Μετά από 5 μήνες «καραντίνας» (επίσημης και ανεπίσημης) στην Ελλάδα του κορωνοϊού, εμείς οι μαθητές επιστρέψαμε στα θρανία με την επιθυμία να ξαναδούμε τους συμμαθητές και τις συμμαθήτριές μας, αλλά και διψώντας να μάθουμε πολλά καινούρια και ενδιαφέροντα πράγματα. Ωστόσο, προς δυσάρεστη έκπληξή μας, κατά τη διάρκεια της πρώτης κιόλας σχολικής ημέρας, συνειδητοποιήσαμε πως η κυβέρνηση δεν είχε λάβει τα απαραίτητα μέτρα για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων.
Αρχικά, οι μάσκες που δόθηκαν από το υπουργείο παιδείας σε μαθητές και μαθήτριες σχολιάστηκαν από γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς για το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό τους, το οποίο δεν ήταν άλλο από το μέγεθός τους. Οι μάσκες κάλυπταν, όχι μόνο το στόμα και τη μύτη, αλλά και όλο το υπόλοιπό πρόσωπο και αρκετοί συμμαθητές μου σχολίασαν πως το μόνο που έλειπε, ήταν οι «τρύπες για τα μάτια».
Παρατήρηση που έγινε από πολλούς και πολλές, ήταν το γεγονός πως δεν πραγματοποιήθηκαν καθόλου προληπτικά τεστ κορονοϊού στα σχολεία, ούτε καν θερμομετρήσεις μαθητών και μαθητριών κατά την είσοδό τους στη σχολική μονάδα. Ωστόσο η κυβέρνηση επιτρέπει ακόμη να υπάρχουν τμήματα, στα οποία ο αριθμός των μαθητών φτάνει τους 26. Τι γίνεται λοιπόν, δύο μέτρα και δύο σταθμά; Οι μαθητές είναι εκτός κοινωνίας; Ενώ το υγειονομικό πρωτόκολλο ζητάει την απόσταση τουλάχιστον 2 μέτρων μεταξύ των πολιτών, μέσα στην τάξη, οι μαθητές δεν έχουν απόσταση ούτε 10 εκατοστά από τον διπλανό τους. Αυτό είναι πολύ επικίνδυνο, τόσο για εμάς τους ίδιους και τις οικογένειές μας, όσο και για τους καθηγητές μας οι οποίοι σύμφωνα με τα δεδομένα (myschool) έχουν μέσο όρο ηλικίας τα 55 έτη.
Είναι λοιπόν, αναγκαίο περισσότερο από κάθε άλλη φορά η κυβέρνηση, σε συνεργασία με τους δήμους και τις κοινότητες να βρει χώρους στους οποίους θα μπορούν να λειτουργήσουν επιπλέον σχολικά τμήματα. Αφού δεν το έκανε όλο το καλοκαίρι που είχε χρόνο, ας το κάνει τώρα. Φυσικά, για την ομαλή λειτουργία των νέων αυτών τμημάτων, απαιτείται η πρόσληψη μόνιμων εκπαιδευτικών και επιπλέον καθαριστές και καθαρίστριες για την απολύμανση των χώρων. Για να γίνουν όλα αυτά, απαιτείται γενναία οικονομική ενίσχυση της δημόσιας εκπαίδευσης.
Τα έξοδα για την ασφαλή και ομαλή λειτουργία των σχολείων, είναι πολύ λιγότερα από αυτά που προορίζονται για στρατιωτικό εξοπλισμό (10 δις. ευρώ αν θυμάμαι καλά) όπως είπε ο πρωθυπουργός της χώρας, Κυριάκος Μητσοτάκης στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης. Νομίζω, όμως, πως το ισχυρότερο «όπλο» ενός λαού δεν είναι άλλο από τη νεολαία του. Και αν αυτό δεν το καταλαβαίνει ο ίδιος ο πρωθυπουργός, οφείλουμε να του το δείξουμε εμείς.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη