Κέντρα Δια Βίου Μάθησης: Ακόμα αναμένουν την αποζημίωση
Ερώτηση στη Βουλή από την βουλευτή του ΜέΡΑ25 κα Φωτεινή Μπακαδήμα

Ερώτηση με θέμα «Ακόμα αναμένουν την αποζημίωση τα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης​» κατέθεσε στη Βουλή η βουλευτής Β Πειραιά και Γραμματέας της ΚΟ του ΜέΡΑ25 κα Φωτεινή Μπακαδήμα.

Αναλυτικά η ερώτηση:

Στις 30 Απριλίου 2020 κατέθεσα την Α.Π. 6084 ερώτηση αναφορικά με «Ζητήματα των Κέντρων Δια Βίου Μάθησης μετά την ακύρωση του προγράμματος τηλεκατάρτισης voucher επιστημόνων», η οποία και δεν έχει απαντηθεί.

Αφορούσε στο Πρόγραμμα Τηλεκατάρτισης Voucher Επιστημόνων με τίτλο «Ειδικό Πρόγραμμα Τηλεκατάρτισης Με Πιστοποίηση για Επιστήμονες πληττόμενους από τον covid-19 που εντάσσονται στους 6 βασικούς επιστημονικούς κλάδους της χώρας βάσει ΚΑΔ οριζόμενων από το Υπουργείο Οικονομικών», το οποίο εντασσόταν στο Ε.Π. "Ανταγωνιστικότητα Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία", με πόρους της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο), το οποίο και καταργήθηκε με τις υπ’ αριθ. 405 & 406 Υπουργικές Αποφάσεις (24-4-2020) σας, μετά από παρέμβαση του ίδιου του Πρωθυπουργού, καθώς το εκπαιδευτικό περιεχόμενο που παρείχαν οι επτά (7) εταιρείες πάροχοι των πλατφορμών τηλεκατάρτισης «παρουσίαζε ποιοτικές αποκλίσεις μεγάλης έκτασης και έντασης, σε σχέση με τις προδιαγραφές της Πρόσκλησης» με τις Πλατφόρμες Τηλεκατάρτισης να έχουν παρουσιάσει σημαντικές δυσλειτουργίες.

Τότε, σε κοινή επιστολή τους προς τον Πρωθυπουργό και τους αρμόδιους υπουργούς, 102 ΚΔΒΜ από όλη την Ελλάδα, τόνιζαν ότι ουδεμία ευθύνη έφεραν για την ύλη και τις πλατφόρμες τηλεκατάρτισης που αποτελούσαν αποκλειστική επιλογή των υπεύθυνων για το εκπαιδευτικό υλικό παρόχων.

Για τις ανάγκες, όμως, του εν λόγω Προγράμματος, οι Πάροχοι Κατάρτισης, τα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης (Κ.Δ.Β.Μ.), πραγματοποίησαν όλα τα προβλεπόμενα ώστε να ολοκληρωθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και με επιτυχία το έργο-δράση που το ελληνικό κράτος αποφάσισε, όπως δράσεις δημοσιότητας, ενημέρωσης ενδιαφερομένων για τις προϋποθέσεις συμμετοχής, υποστήριξη για τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, ενεργοποίηση των επιταγών κατάρτισης με τη σύζευξη των ωφελούμενων με τις πλατφόρμες, ενώ στο πλαίσιο των οριζόμενων δραστηριοτήτων τους για το Πρόγραμμα, οι Πάροχοι Κατάρτισης που έκλεισαν τις επιχειρήσεις τους με Κρατική Εντολή λόγω του κορωνοϊού στις 10/3/2020, επέστρεψαν για να εργασθούν, ανακαλώντας μέρος ή το σύνολο του Προσωπικού τους που βρίσκονταν σε αναστολή συμβάσεων για περίπου 15 ημέρες ή αναγκάστηκαν και να προσλάβουν ή να συμβληθούν με πρόσθετο προσωπικό, προκειμένου να ανταποκριθούν στις απορρέουσες από το Πρόγραμμα διοικητικές και οργανωτικές ευθύνες και προπληρώνοντας ή προκαταβάλλοντας μέρος δαπανών όπως μισθοί, ασφαλιστικές εισφορές κ.α. περιμένοντας την αποπληρωμή τους.

Οι πολυσύνθετες εργασίες που υλοποίησαν σύμφωνα με τις τεχνικές προσεγγίσεις των φορέων εκπροσώπησης των επιχειρήσεων-μελών τους, καθώς και με βάση τα πραγματικά δεδομένα και τις απαιτήσεις αυτού του Voucher, αποτελούν το 70% της υλοποίησης του έργου που αφορούσε στους Παρόχους Κατάρτισης και στο οποίο, δεν συμπεριλαμβάνονται οι Πλατφόρμες τηλεκατάρτισης και η Πιστοποίηση.

Με βάση τα παραπάνω και με δεδομένο πως ακόμα δεν έχουν καταβληθεί οι αντίστοιχες αμοιβές, γεγονός που αποτελεί βαρύτατο πλήγμα στη βιωσιμότητα αυτών των πολύ μικρών & μικρών επιχειρήσεων που αποτελούν το 90% και πλέον του συνόλου του κλάδου,

Ερωτάται ο κ Υπουργός:

  1. Πού βρίσκεται η διαδικασία διερεύνησης των υπευθύνων για την ακύρωση του προγράμματος τηλεκατάρτισης επιστημόνων;

  2. Σύμφωνα με τα Κ.Δ.Β.Μ., την αποκλειστική ευθύνη του εκπαιδευτικού υλικού και των πλατφορμών φέρουν οι 7 εγκεκριμένες από το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων πλατφόρμες τηλεκατάρτισης. Αν ισχύει αυτό, τι μέτρα θα λάβει η Κυβέρνηση ώστε αφενός να επιστραφούν από τις εταιρείες αυτές τυχόν προκαταβολές και αφετέρου να πληρώσουν τη ζημία που προκάλεσαν στο Κράτος τόσο σε οικονομικό όσο και σε επίπεδο αξιοπιστίας;

  3. Από τα δεσμευμένα για το συγκεκριμένο πρόγραμμα χρήματα, τι ποσό αναλογεί στα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης συνολικά και τι ποσό στις 7 εγκεκριμένες πλατφόρμες;

  4. Ποιοι από τους εμπλεκόμενους φορείς ευθύνονται για την προχειρότητα και τα λάθη του προγράμματος τηλεκατάρτισης voucher επιστημόνων;

  5. Με ποια κριτήρια επελέγησαν οι συγκεκριμένες 7 πλατφόρμες τηλεκατάρτισης;

  6. Ποιοι ήταν οι επιστημονικά υπεύθυνοι για την επιλογή του συγκεκριμένου εκπαιδευτικού υλικού;

  7. Τι ενέργειες θα κάνει η Κυβέρνηση για την αποκατάσταση της φήμης των Κ.Δ.Β.Μ. αν αποδειχθεί πως όντως υπαίτιες για την ακύρωση του προγράμματος τηλεκατάρτισης επιστημόνων είναι οι 7 επιλεγμένες πλατφόρμες;

Η ερωτώσα βουλευτής

Φωτεινή Μπακαδήμα

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

πανεπιστημιο κρητης
Παν. Κρήτης: Επίσκεψη του Earth Commons Institute for the Environment and Sustainability του Πανεπιστημίου Georgetown
Επισκέφτηκαν το Πανεπιστήμιο Κρήτης στο πλαίσιο της συνεργασίας για την αντιμετώπιση κοινών προκλήσεων για το περιβάλλον
Παν. Κρήτης: Επίσκεψη του Earth Commons Institute for the Environment and Sustainability του Πανεπιστημίου Georgetown
farmakopoios
ΗΔΙΚΑ: Εκτός λειτουργίας οι υπηρεσίες την Κυριακή – Αγωνία εκφράζουν οι φαρμακοποιοί Αττικής
Εκτός λειτουργίας η ΗΔΙΚΑ την Κυριακή - Αδυναμία εκτέλεσης συνταγών
ΗΔΙΚΑ: Εκτός λειτουργίας οι υπηρεσίες την Κυριακή – Αγωνία εκφράζουν οι φαρμακοποιοί Αττικής