Ομοσπονδία Δασκάλων: Υπάρχουν 8.274 κενά εκπαιδευτικών, χρειάζονται επειγόντως προσλήψεις (Πίνακας)
«Αν υπολογίσουμε 3.500 συνταξιοδοτήσεις και ότι πέρυσι δούλεψαν 42.000, τότε τα κενά είναι πολλαπλάσια»

 Update: Δείτε εδώ τον επικαιροποιημένο πίνακα που δημοσιοποίησαν οι Αναπληρωτές Δάσκαλοι

Του Νίκου Μάστορα

Συνολικά υπάρχουν 8.274 κενά με σημερινή καταγραφή στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, κυρίως σε δασκάλους και στην Παράλληλη Στήριξη, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε πριν από λίγο η Διδασκαλική Oμοσπονδία (ΔΟΕ) σε συνέντευξη Τύπου. Αρχικά η ΔΟΕ μίλησε για 8.067 κενά, ωστόσο λίγο αργότερα ο αντιπρόεδρος Γ.Τρούλης ανέφερε ότι η τελευταία επικαιροποίηση των κενών στη ΔΟΕ, από τα στοιχεία που στέλνουν οι αιρετοί του κλάδου και οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, ανεβάζει το νούμερο των εκπαιδευτικών κενών σε 8.274. Το νουμερο αυτό θα ανέβει, ακόμα περισσότερο, τις επόμενες μέρες

Τα κενά αυτά επιμερίζονται ως εξής, ανάλογα με τις ειδικότητες:

1714 Δάσκαλοι

471 Νηπιαγωγοί

294 Αγγλικών

196 Φυσικής Αγωγής

173 Μουσικής

43 Γαλλικών

66 Γερμανικών

224 Θεατρικής Αγωγής

373 Εικαστικών

172 Πληροφορικής

616 Ειδικής Αγωγής

2235 Παράλληλης Στήριξης

562 ΖΕΠ

Συνολο 8.067 (8.274 σύμφωνα με νεότερη καταμέτρηση)

Σύμφωνα με τον Πρόεδρο της ΔΟΕ Θανάση Κικινή, αυτή τη στιγμή στα σχολεία υπάρχει μεγάλη αγωνία όλων των εκπαιδευτικών και οι δάσκαλοι έχουν να δώσουν λόγο στα μάτια των γονιών για μια κατάσταση για την οποία δεν ευθύνονται. Την ώρα που θα έπρεπε να κανουν μάθημα στην τάξη, οι εκπαιδευτικοί καλούνται να αντιμετωπίσουν ύποπτα κρούσματα, να τα βάλουν σε χώρους απομόνωσης που δεν υπάρχουν, και έτσι μετακυλίεται έτσι η ευθύνη στις πλάτες των εκπαιδευτικών. Η λειτουργία των σχολείων εχει πάρα πολλά προβλήματα και γνώμονας της κυβέρνησης είναι  το τι θα παρουσιαστεί προς τα εξω σαν εικόνα, αλλά οχι τι πραγματικά συμβαίνει στην τάξη.

Δινουμε αγώνα υπό αντίξοες συνθήκες για να αντιμετωπίσουμε αυτή την κατάσταση. Δυστυχώς η μέριμνα που αναλαμβάνει η πολιτεία είναι αναντίστοιχη των αναγκών και υπάρχει σαφής δυσλειτουργία του συστήματος για ελέγχους σε εκπαιδευτικούς που αναγκάζονται να κάνουν ακόμα και μόνοι τους τα τεστ, ενώ σε μεγάλες περιοχές όπως πχ στη Β' Αθηνας, Αγ.Παρασκευή, κα, υπάρχουν μεγάλες ελλείψεις σε προσωπικό καθαριότητας, ενώ προβλήματα υπάρχουν ιδίως στο Ολοήμερο πρόγραμμα.

Πρόσθεσε ακόμα ότι το υπουργείο Παιδείας αύξησε τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη μεσούσης της πανδημίας, κάνοντας λόγο για τραγική απόφαση που έχει διογκώσει τα προβλήματα οι αποφάσεις δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες τις εκπαιδευτικές και τις συνθήκες της πανδημίας. Και ζήτησε τουλάχιστον να υπάρξει μείωση του αριθμού των μαθητών,  εξάπλωση των τμημάτων και προσλήψεις ώστε να λειτουργήσει το  τρίπτυχο – αποστάσεις, μείωση μαθητών και περισσότεροι εκπαιδευτικοί.

Άνοιγμα σχολείων: Αστοχίες και παλινωδίες
 

Ο κ.Θανάσης Γκούμας, οργανωτικος γραμματεας ΔΟΕ, μίλησε για αστοχίες και παλινωδίες απο υπουργείο Παιδείας που ακουμπάνε στις πλατες εκπαδευτικων. Οι εκπαιδευτικοι εδειξαν τι σημαίνει αίσθημα ευθύνης. Και κάλεσε το υπουργέιο έστω στο και 5' να καταλαβει οτι πρέπει να συνεργαστεί με τους ειδικους στην Παιδεία ώστε να εχουμε καλυτερο πέρασμα σε ολη τη σχολική χρονιά. "Να ακούσουν τις προτασεις μας", ζήτησε.

Ο αντιπρόεδρος της ΔΟΕ Γ. Τρούλης τόνισε ότι η πολιτική ηγεσία του υπυπουργείου αποφασισε να ανοίξει τα σχολεία με παλινωδίες όπως οι τεράστιες μάσκες και τα μικρά παγουρίνα. "Το βασικο στοιχείο που θετει η δοε για διασφάλιση ώστε να ξεκινησει η σχολικη χρονια σωστά, ειναι η τηρηση στις αποστασεις, άρα θαπρεπε να αξιοποιηθούν κι άλλοι χώροι. Εχουμε 2700 σχολικές μοναδες κλειστες μετα απο συγχωνεύσεις της κ.Διαμαντοπουλου και χώρους απο δήμους που δεν αξιοποιήθηκαν, αλλα και χωρίς το απαραίτητο προσωπικό τίποτα δεν προχωράει. Ξεκινησαμε με 3500 – 4000 κενά και τωρα ειναι 8067 σε ολη την πρωτοβαθμια σε ειδικη γενικη, δασκαλοι νηπιαγωγοι και ειδικοτητες", είπε.

Επίσης αναφέρθηκε στο ζήτημα μεταφοράς των μαθητών ειδικα στην υπαιθρο παιδια μετακινουνται σε λεωφορεία με ολο το ηλικιακό  φάσμα, σε περιπτώσεις καθαριστριών που έχουν αναλαβει 2-3 σχολικες μονάδες που ειναι ανεφικτο να γίνει σωστα η δουλεια, στις τρίμηνες συμβάσεις αναπληρωτών με τις οποίες το υπουργείο και οδηγεί τις διαχρονικές ανάγκες σε περαιτέρω ελαστικοποίηση εργασιακων σχέσεων και στην ένταση σε ορισμένα σχολεία απο γονείς του κινήματος της "αντιμασκας" που ενταθηκε και οξύνθηκε από τη στρατηγική που ακολούθησε η κυβέρνηση, όπου βλεπαμε για το ίδιο ζήτημα οι ειδικοι να λενε διαφορετικά πράγματα κι ετσι δημιουρήθηκαν εντάσεις που κατευθύνονται στους εκπαιδευτικους.

"Καλουμε τους γονείς να συζητήσουμε για λύσεις κι οχι να έχουμε εντάσεις στις σχολικές μονάδες. Δεν ειναι λύση τα παιδια να μην πηγαίνουν σχολείο, περα απο ενδεχόμενες ποινικές ευθυνες, οι γονείς αυτοί κάνουν κακό στα παιδιά", είπε, ενώ για την ονλαιν μεταδοση μεθαηματων απο τις αίθουσες, είπε ότι οι δάσκαλοι θα κάνουν ό,τι χρειαστεί να υποστηρίξουν τους μαθητές που λείπουν με καθε τρόπο, αλλα οχι με μπιγκ μπράδερ μέσα στα σχολεία και με εκπαιδευτικους σκηνοθετες και καμεραν μαν

Προβλήματα και στα νηπιαγωγεία
 

Η κ.Μάγια Σταυροπούλου, νηπιαγωγός, μέλος Δ.Σ. της ΔΟΕ, μίλησε για την προσχολική αγωγή και τη  μη συνολικη εφαρμογή της σε ολη την ελλαδα, καθώς εχουν εξαιρεθεί 5 δήμοι ενώ  οπου εφαρμοζεται γίνεται με συνθήκες μη ασφαλείς και αξιοπρεπεις. "Υπάρχουν νηπιαγωγεία οπου με ευθύνη Δήμων έγινε αναστολή έναρξης λειτουργίας τους. Επίσης οι οδηγίες του ΕΟΔΥ σε μεγάλο βαθμό είναι άσχετες με την πραγματικότητα λειτουργίας νηπιαγωγείων. Δε γίνεται να υπάρχει σταθερότητα στις ομάδες γιατί έχουμε μετακινήσεις παιδιών μεταξύ τμημάτων ακόμα και 3 φορες τη μέρα. Ούτε απομόνωση ύποπτων κρουσμάτων μπορεί να γίνει σωστά, γιατί πως να απομονωθεί ένα παιδί όταν υπάρχει μια μόνο αίθουσα   όπου όλα γίνονται εκεί μέσα και ποιος θα μείνει μαζί του; Θα φύγει ο νηπιαγωγός από την τάξη;", τόνισε και πρόσθεσε ότι χρειάζονται 15άρια τμήματα

Το μέλος της ΔΟΕ Αχ.Ζορμπάς ανέφερε ότι στα κενά που αναφέρθηκαν πρέπει να συνυπολογίσουμε συνταξιοδοτήσεις και όσους ανήκουν ευπαθείς ομάδες. "Αν υπολογίσουμε 3500 συνταξιοδοτήσεις και ότι περυσι δουλεψαν 42.000, τοτε τα κενά ειναι πολλαπλάσια", είπε και συμπλήρωσε ότι υπαρχουν 4474 καθαρίστριες, που σημαίνει ότι υπαρχει 1 καθαρίστρια για 1,5 σχολείο, κι αυτο δεν εξασφαλίζει καθαριότητα, ενώ η στάση κυβέρνησης ρίχνει νερό στο μύλο κάθε ανορθολογικής θεωρίας.

Τέλος ο κ.Ζήσης Καπράνας, ειδικος γραμματέας της ΔΟΕ ανέφερε ότι  οι 8.274 που λείπουν (θα) επαρκούν απλώς για να μπορέσουν να ανοίξουν τα σχολεία, αλλα για να λειτουργήσουν με αξιοπρέπεια και να τηρήσουν όρους υγιεινής, δε φτάνουν μόνο αυτοί.

Δεν λειτουργούν οι ΔΥΕΠ

Πχ, οι ΔΥΕΠ  για τα προσφυγόπουλα δε λειτουργούν, οι αντίστοιχες δομές μεσα στα ΚΥΤ δε λειτουργούν, αλλά και δεν εχει υπολογιστεί πόσοι χρειάζονται για το Ολοήμερο σχολείο που κάλεσε ολους η κ.Κεραμέως να εγγραφούν. Επίσης το προσωπικό καθαριότητας δεν επαρκεί. Και για Ολοήμερο χρειάζεται να εξασφαλισουμε πως θα σιτιστούν τα παιδιά και πως θα λειτουργήσει το Ολοήμερο στο νηπιαγωγείο. Φέτος δεν εχουν ξεκινήσει ακόμα να δίνονται γεύματα, ενώ περυσι είχαν δοθεί 180.000. Ζήτησε ένα σχολικό γευμα σχεδόν για όλους τους μαθητές που έχουν ανάγκη. Και τόνισε πως δε φτανει το εκπαιδευτικό προσωπικό, αλλα χρειάζεται και επιστημονικο και διοικητικο, πχ ψυχολόγοι.

"Τα παρατραγουδα του γονεα που χειροδικησε και οι καταλήψεις, χρειάζονται και αυτοί βοήθεια. Οι εκπαιδευτικοί θα κρατησουμε ανοιχτα σχολεία και θα δώσουμε καλύτερο εαυτό μας, αλλά και θα περιφουρήσουμε τα εργασιακά και μορφωτικά  μας δικαιώματα. Οχι στον δάσκαλο καθαρίστρια και πανεπιστήμονα", κατέληξε.

Δείτε τα λειτουργικά κενά ΕΔΩ σε μορφή xls

119788560_3602992426391897_2518784951638156771_o.jpg

 

Διαβάστε Επίσης:

ΑΣΕΠ: Tο ΚΟΡΥΦΑΙΟ Σεμινάριο στην ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ με ανοικτές αιτήσεις

Νέες Προσλήψεις Φιλολόγων (όλες οι ειδικότητες) σε όλη την Ελλάδα

Μοριοδότηση - Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Π.Ε. και Δ.Ε. στη Σχολική Ψυχολογία

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ Η/Υ ΣΕ 10 ΗΜΕΡΕΣ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΜΕ ΑΠΕΡΙΟΡΙΣΤΕΣ ΔΩΡΕΑΝ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

 

 

σχετικά άρθρα

Κορονοϊός-σχολεία: Η «γαλαρία» το πιο ασφαλές σημείο για τους μαθητές
Κορονοϊός-σχολεία: Η «γαλαρία» το πιο ασφαλές σημείο για τους μαθητές
Τα ανοικτά παράθυρα στις σχολικές τάξεις μειώνουν έως 40% τα σταγονίδια με κορονοϊό στον αέρα, ενώ οι πίσω γωνίες (η «γαλαρία»!) είναι τα ασφαλέστερα...
Κορονοϊός-σχολεία: Η «γαλαρία» το πιο ασφαλές σημείο για τους μαθητές