Την Τρίτη 19 Ιανουαρίου, πραγματοποιήθηκε στο Εργατικό Κέντρο Αθήνας, σύσκεψη 22 Συλλόγων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και Ενώσεων Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης.
Επίκεντρο της συζήτησης ήταν η οργάνωση δράσεων και πρωτοβουλιών, με σκοπό να υποστηριχθεί το αίτημα για το άνοιγμα των σχολείων με επαρκή μέτρα ασφαλείας.
Αναλυτικά:
Την Τρίτη 19 Ιανουαρίου, πραγματοποιήθηκε στο Εργατικό Κέντρο Αθήνας, σύσκεψη 22 Συλλόγων ΠΕ και ΕΛΜΕ για την οργάνωση της πάλης.
Συγκεκριμένα στη σύσκεψη συμμετείχαν:
Σύλλογοι ΠΕ με απόφαση: Α΄ Αθηνών, Αιγάλεω, Αλίμου-Αργυρούπολης-Ελληνικού «ο Θουκυδίδης», Αμαρουσίου, Αν. Αττικής «Σωκράτης», Βύρωνα-Καισαριανής-Παγκρατίου «Ρόζα Ιμβριώτη», Γλυφάδας-Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης, Ηλιούπολης «Μ. Παπαμαύρος», Καλλιθέας-Μοσχάτου «ο Αριστοτέλης», Κερατσινίου-Περάματος «Νίκος Πλουμπίδης», Νέας Ιωνίας «Γ. Σεφέρης», Νέας Σμύρνης, «ο Παρθενώνας», Πειραιά «Η Πρόοδος», Χαϊδαρίου και ως παρατηρητές: Άγιος Δημήτριος.
ΕΛΜΕ με απόφαση: παρατηρητές: Β΄ Αθήνας, Γ΄ Αθήνας, Γ΄ Δυτικής Αθήνας, Δ΄ ΕΛΜΕ Ανατολικής Αττικής, Νότιας Αθήνας και Ζ΄ ΕΛΜΕ.
Η συζήτηση είχε στο επίκεντρό της την οργάνωση του αγώνα και της κοινής δράσης των σωματείων για τη διεκδίκηση των απαραίτητων μέτρων για ασφαλή και ανοιχτά σχολεία, απέναντι στην αντιεκπαιδευτική και αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης. Οι εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών σωματείων επικέντρωσαν στα παρακάτω ζητήματα:
1. Η κυβέρνηση, εξωραΐζοντας τις βαρύτατες ευθύνες της για την εξέλιξη της πανδημίας και εμφανίζοντας μια ψευδή εικόνα ετοιμότητας του εκπαιδευτικού συστήματος, αντιμετωπίζει ως περιττό κόστος τα στοιχειώδη μέτρα ασφάλειας και υγιεινής και τις αναγκαίες προσαρμογές που απαιτούνται. Τα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά σχολεία άνοιξαν με τους ίδιους όρους λειτουργίας που είχαν κλείσει, ενώ η δευτεροβάθμια εκπαίδευση παραμένει ακόμη σε αναστολή λειτουργίας. Οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές και οι οικογένειές τους δεν είναι αναλώσιμοι. Απαιτούμε την εξασφάλιση όλων των όρων και των προϋποθέσεων για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων, τη διασφάλιση της προστασίας της υγείας των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Μείωση των μαθητών ανά τμήμα (έως 15 μαθητές στο τμήμα), έκτακτη χρηματοδότηση των σχολείων, πλήρης τήρηση όλων των αναγκαίων μέτρων υγιεινής, έναν έως δύο παραπάνω εκπαιδευτικούς σε κάθε σχολείο για κάλυψη έκτακτων αναγκών λόγω ασθένειας συναδέλφων, προσλήψεις μόνιμων καθαριστών/στριών, δωρεάν Υγειονομικό υλικό (μάσκες, αντισηπτικά, θερμόμετρα), δωρεάν μαζικά και επαναλαμβανόμενα διαγνωστικά τεστ για μαθητές και εκπαιδευτικούς, πρόσληψη σχολικών νοσηλευτών σε όλα τα σχολεία, δημιουργία σχολιατρικής υπηρεσίας που θα έχει την ευθύνη για τον έλεγχο λειτουργίας των σχολείων αλλά και τη διαχείριση των κρουσμάτων, συγκεκριμένο και ρεαλιστικό πρωτόκολλο λειτουργίας που θα παίρνει υπόψη του τις πραγματικές συνθήκες λειτουργίας των σχολείων. Την ίδια στιγμή, το δημόσιο σύστημα υγείας παραμένει ανοχύρωτο, οι δαπάνες του νέου Κρατικού Προϋπολογισμού για την Υγεία είναι μειωμένες κατά 572 εκατομμύρια ευρώ, ενώ κανένα αίτημα του υγειονομικού κινήματος δεν ικανοποιείται, κανένα μέτρο δεν λαμβάνεται για την ασφάλεια στους χώρους εργασίας και τη μείωση της πληρότητας στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Χρήματα υπάρχουν για την ολιγαρχία του πλούτου και τους καναλάρχες αλλά όχι για την προστασία της υγείας του λαού.
2. Το Υπουργείο Παιδείας, εντελώς αιφνιδιαστικά και με πρόσχημα την ομαλή αποχώρηση των παιδιών από τα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά σχολεία, αύξησε το ωράριο των νηπιαγωγείων από τις 13.00 στις 13.10, δηλαδή, περίπου την ίδια ώρα που σχολάνε και τα παιδιά των δημοτικών σχολείων! Είναι εμφανές ότι αυτή η απόφαση είναι επικίνδυνη για τη δημόσια υγεία, αυξάνει το συγχρωτισμό έξω από τις εισόδους των σχολείων και κινείται στην ίδια κατεύθυνση αντιπαιδαγωγικής αύξησης του ωραρίου των νηπιαγωγών, όπως και παλαιότερες αποφάσεις της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και προηγούμενων κυβερνήσεων. Για όλους τους παραπάνω λόγους, η επικίνδυνη αυτή ρύθμιση δεν μπορεί και δεν πρέπει να υλοποιηθεί.
3. Το αμέσως επόμενο διάστημα θα βρεθούμε αντιμέτωποι με την προώθηση της αξιολόγησης σχολικής μονάδας και την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Το Υπουργείο Παιδείας σχεδιάζει, την άμεση υλοποίηση της αυτοαξιολόγησης/κατηγοριοποίησης της σχολικής μονάδας μέσα στον Φεβρουάριο, ενώ ταυτόχρονα ετοιμάζεται να καταθέσει ν/σχ για την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Η κίνηση αυτή αποτελεί αιτία πολέμου για το εκπαιδευτικό κίνημα. Αξιοποιώντας τη νικηφόρα εμπειρία των προηγούμενων χρόνων και με κύριο όπλο την απεργία-αποχή από κάθε αξιολογική διαδικασία το εκπαιδευτικό κίνημα θα ακυρώσει στην πράξη κάθε τέτοιο αντιεκπαιδευτικό εγχείρημα.
4. Η πανδημία αντιμετωπίζεται ως μια ευκαιρία από την κυβέρνηση ώστε να προωθήσει μια σειρά από αντιλαϊκά μέτρα (περικοπές μισθών και ημερομισθίων, αντιασφαλιστικές αναδιαρθρώσεις ως συνέχεια του νόμου Κατρούγκαλου, χτύπημα του δικαιώματος στη διαδήλωση και των κοινωνικών δικαιωμάτων και λαϊκών ελευθεριών, βάρβαρη καταστολή των διαδηλώσεων της 17ης Νοέμβρη και της 6ης Δεκέμβρη). Σε αυτό το πλαίσιο κινείται και η ψήφιση του πολυνομοσχεδίου για την Εκπαίδευση την άνοιξη, η ψήφιση του νόμου για την Επαγγελματική Εκπαίδευση τον Δεκέμβρη και το τρίτο αντιδραστικό νομοσχέδιο σε αυτές τις συνθήκες. Σε αυτό το ν/σ με τον παραπλανητικό τίτλο: «Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, προστασία της ακαδημαϊκής ελευθερίας, αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» η κυβέρνηση αλλάζει τον τρόπο εισαγωγής στα ΑΕΙ, βάζει ακόμα περισσότερα εμπόδια για τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών να σπουδάζουν. Ταυτόχρονα, με τη θέσπιση της Πανεπιστημιακής Αστυνομίας, στο Πανεπιστήμιο επιχειρείται να διαμορφωθεί καθεστώς καταστολής και αστυνομοκρατίας. Κάθε προσπάθεια οργανωμένης διεκδίκησης από το φοιτητικό κίνημα για επαρκή χρηματοδότηση, μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό, σύγχρονες υποδομές, αλλά και κάθε διαμαρτυρία για τις συνθήκες ζωής αυτών και των οικογενειών τους θα αντιμετωπίζεται με αυταρχισμό, πειθαρχικά μέτρα μέχρι και διαγραφή.
Τα σωματεία τοποθετήθηκαν στη σύσκεψη με βάση τις αποφάσεις τους, το πλαίσιο πάλης και δράσης τους. Με στόχο να οργανωθεί ένας μαζικός, μαχητικός και νικηφόρος αγώνας, μαζί με τους γονείς, τους μαθητές, τους υγειονομικούς, τους εργαζόμενους και τη νεολαία ενάντια στην αντιεκπαιδευτική και αντιλαϊκή πολιτική, για το δικαίωμα του λαού στην υγεία, τη μόρφωση, τη δουλειά, στη συνδικαλιστική συλλογική δράση, για τις πολιτικές και κοινωνικές ελευθερίες και δικαιώματα, για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων ενάντια στην αντιεκπαιδευτική πολιτική κατατέθηκαν από τα εκπαιδευτικά σωματεία οι παρακάτω κοινές προτάσεις:
· Συμμετοχή στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο της 21ης Ιανουαρίου, στις 12.00, στα Προπύλαια με κήρυξη στάσεων εργασίας.
· Απόφαση Συλλόγων ΠΕ με σχέδιο πρακτικού για τους συλλόγους διδασκόντων των νηπιαγωγείων, όπου θα δηλώνεται ότι συνεχίζουν να εφαρμόζουν το πρόγραμμα που υλοποιούσαν έως σήμερα. Καλούμε άμεσα τη ΔΟΕ να καλέσει τους συλλόγους διδασκόντων των νηπιαγωγείων να συνεχίσουν το πρόγραμμά τους και την αποχώρηση των νηπίων όπως ήδη έχουν αποφασίσει. Συμμετέχουμε σε κάθε κινητοποίηση που κινείται στην κατεύθυνση απόσυρσης της Υ.Α. του ΥΠΑΙΘ για αύξηση του ωραρίου των νηπιαγωγών.
· Παραστάσεις διαμαρτυρίας στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, με κύρια αιχμή την αντίθεσή μας στην απόλυση τριμηνιτών αναπληρωτών και στην θεσμοθέτηση τρίμηνων συμβάσεων για τους αναπληρωτές.
· Νέο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο την Πέμπτη 28/1, με κήρυξη στάσεων εργασίας. Στήριξη των κινητοποιήσεων , την ίδια ημέρα, των υγειονομικών για το δικαίωμα του λαού στη Δημόσια και Δωρεάν Υγεία. Διοργάνωση του επόμενου πανεκπαιδευτικού συλλαλητηρίου στις αρχές Φλεβάρη.
· Συνεχίζουμε και επικαιροποιούμε τις αποφάσεις των 77 Συλλόγων ΠΕ - ΕΛΜΕ για Απεργία – Αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης. Καλούμε και τους υπόλοιπους Συλλόγους ΠΕ και ΕΛΜΕ να πάρουν αντίστοιχες αποφάσεις. Καλούμε το Δ.Σ. της ΔΟΕ να πάρει απόφαση απεργίας-αποχής από την αξιολόγηση/αυτοαξιολόγηση όπως έκανε η ΟΛΜΕ σε πρόσφατη συνέλευση προέδρων.
· Η προσπάθεια του Υπουργείου Παιδείας να επιβάλει την αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων να απαντηθεί με απεργία και κεντρική συγκέντρωση των εκπαιδευτικών. Το ίδιο ισχύει και στην περίπτωση προώθησης ν/σχ για την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.
· Παράσταση διαμαρτυρίας των Συλλόγων ΠΕ στο Δ.Σ. της ΔΟΕ με αίτημα να πάρει άμεσα απόφαση για απεργία-αποχή από την αξιολόγηση.
· Μεγάλη καμπάνια ενημέρωσης των γονέων, με επιστολές, πανό στα σχολεία, αγωνιστικές δράσεις ενημέρωσης κατά τη διάρκεια του σχολάσματος των μαθητών σε συνεργασία με τους φορείς του γονεϊκού κινήματος.
· Απαιτούμε να αποσυρθούν όλες οι κατηγορίες και να απαλλαγούν όλοι οι διαδηλωτές από τα πρόστιμα που έχουν επιβληθεί στις κινητοποιήσεις του τελευταίου διαστήματος (17/11, 6/12 κ.α.). Στηρίζουμε έμπρακτα τους διαδηλωτές που διώκονται.
· Διοργανώνουμε ευρεία πανελλαδική σύσκεψη Συλλόγων ΠΕ και ΕΛΜΕ, με ενδεικτική ημερομηνία την Κυριακή 7 Φεβρουαρίου για το συντονισμό και την κλιμάκωση του αγώνα.
· Όλα τα παραπάνω αγωνιστικά βήματα των σωματείων μας προετοιμάζουν την κλιμάκωση της πάλης και την απεργιακή απάντηση του κλάδου απέναντι στο σύνολο της αντιλαϊκής – αντεργατικής πολιτικής μέσα στον Φεβρουάριο ή και νωρίτερα αν χρειαστεί.
Στα πλαίσια της σύσκεψης κατατέθηκαν και άλλες θέσεις και προτάσεις από Συλλόγους ΠΕ και ΕΛΜΕ που θα αποτυπωθούν στις ανακοινώσεις κάθε σωματείου.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη