Κλειστά σχολεία λόγω κορονοϊού
Αναλυτικά στοιχεία και διαγράμματα για τα κρούσματα σε σχολεία
Πίνακας για τα κρούσματα σε σχολεία
Διάγραμμα για τα κρούσματα σε σχολεία

 

* Ο πίνακας δείχνει την εξέλιξη του αριθμού των Σχολικών Μονάδων, όπου παρουσιάζονται κρούσματα. Οι αριθμοί αντιστοιχούν σε αυτούς που παρουσιάζει το ΥΠΑΙΘ την αντίστοιχη ημέρα. Πρέπει όμως να σημειώσουμε ότι οι αριθμοί αυτοί διαφοροποιούνται γιατί το ΥΠΑΙΘ εισάγει (σε αρκετές περιπτώσεις) μεταχρονολογημένα αρκετά σχολεία. Άρα στη στήλη ΣΥΝΟΛΟ εμφανίζονται οι Σχολικές Μονάδες που εμφανίζονταν από το ΥΠΑΙΘ τη συγκεκριμένη ημέρα, ενώ στη στήλη ΜΕΤΑΧΡΟΝΟΛΟΓΗΜΕΝΑ εμφανίζονται όλες οι Σχολικές μονάδες στις οποίες έχει παρουσιαστεί κρούσμα από την ημέρα επανέναρξης λειτουργίας.

Το ΥΠΑΙΘ συνεχίζει να μην ανακοινώνει το ποσοστό μαθητών και εκπαιδευτικών επί των κρουσμάτων. Συνεχίζει να μην ανακοινώνει συνολικό αριθμό των Σχολικών Μονάδων όπου παρουσιάζονται κρούσματα, γι αυτό άλλωστε δεν υπάρχει στήλη με αύξοντα αριθμό στη σελίδα του Υπουργείου. Συνεχίζει να μην δίνει στοιχεία ανά περιφέρεια και Δήμο. Συνεχίζει να μην παρουσιάζει την ημερομηνία κατά την οποία δηλώθηκε το κρούσμα στην αρμόδια επιτροπή του ΥΠΑΙΘ. Συνεχίζει να παραπλανά με τον τρόπο παρουσίασης των ποσοστών των σχολικών μονάδων, στις οποίες παρουσιάζεται κρούσμα. Αυτή τη στιγμή είναι 332 οι Σχολικές Μονάδες που βρίσκονται σε μερική ή ολική αναστολή. Αυτές αντιστοιχούν στο 2,45% του συνόλου των Σχολείων της χώρας (συμπεριλαμβανομένων των Ειδικών Σχολείων, της Ιδιωτικής εκπαίδευσης και εξαιρουμένων των Λυκείων των «κόκκινων περιοχών»)

Από την πρώτη μέρα του Σεπτεμβρίου του 2020 οι εκπαιδευτικοί της τάξης, τα πρωτοβάθμια σωματεία, το εκπαιδευτικό κίνημα και οι εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες κρούουμε τον κώδωνα κινδύνου στο ΥΠΑΙΘ και επισημαίνουμε διαρκώς τρόπους για το πώς μπορεί να είναι τα σχολεία ασφαλή και ανοιχτά.

Με παρεμβάσεις στα ΜΜΕ, με ανακοινώσεις, με κινητοποιήσεις, με ενημερώσεις γονέων, με έγγραφα προς τις αρμόδιες υπηρεσίες έχουμε δηλώσει και απαιτήσει με κάθε τρόπο ότι για να λειτουργήσουν οι σχολικές μονάδες με όρους προστασίας και υγειονομικής ασφάλειας για τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές, πρέπει να παρθούν μέτρα για την αραίωση των τμημάτων, μέτρα πρόληψης, μέτρα για την πρωτοβάθμια αντιμετώπιση και μέτρα για την καθαριότητα και την υγιεινή των σχολείων.

Αντί αυτών το ΥΠΑΙΘ και η κυβέρνηση αγνόησαν επιδεικτικά τα αιτήματα και την κραυγή αγωνίας της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Τι να πρωτοθυμηθούμε:

  • Ότι αύξησαν τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα, και το δικαιολόγησαν με το χυδαίο επιχείρημα του πανελλαδικού Μέσου Όρου; Ενώ την ίδια ώρα με σχεδιαγράμματα του κ. Μαγιορκίνη προσπαθούσαν να μας πείσουν ότι 25 μαθητές ανά τμήμα είναι πιο ασφαλείς από 15;
  • Ότι μοίρασαν μάσκες και παγουρίνο και φωτογραφίζονταν με τους «χορηγούς», που λίγο μετά πήραν (εντελώς συμπτωματικά) τα δικαιώματα του καζίνο Αμαρουσίου; Και ότι οι μάσκες αυτές δόθηκαν λίγο αργότερα στο στρατό ξηράς για να χρησιμοποιηθούν ως κουβέρτες;
  • Ότι δεν έδωσαν ούτε ένα € έκτακτη επιχορήγηση για την πανδημία, ενώ ακόμα και την Δ’ δόση για τις Σχολικές Επιτροπές την έδωσαν τον Δεκέμβριο;
  • Ότι δεν έκαναν μόνιμες και σταθερές προσλήψεις προσωπικού καθαριότητας, ώστε να καλύπτονται οι σχολικές μονάδες σε όλη τη διάρκεια της λειτουργίας τους;
  • Ότι δεν συστάθηκαν ποτέ σχολιατρικές υπηρεσίες στους Δήμους;
  • Ότι δεν έγιναν μαζικά επαναλαμβανόμενα τεστ σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, ούτε καν δειγματοληπτικά για να έχουν έστω στοιχειώδη στατιστικά δεδομένα;
  • Και την ίδια ώρα δεν ενίσχυσαν το Δημόσιο σύστημα υγείας, δεν πήραν κανένα μέτρο για τα ΜΜΜ.

Ο κατάλογος δεν έχει τελειωμό… Αλλά πρέπει να επισημάνουμε κάτι ακόμη πιο σημαντικό:

  • Μας έλεγαν ότι η τάξη είναι κλειστή ομάδα που δεν μεταδίδει… χωρίς να παρουσιάσουν ποτέ τα ερευνητικά δεδομένα πάνω στα οποία στήριζαν αυτή την άποψη
  • Μετά μας έλεγαν ότι οι μάσκες είναι το καλύτερο μέσο προστασίας…
  • Μετά μας είπαν ότι φταίει η κινητικότητα των γονέων.
  • Μετά μας μίλησαν για ανοιχτά παράθυρα και δεύτερες πόρτες…
  • Μετά μας είπαν ότι οι εκπαιδευτικοί κινδυνεύουν λιγότερο από όλους τους άλλους επαγγελματίες.
  • Τώρα μας λένε ότι τα παιδιά αποτελούν φορείς του covid-19 και ότι η λειτουργία των σχολείων επιβαρύνει τα επιδημιολογικά δεδομένα. Μόνο που δεν λένε ούτε λέξη για τους όρους λειτουργίας των σχολείων.

Όλα τα παραπάνω αποτελούν όψεις του δόγματος της ατομικής ευθύνης που με θράσος αξιοποιεί η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ για να δείχνει με το δάχτυλο την κοινωνία, τους νέους, τους εκπαιδευτικούς την ίδια στιγμή που το μόνο που κάνουν είναι να αυτοθαυμάζονται στα φιλικά ΜΜΕ, να μας γεμίζουν ψεύδη και να μας παραπλανούν. Μιλούν για ατομική ευθύνη για να κρύψουν την κυβερνητική ανευθυνότητα, την εγκατάλειψη του δημόσιου συστήματος υγείας, τη λειτουργία των χώρων εργασίας χωρίς μέτρα ασφάλειας, τον συνωστισμό στα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Σκίτσο Δερμετζόγλου

Πρέπει ΤΩΡΑ να αραιώσουν τα τμήματα ακόμη κι αν χρειαστεί εκ περιτροπής λειτουργία (αφού δεν έκαναν τίποτα για επιπλέον αίθουσες). Αλήθεια γιατί τόσον καιρό δεν έσπαγαν τα τμήματα του Ολοήμερου σε όλα τα σχολεία, αφού γι αυτό υπήρχαν διαθέσιμες αίθουσες;

Πρέπει ΤΩΡΑ να πηγαίνει κλιμάκιο του ΕΟΔΥ σε κάθε σχολείο που παρουσιάζεται κρούσμα για να γίνονται τεστ σε εκπαιδευτικούς και μαθητές.

Πρέπει ΤΩΡΑ να γίνουν δειγματοληπτικά τεστ σε σχολεία που δεν υπάρχουν κρούσματα για να προληφθεί η επιπλέον διασπορά.

Μόνον έτσι μπορούν να παραμείνουν τα σχολεία ανοιχτά και ασφαλή.

Η προαποφασισμένη πολιτική του ακορντεόν (άνοιξε – κλείσε), που συνοδεύεται από κάθε φορά ανάλογα επικοινωνιακά ψεύδη, είναι απαράδεκτη και εγκληματική για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, Εγκληματική παιδαγωγικά, εκπαιδευτικά, ψυχολογικά και μορφωτικά.

Και την ίδια ώρα σαν αδίστακτοι εκτελεστές νομοθετούν την αλλαγή του εξεταστικού συστήματος και την επαναφορά της τράπεζας θεμάτων για τα παιδιά της Γ’ Λυκείου που είναι 6 μήνες εκτός σχολείου.

Την ίδια ώρα που η κοινωνία αβοήθητη αντιμετωπίζει την πανδημία, αυτοί με τον μεγαλύτερο ταξικό κυνισμό νομοθετούν σωρεία αντιεκπαιδευτικών μέτρων, επιχειρούν να επιβάλουν σαν κοινοί λωποδύτες την αξιολόγηση και την κατηγοριοποίηση της σχολικής μονάδας… ΑΙΣΧΟΣ

Ακούει κανείς;

Να υιοθετηθούν ΤΩΡΑ, πριν να είναι πολύ αργά, οι προτάσεις του εκπαιδευτικού κινήματος. Αλλιώς η κυβέρνηση και η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ αναλαμβάνουν ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΥΘΥΝΕΣ, μηδέ εξαιρουμένων ακόμη και ποινικών ευθυνών.

 

Διάγραμμα για τα κρούσματα σε σχολεία

Πηγή: Εκπαιδευτική Λέσχη 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

αγωνιστικη παρεμβαση
Αγωνιστική Παρέμβασης Λάρισας: Το ψηφοδέλτιο για τις εκλογές της ΕΛΜΕ Λάρισας
«Αποτελεί όμως επικίνδυνη αυταπάτη να πιστεύουμε ότι το σωματείο μας θα έχει αγωνιστική κατεύθυνση όταν η πλειοψηφία στο ΔΣ αποτελείται από...
Αγωνιστική Παρέμβασης Λάρισας: Το ψηφοδέλτιο για τις εκλογές της ΕΛΜΕ Λάρισας
κινητοποιηση
Κινητοποίηση φοιτητών/τριών στην Σύνοδο Πρυτάνεων – «Να μη διαγραφεί κανένας φοιτητής» (Φώτο)
«Η υπεράσπιση του δημόσιου πανεπιστημίου είναι υπόθεση όλης της κοινωνίας»
Κινητοποίηση φοιτητών/τριών στην Σύνοδο Πρυτάνεων – «Να μη διαγραφεί κανένας φοιτητής» (Φώτο)
ασλανιδης
Τέμπη: Ο ανακριτής απέρριψε το αίτημα του κ. Ασλανίδη για την εκταφή του παιδιού του
Ασλανίδης και Καρυστιανού είχαν ζητήσει προ ημερών την αντικατάσταση του ανακριτή Μπαϊκάμη για παράβαση καθήκοντος
Τέμπη: Ο ανακριτής απέρριψε το αίτημα του κ. Ασλανίδη για την εκταφή του παιδιού του