Τα παιδιά με αυτισμό δεν είναι «μπάλες» για να παίζουμε μαζί τους!
 Το αυτιστικό παιδί όμως έχει και τον δικό του τρόπο στο να μάθει και να λειτουργήσει παραγωγικά, πράγμα που μπορεί να είναι και χρονοβόρο για το ίδιο και τους εκπαιδευτικούς του κάποιες φορές .

Ως μαθητής ημερήσιου γενικού λυκείου, παρατηρώ και αφουγκράζομαι τα ζητήματα συμμαθητών μου με μαθησιακές δυσκολίες, διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές (όπως αυτισμός,asperger), τύφλωση, κώφωση κ.ο.κ και το πόσο αυτοί έχουνε ανάγκη μια αγαστή και σταθερή συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής που ορίζονται κάθε χρόνο απ’ το Υπουργείο Παιδείας.

Θα σταθώ κυρίως στον αυτισμό, που πολλές φορές, ένα άτομο που τον έχει, νιώθει ασφάλεια μόνο σε μια συγκεκριμένη ρουτίνα και δεν μπορεί να κοινωνικοποιηθεί εύκολα σε έναν χώρο με 300 άτομα, όπως το σχολείο. Μπορεί να σταθεί, όχι όμως πάντα  χωρίς υποβοήθηση.  

Τα υπόλοιπα παιδιά δικαίως δυσκολεύονται να του δώσουν την απαραίτητη βοήθεια, διότι δεν είναι υποχρεωμένα να γνωρίζουν (αν και είναι και αυτό ένα ζήτημα που πρέπει να διευθετηθεί απ’ την πολιτεία άμεσα) το πως λειτουργεί η σκέψη του με αποτέλεσμα να μην μπορούν να το διαχειριστούνε. Ενώ πολλές φορές το ίδιο συμβαίνει και με καθηγητές γενικής παιδείας, που μπορεί να μην είναι γνώστες ειδικής αγωγής.

 Το αυτιστικό παιδί όμως έχει και τον δικό του τρόπο στο να μάθει και να λειτουργήσει παραγωγικά, πράγμα που μπορεί να είναι και χρονοβόρο για το ίδιο και τους εκπαιδευτικούς του κάποιες φορές .

Για τους παραπάνω λόγους λοιπόν, υπάρχουν στα σχολεία οι καθηγητές παράλληλης στήριξης και θα πρέπει επιτέλους να μπορούν με σιγουριά να αναλάβουν τον εκάστοτε μαθητή τους για μεγαλύτερα διαστήματα από ένα διδακτικό έτος.

Για τους παραπάνω λόγους θα πρέπει το υπουργείο και η κάθε ηγεσία του, να σταματήσει να «παίζει» και να μεταφέρει τους αναπληρωτές δεξιά και αριστερά και ο κύριος Μητσοτάκης όπως είχε υποσχεθεί πριν τρία χρόνια, να υλοποιήσει την δέσμευση πως κάθε ιδιαίτερο παιδί δεν θα γίνεται «μπάλα» που θα αλλάζει χέρια διαρκώς στο σχολικό περιβάλλον.

 Κατανοώ τις δυσκολίες και τις ελλείψεις που υπάρχουνε, σωστή η ύπαρξη αξιοκρατίας στην κατανομή θέσεων με βάση τα μόρια, αλλά θα ήταν εξίσου καλό να δοθεί προτεραιότητα στο πρακτικό κομμάτι του όλου ζητήματος.

 

Γιώργος Τριανταφύλλου *Μαθητής του 1ου ΓΕΛ Κοζάνης και υπεύθυνος του δικτύου μαθητών Change The World GR.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Αδιανόητη αυθαιρεσία: Διευθυντής Π.Ε αδικεί υποψήφιο Διευθυντή σχολείου και δημιουργεί «μπάχαλο» με εμπλοκή της δικαιοσύνης!

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΜΕΘ
Καταγγελία «βόμβα» για νοσοκομείο της Θεσσαλονίκης: Eνημέρωσαν ασθενή ότι έχει καρκίνο έναν χρόνο μετά τη βιοψία
«Φοβάμαι ότι υπάρχουν κι άλλες βιοψίες, που ενδεχομένως δεν έχουν εκτιμηθεί»
Καταγγελία «βόμβα» για νοσοκομείο της Θεσσαλονίκης: Eνημέρωσαν ασθενή ότι έχει καρκίνο έναν χρόνο μετά τη βιοψία
βια ανηλικων
ΟΛΜΕ: Σχετικά με το πρωτόγνωρο περιστατικό σε Γυμνάσιο της Αθήνας
Η ΟΛΜΕ είχε εγκαίρως προβλέψει και προειδοποιήσει  το υπουργείο Παιδείας για την έξαρση βίας, είχε καταθέσει υπόμνημα με συγκεκριμένες προτάσεις και...
ΟΛΜΕ: Σχετικά με το πρωτόγνωρο περιστατικό σε Γυμνάσιο της Αθήνας