Σημαντικές ελλείψεις στη διακομματική επιτροπή για τη Σχολική Βία
Ερώτηση της Χαράς Κεφαλίδου προς την Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων

Σημαντικές είναι οι ελλείψεις της Διακομματικής Επιτροπής σε εξειδικευμένους φορείς και επιστημονικούς κλάδους, η οποία συστάθηκε από το Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων για την πρόληψη, αποτροπή και αντιμετώπιση του φαινομένου του σχολικού εκφοβισμού. Από την Επιτροπή απουσιάζουν Πανεπιστήμια, δημόσια Νοσοκομεία Παίδων, το Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, ο Βοηθός Συνηγόρου του Πολίτη για τα Δικαιώματα του παιδιού, αλλά και παιδοψυχολόγοι, παιδοψυχίατροι, κοινωνικοί λειτουργοί, κοινωνικοί ερευνητές κλπ. 

Με Ερώτησή της η Χαρά Κεφαλίδου βουλευτής Δράμας και τομεάρχης Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής ζητά να ενημερωθεί από την κ.Κεραμέως για τις ενέργειες στις οποίες θα προβεί το Υπουργείο ώστε να ενταχθούν στην Επιτροπή όλες οι ομάδες επιστημόνων και εξειδικευμένων φορέων που γνωρίζουν καλά το σύνθετο φαινόμενο της σχολικής βίας, ενώ παράλληλα τονίζει την ανάγκη επαναφοράς του θεσμού των Σχολικών Συμβούλων καθώς και επαναλειτουργίας του Δικτύου για την ενδοσχολική βία και του Παρατηρητηρίου.   

H ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων:

Θέμα: «Σημαντικές ελλείψεις στη Διακομματική Επιτροπή για τη Σχολική Βία»

Με πρόσφατη απόφασή σας (ΦΕΚ 2540/ τ. Β’/ 24.06.2020) συγκροτήθηκε Διακομματική Επιτροπή για την πρόληψη, αποτροπή και αντιμετώπιση του φαινομένου του σχολικού εκφοβισμού. Με έκπληξη διαπιστώσαμε ότι απουσίαζαν παντελώς από τη σύνθεση της Επιτροπής Ειδικοί Παιδαγωγοί αλλά και επιστημονικές ομάδες που έχουν άμεση σχέση με την αντιμετώπιση της σχολικής βίας, π.χ. Πανεπιστημιακά Τμήματα, δημόσια Νοσοκομεία Παίδων, Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, Βοηθός Συνήγορος του Πολίτη για τα Δικαιώματα του παιδιού, παιδοψυχολόγοι, παιδοψυχίατροι, κοινωνικοί λειτουργοί, στατιστικολόγοι, κοινωνικοί ερευνητές κλπ. Η διεθνής εμπειρία, ειδικά από χώρες που έχουν αντιμετωπίσει με επιτυχία το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού (π.χ. Δανία, Σουηδία), έχει δείξει ότι η συμβολή των παραπάνω εξειδικευμένων επιστημόνων δεν είναι μόνον απαραίτητη αλλά θεωρείται και δεδομένη.

Τέσσερις ημέρες μετά τη δημοσίευση σε ΦΕΚ της αρχικής σας απόφασης, με νέα απόφασή (ΦΕΚ 2653/ τ. Β’/ 30.06.2020) ακυρώσατε την πρώτη και προχωρήσατε σε ανασυγκρότηση της Επιτροπής προσθέτοντας δυο μέλη που σχετίζονται με την Ειδική Αγωγή. Ένα κάποιο βήμα προόδου έγινε αλλά και πάλι η Επιτροπή παραμένει ελλιπής χωρίς τη συμμετοχή όλων όσοι γνωρίζουν καλά το αντικείμενο της σχολικής βίας και κατέχουν τις αναγκαίες επιστημονικές λύσεις.

Τον Φεβρουάριο του 2020 και κάτω από την πίεση του τραγικού περιστατικού σχολικού εκφοβισμού σε σχολείο του Βύρωνα ανακοινώσατε δέσμη 15 μέτρων για την αντιμετώπιση του σύνθετου αυτού φαινομένου. Μεταξύ αυτών ήταν και η αξιοποίηση δικτύων με ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς. Σχήμα οξύμωρο αφού οι ειδικότητες αυτές απουσιάζουν από την Επιτροπή που θα κληθεί τελικά να σχεδιάσει τις δράσεις διαχείρισης της σχολικής βίας.

Για ακόμη μια φορά υπενθυμίζουμε ότι οι λύσεις υπάρχουν και έχουν καταγραφεί αναλυτικά στον Νόμο 4009/2011. Πρώτη προτεραιότητα η συγκρότηση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου, το οποίο θα αποτελεί αποτέλεσμα συλλογικής δουλειάς όλων των φορέων που σχετίζονται με το θέμα του σχολικού εκφοβισμού. Η επαναφορά του θεσμού των Σχολικών Συμβούλων, η επαναλειτουργία του Δικτύου για την ενδοσχολική βία, του Παρατηρητήριου, καθώς και η επανεισαγωγή της ημέρας σχολικού εκφοβισμού στα σχολεία, θα πρέπει να είναι τα πρώτα άμεσα μέτρα. Δυστυχώς οι μέχρι τώρα εξαγγελίες σας είναι άτολμες και αποσπασματικές.  

 Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάται η αρμόδια Υπουργός:

  1. Σε ποιες άμεσες ενέργειες θα προβείτε ώστε να διαμορφωθεί μια ουσιαστική Διακομματική Επιτροπή για τη σχολική βία;
  2. Θα ενταχθούν στην Επιτροπή εκπρόσωποι Πανεπιστημιακών Τμημάτων, δημόσιων Νοσοκομείων παιδοψυχολόγοι, παιδοψυχίατροι, κοινωνικοί λειτουργοί αλλά και άλλες απαραίτητες ειδικότητες που αυτή τη στιγμή απουσιάζουν από τη σύνθεση της Επιτροπής;
  3. Με το Παρατηρητήριο Σχολικής βίας τι έχει γίνει, για ποιο λόγο δεν έχει προχωρήσει και πού βρίσκεται αυτή τη στιγμή;
  4. Τί έχει γίνει με το Δίκτυο κατά της βίας στο σχολείο και τα Διακρατικά Προγράμματα (DAPHNE ΙΙΙ); Πώς θα αξιοποιηθεί αυτό το πολύ χρήσιμο εργαλείο;
  5. Σκοπεύετε να επαναφέρετε το θεσμό του Σχολικού Συμβούλου;
  6. Σε ποιες πρωτοβουλίες έχει προχωρήσει το Υπουργείο σας για την αντιμετώπιση του Διαδικτυακού bullying που εξαπλώνεται όλο και περισσότερο και πως θα αξιοποιηθούν οι ΤΠΕ;

Η Ερωτώσα βουλευτής

Χαρά Κεφαλίδου

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

yptourismou
Τουρστικές Σχολές: Ο τρόπος και η διαδικασία επιλογής εκπαιδευτικών
Διαδικασία πρόσληψης επιστημονικών συνεργατών, εργαστηριακών συνεργατών και εκπαιδευτικών ξένων γλωσσών στις Τουριστικές Σχολές
Τουρστικές Σχολές: Ο τρόπος και η διαδικασία επιλογής εκπαιδευτικών
κασσελάκης
Σ. Κασσελάκης: «Μετά τις γιορτές θα συγκροτηθεί η ΚΟ του Κινήματος Δημοκρατίας»
«Το Κίνημα θα είναι απέναντι στην κυβέρνηση όταν οι πολιτικές της βλάπτουν την κοινωνία, αλλά θα συναινεί εφόσον προτείνονται πολιτικές που την...
Σ. Κασσελάκης: «Μετά τις γιορτές θα συγκροτηθεί η ΚΟ του Κινήματος Δημοκρατίας»
τζουφη
Τζούφη: «Ένας ακόμα προϋπολογισμός ανισότητας και υποβάθμισης της Παιδείας»
«Κινδυνεύει να διαγραφεί το 50% έως το 2025, με την κυβέρνηση να προβλέπει τη μεταφορά πιστωτικών μονάδων (ECTS) στα ιδιωτικά πανεπιστήμια»
Τζούφη: «Ένας ακόμα προϋπολογισμός ανισότητας και υποβάθμισης της Παιδείας»