Για να μην οδηγήσει σε επώδυνο κλείσιμο το «ανέμελο άνοιγμα» των σχολείων, ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης καταθέτει τις δικές του προτάσεις.
Σύμφωνα με τον ίδιο, τα τμήματα πρέπει να έχουν λιγότερους μαθητές και μικρότερο - εναλλασσόμενο ωράριο, ενώ πρέπει να γίνονται τακτικά δωρεάν τεστ σε εκπαιδευτικούς και μαθητές που συγκατοικούν με ευπαθή ή ηλικιωμένα άτομα. Επιπλέον, τονίζει ότι πρέπει να δοθεί προτεραιότητα στον εμβολιασμό των εκπαιδευτικών άνω των 50 ετών, αλλά και όσων ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες.
Στη συνέχεια, υποστηρίζει ότι πρέπει να γίνει αναπροσαρμογή - μείωση της ύλης, επαναλήψεις εκείνης που διδάχθηκε με τηλεκπαίδευση, αναβολή γραπτών εξετάσεων και μη εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων.
Επίσης, ισχυρίστηκε ότι ορθώς άνοιξαν τα Ειδικά Σχολεία, ωστόσο λειτούργησαν όλο αυτό τον καιρό χωρίς κανένα απολύτως μέτρο προστασίας.
Για την εξ αποστάσεως διδασκαλία στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, είπε ότι γίνεται χωρίς να έχει εξασφαλιστεί η συμμετοχή των πιο αδύναμων κοινωνικών στρωμάτων με θλιβερό ρεκόρ συμμετοχής στο μάθημα.
Τέλος, καταλήγει ότι οι ευθύνες της κυβέρνησης και της υπουργού Παιδείας είναι τεράστιες.
Τεράστιες οι ευθύνες της κυβέρνησης και της Κεραμέως
Αναλυτικά, η δήλωση του Νίκου Φίλη:
Το «ανέμελο άνοιγμα» να μην οδηγήσει ξανά σε επώδυνο κλείσιμο
Τα σχολεία πρέπει να ανοίξουν. Υπό τις καλύτερες προϋποθέσεις όμως, ώστε να μην οδηγηθούμε ξανά σε ένα νέο, επώδυνο κλείσιμο. Δυστυχώς, με ευθύνη της κυβέρνησης, δεν έχουν εφαρμοστεί τα μέτρα που ειδικοί, εκπαιδευτικοί και κόμματα υποδεικνύουν εδώ και μήνες. Τίποτα ουσιαστικά δεν έχει αλλάξει από το Νοέμβριο, τότε που έκλεισαν «προληπτικά» όλες οι εκπαιδευτικές βαθμίδες.
Η κυβέρνηση έδωσε δείγμα γραφής στα Ειδικά Σχολεία που ενώ ορθώς άνοιξαν, λειτούργησαν όλο αυτό τον καιρό χωρίς κανένα απολύτως μέτρο προστασίας
Χρειάζεται σχέδιο, που θα εφαρμοστεί αμέσως.
- Τμήματα με λιγότερους μαθητές, μικρότερο - εναλλασσόμενο ωράριο
- Τακτικά -εβδομαδιαία- δωρεάν τεστ σε εκπαιδευτικούς αλλά και στους μαθητές που συγκατοικούν με ευπαθή ή ηλικιωμένα άτομα
- Κατά προτεραιότητα εμβολιασμό των εκπαιδευτικών άνω των 50 ετών καθώς και εκείνων που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες
- Αναπροσαρμογή - μείωση της ύλης, επαναλήψεις εκείνης που διδάχθηκε με τηλεκπαίδευση, αναβολή γραπτών εξετάσεων, μη εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων, τουλάχιστον υπό τις ειδικές αυτές συνθήκες
Η κυβέρνηση έδωσε δείγμα γραφής στα Ειδικά Σχολεία που ενώ ορθώς άνοιξαν, λειτούργησαν όλο αυτό τον καιρό χωρίς κανένα απολύτως μέτρο προστασίας, χωρίς καν τακτικά τεστ που θα προφύλασσαν τους εκπαιδευτικούς και τα παιδιά που είχαν τη μεγαλύτερη ανάγκη. Αυτή την παράλογη ανεμελιά και κραυγαλέα ανευθυνότητα ετοιμάζεται να επιδείξει τώρα σε όλα τα σχολεία και όλες τις βαθμίδες.
Την ίδια στιγμή, εξακολουθεί η εξ αποστάσεως διδασκαλία στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, χωρίς να έχει εξασφαλιστεί η συμμετοχή των πιο αδύναμων κοινωνικών στρωμάτων, που σύμφωνα με τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς παρουσιάζουν θλιβερά ρεκόρ μη συμμετοχής στο μάθημα. Οι συνέπειες της αδιαφορίας της κυβέρνησης σε αυτό το κοινωνικό φαινόμενο θα στιγματίσουν την κοινωνία μας και τα πιο αδύναμα μέλη της για πολύ καιρό.
Οι ευθύνες της κυβέρνησης και της υπουργού Παιδείας είναι τεράστιες. Ιδιαίτερα, όταν παραμονή του ανοίγματος των σχολείων, επετράπη ο συνωστισμός στις εκκλησίες με όποιες υγειονομικές συνέπειες μπορεί να έχει αυτό στη λειτουργία της εκπαίδευσης μεθαύριο.
Είναι σαφές ότι στην Παιδεία καθώς και στη διαχείριση της πανδημίας στα σχολεία και τα πανεπιστήμια, χρειάζεται άλλη πολιτική.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 4/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη