Κοινωνικοί Επιστήμονες προς Κεραμέως: Γιατί δεν παραδέχεστε ότι οδηγείτε στην ανεργία έναν ολόκληρο κλάδο;
Σύλλογος Εκπαιδευτικών Κοινωνικών Επιστημών: Γιατί το Υπουργείο δεν δημοσιοποιεί τη σχετική εισήγηση του Ι.Ε.Π.;

Στις 29/6 συναντήθηκε αντιπροσωπεία της ΟΛΜΕ με την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας. Επειδή το Υπουργείο, για μια ακόμη φορά, δεν δέχτηκε να συζητήσει και με εκπροσώπους των κλάδων  που θίγονται απ’ τις τελευταίες αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, θα απαντήσουμε  με την επιστολή αυτή στις σχετικές τοποθετήσεις, όπως αποτυπώνονται στα δελτία τύπου των δύο πλευρών.

-Υπάρχει τεκμηρίωση για τις αλλαγές που έγιναν στο ωρολόγιο πρόγραμμα, αφού αυτές στηρίχθηκαν σε προτάσεις του Ι.Ε.Π.

Γιατί το Υπουργείο δεν δημοσιοποιεί τη σχετική εισήγηση του Ι.Ε.Π.; Είμαστε πραγματικά περίεργοι να δούμε πως τεκμηριώνει αλλαγές που είναι αντίθετες με τις συστάσεις διεθνών οργανισμών και την εκπαιδευτική πραγματικότητα στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης. Η κοινοποίησή της είναι αναγκαία για να γίνει επιτέλους ένας διάλογος που έπρεπε να είχε πραγματοποιηθεί πριν δημοσιευθεί η σχετική Υπουργική Απόφαση.

-Κάποιες  ειδικότητες ωφελούνται και κάποιες όχι, όπως πάντα συμβαίνει σε κάθε αλλαγή.

Όχι, κυρία Υπουργέ, εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με τις συνηθισμένες μικροαλλαγές των συν και πλην μίας ή δύο ωρών. Πρόκειται ξεκάθαρα για εξαφάνιση ενός κλάδου, μη συσκοτίζετε την πραγματικότητα. Οι ώρες Α΄ ανάθεσης των Κοινωνικών Επιστημόνων (ΠΕ78) θα μειωθούν από 16 κατά τη σχολική χρονιά 2019-20 σε 4 τη σχολική χρονιά 2021-22 (μείωση κατά 75%). Οι Κοινωνικές Επιστήμες ουσιαστικά εξοστρακίζονται από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, αφού οι τέσσερις μόνο ώρες είναι αδύνατο να υποστηρίξουν οργανικές θέσεις. Αν δεν είναι έτσι, κυρία Υπουργέ, πείτε μας πόσους διορισμούς εκπαιδευτικών ΠΕ78 θα κάνετε από την προκήρυξη 2ΓΕ/2019 μέσω ΑΣΕΠ; Γιατί δεν παραδέχεστε ότι οδηγείτε στην ανεργία έναν ολόκληρο κλάδο;

-Tο Υπουργείο προβληματίστηκε για την πρόταση της ΟΛΜΕ για επιλογή στην Θεωρητική Κατεύθυνση μεταξύ Λατινικών και Κοινωνιολογίας, αλλά θα εγείρονταν νομικό ζήτημα σε Σχολές που θα εισάγονταν υποψήφιοι οι οποίοι θα εξετάζονταν σε άλλο πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα και επειδή είναι στο ίδιο πεδίο θα μειωνόταν οι εισακτέοι.

Το Υπουργείο διαστρεβλώνει και πάλι την πραγματικότητα, καθώς απαντά συνεχώς σε μια πρόταση που διαμόρφωσε το ίδιο και όχι σ’ αυτή που υποβλήθηκε από πανεπιστημιακά τμήματα, επιστημονικούς φορείς, πολιτικά κόμματα και την ΟΛΜΕ, αποφεύγοντας μ’ αυτό τον τρόπο να εξηγήσει γιατί την απορρίπτει. Η πρόταση που έχει υποβληθεί προς το Υπουργείο, επίσημα και γραπτά, δεν ήταν να παραμείνει η ομάδα προσανατολισμού Ανθρωπιστικών σπουδών ως έχει και οι μαθητές να επιλέγουν αν θα εξεταστούν στα Λατινικά ή την Κοινωνιολογία για να εισαχθούν στις σχολές τους (ίδια κατεύθυνση, δύο διαφορετικοί δρόμοι). Η πρόταση είναι να διαιρεθεί η ομάδα προσανατολισμού των Ανθρωπιστικών σπουδών σε δύο επιστημονικά πεδία, Ανθρωπιστικών Σπουδών και Νομικών-Κοινωνικών- Πολιτικών Σπουδών, όπου στο πρώτο πεδίο οι μαθητές να εξετάζονται στα Λατινικά, ενώ στο δεύτερο στην Κοινωνιολογία. Αντίστοιχη  λύση έχει ήδη επιλέξει το Υπουργείο για την ομάδα προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας (Μαθηματικά για το πρώτο πεδίο, Βιολογία για το δεύτερο), χωρίς φυσικά να εγείρονται νομικά ζητήματα. Ας απαντήσει λοιπόν επιτέλους το Υπουργείο στην πρόταση που έχει υποβληθεί και όχι σ’ αυτή που έχει επινοήσει.

- Οι Κοινωνιολόγοι (ΠΕ78) και οι Οικονομολόγοι (ΠΕ80) είναι στις πρώτες αναθέσεις για τις νέες θεματικές των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων στο Γυμνάσιο.

Καταρχήν τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων θα εισαχθούν πιλοτικά σε ορισμένα  σχολεία την επόμενη χρονιά και ελάχιστα δεδομένα είναι γνωστά για το περιεχόμενό τους, πέρα από τους τίτλους των θεματικών κύκλων και των ενοτήτων. Δεύτερο, η διατήρηση και η επέκτασή τους στα υπόλοιπα σχολεία θα εξαρτηθεί από την αξιολόγηση της πιλοτικής εφαρμογής τους και επομένως τη μεθεπόμενη χρονιά μπορεί να μην υπάρχουν. Τρίτο, δεν προσδιορίζεται για ποιους θεματικούς κύκλους θα έχουν Α΄ ανάθεση οι ΠΕ78 και ΠΕ80 ούτε με ποιες άλλες ειδικότητες θα έχουν συνανάθεση. Επισημαίνεται ότι δεκατέσσερις ειδικότητες θα έχουν Α΄ ανάθεση για τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων και όλες οι υπόλοιπες ειδικότητες Β΄ ανάθεση, επομένως είναι πολύ πιθανό οι ώρες να καλυφθούν, κυρίως αν όχι αποκλειστικά, από συναδέλφους άλλων ειδικοτήτων. Τέλος, δεν έχει γίνει ακόμη γνωστό σε πόσες ώρες διδασκαλίας αντιστοιχούν οι πρώτες αναθέσεις των ΠΕ78 στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων. Με βάση τα παραπάνω, δεν μπορούμε να γνωρίζουμε αν τα Εργαστήρια μπορούν να καλύψουν, έστω και στο ελάχιστο, το υπαρκτό έλλειμμα στη διδασκαλία των Κοινωνικών Επιστημών που παρατηρείται στο Γυμνάσιο, ενώ είναι σχεδόν βέβαιο ότι δεν μπορούν να υποστηρίξουν οργανικές θέσεις.

- Μας κάλεσε  (δηλ. την ΟΛΜΕ) να σκεφτούμε την περίπτωση Β΄ ανάθεσης στους ΠΕ78  της Ιστορίας-κόντρα μάθημα στη Γ΄ ΓΕΛ.

Με την πρόταση αυτή, η ηγεσία του Υπουργείου θέλει να μειώσει τις αντιδράσεις, προσπαθώντας να καθησυχάσει προσωρινά τους μόνιμους εκπαιδευτικούς ότι θα συμπληρώνουν το υποχρεωτικό ωράριό τους μετά τις τελευταίες αλλαγές. Αποσκοπεί στη μείωση του πολιτικού κόστους κι όχι στην εύρεση ουσιαστικής λύσης, σε ένα πρόβλημα που το ίδιο το Υπουργείο έχει προκαλέσει. Δεν προσφέρει όμως κανένα όφελος στις μακροπρόθεσμες προοπτικές των Κοινωνικών Επιστημόνων ούτε στην παρουσία των Κοινωνικών Σπουδών  στην εκπαίδευση. Η κατάργηση των μαθημάτων Α΄ ανάθεσης αφενός αφήνει εμάς τους αναπληρωτές χωρίς προοπτική εργασίας κι αφετέρου επιτρέπει από τη μεθεπόμενη χρονιά  να χαθούν οργανικές θέσεις καθώς θα υπάρχουν ελάχιστα μαθήματα πρώτης ανάθεσης για τους Κοινωνικούς Επιστήμονες.

Η λύση είναι μία: μαθήματα Κοινωνικών Επιστημών (Δίκαιο, Πολιτική Επιστήμη, Κοινωνιολογία) σε όλες τις τάξεις του Γυμνασίου και του Λυκείου που να διδάσκονται από τους Κοινωνικούς Επιστήμονες.

                                                                                    ΣΕΚΕΓΕ ΠΕ78

                                                                        Σύλλογος Εκπαιδευτικών Κοινωνικών Επιστημών

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΤΟΥ ALFAVITA.GR:

Ακολουθήστε μας στο GoogleNews για να μάθετε πρώτοι μόνο τις ειδήσεις που σας ενδιαφέρουν

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

αγωνιστικη παρεμβαση
Αγωνιστική Παρέμβασης Λάρισας: Το ψηφοδέλτιο για τις εκλογές της ΕΛΜΕ Λάρισας
«Αποτελεί όμως επικίνδυνη αυταπάτη να πιστεύουμε ότι το σωματείο μας θα έχει αγωνιστική κατεύθυνση όταν η πλειοψηφία στο ΔΣ αποτελείται από...
Αγωνιστική Παρέμβασης Λάρισας: Το ψηφοδέλτιο για τις εκλογές της ΕΛΜΕ Λάρισας
κινητοποιηση
Κινητοποίηση φοιτητών/τριών στην Σύνοδο Πρυτάνεων – «Να μη διαγραφεί κανένας φοιτητής» (Φώτο)
«Η υπεράσπιση του δημόσιου πανεπιστημίου είναι υπόθεση όλης της κοινωνίας»
Κινητοποίηση φοιτητών/τριών στην Σύνοδο Πρυτάνεων – «Να μη διαγραφεί κανένας φοιτητής» (Φώτο)
ασλανιδης
Τέμπη: Ο ανακριτής απέρριψε το αίτημα του κ. Ασλανίδη για την εκταφή του παιδιού του
Ασλανίδης και Καρυστιανού είχαν ζητήσει προ ημερών την αντικατάσταση του ανακριτή Μπαϊκάμη για παράβαση καθήκοντος
Τέμπη: Ο ανακριτής απέρριψε το αίτημα του κ. Ασλανίδη για την εκταφή του παιδιού του
αλκοολ
Συνελήφθη o καθηγητής επειδή οι μαθητές αγόρασαν αλκοόλ σε σχολική εκδρομή
Ο υπεύθυνος του μαγαζιού συνελήφθη με την κατηγορία της έκθεσης, ενώ ανάλογες κατηγορίες αντιμετωπίζει και ο καθηγητής
Συνελήφθη o καθηγητής επειδή οι μαθητές αγόρασαν αλκοόλ σε σχολική εκδρομή