Αναβάθμιση της Φυσικής Αγωγής και Δημόσια Υγεία
Η Φυσική Αγωγή και ο σχολικός αθλητισμός με τις κατάλληλες προϋποθέσεις μπορούν να αποτελέσουν σημαντική εκδήλωση της κοινωνίας μας, δημιουργώντας τις κατάλληλες προϋποθέσεις για την σωματική, ψυχική και ηθική υγεία των νέων

Αναμφισβήτητα ως ένα θετικό βήμα για τη σχολική φυσική αγωγή μπορεί να θεωρηθεί η αύξηση των ωρών του μαθήματος με τα νέα αναλυτικά προγράμματα στο Λύκειο. Ειδικότερα, στη Β τάξη Ημερησίου Γενικού Λυκείου προκύπτει αύξηση μιας ώρας (το μάθημα γίνεται πλέον δίωρο) και στη Γ τάξη Ημερησίου Γενικού Λυκείου προκύπτει αύξηση μιας ώρας (το μάθημα γίνεται πλέον τρίωρο). Στην Α τάξη Ημερησίου Γενικού Λυκείου διατηρούνται οι δύο ώρες του μαθήματος.

Είναι επιστημονικά τεκμηριωμένο ότι το μάθημα της Φυσικής Αγωγής μπορεί να βοηθήσει σε ένα ευρύ φάσμα στόχων που ξεκινά από την βελτίωση και διατήρηση της υγείας και φτάνει μέχρι την ανάδειξη αθλητών με υψηλή επίδοση. Είναι ίσως το μοναδικό μάθημα που μπορεί να επηρεάσει θετικά προς την εξάλειψη του φαινομένου της παχυσαρκίας, της υποκινητικότητας και των χρόνιων παθήσεων που συνδέονται με αυτήν. Η Φυσική Αγωγή και ο σχολικός αθλητισμός με τις κατάλληλες προϋποθέσεις μπορούν να αποτελέσουν σημαντική εκδήλωση της κοινωνίας μας, δημιουργώντας τις κατάλληλες προϋποθέσεις για την σωματική, ψυχική και ηθική υγεία των νέων μας ενόψει της μετάβασής τους στην ενήλικη ζωή. Δεδομένου των υγειονομικών συνθηκών - νοσήματα και νέες ασθένειες που υπονομεύουν την ίδια τη ζωή - η πολιτεία καλείται να θωρακίσει την υγεία του πληθυσμού, να σταθμίσει την αξία του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής στην  ανάπτυξη στάσεων και συμπεριφορών σχετικών με  την διατροφή, την ατομική υγιεινή, τις Α΄ Βοήθειες, την  άσκηση, παράλληλα με τα κοινωνικά ευεργετήματα (ομαδικό πνεύμα, ατομική και συλλογική ευθύνη, επιμονή, πειθαρχία  κτλ).

Κλείνοντας, επαναφέρω θέσεις και προτάσεις που διαχρονικά έχουν καταγραφεί από εκπαιδευτικούς και συνδικαλιστικούς φορείς, με στόχο την ουσιαστική αναβάθμιση της Φυσικής Αγωγής και του Σχολικού Αθλητισμού. Η υιοθέτηση μέρος των παρακάτω προτάσεων μπορεί πέρα και πάνω απ’ όλα να συμβάλλει στη μεγιστοποίηση των στόχων και επιδιώξεων της Φυσικής Αγωγής και του σχολικού αθλητισμού.

1.Τρίωρη -τουλάχιστον - διδασκαλία του μαθήματος Φ.Α. ανά εβδομάδα σε όλες τις τάξεις του Γυμνασίου - Λυκείου (ΓΕΛ, ΕΠΑΛ και Εσπερινό).
2.Τετράωρη διδασκαλία του μαθήματος Φ.Α. στην Α/θμια σε όλες τις τάξεις των ΕΑΕΠ με αναβάθμιση όλων των δημοτικών σχολείων σε ΕΑΕΠ και παράλληλη δημιουργία δεύτερης οργανικής θέσης όπου χρειάζεται.
3. Εισαγωγή της Φ.Α. και στη Προσχολική Αγωγή σύμφωνα με τις κατά καιρούς εξαγγελίες της πολιτείας και τις προτάσεις της επιστημονικής κοινότητας.
4. Προετοιμασία υποψηφίων (ΤΕΦΑΑ ,στρατιωτικές σχολές –Σώματα ασφαλείας) της Γ’ Λυκείου ενταγμένη στο αναλυτικό πρόγραμμα ή διά μέσω της ΠΡΟΣΘΕΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ
5.  Επανασύσταση των Γραφείων Φυσικής Αγωγής τα οποία καταργήθηκαν (Ν.4027/2011, ΦΕΚ 233/Α) επιφέροντας αποδιοργάνωση και δυσχέραιναν τον σχολικό και σωματειακό αθλητισμό.
6.  Αναβάθμιση των σχολικών πρωταθλημάτων ΑθλοΠΑΙΔΕΙΑΣ
7.  Δημιουργία ΤΑΔ-ΕΤΑΔ στις μεγάλες πόλεις των νομών και άμεση ενεργοποίηση των Μ.Ο.Α. (Μαθητικοί Όμιλοι Αθλημάτων)
8. Καθολική εφαρμογή του προγράμματος εκμάθησης Κολύμβησης σε όλη την επικράτεια- εκεί φυσικά που οι συνθήκες το επιτρέπουν-, με ιδιαίτερη έμφαση στην έγκαιρη στελέχωση, έναρξη , και γενικά την οργανωτική λειτουργία του προγράμματος.
9. Επιπλέον θέσπιση οργανικών θέσεων Ειδικευμένων Εκπαιδευτικών Φ.Α. (ΠΕ11) στις δομές και τα σχολεία Ειδικής Αγωγής.
10. Ουσιαστική αναβάθμιση  της Φυσικής Αγωγής στο Λύκειο και σύνδεση του μαθήματος με τα προγράμματα ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
11, Κατασκευή Κλειστών γυμναστηρίων σε όλα τα Σχολεία της χώρας ή όπου είναι δυνατόν
12. Να εισαχθεί το μάθημα της Αθλητικής Παιδείας στα σχολεία της χώρας μας, το οποίο θα  διδάσκεται από Εκπαιδευτικούς Φ.Α.

13 .Προγράμματα ανάπτυξης των παραδοσιακών χορών
14.. Να διανεμηθεί κατάλληλο αθλητικό υλικό για τον Σχολικό Αθλητισμού.

Υ.Γ. Επιπροσθέτως, η ιδιαιτερότητα του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής (διαφορετικό φύλο, διαφορετικές κινητικές και φυσικές δυνατότητες μαθητών/τριών, παρουσία μαθητών/τριών με ευαίσθητες σωματικές/μορφολογικές ιδιαιτερότητες -π.χ παχύσαρκοι ή υπέρβαροι, καθώς και η αυξημένη επικινδυνότητα τραυματισμών και παροχής Α’ Βοηθειών, χρήζει επιβεβλημένη την παρουσία ενός εκπαιδευτικού Φυσικής Αγωγής ανά ένα συγκεκριμένο αριθμό μαθητών/τριών – π.χ. ένα (1) εκπαιδευτικό ανά 12-16 μαθητές/τριες.

*Εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής, MSc

[email protected]

http://blogs.sch.gr/nikitpapa

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΤΟΥ ALFAVITA.GR

Ακολουθήστε μας στο GoogleNews για να μάθετε πρώτοι μόνο τις ειδήσεις που σας ενδιαφέρουν

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλαδικές 2024: Τι σημαίνει η ήπια αύξηση του αριθμού εισακτέων που ανακοίνωσε ο Κυριάκος Πιερρακάκης

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 22 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 22/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

πανεπιστημια
Πιερρακάκης: Το σχέδιο για τα ψηφιακά πτυχία - Θυρίδες gov.gr και «ψηφιακός γκισές»
Με ηλεκτρονική αίτηση μέσω του ptyxia.gov.gr και χρήση των προσωπικών κωδικών πρόσβασης στο Taxisnet και τον ΑΜΚΑ, φοιτητές, απόφοιτοι αλλά και...
Πιερρακάκης: Το σχέδιο για τα ψηφιακά πτυχία - Θυρίδες gov.gr και «ψηφιακός γκισές»
ερασαμους
Erasmus+: Το 32ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα «Green Revolution the Best Solution»
Τα θέματα που διαπραγματεύτηκαν μαθητές και εκπαιδευτικοί αφορούσαν την περιβαλλοντική ρύπανση, την υποβάθμιση του περιβάλλοντος και την κλιματική...
Erasmus+: Το 32ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα «Green Revolution the Best Solution»