Αρχιτεκτονική ΕΜΠ: Οι Αρχιτέκτονες Εκπαιδευτικοί εξοβελίζονται από τη Γενική Εκπαίδευση
Ανακοίνωση της ΓΣ των Αρχιτεκτόνων του Ε.Μ.Πολυτεχνείου για την κατάργηση των καλλιτεχνικών και άλλων μαθημάτων από το Λύκειο

Η Γενική Συνέλευση της Σχολής Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου στη συνεδρίασή της αρ. 14/16-07-2020 κατέληξε ομόφωνα στο παρακάτω ψήφισμα:

Η Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών ΕΜΠ είναι αντίθετη με την κατάργηση των γνωστικών αντικειμένων της Καλλιτεχνικής Παιδείας (εικαστικά, μουσική, θεατρολογία), του Ελληνικού και Ευρωπαϊκού Πολιτισμού και της Γεωλογίας και Διαχείρισης Φυσικών Πόρων από την Α’ Λυκείου, του Γραμμικού και Ελεύθερου Σχεδίου από τη Γ’ Λυκείου και των Ερευνητικών Δημιουργικών Δραστηριοτήτων.

Ιδιαίτερα όσον αφορά το Γραμμικό και το Ελεύθερο Σχέδιο, μαθήματα στα οποία οι υποψήφιοι φοιτητές/τριες μας εξετάζονται σε πανελλαδικό επίπεδο και η επιτυχία τους σε αυτά, με την βάση του 10, είναι προϋπόθεση για την εισαγωγή τους σε όλες τις Αρχιτεκτονικές Σχολές και επιπλέον στις Σχολές Γραφιστικής, Διακόσμησης, Συντήρησης Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης, θα θέλαμε να σημειώσουμε τα εξής:

Πιστεύουμε ότι, όχι μόνο οι πρωτοετείς φοιτητές/τριες των Αρχιτεκτονικών και λοιπών Σχολών, αλλά και όλοι/ες οι απόφοιτοι του Γενικού Λυκείου, θα πρέπει να διαθέτουν γνώσεις Γραμμικού και Ελευθέρου Σχεδίου, το οποίο σημαίνει καλλιέργεια χωρικής αντίληψης, κατανόηση των εννοιών του χώρου, της κλίμακας, των αποστάσεων, της μορφής, της φόρμας, και βασικές γνώσεις γεωμετρίας και στερεομετρίας.

Πρόκειται για στοιχεία μιας ευρείας παιδείας στα οποία παρατηρούμε ότι οι φοιτητές/τριες μας υστερούν, μολονότι έχουν περάσει από την διαδικασία των μαθημάτων και των εξετάσεων, επομένως θεωρούμε ότι η διδασκαλία των σχεδίων θα έπρεπε να γενικευθεί και να ενισχυθεί, εντός του δημόσιου σχολείου, καθώς αφορά όλους του μαθητές/τριες ανεξάρτητα από τις σπουδές που θα ακολουθήσουν. Το γραμμικό σχέδιο είναι μια διεθνής γλώσσα επικοινωνίας, απαραίτητη σε όλους όσοι ασχολούνται με κάθε είδους κατασκευή, σε όλες τις ειδικότητες των μηχανικών και, εν τέλει, στην εποχή της κυριαρχίας του οπτικού πολιτισμού, σε όλους τους πολίτες.

Επιπλέον θεωρούμε σημαντικό, τα μαθήματα αυτά να διδάσκονται στο δημόσιο σχολείο ώστε να είναι εφικτή η πρόσβαση στις αρχιτεκτονικές και λοιπές σχολές παιδιών που είτε δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να παρακολουθήσουν ιδιωτικά μαθήματα, είτε ζουν σε μικρές επαρχιακές πόλεις όπου δεν υπάρχουν φροντιστήρια σχεδίου. Οι Ερευνητικές Δημιουργικές Δραστηριότητες που καλλιεργούν την συνεργατικότητα και εξοικειώνουν τους/τις μαθητές/τριες με την διαδικασία σύνταξης μιας ερευνητικής εργασίας, γνώσεις απαραίτητες στους φοιτητές/τριες μας, επίσης καταργούνται. Το μάθημα επιλογής Γεωλογία και Διαχείριση Φυσικών Πόρων που φέρνει τα παιδιά σε επαφή με το κρίσιμο ζήτημα της περιβαλλοντικής κρίσης και της βιοκλιματικής θεώρησης, γνώση πολύ σημαντική για τους/τις νέους/ες, μηχανικούς και δη αρχιτέκτονες, καταργείται και αυτό.

Είναι ακατανόητη η λογική μιας αλλαγής ωρολογίου προγράμματος και περιεχομένου σπουδών στο Γενικό Λύκειο που καταργεί, αντί να ενισχύει, γνωστικά αντικείμενα τόσο σημαντικά όσο τα παραπάνω, στερώντας από τους νέους και τις νέες της χώρας την δυνατότητα να προετοιμαστούν σωστά για τις ανώτατες σπουδές και να αποκτήσουν εφόδια πολύ χρήσιμα για τους ίδιους, αλλά και για όλους εμάς που προσπαθούμε να παρέχουμε ένα υψηλό επίπεδο σπουδών. Τέλος, κρίνουμε πως θα πρέπει να συνεχίσουν να διδάσκουν, να εξετάζουν και να βαθμολογούν το Ειδικό Μάθημα Γραμμικό Σχέδιο, Αρχιτέκτονες Εκπαιδευτικοί, οι οποίοι είναι οι πλέον κατάλληλοι να το κάνουν τόσο λόγω της Αρχιτεκτονικής τους Παιδείας όσο και λόγω της ιδιότητάς τους ως δασκάλων.

Με το νέο Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Γενικού Λυκείου οι Αρχιτέκτονες Εκπαιδευτικοί, οι οποίοι διδάσκουν όλα τα παραπάνω καταργούμενα αντικείμενα, εξοβελίζονται από τη Γενική Εκπαίδευση, μια εκπαίδευση από την οποία απουσιάζει παντελώς η αρχιτεκτονική παιδεία, με τα αποτελέσματα αυτής της απουσίας να είναι εμφανή στο δομημένο περιβάλλον της χώρας.

Με βάση τα παραπάνω καλούμε το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων να ανακαλέσει το νέο - αλλά αναχρονιστικό - ωρολόγιο πρόγραμμα του Γενικού Λυκείου και να ξεκινήσει έναν ουσιαστικό διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα για μια ριζική αναθεώρηση του περιεχομένου της εκπαίδευσης που θα πρέπει να περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την αρχιτεκτονική παιδεία, σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες

Όλες οι σημαντικές ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Ένα self test για μαθητές-εκπαιδευτικούς από τις 17 Μαΐου

Πανελλαδικές 2021: Ανακοινώθηκε το πρόγραμμα εξετάσεων για ΓΕΛ - ΕΠΑΛ

Σε όλα τα σχολεία το ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ μάθημα ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ - ΝΕΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΓΙΑ ΜΟΡΙΟΟΤΗΣΗ

Το Κορυφαίο Μοριοδοτούμενο σεμινάριο στην ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ του Παν.Αιγαίου ΧΩΡΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ!

Μόρια για Προσλήψεις - ΑΣΕΠ - Μεταπτυχιακά με ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΓΓΛΙΚΩΝ LTE του GoLearn - ΤΗΛΕΞΕΤΑΣΗ ΜΟΝΟ σε Reading - Listening

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ για ΑΣΕΠ σε 10 ημέρες εξ αποστάσεως με ΔΩΡΕΑΝ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ 97% ΕΠΙΤΥΧΙΑ

σχετικά άρθρα

paideia-ypaith
Αξιολόγηση-στελέχη εκπαίδευσης: Η αναδίπλωση Κεραμέως έχει αιτία και στόχο
Το υπουργείο Παιδείας έχει ανατρέψει όλο τον προγραμματισμό για αυτονομία των σχολικών μονάδων, αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και νέο σύστημα επιλογής...
Αξιολόγηση-στελέχη εκπαίδευσης: Η αναδίπλωση Κεραμέως έχει αιτία και στόχο