Thumbnail
Το μαρτύριο της σταγόνας που βιώνουν κάθε χρόνο μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί από τη στάση του υπουργείου με τη μη έγκριση όλων των ολιγομελών, συνεχίζεται και φέτος.

Ανακοίνωση των Αγωνιστικών Παρεμβάσεων Θεσσαλονίκης

  Να εγκριθούν τώρα όλα τα «ολιγομελή» τμήματα στα ΕΠΑΛ, στα ΓΕΛ, στα Γυμνάσια και στα Ειδικά σχολεία

Παράσταση διαμαρτυρίας τη Δευτέρα 28/9, 2.30 μ.μ., στην Περιφερειακή Διεύθυνση.

 Ο εμπαιγμός της εκπαιδευτικής κοινότητας δεν έχει σύγκριση, γιατί μόνο δύο από τα 31 ολιγομελή στη Δυτική Θεσσαλονίκη στα ΓΕΛ, στα ΕΠΑΛ και Ειδικά σχολεία ενέκριναν, ενώ σε άλλα δύο που ενέκριναν πρόσφατα, ένα στο ΕΠΑΛ Πολίχνης και ένα στο ΕΠΑΛ Νεάπολης, το  έκαναν αφού ήδη ανάγκασαν τους μαθητές, άλλους να αλλάξουν σχολεία και άλλους ειδικότητα. Έτσι οδήγησαν στο κλείσιμο το ΕΠΑΛ Πολίχνης και στο κλείσιμο της ειδικότητας «Τεχνικός Ηλεκτρονικών και Υποστηρικτικών Συστημάτων και Δικτύων» στο ΕΠΑΛ Νεάπολης.

Στα σχολεία της Δυτικής Θεσσαλονίκης δεν έχουν εγκριθεί 27 ολιγομελή.

  • Στα ΓΕΛ δεν έχουν εγκριθεί 13 Ομάδες Προσανατολισμού (6 στην Β΄ τάξη, 7 στην Γ΄) σε 12 ΓΕΛ (2ο ΓΕΛ Αγ. Αθανασίου / Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, Γ΄ τάξης, 2ο ΓΕΛ Κουφαλίων / Θετικών Σπουδών, Γ΄ τάξης,  3ο Γ/Σ Μενεμένης – Λ.Τ. / Ανθρωπιστικών Σπουδών Β΄ τάξης,  3ο ΓΕΛ Εχεδώρου / Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, Γ΄ τάξης και Ανθρωπιστικών Σπουδών Β΄ τάξης,  3ο Γ/Σ Λαγκαδά  – Λ.Τ. / Θετικών Σπουδών, Γ΄ τάξης,  ΓΕΛ Ασσήρου / Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, Γ΄ τάξης,  ΓΕΛ Καλινδοίων / Θετικών Σπουδών, Γ΄ τάξης,  2ο ΓΕΛ Πολίχνης / Ανθρωπιστικών Σπουδών Β΄ τάξης, 4ο Γ.Σ. Λαγκαδά – Λ.Τ. / Ανθρωπιστικών Σπουδών Β΄ τάξης και Γ΄ τάξης,   5ο Γ.Σ. – Λ.Τ. Ωραιοκάστρου / Ανθρωπιστικών Σπουδών Β΄ τάξης, ΓΕΛ Αγίου Γεωργίου / Ανθρωπιστικών Σπουδών Β΄ τάξης).
  • Στα ΕΠΑΛ δεν έχουν εγκριθεί 4 ολιγομελή, 2 τομείς (1ο ΕΠΑΛ Ευόσμου / Δομικών Έργων, 1ο ΕΠΑΛ Κουφαλίων / Ηλεκτρολογίας) και 2 ειδικότητες (1ο ΕΠΑΛ Κορδελιού / Βοηθός Βρεφονηπιοκόμου), ΕΠΑΛ Αγίου Αθανασίου / Τεχνικός Ηλεκτρονικών και Υποστηρικτικών Συστημάτων και Δικτύων).
  • Από τη λαιμητόμο των περικοπών δεν γλίτωσαν ούτε τα Ειδικά σχολεία.  Σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. δεν έχουν εγκριθεί 9 τμήματα (ΕΕΕΕΚ Κορδελιού : 2 τμήματα, ΕΝΕΕΓΥ-Λ. ΙΝΑΑ : 1 τμήμα, ΕΕΕΕΚ Παύλου Μελά : 3 τμήματα, ΕΕΕΕΚ Αγίου Αθανασίου : 3 τμήματα).

Όχι στην αποδόμηση του δημόσιου σχολείου

  • Πολλά από τα σχολεία στα οποία δεν έχουν εγκριθεί τα ολιγομελή  είναι σε απομακρυσμένες περιοχές και άρα η μη έγκρισή τους θα σημάνει για δεκάδες μαθητές αλλαγή Ομάδας Προσανατολισμού, τομέα και ειδικότητας. Η δυνατότητα μετακίνησής τους σε γειτονικά σχολεία που προτείνεται ως λύση είναι απραγματοποίητη γιατί το κράτος δεν αναλαμβάνει ούτε καν τα έξοδα καθημερινής μεταφοράς των μαθητών σε άλλο σχολείο. Το υπουργείο δεν διστάζει να παραβιάζει το δικαίωμα της ελεύθερης επιλογής στη γνώση που έχουν οι μαθητές και τη διαμόρφωση τετελεσμένων για το κλείσιμο σχολικών μονάδων.
  • Η μη έγκριση ολιγομελών στα Ειδικά σχολεία δυσκολεύει αφάνταστα το εκπαιδευτικό έργο των εκπαιδευτικών που προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στους μαθητές τους κάτω από πολύ αντίξοες συνθήκες λόγω ακαταλληλότητας των κτιριακών υποδομών και χωρίς το απαραίτητο ΕΒΠ και ΕΕΠ. Η στάση αυτή του Υπουργείου Παιδείας απέναντι στα Ειδικά σχολεία, που λόγω της φύσης τους πρέπει ποικιλοτρόπως να στηρίζονται, είναι απαράδεκτη και αποτελεί πολιτική με χαρακτηριστικά κοινωνικής αναλγησίας.
  • Το υπουργείο παιδείας εδώ και πολλά χρόνια στην πολύπαθη Τεχνική Εκπαίδευση με τη μέθοδο της μη έγκριση των ολιγομελών έχει αποδεκατίσει τομείς και ειδικότητες, ετοιμάζει νέες συγχωνεύσεις και κλείσιμο ΕΠΑΛ.  

Η αντιεκπαιδευτική πολιτική εντείνεται

Η μη έγκριση των ολιγομελών είναι αποτέλεσμα της ίδιας εκπαιδευτικής πολιτικής οπισθοδρόμησης που ακολουθεί η κυβέρνηση της Ν.Δ. τόσο κατά την έξαρση της πανδημίας του κορονοϊού με την παντελή απουσία μέτρων ασφαλούς λειτουργίας των σχολείων, όσο και την προώθηση σειράς αντιεκπαιδευτικών μέτρων για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης (νέες εξετάσεις, τράπεζα θεμάτων, βάση του 10, αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση, Διευθυντές και ΠΥΣΔΕ απόλυτης κομματικής κηδεμονίας, προσοντολόγιο αλληλοσφαγής, τηλεκπαίδευση εργαλείο καταπάτησης δικαιωμάτων, κ.ά.).  Το σχολείο της αγοράς είναι εδώ και συνεχίζει να προωθείται, για να εναρμονίζεται και η παιδεία με την γενικότερη αντιλαϊκή πολιτική κυβερνήσεων – ΕΕ – ΔΝΤ.

Να γίνουν αποδεκτά τα αιτήματα του κλάδου

  • Να εγκριθούν τώρα όλα τα ολιγομελή τμήματα στα ΕΠΑΛ, ΓΕΛ, Γυμνάσια και Σ.Μ.Ε.Α.Ε.
  • Να μην περικοπεί κανένα ολιγομελές τμήμα και να μείνουν ανοιχτά για δηλώσεις προτίμησης εγγραφών και μετεγγραφών των μαθητών. Καμία μετακίνηση μαθητών – εκπαιδευτικών.   
  • Μέτρα ασφαλούς λειτουργίας των σχολείων (15 μαθητές/τμήμα, κτηριακές υποδομές, καθαρίστριες, αντισηπτικά, μάσκες, κ.ά.)
  • Να κατοχυρωθεί η ελεύθερη επιλογή των μαθητών στις Ξένες Γλώσσες. Να επανέλθει η παράλληλη διδασκαλία, όπως ίσχυε παλιότερα σε κάθε τμήμα.
  • Ουσιαστική μείωση των μαθητών στα τμήματα που φοιτούν παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες.
  • Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί τώρα με βάση την προϋπηρεσία και το πτυχίο.
  • Μαζικές προσλήψεις αναπληρωτών για να καλυφθούν όλα τα κενά. Να λειτουργήσουν τώρα η Πρόσθετη και Ενισχυτική διδασκαλία, καθώς και οι δομές εκπαίδευσης για τα προσφυγόπουλα (ΔΥΕΠ, τάξεις υποδοχής, κ.ά.)
  • Πλήρη δικαιώματα στους αναπληρωτές. Ίσα δικαιώματα στους αναπληρωτές με τους μόνιμους. 
  • Καμία ειδικότητα, κανένας εκπαιδευτικός δεν περισσεύει.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ελμεπα
ΕΛΜΕΠΑ: Το ΤΕΕ ζητά άμεση αναγνώριση επαγγελματικών δικαιωμάτων των σχολών Μηχανικών
Tο θέμα αυτό αποτελεί σημαντικό «αγκάθι» για το Ίδρυμα καθώς εκκρεμούν τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων της Σχολής Μηχανικών που...
ΕΛΜΕΠΑ: Το ΤΕΕ ζητά άμεση αναγνώριση επαγγελματικών δικαιωμάτων των σχολών Μηχανικών