Μαθητεία
Αυτό βιώνουμε τώρα την οπισθοδρόμηση των μεταρρυθμίσεων και την εμμονή νεοφιλελεύθερων πολιτικών επιλογών.

        Το Σχέδιο Νόμου για την Επαγγελματική Εκπαίδευση, Κατάρτιση (ΕΕΚ)και τη Δια Βίου Μάθηση (ΔΒΜ) όσον αφορά το θεσμό Μαθητείας του ΟΑΕΔ ,ήταν το χρονικό επιβεβαίωσης μια προαναγγελθείσας εξαγγελίας της κ. Κεραμέως στις 24/11/2018.

Τι έλεγε τότε; Οι σχολές μαθητείας του ΟΑΕΔ θα μεταφερθούν από την Ανώτερη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στην Μεταγυνασιακή Κατάρτιση των Σχολών Κατάρτισης (αποτυχημένες ΣΕΚ του 2013.

Ένα χρόνο μετά στις 7/11/2019 με κυβέρνηση Ν.Δ. και Υπουργό Παιδείας την κ. Κεραμέως ο Πρέδρος του Ι.Ε.Π. κ. Αντωνίου δήλωνε: Το ρολόι” των μεταρρυθμίσεων πρέπει να γυρίσει πίσω στο 2014”.

Αυτό βιώνουμε τώρα την οπισθοδρόμηση των μεταρρυθμίσεων και την εμμονή νεοφιλελεύθερων πολιτικών επιλογών.

Γεννάται  όμως το ερώτημα πώς ένα τόσο πετυχημένο και κοινωνικά καταξιωμένο σύστημα  επαγγελματικής εκπαίδευσης αντί να αναβαθμίζεται όπως υποσχόταν ο Υπ. Εργασίας κ. Βρούτσης σε ανάλογη επερώτηση που του έγινε στη Βουλή https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/ypoyrgeio-paideias/325679_yp-ergasias-petaei-oristika-stin-anergia-toys-ekpaideytikoys

 υποβαθμίζεται με τον πιο βάναυσο τρόπο;

Πώς ένα σύστημα επαγγελματικής εκπαίδευσης, που οι εκθέσεις του CEDEFOP TOY 2016  και 2018 χαρακτήρισαν ανεκτίμητη την εμπειρία της Μαθητείας των ΕΠΑ.Σ του ΟΑΕΔ και καθοριστικής σημασίας για την πορεία της Μαθητείας στην Ελλάδα, απαξιώνεται με αυτόν τον τρόπο στο συγκεκριμένο Νομοσχέδιο;

Πως είναι δυνατό τα προγράμματα μάθησης στο χώρο εργασίας των σχολών μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. που είναι βασικό στοιχείο ποιότητας του συστήματος μαθητείας σύμφωνα με το ευρωπαϊκό και εθνικό πλαίσιο ποιότητας μαθητείας να απαξιώνονται; 

Πως να απαντήσουμε στους μαθητές μας που εγγράφηκαν την φετινή σχολική χρονιά σε εκπαιδευτική δομή με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά απόδοσης επαγγελματικών δικαιωμάτων, χορήγησης πτυχίων ειδικότητας όταν το νομοσχέδιο που κατατέθηκε τα ακυρώνει;

Πως να απαντήσουμε τους δεκάδες χιλιάδες αποφοίτους μας που ως κάτοχοι πτυχίων ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας Ο.Α.Ε.Δ. από το 2008 μέχρι σήμερα, δέχονται υποβάθμιση των εκδοθέντων τίτλων;

 Το αχαρτογράφητο από επαγγελματικά δικαιώματα επίπεδο 3 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων “πρέπει να γεμίσει” με ανειδίκευτους τεχνίτες απόφοιτους Γυμνασίου, χωρίς  πλήρη εγκύκλια μόρφωση που η ψηφιακή εποχή απαιτεί, για να ολοκληρωθεί το έργο της απορρύθμισης της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης με στόχο την απορρύθμιση των εργασιακών σχέσεων στο επίπεδο των τεχνιτών. Άλλωστε το πόρισμα Πισαρίδη στον  οδικό χάρτη του περιέχει την Ε.Ε.Κ. και Δ.Β.Μ..

Έτσι λοιπόν ο θεσμός της Μαθητείας του ΟΑΕΔ υφίσταται μετάλλαξη.

Μετατρέπεται σε σύστημα μεταγυμνασιακής κατάρτισης .Αλλωστε τις Σ.Ε.Κ τις ζήσαμε με τον νόμο 4186/2013 με εμπειρίες οδυνηρές που οδηγούσαν στον αφανισμό της Μαθητείας του ΟΑΕΔ. Ευτυχώς που υπήρξε και η παράταση των ΕΠΑ.Σ . Ο αναγραμματισμός των ΣΕΚ σε ΕΣΚ και η διατήρηση του ονόματος των ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας του ΟΑΕΔ στο νέο Νομοσχέδιο είναι ό,τι νέο μας φέρνουν.!!!! Κατά τα άλλα δεν έχουμε αποφλοίωση του θεσμού αλλά και αφαίρεση του περιεχομένου και της μορφής λειτουργίας του θεσμού. Και όχι μόνο.

Tι θα γίνει με τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών του ΟΑΕΔ που συνδέονται με την ένταξη των σχολών Μαθητείας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση άρθρο 94 ν.1566/1985, τώρα που οι σχολές θα γίνουν κατάρτιση;

Τι θα γίνει με τους συναδέλφους αναπληρωτές και ωρομίσθιους που στηρίζουν χρόνια τις σχολές μας και είναι όμηροι όλων αυτών των αλλαγών;

Αυτό όμως  που κυριολεκτικά έχει εξοργίσει του πάντες, είναι η αναδρομική κατάργηση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των κατόχων πτυχίων από τις ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας του ΟΑΕΔ. Πράξη αδιανόητη για κράτος δικαίου. Πράξη αντισυνταγματική. (αρθρο 14 παρ.2)

Ποιούς τιμωρεί και γιατί;

Όμως ας γνωρίζουν οι πάντες ότι ο θεσμός της Μαθητείας του ΟΑΕΔ έχει ιστορία 68 χρόνων, έχει δεσμούς με την κοινωνία μέσα από τους χιλιάδες αποφοίτους που τα πτυχία τους δεν απαξιώθηκαν για  εργάζονται σαν επιχειρηματίες, γιατί είναι ελεύθεροι επαγγελματίες, γιατί είναι εργαζόμενοι σε επιχειρήσεις και στο δημόσιο, γιατί η μακρόχρονη μαθητεία  τους μετέτρεψε σε αποφοίτους με επαγγελματική συνείδηση, γιατί η μόρφωση που πήραν στα σχολεία μας τους άνοιξε δρόμους ανάπτυξης των δεξιοτήτων και των ικανοτήτων τους. Αυτές τις αξίες οι συντάκτες του Νομοσχεδίου θα τις βρουν μπροστά τους . Και όχι μόνο. Οι Κοινωνικοί Εταίροι που δέχθηκαν ένα ακόμη πλήγμα με τη μείωση των εισφορών με στόχο την απώλεια της οικονομικής αυτοτέλειας του ΟΑΕΔ, είναι μαζί με τους αποφοίτους και τους μαθητές μας.

Πορευόμαστε μαζί για δεκαετίες μαθητευόμενοι-εργαζόμενοι των σχολών μαθητείας του ΟΑΕΔ,  Μικρομεσαίες επιχειρήσεις της ΓΣΕΒΕ, με την προστασία των  εργασιακών δικαιωμάτων από τη ΓΣΕΕ και αυτά δεν αλλάζουν. Οι σχέσεις είναι ισχυρές και όλοι μας θα δώσουμε τη μάχη να μην περάσει ο αναχρονισμός, η υποβάθμιση και η διάλυση των σχολειών μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ..

 

Σας ευχαριστώ πολύ

Αννα Μπολόφη

Μέλος Δ.Σ της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Λειτουργών ΟΑΕΔ

                                     

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 26 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 26/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

eksetaseis
Ανατολική Μακεδονία-Θράκη: Ορισμός Εξεταστικού Κέντρου για την εισαγωγή μαθητών στα Εκκλησιαστικά Σχολεία
Ορισμός Εξεταστικού Κέντρου της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης για την εισαγωγή μαθητών/τριών στα Σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκκλησιαστικής...
Ανατολική Μακεδονία-Θράκη: Ορισμός Εξεταστικού Κέντρου για την εισαγωγή μαθητών στα Εκκλησιαστικά Σχολεία