Για «διάλογο-παρωδία», με την υπουργό Παιδείας να αναδεικνύεται ανοιχτά σε... «φύλακα-άγγελο» των σχολαρχών κάνει λόγο η ΟΙΕΛΕ, σε σχετική ενημέρωσή της για τη σημερινή συνάντηση που έλαβε χώρα στο υπουργείο Παιδείας.
Όπως μάλιστα τονίζει η Ομοσπονδία των ιδιωτικών εκπαιδευτικών, η Νίκη Κεραμέως «αντικαθιστά επάξια τον Κ. Αρβανιτόπουλο», επιθυμώντας «κι άλλο "αίμα"», ενώ χαρακτήρισε ως «υπερβολική» την προστασία του Συντάγματος στην κρατική εποπτεία στα ιδιωτικά σχολεία.
«H περίφημη "ελευθερία" για το ιδιωτικό σχολείο που ευαγγελίζεται η κ. Κεραμέως δεν είναι τίποτε παραπάνω από το όργιο ασυδοσίας των "συνεργατών" της και χορηγών της Νέας Δημοκρατίας», σημειώνει η ΟΙΕΛΕ, ενώ στη συνέχεια υπογραμμίζει: «Το νομοσχέδιο που φέρνει στη Βουλή είναι απλώς μια συρραφή συγκεκριμένων ρουσφετιών των εκπροσώπων των σχολαρχών, καθώς τους ικανοποιείται κάθε παρανοϊκή και παράλογη απαίτηση».
Η Ομοσπονδία παραθέτει ακόμα τις προτάσεις που κατέθεσε στην υπουργό Παιδείας για το υπό ψήφιση σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας για την ιδιωτική εκπαίδευση.
Αναλυτικά η ενημέρωση της ΟΙΕΛΕ:
Διάλογος-παρωδία της ΟΙΕΛΕ με την Υπουργό Παιδείας, η οποία, όπως αναμενόταν, απέρριψε πλήρως τις προτάσεις της ΟΙΕΛΕ για απόσυρση του νομοσχεδίου και έναρξη ουσιαστικού διαλόγου το Σεπτέμβριο, αλλά απέδειξε με όσα είπε ότι όχι μόνο στηρίζει πλήρως τις θέσεις των σχολαρχών, αλλά αν μπορούσε, θα έκανε και χειρότερα!
Κατά την Υπουργό Παιδείας, λοιπόν, είναι υπερβολικά πολλές οι προβλέψεις του Συντάγματος για την εποπτεία του κράτους στα ιδιωτικά σχολεία (ανέφερε μεταξύ άλλων τους μισθούς, το αναλυτικό πρόγραμμα, το ωράριο, τις άδειες). «Μπορεί να είναι πολλά, αυτά είναι όμως», δήλωσε επακριβώς η κ. Κεραμέως. Προφανώς θέλει να την ευχαριστήσουμε που δεν μετατρέπει εντελώς την εργασία των εκπαιδευτικών στα ιδιωτικά σχολεία σε «εθελοντική υπηρεσία», χωρίς μισθό, χωρίς ωράριο, χωρίς κανένα δίχτυ προστασίας για το εκπαιδευτικό αγαθό. Προφανώς θέλει κι άλλο αίμα!
Η Υπουργός Παιδείας που εμφανίστηκε στο «διάλογο» με το ΔΣ της ΟΙΕΛΕ είναι απλώς ένας θεματοφύλακας των συμφερόντων των σχολαρχών, που απέρριψε τις προτάσεις της ΟΙΕΛΕ θεωρώντας «υπερβολική» κάθε παρατήρησή μας για τις θηριώδεις παρανομίες στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης και που απέδειξε ξεκάθαρα ότι κάνει διάλογο για το θεαθήναι. Με τη συμπεριφορά της και το νομοθέτημα που φέρνει στη Βουλή απέδειξε ότι αντικαθιστά και με το παραπάνω τον Κ. Αρβανιτόπουλο ως ο φύλακας-άγγελος των εκπροσώπων των ιδιοκτητών και των απαιτήσεών τους.
Η συνάντηση δεν αντέχει σε ιδιαίτερη κριτική. Οι προτάσεις μας για απόσυρση του νομοσχεδίου μέχρι το Σεπτέμβριο και την έναρξη ενός ανοιχτού και παραγωγικού διαλόγου με την εκπαιδευτική κοινότητα ενεργή απορρίφθηκε αυτομάτως. Οι εκπρόσωποι της ΟΙΕΛΕ φιλότιμα επιχείρησαν με συγκεκριμένα στοιχεία να αποδείξουν το ότι το σχέδιο νόμου θα διαλύσει κάθε έννοια κρατικής εποπτείας και θα εκτοξεύσει την παρανομία. Τα επιχειρήματά μας για την εξαναγκασμένη παραίτηση από μέρος του ωραρίου, για τη δαμόκλειο σπάθη της ελεύθερης απόλυσης που θα προκαλέσει αλλοίωση κάθε διαδικασίας στα ιδιωτικά σχολεία, για την άρση της εποπτείας στις απογευματινές δράσεις αντιμετωπίστηκαν ως «υπερβολές», καθώς η Υπουργός μιλά με «ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς» που της λένε …άλλα! Προφανώς εννοεί τους σχολάρχες που έχουν «εκπαιδευτική ιδιότητα», όπως αναφέρει και στο άρθρο 5 του νέου νομοσχεδίου.
Έπεσαν εντελώς οι μάσκες, λοιπόν. H περίφημη «ελευθερία» για το ιδιωτικό σχολείο που ευαγγελίζεται η κ. Κεραμέως δεν είναι τίποτε παραπάνω από το όργιο ασυδοσίας των «συνεργατών» της και χορηγών της Νέας Δημοκρατίας. Το νομοσχέδιο που φέρνει στη Βουλή είναι απλώς μια συρραφή συγκεκριμένων ρουσφετιών των εκπροσώπων των σχολαρχών, καθώς τους ικανοποιείται κάθε παρανοϊκή και παράλογη απαίτηση.
Πλέον ακόμη και οι πιο αφελείς και καχύποπτοι πείστηκαν. Η Υπουργός Παιδείας εκτελεί ένα συμβόλαιο θανάτου της ιδιωτικής εκπαίδευσης, των ιδιωτικών σχολείων ως παρόχων μορφωτικού αγαθού, των ιδιωτικών εκπαιδευτικών ως λειτουργών της εκπαίδευσης. Εμείς θα ανατρέψουμε τα σχέδιά της και σύντομα η νέα ανωμαλία, μετά τη μαύρη περίοδο Αρβανιτόπουλου, που επιχειρείται να παλινορθωθεί, θα αποτελέσει παρελθόν.
Ακολουθούν οι προτάσεις που κατέθεσε η ΟΙΕΛΕ στην Υπουργό Παιδείας:
Οι προτάσεις της ΟΙΕΛΕ για το υπό ψήφιση σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας για την ιδιωτική εκπαίδευση
Η διαδικασία διαλόγου για το υπό κατάθεση σχέδιο νόμου για την ιδιωτική εκπαίδευση καταστρατήγησε τον ευρωπαϊκά κατοχυρωμένο θεσμικό διάλογο των κοινωνικών εταίρων (ασχέτως, αν ο ένας εταίρος γνώριζε ήδη πλήρως το περιεχόμενο, καθώς αυτός το υπαγόρευσε). Η ΟΙΕΛΕ εκλήθη σε ένα προσχηματικό διάλογο, χωρίς να γνωρίζει τίποτε για το νομοθέτημα, μία μόλις ημέρα πριν αυτό κατατεθεί στον Πρωθυπουργό. Αποκορύφωμα του απροκάλυπτου αυταρχισμού και της προσχηματικότητας του διαλόγου ήταν ο αποκλεισμός από την Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων όσων φορέων η Υπουργός έκρινε εκ των προτέρων ότι θα τοποθετηθούν εναντίον του νομοσχεδίου με το πρόσχημα των… επικαλυπτόμενων τοποθετήσεων, ενώ εκλήθησαν – πλην της αναγκαίας ΟΙΕΛΕ – τρεις εργοδοτικοί φορείς και μια προκάτ Επιτροπή Γονέων.
Σε ένα τέτοιο αρνητικό περιβάλλον που δεν έχει προηγούμενο στον ευαίσθητο χώρο της εκπαίδευσης, η ΟΙΕΛΕ με βαθιά συναίσθηση της ευθύνης της για την προστασία του κοινωνικού αγαθού της εκπαίδευσης και για την ομαλή λειτουργία των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων, καταθέτει τις ακόλουθες προτάσεις προς την Υπουργό και την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας:
- Όπως επισημάναμε και στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, η κ. Υπουργός δεν γνωρίζει ούτε τι ισχύει νομοθετικά σήμερα, ούτε τι φέρνει προς ψήφιση στη Βουλή και αυτό είναι εξόχως προβληματικό. Διευκρινίζουμε ότι η Υπουργός ισχυρίστηκε, καθαρά για επικοινωνιακούς λόγους, ότι φέρνει προς ψήφιση σειρά μέτρων που ήδη ισχύουν, όπως ενδεικτικά:
- Το διευρυμένο ωράριο των 40 ωρών
- Τις απογευματινές δράσεις
- Την εσωτερική αξιολόγηση
- Την «πρόσθετη» αμοιβή για απογευματινές υπηρεσίες
Επίσης, φέρνει προς ψήφιση μέτρα που θέτουν σε άμεσο κίνδυνο το εθνικό εκπαιδευτικό σύστημα και τους τίτλους σπουδών που τα ιδιωτικά σχολεία εκδίδουν, αλλοιώνοντας τη συνταγματική επιταγή και την παραγόμενη εξ αυτής νομολογία, όπως την ουσιαστική ακύρωση της στενής εποπτείας της πολιτείας στην πρόσληψη, την υπηρεσιακή εξέλιξη και την απόλυση των ιδιωτικών εκπαιδευτικών. Κυρίως, όμως, καταστρατηγούν την από το 2014 (μετά την ψήφιση του νόμου Αρβανιτόπουλου) σαφή οδηγία του European Advisory Group, για τη θέσπιση ρυθμιστικού πλαισίου για την ιδιωτική εκπαίδευση και τη διασφάλιση α) της ποιότητας των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών και β) της νομιμότητας των εκδιδόμενων τίτλων σπουδών. Υποχρεωνόμαστε να επισημάνουμε ότι η Κομισιόν τότε, λόγω της δικής μας προσφυγής για την αναρχία στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης, είχε «παγώσει» την αντιστοίχιση του Εθνικού (ΝQF) με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων (ΕQF).
Τέλος, με ρυθμίσεις όπως η απόσυρση της εποπτείας του Υπουργείου Παιδείας για τις απογευματινές δράσεις, ή η επαίσχυντη ρύθμιση για την δήθεν οικειοθελή και επί της ουσίας εξαναγκασμένη παραίτηση από μέρους του ωραρίου ανοίγουν τον ασκό του Αιόλου για την εκτίναξη της αδήλωτης εργασίας και της φοροδιαφυγής, για την άγρια εργασιακή εκμετάλλευση χιλιάδων εκπαιδευτικών και για τη δημιουργία ενός άθλιου κλίματος μέσα σε εκπαιδευτικά ιδρύματα που θα έπρεπε να λειτουργούν σε κλίμα αρμονίας.
Για τους λόγους αυτούς, η ΟΙΕΛΕ προτείνει στην πολιτική ηγεσία την απόσυρση του νομοσχεδίου τουλάχιστον για ένα μήνα και την επανεκκίνηση το Σεπτέμβριο ενός γόνιμου και ουσιαστικού διαλόγου για όλα τα κρίσιμα ζητήματα του χώρου της ιδιωτικής εκπαίδευσης, όταν θα είναι λειτουργούσα και η εκπαιδευτική κοινότητα.
- Σε περίπτωση που το νομοσχέδιο τελικά κατατεθεί προς ψήφιση και η εφαρμογή του εκκινήσει με την έκδοση του ΦΕΚ, η ΟΙΕΛΕ ενημερώνει την Υπουργό και τους πολίτες πως ήδη έχει προετοιμάσει τις νομικές και συνδικαλιστικές της κινήσεις στην Ελλάδα και στην Ε.Ε. Ωστόσο, για να μην υπάρξει κανένα ζήτημα λειτουργίας και νομιμότητας των σχολείων, η ΟΙΕΛΕ προτείνει την εφαρμογή όσων και σήμερα ισχύουν στην Ε.Ε. στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Την ελεύθερη επιλογή των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων σε ποια κατηγορία επιθυμούν να ανήκουν:
Α) Στα κρατικώς εποπτευόμενα ιδιωτικά σχολεία που υπάγονται σε αυστηρότατο έλεγχο για τα αναλυτικά προγράμματα και τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών.
Β) Στα λεγόμενα «ελεύθερα-αυτόνομα» σχολεία που έχουν εξαιρετικά χαλαρή εποπτεία από το Υπουργείο Παιδείας της χώρας, όπως συμβαίνει με το παρόν νομοσχέδιο, και δεν μπορούν να εκδίδουν ισότιμους τίτλους σπουδών με τα δημόσια.
Είναι αυτονόητο ότι όσα ιδιωτικά σχολεία επιλέξουν να εφαρμόσουν αυτά που προβλέπει το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, να λειτουργήσουν δηλαδή ως αμιγείς επιχειρήσεις, δεν θα πρέπει να έχουν το δικαίωμα της έκδοσης ισότιμων τίτλων σε κανένα από τα τέσσερα επίπεδα προσόντων και οι απόφοιτοί τους θα πρέπει να πιστοποιούν τα πτυχία τους υπό δημόσιο έλεγχο.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη