ΑΠΘ: Κινητοποίηση φοιτητών αύριοι ενάντια στην ίδρυση ξενόγλωσσου προπτυχιακού προγράμματος με δίδακτρα
Οι φοιτητές αντιδρούν σε όσα προβλέπει ο νέος νόμος Κεραμέως, για την ίδρυση ξενόγλωσσων προπτυχιακών επί πληρωμή, τα οποία, όπως τονίζεται σε ανακοίνωση, «ανοίγουν το δρόμο για τη γενίκευση των διδάκτρων στα προπτυχιακά προγράμματα σπουδών σε όλα τα Τμήματα»

Κινητοποίηση ενάντια στην ίδρυση ξενόγλωσσου προπτυχιακού προγράμματος σπουδών με δίδακτρα στην Ιατρική Σχολή Θεσσαλονίκης διοργανώνουν αύριο, Πέμπτη 2 Ιουλίου, στις 11.00, στη διοίκηση του Τμήματος, οι Φοιτητικοί Σύλλογοι Ιατρικής, Κτηνιατρικής, Ψυχολογίας, Νομικής, Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ, Γεωλογικού, ΤΕΦΑΑ και ΣΟΦΕΘ.

Σε κοινή ανακοίνωσή τους οι Σύλλογοι αναφέρουν:

«Καταγγέλλουμε την απόφαση της διοίκησης της Ιατρικής Σχολής να προχωρήσει στη δημιουργία ξενόγλωσσου προπτυχιακού προγράμματος σπουδών με δίδακτρα. Η μεθόδευση αυτή δεν αποτελεί κεραυνό εν αιθρία. Έρχεται σε συνέχεια των αντιεκπαιδευτικών νομοσχεδίων που έχουν προωθήσει διαδοχικά όλες οι κυβερνήσεις. Αποτελεί πρόκληση τη στιγμή που η κυβέρνηση νομοθετεί το σχολείο εξεταστικό κέντρο στο όνομα της "αριστείας" και της "αναβάθμισης" να ανακοινώνεται ότι το μόνο που χρειάζεται κάποιος για να σπουδάσει Ιατρική είναι 102.000 ευρώ.

Οι εξελίξεις των τελευταίων εβδομάδων επιβεβαιώνουν ότι η κυβέρνηση της ΝΔ είναι διατεθειμένη να φτάσει μέχρι τέλους και την τελευταία επιταγή της ΕΕ και του ΟΟΣΑ, όσον αφορά τη λειτουργία των Πανεπιστημίων και τις σπουδές μας. Οι διακηρυγμένες προθέσεις της αποτελούν συνέχεια των κεντρικών επιλογών της προηγούμενης κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ (που γενίκευσε τα δίδακτρα στα μεταπτυχιακά), έχοντας κοινό παρονομαστή την ενίσχυση της εμπορευματικής και ιδιωτικοοικονομικής λειτουργίας των ιδρυμάτων.

Με το νέο νόμο η κυβέρνηση δίνει οριστικά το "πράσινο φως" στα ιδρύματα για την ίδρυση και λειτουργία Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών με δίδακτρα. Παροτρύνει τις σχολές μας να λειτουργούν με τη λογική της "ανταποδοτικότητας", να μετακυλίουν το κόστος σπουδών στους φοιτητές. Με το περίφημο "αυτοδιοίκητο" και "αυτόνομο" Πανεπιστήμιό τους, στο όνομα του οποίου παλιές και νέες κυβερνήσεις μείωσαν δραματικά την κρατική χρηματοδότηση, ετοιμάζονται εκ νέου να συρρικνώσουν τις δημόσιες δαπάνες για την Παιδεία. 

Οι εξελίξεις πρέπει να σημάνουν συναγερμό!

  • Είναι εξελίξεις που ανοίγουν το δρόμο για τη γενίκευση των διδάκτρων στα προπτυχιακά προγράμματα σπουδών σε όλα τα Τμήματα. Είναι χαρακτηριστικές οι δηλώσεις της υπουργού για ξένους φοιτητές που "θα αφήνουν λεφτά και ως φοιτητές και ως τουρίστες"(!). Οι φοιτητές είναι ώρα να βγάλουμε τα δικά μας συμπεράσματα. Γνωρίζουμε πολύ καλά τη δραματική κατάσταση που επικρατεί στη σχολή μας, τις τραγικές ελλείψεις διδακτικού και διοικητικού προσωπικού (μείωση που αγγίζει το 75% τα τελευταία χρόνια), που δεν αναμένεται να αυξηθούν, την ανεπάρκεια σε υλικοτεχνική υποδομή, την πενιχρή χρηματοδότηση που έχει συρρικνωθεί κατά 90%. Η κατάσταση σήμερα στη Σχολή, την επόμενη μέρα της πανδημίας, βρίσκεται στο απροχώρητο. Μειωμένες ώρες κλινικών μαθημάτων στο 1/3, ελάχιστες αμφιθεατρικές παραδόσεις, εργαστηριακά μαθήματα στην ευχέρεια κάθε εργαστηρίου και τα πολλά προβλήματα που προκύπτουν γύρω από την ηλεκτρονική εξεταστική. Είναι διάχυτη πλέον η ανασφάλεια για τον νέο χαρακτήρα των σπουδών μας. Μπορούμε εύκολα να αντιληφθούμε πως οι σπουδές μας αντιμετωπίζονται σαν περιττό κόστος και πως αυτή η κατάσταση θα οξυνθεί με την εισαγωγή φοιτητών-πελατών που θα φέρνουν έσοδα στη σχολή. Τώρα γίνεται ακόμα πιο φανερό ότι οι διάφορες μπίζνες που στήνουν στα Ιδρύματά μας γίνονται σε βάρος μας!
  • Η στόχευσή τους είναι πολύ συγκεκριμένη, θέλουν να δημιουργήσουν δύο κατηγορίες φοιτητών, να υψώσουν περισσότερα εμπόδια στην εκπαίδευση παιδιών τη λαϊκής οικογένειας.
  • Είναι εξελίξεις που ανοίγουν από μόνες τους τη συζήτηση για αναθεώρηση του άρθρου 16 και ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων. Δίνουν πάτημα σε μεγάλους μονοπωλιακούς ομίλους, όπως το Ιατρικό Αθηνών, να ξεδιπλώνουν τα επιχειρηματικά τους σχέδια για ίδρυση ιδιωτικής ιατρικής σχολής στη Θεσσαλονίκη. Οι φοιτητές δεν έχουμε τίποτα να κερδίσουμε από αυτή τη συζήτηση. Η κατάργηση του δήθεν "κρατικού μονοπωλίου στην εκπαίδευση", για το οποίο κάνουν λόγο, σημαίνει νέα πεδία κερδοφορίας για το μεγάλο κεφάλαιο, σημαίνει εξασφαλισμένα κέρδη για τα ιδιωτικά συμφέροντα από υπέρογκα δίδακτρα που θα κληθούμε να πληρώσουμε για ακόμα μία φορά εμείς και οι οικογένειές μας.
  • Καλούμε κάθε φοιτητή να μην τσιμπήσει στην κοροϊδία, να γυρίσει την πλάτη σε ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και όσους υπερασπίζονται την πολιτική που βάζει ακόμα πιο βαθιά το χέρι των φοιτητών στην τσέπη. Η μόρφωση δεν είναι εμπόρευμα και οι φοιτητές δεν είμαστε πελάτες. Παλεύουμε για ουσιαστική αναβάθμιση των σπουδών μας. 

Διεκδικούμε:

  • Αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης στο ύψος των αναγκών μας.
  • Ούτε σκέψη για δίδακτρα στα προπτυχιακά με οποιαδήποτε μορφή. Κατάργηση όλων των διδάκτρων στα μεταπτυχιακά.
  • Κάλυψη όλων των κενών σε καθηγητές, ερευνητικό, τεχνικό προσωπικό και εργαζόμενους».

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΤΟΥ ALFAVITA.GR

Ακολουθήστε μας στο GoogleNews για να μάθετε πρώτοι μόνο τις ειδήσεις που σας ενδιαφέρουν

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

taxi
Σχολεία: Με υποχρεωτική ανάθεση υπερωριών στερούν εργασία από νέους εκπαιδευτικούς
Για να ανατεθούν οι όποιες υπερωρίες, πρέπει να υπάρχει έγγραφη βεβαίωση από τη διοίκηση αφενός ότι δεν υπάρχουν πλεονάσματα ωρών της ίδιας...
Σχολεία: Με υποχρεωτική ανάθεση υπερωριών στερούν εργασία από νέους εκπαιδευτικούς