Οικονομολόγοι ζητούν παρέμβαση Οικονομικών Πανεπιστημίων στη Νίκη Κεραμέως ώστε να επανέλθουν τα Οικονομικά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Ένωση Οικονομολόγων Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης: Εξοβελισμός της Οικονομικής Επιστήμης από τα Νέα Ωρολόγια Προγράμματα Γυμνασίου και Λυκείου

Ανοικτή επιστολή προς τους Πρυτάνεις Οικονομικών Πανεπιστημίων της χώρας και τους Προέδρους Σχολών και Τμημάτων απέστειλε σήμερα η  Ένωση Οικονομολόγων Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Στην επιστολή οι Οικονομολόγοι τονίζουν ότι με τις αλλαγές Κεραμέως στα ωρολόγια προγράμματα η οικονομική επιστήμη εκτοπίζεται από την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, και ζητούν την παρέμβασή τους ώστε να διδαχθεί η οικονομική επιστήμη σε όλους τους μαθητές. Η επιστολή: 

Αξιότιμε κ. Πρύτανη,

με την παρούσα επιστολή επιθυμούμε να σας γνωστοποιήσουμε τις απόψεις και να εκφράσουμε τους προβληματισμούς μας για τα νέα ωρολόγια προγράμματα του Γυμνασίου και του Λυκείου που ανακοίνωσε πρόσφατα το Υπουργείο Παιδείας, δεδομένου ότι με την απόφαση αυτή εξοβελίζονται τα οικονομικά μαθήματα και γενικότερα τα μαθήματα των κοινωνικών επιστημών από την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Πιστεύουμε ότι η διδασκαλία στο σχολείο, μέσω και των αλλαγών στα ωρολόγια προγράμματα, προσανατολίζεται στη μάθηση «γλωσσών», συμβολικών και επικοινωνιακών, καθώς και τρόπων αναζήτησης αποσπασματικών πληροφοριών. Αυτό που χαρακτηρίζει τη διδασκαλία  είναι η αποσπασματικότητα και η ασυνέχεια της γνώσης.

Η έμφαση του προγράμματος μόνο στη φυσική συμβολική και ηλεκτρονική γλώσσα οδηγεί, σε ένα διδακτικό αποτέλεσμα, που ο μαθητής μοιάζει με διαχειριστή-χρήστη του συστήματος και διαθέτει μόνο δεξιότητες. Από την άλλη η κατασκευή έτοιμων εξεταστικών αντικειμένων-λύσεων-απαντήσεων είναι συμβατή με ένα  εξετασιοκεντρικό εκπαιδευτικό σύστημα και συντηρεί την αδιαφορία που υπάρχει για το ερώτημα της μετάβασης στην παραπάνω εκπαιδευτική βαθμίδα με όρους μόρφωσης και γνώσης.

Θεωρούμε ότι η Οικονομική Επιστήμη, που το αντικείμενό της αφορά στην παραγωγή, διανομή και ανταλλαγή των αγαθών στην κοινωνία, είναι απαραίτητη γενική γνώση και ως τέτοια πρέπει να διδάσκεται στο σχολείο.

Όμως με την επιλογή όμως του Υπουργείου Παιδείας οι κοινωνικές  επιστήμες και ειδικότερα η οικονομική επιστήμη εκτοπίζονται από την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, αφού αυτή δεν είναι ενταγμένη στα ωρολόγια προγράμματα Γυμνασίου και Λυκείου πλην της Ομάδας Προσανατολισμού Οικονομίας και Πληροφορικής της Γ΄ τάξης. Έτσι, οι μαθητές δεν γνωρίζουν καν ότι υπάρχει οικονομική επιστήμη για να μπορούν να επιλέξουν τον ανωτέρω προσανατολισμό.   

Επιπλέον, αυτό έχει ως αποτέλεσμα η πλειοψηφία των μαθητών να μην διδαχθεί ποτέ στη ζωή του έννοιες, όρους, προτάσεις και νόμους της Οικονομικής Επιστήμης παρά την οδηγία 18.12.2007 COM(2007) 808, της Επιτροπής Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων για την Οικονομική Εκπαίδευση.

Τέλος, η ενασχόληση με την διδασκαλία των οικονομικών αποτελεί μια επαγγελματική επιλογή των αποφοίτων των Οικονομικών Πανεπιστημίων, Σχολών και Τμημάτων. Κάποια Πανεπιστήμια μάλιστα έχουν εντάξει στο πρόγραμμά τους μαθήματα περί διδακτικής των οικονομικών. Με τις ρυθμίσεις στα ωρολόγια προγράμματα στερούνται οι απόφοιτοί σας μιας σημαντικής επαγγελματικής διεξόδου.          

Αξιότιμε κ. Πρύτανη,

ως Ένωση Οικονομολόγων Εκπαιδευτικών έχουμε καταθέσει στο Υπουργείο Παιδείας τις παρακάτω προτάσεις: 

- Την εισαγωγή του μαθήματος «Αρχές Οικονομίας» ως μαθήματος Γενικής Παιδείας, που οι μαθητές θα διδαχθούν πριν επιλέξουν προσανατολισμό σπουδών στη Γ΄ τάξη, δηλαδή στην Α΄ ή στην Β΄ τάξη του Γενικού Λυκείου.

-το μάθημα «Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης» να ενταχθεί ως διδασκόμενο και ενδοσχολικά εξεταζόμενο για τους μαθητές του Προσανατολισμού Οικονομίας και Πληροφορικής Γ΄ τάξης του Γενικού Λυκείου.

-Το μάθημα Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών να συνεχίσει να διδάσκεται στην Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών της Β΄ τάξης.

-Το μάθημα «Οικιακή Οικονομία» να γίνει εργαστηριακό και να διδάσκεται στην Α΄ και Β΄ τάξη Γυμνασίου.  

Πιστεύουμε ότι με την παρέμβασή σας μπορεί να επιτευχθεί ο στόχος να διδαχθεί η οικονομική επιστήμη σε όλους τους μαθητές στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Αυτό θα τους δώσει την δυνατότητα να κατανοήσουν πώς κινείται η οικονομία, να αναπτύξουν τη σκέψη τους, να στοχαστούν και να σκεφθούν δημιουργικά ώστε να αντιμετωπίζουν τα οικονομικά και κοινωνικά προβλήματα.         

Ακολουθήστε μας στο GoogleNews για να μάθετε πρώτοι μόνο τις ειδήσεις που σας ενδιαφέρουν

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Τα 5 ιδιωτικά σχολεία που εξαγοράστηκαν από funds και τα 2 που επίκειται

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 16/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Έρωτας στην Αρχαία Ελλάδα
Αρχαία Ελλάδα: Πώς αντιμετωπιζόταν το έγκλημα σεξουαλικής κακοποίησης ανηλίκων
Η ιστορία των αρχαίων Αθηναίων λειτουργεί ως υπενθύμιση για τη σημασία μιας αυστηρής, αλλά και δίκαιης, προσέγγισης στην προστασία των ευάλωτων...
Αρχαία Ελλάδα: Πώς αντιμετωπιζόταν το έγκλημα σεξουαλικής κακοποίησης ανηλίκων
παιδάκια
Γρήγορη και λαχταριστή συνταγή για χοιρινά παϊδάκια με κρούστα από καρύδια και σύκα
Η κρούστα από κανέλα και καρύδια προσθέτει μια αρωματική πινελιά, ενώ η σάλτσα με σύκα συμπληρώνει τέλεια το πιάτο. Ιδανική επιλογή για γιορτινά...
Γρήγορη και λαχταριστή συνταγή για χοιρινά παϊδάκια με κρούστα από καρύδια και σύκα
Πόδια
Αυτά είναι τα σημεία του σώματος μας που δεν πρέπει να ξυρίζουμε ποτέ
Συνηθίζουμε να απομακρύνουμε τις τρίχες από διάφορα σημεία του σώματός μας για καλλωπιστικούς λόγους, αλλά και για την καλύτερη υγιεινή μας. Ή...
Αυτά είναι τα σημεία του σώματος μας που δεν πρέπει να ξυρίζουμε ποτέ