Η ασφάλεια των μαθητών είναι υπόθεση όλων
Άρθρο ενός μαθητή της Γ΄Γυμνασίου - «Τα έξοδα για την ασφαλή και ομαλή λειτουργία των σχολείων, είναι πολύ λιγότερα από αυτά που προορίζονται για στρατιωτικό εξοπλισμό»

Μετά από 5 μήνες «καραντίνας» (επίσημης και ανεπίσημης) στην Ελλάδα του κορωνοϊού, εμείς οι μαθητές επιστρέψαμε στα θρανία με την επιθυμία να ξαναδούμε τους συμμαθητές και τις συμμαθήτριές μας, αλλά και διψώντας να μάθουμε πολλά καινούρια και ενδιαφέροντα πράγματα. Ωστόσο, προς δυσάρεστη έκπληξή μας, κατά τη διάρκεια της πρώτης κιόλας σχολικής ημέρας, συνειδητοποιήσαμε πως η κυβέρνηση δεν είχε λάβει τα απαραίτητα μέτρα για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων.

Αρχικά, οι μάσκες που δόθηκαν από το υπουργείο παιδείας σε μαθητές και μαθήτριες σχολιάστηκαν από γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς για το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό τους, το οποίο δεν ήταν άλλο από το μέγεθός τους. Οι μάσκες κάλυπταν, όχι μόνο το στόμα και τη μύτη, αλλά και όλο το υπόλοιπό πρόσωπο και αρκετοί συμμαθητές μου σχολίασαν πως το μόνο που έλειπε, ήταν οι «τρύπες για τα μάτια».

Παρατήρηση που έγινε από πολλούς και πολλές, ήταν το γεγονός πως δεν πραγματοποιήθηκαν καθόλου προληπτικά τεστ κορονοϊού στα σχολεία, ούτε καν θερμομετρήσεις μαθητών και μαθητριών κατά την είσοδό τους στη σχολική μονάδα. Ωστόσο η κυβέρνηση επιτρέπει ακόμη να υπάρχουν τμήματα, στα οποία ο αριθμός των μαθητών φτάνει τους 26. Τι γίνεται λοιπόν, δύο μέτρα και δύο σταθμά; Οι μαθητές είναι εκτός κοινωνίας; Ενώ το υγειονομικό πρωτόκολλο ζητάει την απόσταση τουλάχιστον 2 μέτρων μεταξύ των πολιτών, μέσα στην τάξη, οι μαθητές δεν έχουν απόσταση ούτε 10 εκατοστά από τον διπλανό τους. Αυτό είναι πολύ επικίνδυνο, τόσο για εμάς τους ίδιους και τις οικογένειές μας, όσο και για τους καθηγητές μας οι οποίοι σύμφωνα με τα δεδομένα (myschool) έχουν μέσο όρο ηλικίας τα 55 έτη.

Είναι λοιπόν, αναγκαίο περισσότερο από κάθε άλλη φορά η κυβέρνηση, σε συνεργασία με τους δήμους και τις κοινότητες να βρει χώρους στους οποίους θα μπορούν να λειτουργήσουν επιπλέον σχολικά τμήματα. Αφού δεν το έκανε όλο το καλοκαίρι που είχε χρόνο, ας το κάνει τώρα. Φυσικά, για την ομαλή λειτουργία των νέων αυτών τμημάτων, απαιτείται η πρόσληψη μόνιμων εκπαιδευτικών και επιπλέον καθαριστές και καθαρίστριες για την απολύμανση των χώρων. Για να γίνουν όλα αυτά, απαιτείται γενναία οικονομική ενίσχυση της δημόσιας εκπαίδευσης.

Τα έξοδα για την ασφαλή και ομαλή λειτουργία των σχολείων, είναι πολύ λιγότερα από αυτά που προορίζονται για στρατιωτικό εξοπλισμό (10 δις. ευρώ αν θυμάμαι καλά) όπως είπε ο πρωθυπουργός της χώρας, Κυριάκος Μητσοτάκης στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης. Νομίζω, όμως, πως το ισχυρότερο «όπλο» ενός λαού δεν είναι άλλο από τη νεολαία του. Και αν αυτό δεν το καταλαβαίνει ο ίδιος ο πρωθυπουργός, οφείλουμε να του το δείξουμε εμείς.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 17/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

αυτισμός
«Όχι, δεν είμαστε όλοι στο φάσμα»: Η αλήθεια πίσω από μια παρεξηγημένη φράση
Μια καθηγήτρια Δημόσιας Υγείας εξηγεί γιατί η διάδοση του μύθου περί “λίγου αυτισμού” υποβαθμίζει τις πραγματικές εμπειρίες και δυσκολίες των...
«Όχι, δεν είμαστε όλοι στο φάσμα»: Η αλήθεια πίσω από μια παρεξηγημένη φράση
ΦΟΙΤΗΤΕΣ
Από το «Εδώ Πολυτεχνείο» στο «Εδώ Πειθαρχικό»: Πώς δοκιμάζεται σήμερα η ιστορική κληρονομιά του ΕΜΠ
Το Πολυτεχνείο ως καθρέφτης: τι κερδήθηκε τότε, τι κινδυνεύει τώρα
Από το «Εδώ Πολυτεχνείο» στο «Εδώ Πειθαρχικό»: Πώς δοκιμάζεται σήμερα η ιστορική κληρονομιά του ΕΜΠ
aytismos_1.jpg
«Εσύ ήσουν ο πιο ξεχωριστός μου μαθητής, γιατί με έκανες να γίνω δασκάλα»
Ένα παιδί κλειστό, παραμελημένο, σχεδόν αόρατο στους άλλους· μια εκπαιδευτικός κουρασμένη, εγκλωβισμένη στις πρώτες της εντυπώσεις.
«Εσύ ήσουν ο πιο ξεχωριστός μου μαθητής, γιατί με έκανες να γίνω δασκάλα»