Σημαντικές ελλείψεις στη διακομματική επιτροπή για τη Σχολική Βία
Ερώτηση της Χαράς Κεφαλίδου προς την Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων

Σημαντικές είναι οι ελλείψεις της Διακομματικής Επιτροπής σε εξειδικευμένους φορείς και επιστημονικούς κλάδους, η οποία συστάθηκε από το Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων για την πρόληψη, αποτροπή και αντιμετώπιση του φαινομένου του σχολικού εκφοβισμού. Από την Επιτροπή απουσιάζουν Πανεπιστήμια, δημόσια Νοσοκομεία Παίδων, το Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, ο Βοηθός Συνηγόρου του Πολίτη για τα Δικαιώματα του παιδιού, αλλά και παιδοψυχολόγοι, παιδοψυχίατροι, κοινωνικοί λειτουργοί, κοινωνικοί ερευνητές κλπ. 

Με Ερώτησή της η Χαρά Κεφαλίδου βουλευτής Δράμας και τομεάρχης Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής ζητά να ενημερωθεί από την κ.Κεραμέως για τις ενέργειες στις οποίες θα προβεί το Υπουργείο ώστε να ενταχθούν στην Επιτροπή όλες οι ομάδες επιστημόνων και εξειδικευμένων φορέων που γνωρίζουν καλά το σύνθετο φαινόμενο της σχολικής βίας, ενώ παράλληλα τονίζει την ανάγκη επαναφοράς του θεσμού των Σχολικών Συμβούλων καθώς και επαναλειτουργίας του Δικτύου για την ενδοσχολική βία και του Παρατηρητηρίου.   

H ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων:

Θέμα: «Σημαντικές ελλείψεις στη Διακομματική Επιτροπή για τη Σχολική Βία»

Με πρόσφατη απόφασή σας (ΦΕΚ 2540/ τ. Β’/ 24.06.2020) συγκροτήθηκε Διακομματική Επιτροπή για την πρόληψη, αποτροπή και αντιμετώπιση του φαινομένου του σχολικού εκφοβισμού. Με έκπληξη διαπιστώσαμε ότι απουσίαζαν παντελώς από τη σύνθεση της Επιτροπής Ειδικοί Παιδαγωγοί αλλά και επιστημονικές ομάδες που έχουν άμεση σχέση με την αντιμετώπιση της σχολικής βίας, π.χ. Πανεπιστημιακά Τμήματα, δημόσια Νοσοκομεία Παίδων, Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, Βοηθός Συνήγορος του Πολίτη για τα Δικαιώματα του παιδιού, παιδοψυχολόγοι, παιδοψυχίατροι, κοινωνικοί λειτουργοί, στατιστικολόγοι, κοινωνικοί ερευνητές κλπ. Η διεθνής εμπειρία, ειδικά από χώρες που έχουν αντιμετωπίσει με επιτυχία το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού (π.χ. Δανία, Σουηδία), έχει δείξει ότι η συμβολή των παραπάνω εξειδικευμένων επιστημόνων δεν είναι μόνον απαραίτητη αλλά θεωρείται και δεδομένη.

Τέσσερις ημέρες μετά τη δημοσίευση σε ΦΕΚ της αρχικής σας απόφασης, με νέα απόφασή (ΦΕΚ 2653/ τ. Β’/ 30.06.2020) ακυρώσατε την πρώτη και προχωρήσατε σε ανασυγκρότηση της Επιτροπής προσθέτοντας δυο μέλη που σχετίζονται με την Ειδική Αγωγή. Ένα κάποιο βήμα προόδου έγινε αλλά και πάλι η Επιτροπή παραμένει ελλιπής χωρίς τη συμμετοχή όλων όσοι γνωρίζουν καλά το αντικείμενο της σχολικής βίας και κατέχουν τις αναγκαίες επιστημονικές λύσεις.

Τον Φεβρουάριο του 2020 και κάτω από την πίεση του τραγικού περιστατικού σχολικού εκφοβισμού σε σχολείο του Βύρωνα ανακοινώσατε δέσμη 15 μέτρων για την αντιμετώπιση του σύνθετου αυτού φαινομένου. Μεταξύ αυτών ήταν και η αξιοποίηση δικτύων με ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς. Σχήμα οξύμωρο αφού οι ειδικότητες αυτές απουσιάζουν από την Επιτροπή που θα κληθεί τελικά να σχεδιάσει τις δράσεις διαχείρισης της σχολικής βίας.

Για ακόμη μια φορά υπενθυμίζουμε ότι οι λύσεις υπάρχουν και έχουν καταγραφεί αναλυτικά στον Νόμο 4009/2011. Πρώτη προτεραιότητα η συγκρότηση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου, το οποίο θα αποτελεί αποτέλεσμα συλλογικής δουλειάς όλων των φορέων που σχετίζονται με το θέμα του σχολικού εκφοβισμού. Η επαναφορά του θεσμού των Σχολικών Συμβούλων, η επαναλειτουργία του Δικτύου για την ενδοσχολική βία, του Παρατηρητήριου, καθώς και η επανεισαγωγή της ημέρας σχολικού εκφοβισμού στα σχολεία, θα πρέπει να είναι τα πρώτα άμεσα μέτρα. Δυστυχώς οι μέχρι τώρα εξαγγελίες σας είναι άτολμες και αποσπασματικές.  

 Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάται η αρμόδια Υπουργός:

  1. Σε ποιες άμεσες ενέργειες θα προβείτε ώστε να διαμορφωθεί μια ουσιαστική Διακομματική Επιτροπή για τη σχολική βία;
  2. Θα ενταχθούν στην Επιτροπή εκπρόσωποι Πανεπιστημιακών Τμημάτων, δημόσιων Νοσοκομείων παιδοψυχολόγοι, παιδοψυχίατροι, κοινωνικοί λειτουργοί αλλά και άλλες απαραίτητες ειδικότητες που αυτή τη στιγμή απουσιάζουν από τη σύνθεση της Επιτροπής;
  3. Με το Παρατηρητήριο Σχολικής βίας τι έχει γίνει, για ποιο λόγο δεν έχει προχωρήσει και πού βρίσκεται αυτή τη στιγμή;
  4. Τί έχει γίνει με το Δίκτυο κατά της βίας στο σχολείο και τα Διακρατικά Προγράμματα (DAPHNE ΙΙΙ); Πώς θα αξιοποιηθεί αυτό το πολύ χρήσιμο εργαλείο;
  5. Σκοπεύετε να επαναφέρετε το θεσμό του Σχολικού Συμβούλου;
  6. Σε ποιες πρωτοβουλίες έχει προχωρήσει το Υπουργείο σας για την αντιμετώπιση του Διαδικτυακού bullying που εξαπλώνεται όλο και περισσότερο και πως θα αξιοποιηθούν οι ΤΠΕ;

Η Ερωτώσα βουλευτής

Χαρά Κεφαλίδου

Διαβάστε Επίσης:


ΑΣΕΠ: Tο ΚΟΡΥΦΑΙΟ Σεμινάριο στην ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ με ανοικτές αιτήσεις

Νέες Προσλήψεις Φιλολόγων (όλες οι ειδικότητες) σε όλη την Ελλάδα

Μοριοδότηση - Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Π.Ε. και Δ.Ε. στη Σχολική Ψυχολογία

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ Η/Υ ΣΕ 10 ΗΜΕΡΕΣ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΜΕ ΑΠΕΡΙΟΡΙΣΤΕΣ ΔΩΡΕΑΝ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

 

 

σχετικά άρθρα

Διαδικτυακή προσομοίωση συνάντησης Υπουργών Παιδείας του Συμβουλίου της Ευρώπης με τη συμμετοχή φοιτητών
Διαδικτυακή προσομοίωση συνάντησης Υπουργών Παιδείας του Συμβουλίου της Ευρώπης με τη συμμετοχή φοιτητών
Δράσεις της Ελληνικής Προεδρίας της Επιτροπής Υπουργών του Συμβουλίου της Ευρώπης
Διαδικτυακή προσομοίωση συνάντησης Υπουργών Παιδείας του Συμβουλίου της Ευρώπης με τη συμμετοχή φοιτητών
Οδηγίες για τη συγκρότηση διαδικτυακών τμημάτων και την εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης
Οδηγίες για τη συγκρότηση διαδικτυακών τμημάτων και την εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης
Σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση ή αναμετάδοση μαθημάτων από την αίθουσα διδασκαλίας για τους μαθητές που απουσιάζουν - Έγγραφο της Περιφερειακής...
Οδηγίες για τη συγκρότηση διαδικτυακών τμημάτων και την εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης