Μαθητές δημοτικό, τάξη
Οι εξαγγελίες πλήρους αναδιάταξης της επαγγελματικής εκπαίδευσης εγείρουν προβληματισμό και πιθανή ανησυχία για το περιεχόμενό τους σε γονείς και μαθητές που πιθανόν βλέπουν την Επαγγελματική Εκπαίδευση ως πιθανή επιλογή τους.

Την Δευτέρα 15 Ιουνίου 2020 στην ομιλία του στην Ετήσια Γενική Συνέλευση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών, ο Πρωθυπουργός της χώρας, αναφέρθηκε στο σχέδιο της κυβέρνησης να φέρει στους επόμενους δύο μήνες νομοσχέδιο για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση.

Συγκεκριμένα, αναφέρθηκε σε: «επένδυση στη διαρκή μάθηση, στην κατάρτιση, στην επαγγελματική εκπαίδευση. Αυτό το οποίο ανέφερα που είναι πάρα πολύ μεγάλης σημασίας στο νομοσχέδιο το οποίο θα φέρουμε μέσα στους επόμενους δύο μήνες. Ειδικό νομοσχέδιο για την επαγγελματική κατάρτιση. Δεν ήθελα να το ενσωματώσω στο νομοσχέδιο για τα σχολεία γιατί αποδίδω εξαιρετικά μεγάλη σημασία στον τρόπο με τον οποίο πρέπει να αναδιατάξουμε όλη την έννοια της επαγγελματικής εκπαίδευσης στη χώρα μας. Η διαρκής κατάρτιση». (αντλήθηκε από: primeminister.gr).

«Πού είναι το μεμπτό;», ίσως αναρωτηθούν αναγνώστες αυτού του άρθρου. 

Την Πέμπτη 18 Ιουνίου 2020 ξεκίνησαν οι ηλεκτρονικές εγγραφές (e-eggrafes) για τα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης: Γυμνάσια, ΓΕΛ, ΕΠΑΛ.  Εγγραφές, οι οποίες ολοκληρώνονται στις 02 Ιουλίου 2020.

Εξαγγελίες πλήρους αναδιάταξης της επαγγελματικής εκπαίδευσης εγείρουν προβληματισμό και πιθανή ανησυχία για το περιεχόμενό τους σε γονείς και μαθητές που πιθανόν βλέπουν την Επαγγελματική Εκπαίδευση ως πιθανή επιλογή τους. Όταν δημιουργούνται αβεβαιότητες για το ποια θα είναι η εικόνα της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης δύο μήνες μετά, τότε που θα υλοποιηθεί το εξαγγελθέν νομοσχέδιο, οι εγγραφές στα Επαγγελματικά Λύκεια δεν ξεκινούν με τους ευνοϊκότερους οιωνούς. Αρκετοί μαθητές που σχεδιάζουν την πρόσβασή τους στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση μέσω των ΕΠΑΛ, πιθανόν να ξανασκεφτούν την απόφασή τους αυτή, θέτοντάς την κάτω από την πιθανότητα κατάθεσης ενός νομοσχεδίου που πιθανόν να αλλάξει σημερινά δεδομένα της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.

Κοντολογίς:  Ίσως αυτή η εξαγγελία κατάθεσης ενός ρηξικέλευθου (όπως αφήνεται να εννοηθεί) νομοσχεδίου για την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση να μην έχει το σωστό timing, τώρα που ξεκινούν οι εγγραφές στα ΕΠΑΛ.  Είναι πιθανότερο να βλάψει παρά να ευνοήσει την προσέλευση των μαθητών/-τριών στην Επαγγελματική Εκπαίδευση.

Και, είναι αλήθεια, πως επίκαιρες προτάσεις για την Επαγγελματική Εκπαίδευση στο μόλις πρόσφατα κατατεθέν πολυνομοσχέδιο για την εκπαίδευση, αντιμετώπισαν τα ΕΠΑΛ με όχι θετική διάθεση: ας θυμηθούμε την πρόταση για όριο εγγραφής τα δεκαεπτά έτη στα Επαγγελματικά Λύκεια, προκειμένου να αντιμετωπιστεί η ενδοσχολική βία, όπως αναφερόταν στην αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου: «για την αποτελεσματικότερη πρόληψη φαινόμενων ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού, τα οποία παρατηρούνται ιδίως μεταξύ ενηλίκων και ανηλίκων μαθητών. Παράλληλα, επιχειρείται η σταδιακή αποσυμφόρηση, από σκοπιάς μαθητικού δυναμικού, των ημερήσιων ΕΠΑ.Λ., με γνώμονα τη συνολική βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας διά του εξορθολογισμού της αριθμητικής σχέσης εκπαιδευτικού και μαθητή».

Και ακόμη, ο χαρακτηρισμός της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης ως κάτι διαφορετικού από «σχολείο» (βλ. παραπάνω την σχετική αναφορά: «Δεν ήθελα να το ενσωματώσω στο νομοσχέδιο για τα σχολεία») αποτελεί όχι τιμητικό προσδιορισμό των Επαγγελματικών Λυκείων.

Η πολύπαθη Επαγγελματική Εκπαίδευση έχει ανάγκη της στήριξης της Πολιτείας, προκειμένου να ανταποκριθεί με αποτελεσματικότητα στον ρόλο που οι ανάγκες της σύγχρονης εποχής επιτάσσουν. Η αποδυνάμωσή της είτε με ευφυολογήματα της αιτιολογικής έκθεσης περί μείωσης του bulling με την «αποσυμφόρησή» της είτε με εξαγγελίες σε ασύμβατη χρονική στιγμή για καταλυτικές αλλαγές είτε με τον προσδιορισμό της ως κάτι διαφορετικού από «σχολείο» την σπρώχνουν σε ρόλο περιθωριακό και απαξιωτικό. Και, σίγουρα, δεν είναι αυτό που έχει ανάγκη σήμερα η κοινωνία μας, τα παιδιά μας, παρά μόνο την προσπάθεια εκσυγχρονισμού της προκειμένου να ανταπεξέλθει με επιτυχία στις απαιτήσεις των καιρών. Κάτι, που εδώ και χρόνια συμβαίνει με επιτυχία σε αναπτυγμένες χώρες της ηπείρου μας.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΤΟΥ ALFAVITA.GR

Ακολουθήστε μας στο GoogleNews για να μάθετε πρώτοι μόνο τις ειδήσεις που σας ενδιαφέρουν

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Αδιανόητη αυθαιρεσία: Διευθυντής Π.Ε αδικεί υποψήφιο Διευθυντή σχολείου και δημιουργεί «μπάχαλο» με εμπλοκή της δικαιοσύνης!

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Είμαι επί ξυρού ακμής και δεν κομίζω γλαύκα εις Αθήνας! Τι σημαίνει αυτός ο συνδυασμός νεοελληνικής και αρχαίας γλώσσας
Εκφράσεις από τα Αρχαία Ελληνικά που χρησιμοποιούμε σήμερα
Είμαι επί ξυρού ακμής και δεν κομίζω γλαύκα εις Αθήνας! Τι σημαίνει αυτός ο συνδυασμός νεοελληνικής και αρχαίας γλώσσας
paidia glossa
Δέκα παγκόσμιες λέξεις που είναι… ελληνικές και κάνουν τη δική τους "καριέρα" στο εξωτερικό
Δέκα λέξεις με ελληνική ρίζα, που κάνουν τη δική τους "καριέρα" στο εξωτερικό
Δέκα παγκόσμιες λέξεις που είναι… ελληνικές και κάνουν τη δική τους "καριέρα" στο εξωτερικό
anergoi-oaed-epidoma-anergia.jpg
Δωρεάν εργαστήρια συμβουλευτικής ΔΥΠΑ: Ξεκινούν αύριο οι αιτήσεις- Οι θεματικές
Αύριο ξεκινούν οι αιτήσεις για τα διαδικτυακά εργαστήρια συμβουλευτικής της ΔΥΠΑ για τον Απρίλιο, με νέες θεματικές ενότητες
Δωρεάν εργαστήρια συμβουλευτικής ΔΥΠΑ: Ξεκινούν αύριο οι αιτήσεις- Οι θεματικές