έστω να μην έχει ενταχθεί σαν Αυτόνομη Σχολή σε Πανεπιστημιακό Ίδρυμα και σε ποιες ενέργειες θα προβείτε, ώστε να μην παραμένει ακόμα άδηλο το ακαδημαϊκό μέλλον των ανθρώπων της ΑΣΠΑΙΤΕ (φοιτητών, μελών ΔΕΠ, ΕΔΙΠ, πτυχιούχων);"

Αναλυτικά η ερώτηση της Χαράς Κεφαλίδου:

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς: Την Υπουργό Παιδείας κ. Νίκη Κεραμέως

Θέμα: Κατάφωρη αδικία η μη πανεπιστημιοποίηση της ΑΣΠΑΙΤΕ και η διατήρηση διοίκησης από Διοικούσα Επιτροπή επί 20 έτη

Στη χώρα μας, στο έλλειμμα της παιδαγωγικής κατάρτισης των εκπαιδευτικών της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης η ΑΣΠΑΙΤΕ, πρώην ΣΕΛΕΤΕ, αποτελεί μια όαση για περισσότερα από 60 χρόνια, διατηρώντας μια μακρά παράδοση δυναμικής παρουσίας στα ακαδημαϊκά δρώμενα της χώρας. Μία Σχολή που η UNESCO προόριζε να αποτελέσει το διεθνές κέντρο Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στη Μεσόγειο και σε έκθεση του ΟΟΣΑ είχε χαρακτηριστεί ως «πρότυπο και πρωτοποριακό Ίδρυμα».

Η ΑΣΠΑΙΤΕ είναι αναγνωρισμένη ως παιδαγωγική καθηγητική σχολή και χιλιάδες πτυχιούχοι της έχουν επανδρώσει ως εκπαιδευτικοί τις σχολικές μονάδες κυρίως της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Γυμνάσια και Λύκεια), αποτελώντας τον κύριο κορμό της Τ.Ε.Ε. στα σχολεία της χώρας μας, ενώ έχει συμβάλει τα μέγιστα στο επιστημονικό πεδίο της Μηχανικής.

Παρά, ωστόσο, τη σημαντική προσφορά της στο πεδίο της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και την ιδιαίτερα σημαντική αποστολή της ως τεχνολογική και παιδαγωγική σχολή, την οποία είναι σε θέση να εκπληρώσει ανταποκρινόμενη στις προκλήσεις της εποχής, ιδιαίτερα σε αυτή την περίοδο, που για την ανάπτυξη της χώρας απαιτούνται τομές στον χώρο της εκπαίδευσης, με στροφή της εκπαιδευτικής πολιτικής προς την τεχνικο-επαγγελματική εκπαίδευση, η ΑΣΠΑΙΤΕ συνεχίζει να παραμένει το μοναδικό ΤΕΙ στη χώρα και μάλιστα 5ετούς φοίτησης και η πανεπιστημιοποίηση της αποτελεί άρση μιας ήδη τελεσθείσας κατάφωρης αδικίας.

Τα μέλη της ΑΣΠΑΙΤΕ (εκπαιδευτικό προσωπικό και φοιτητές) έχουν έρθει αντιμέτωποι με μεγάλες ανισότητες ανάμεσα σε εκείνους και στα μέλη άλλων ΑΕΙ της χώρας. Δεν τους επιτρέπεται από τη Διοίκηση του Ιδρύματος να οργανώσουν διδακτορικές σπουδές, δεν έχουν τη δυνατότητα να διεκδικήσουν με ίσους όρους ερευνητικά προγράμματα λόγω της υποβάθμισης της οργανωμένης έρευνας στο Ίδρυμα, ενώ οι φοιτητές και απόφοιτοι βλέπουν να μεγαλώνει η ανισότητα ανάμεσα στα δικά τους επαγγελματικά δικαιώματα και των αποφοίτων άλλων ΑΕΙ, μια που η εκπαίδευση στην επιστήμη των Μηχανικών στα ΑΕΙ της χώρας είναι πενταετούς φοίτησης και στα περισσότερα οδηγούν σε integratedmaster.

Επί 20 έτη από την ίδρυσή της, η ΑΣΠΑΙΤΕ (διάδοχος της ΣΕΛΕΤΕ) διοικείται από Διοικούσα Επιτροπή τα μέλη της οποίας επιλέγονται από τον Υπουργό Παιδείας. Είναι η μοναδική περίπτωση Διοικούσας Επιτροπής, στην οποία δεν συμμετέχουν οι Πρόεδροι των Τμημάτων και οι αποφάσεις λαμβάνονται ερήμην των Τμημάτων που αποτελούν το Ίδρυμα. Στοιχειώδεις δημοκρατικές διαδικασίες που ορίζονται από τη νομοθεσία για τη λειτουργία των ΑΕΙ, απουσιάζουν παντελώς από την ΑΣΠΑΙΤΕ. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η παρούσα Διοίκηση του Ιδρύματος που διορίστηκε επί των ημερών σας. Αποφασίζει χωρίς να συνδιαλέγεται με τα Τμήματα, χωρίς να λαμβάνουν υπόψη εάν οι αποφάσεις αυτές μπορούν να υλοποιηθούν και πόσο διαταράσσουν την εύρυθμη λειτουργία των Τμημάτων, τα Τμήματα ενημερώνονται για τις αποφάσεις που τους αφορούν, είτε όταν αναρτηθούν στη διαύγεια, είτε όταν τους κοινοποιηθούν. Η σημερινή Διοίκηση, μεσούσης της εξεταστικής περιόδου του χειμερινού εξαμήνου 2020-21, έπαυσε χωρίς αιτιολόγηση Πρόεδρο και Αναπληρωτή Πρόεδρο Τμήματος, διόρισε άλλους στη θέση τους, δήλωσαν παραίτηση και οι δύο αντικαταστάτες, και ενώ η διδασκαλία του εαρινού εξαμήνου ξεκίνησε την 1η Μαρτίου 2021, οι καθηγητές και οι φοιτητές δεν γνωρίζουν ακόμα πού και πώς θα κάνουν μάθημα.

Μετά τα ανωτέρω ερωτάται η υπουργός:

  1. Είναι στις προθέσεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων να συνεχίσει το παράδοξο, δηλαδή να είναι η μόνη καθηγητική σχολή στην Ελλάδα (και πιθανόν στην Ευρώπη), και να μην είναι Πανεπιστήμιο ή έστω να μην έχει ενταχθεί σαν Αυτόνομη Σχολή σε Πανεπιστημιακό Ίδρυμα;
  2. Ποιο είναι το σχέδιο και η στρατηγική του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την ΑΣΠΑΙΤΕ;
  3. Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε, ώστε να μην παραμένει ακόμα άδηλο το ακαδημαϊκό μέλλον των ανθρώπων της ΑΣΠΑΙΤΕ (φοιτητών, μελών ΔΕΠ, ΕΔΙΠ, πτυχιούχων);
  4. Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε, ώστε να αρθεί η ανισότητα που έχει προκύψει τόσο για τα μέλη ΔΕΠ, ΕΔΙΠ όσο και για τους φοιτητές και αποφοίτους ανάμεσα στην ΑΣΠΑΙΤΕ και τα άλλα ΑΕΙ της χώρας;
  5. Τι προβλέπετε ότι θα γίνει με τους υποψήφιους φοιτητές της ΑΣΠΑΙΤΕ; Θα κληθούν σύντομα να δηλώσουν στα μηχανογραφικά τους δελτία προτίμησης μια σχολή “φάντασμα”, εκτός του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας;
  6. Πώς θα φέρετε τον στοιχειώδη εκδημοκρατισμό στη Διοίκηση αυτού του Ιδρύματος, ώστε τα Τμήματα να λαμβάνουν μέρος στις αποφάσεις που τους αφορούν, όπως συμβαίνει με όλα τα ΑΕΙ της χώρας και δεν θα λαμβάνονται αποφάσεις από τη Διοίκηση που βλάπτουν την εύρυθμη λειτουργία του Ιδρύματος;

Η Ερωτώσα Βουλευτής

Χαρά Κεφαλίδου

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

hoynta.jpg
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
57 χρόνια πριν τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
dictionary-lexiko-xenes_glosses-foreign_lagnuage.jpg
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;
Επειδή σε λίγο, για να επικοινωνήσουμε μεταξύ μας ή για να δούμε τηλεόραση, θα χρειαζόμαστε πτυχίο αγγλικής φιλολογίας, μήπως είναι πιο εύκολο να τα...
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;