Αναγκαία η αναθεώρηση του καθεστώτος υποστήριξης των ενήλικων ΑμεΑ
Σε ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Γονέων και φίλων ατόμων με Αυτισμό & Ειδικές Ανάγκες «η Αγία Σκέπη» ζητά να αναθεωρηθεί εκ βάθρων το καθεστώς υποστήριξης των ενήλικων ΑμεΑ

Με αφορμή την τραγική περίπτωση ενήλικου ατόμου με αυτισμό στην Καβάλα, ο οποίος αγκάλιαζε επί δύο ημέρες τη νεκρή μητέρα του, που έχασε τη μάχη με τον κορονοϊό, ο Σύλλογος Γονέων και φίλων ατόμων με Αυτισμό & Ειδικές Ανάγκες «η Αγία Σκέπη» ζητά να αναθεωρηθεί εκ βάθρων το καθεστώς υποστήριξης των ενήλικων ΑμεΑ.

Αναλυτικά:

Με αφορμή την 3η Δεκεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα Αναπηρίας αλλά και το πρόσφατο πολύ δυσάρεστο περιστατικό στη Καβάλα, όπου ο 45χρονος με αναπηρία βρέθηκε 48 ώρες αγκαλιασμένος με το σώμα της νεκρής του μητέρας, χωρίς κάποια βοήθεια στο σπίτι, ο Σύλλογος Γονέων Κηδεμόνων και Φιλων παιδιών με Αυτισμό και Ειδικές Ανάγκες “Η Αγία Σκέπη”, επικεντρώνεται σε μια σειρά από προβλήματα που αντιμετωπίζουν οικογένειες που έχουν παιδιά με αναπτυξιακού τύπου αναπηρίες. Αποτελεί πολύ φρικτή εμπειρία, όπως προκύπτει από οικογένειες που βιώνουν αντίστοιχες εμπειρίες η συνειδητοποίηση της εγκατάλειψης των παιδιών που πάσχουν από αυτισμό, νοητική υστέρηση και σύνδρομο Down, τόσο στις συχνά ελλιπώς στελεχωμένες και εξοπλισμένες δομές των Ειδικών Σχολείων, όσο και στις σχεδόν ανύπαρκτες δομές κοινωνικοποίησης για τα ΑμεΑ, σε όλη την ελληνική Επικράτεια. Χωρίς να παραγνωρίζεται η υποστήριξη και βοήθεια που προσφέρουν οι Ειδικές θεραπείες, στις οποίες συγκεντρώνεται όλο το ενδιαφέρον της Πολιτείας και για τις οποίες ξοδεύεται ένα αξιοσέβαστο ποσό χρημάτων για 2-3 συνεδρίες τριών τετάρτων της ώρας ανά εβδομάδα, μια ένταξη αυτού του «θεραπευτικού» εργαλείου στη λογική της λειτουργίας ενός χώρου απασχόλησης και κοινωνικοποίησης, όπως είναι τα ΚΔΑΠ, με δυνατότητα μετακομιδής των παιδιών ΑμεΑ προς και από τις κατοικίες τους, θα μπορούσαν να πολλαπλασιάσουν τα οφέλη που αποκομίζουν τα εν λόγω παιδιά, πράγμα όμως, που είναι ακόμα στη σφαίρα της φαντασίας και του «μακρινού ονείρου» για πολλούς γονείς, ως μη όφειλε.

Στη χώρα μας δεν υπάρχει ακόμα μια επίσημη καταγραφή των ατόμων με αναπηρία, στα πλαίσια ενός Μητρώου για τα ΑμεΑ, με παράλληλη καταγραφή σε αυτό των πραγματικών αναγκών και δυσκολιών τους, κατάλληλα ταξινομημένων και πινακοποιημένων, ώστε να είναι δυνατή η εξαγωγή συμπερασμάτων και προοπτικών για προϋπολογισμό κρατικών πολιτικών σε πραγματικά δεδομένα, όσον αφορά σε δομές εκπαίδευσης, ειδικής θεραπείας και κοινωνικοποίησης. Αποτέλεσμα είναι η οικογένεια, όπου υπάρχει «συγκροτημένα», να επιβαρύνεται εξ ολοκλήρου και εφ’ όρου ζωής με την φροντίδα του ΑμεΑ μέλους της. Τα Κέντρα Ημερήσιας Φροντίδας, όπου υπάρχουν, δεν επαρκούν, τα ΚΔΑΠ-ΑΜΕΑ δεν καλύπτουν όλες τις περιπτώσεις των ΑμεΑ για δημιουργική απασχόληση, οι Στέγες Υποστηριζόμενης Διαβίωσης είναι ελάχιστες και συνήθως δημιουργούνται και λειτουργούν από ιδιώτες και Συλλόγους, χωρίς κρατική επιχορήγηση.

Περεταίρω, Δομές Δια Βίου Μάθησης δεν υπάρχουν, ενώ η προστατευμένη εργασία για ΑμεΑ ενήλικες εφαρμόζεται σε ελάχιστες περιπτώσεις και τα κίνητρα ώστε να απορροφηθούν τα πιο λειτουργικά ΑμεΑ στην αγορά εργασίας είναι σχεδόν ανύπαρκτα.  Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι τα ΑμεΑ παιδιά και νέοι έφηβοι να βιώνουν τον εγκλεισμό στο σπίτι, να υφίστανται περιθωριοποίηση, κοινωνικό ρατσισμό και εργασιακό αποκλεισμό.

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,

Ερωτώνται οι κ. κ. Υπουργοί:

1. Προτίθεσθε να λάβετε τις απαραίτητες πρωτοβουλίες, ώστε να καταγραφούν τα ΑμεΑ και οι πραγματικές τους ανάγκες σε ένα λειτουργικό και συνεχώς τροφοδοτούμενο με σχετικές πληροφορίες Μητρώο ΑμεΑ;

2. Προτίθεσθε να θεσπίσετε κίνητρα για τους εργοδότες, ώστε να απασχολούν λειτουργικά ΑμεΑ;

3. Προτίθεσθε να θεσμοθετήσετε τη σύσταση ικανών σε αριθμό Δομών Δια Βίου Μάθησης των ΑμεΑ ανά Περιφέρεια, ικανών σε αριθμό Στεγών Υποστηριζόμενης Διαβίωσης για ΑμεΑ ανά Περιφέρεια, ικανών σε αριθμό Κέντρων Ημερήσιας Φροντίδας για παιδιά και ενήλικα ΑμεΑ ανά Περιφέρεια, ικανών σε αριθμό Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης (ΚΔΑΠ-ΑμεΑ) εντός των Ειδικών Σχολείων και ικανών σε αριθμό Προστατευμένων Εργαστηρίων Απασχόλησης ανά Περιφέρεια, απευθυνόμενων σε ενήλικα ΑμεΑ;

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Ποια είναι η ευχή της μάνας με 6 λέξεις και μόνο φωνήεντα

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 19/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

αυτοκτονία
Η μεγαλύτερη ομαδική αυτοκτονία – Πως 200 άνθρωποι ακολούθησαν στον θάνατο τον ηγέτη τους
Σαν σήμερα, 19 Μαρτίου του 1644, περίπου 200 άνθρωποι, αυτοκτόνησαν ως ένδειξη αφοσίωσης στον αυτοκράτορα Τσόνγκζεν
Η μεγαλύτερη ομαδική αυτοκτονία – Πως 200 άνθρωποι ακολούθησαν στον θάνατο τον ηγέτη τους
pierrakakis
Υπουργείο Παιδείας: Τι θα γίνει την Πέμπτη 4 Απριλίου στα Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια
Τι θα γίνει στα σχολεία στις 4 Απριλίου 2024, σύμφωνα με την Εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας που υπογράφει ο ΓΓ Γιάννης Κατσαρός
Υπουργείο Παιδείας: Τι θα γίνει την Πέμπτη 4 Απριλίου στα Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια
naxos
Ο 14χρονος μαθητής που είναι και βοσκός και τα προλαβαίνει όλα!
Ξύπνημα τα ξημερώματα και δουλειά ως βοσκός στο πλευρό του πατέρα του για αρχή. Αμέσως μετά το σχολείο και στη συνέχεια διάβασμα για να είναι...
Ο 14χρονος μαθητής που είναι και βοσκός και τα προλαβαίνει όλα!